Recenze Xoro HTL 2711W: nadešel čas LCD televizorů?

Diskuze čtenářů k článku

Josef Čepelík  |  15. 03. 2005 14:47

ZAjímá mě,jak připojit tento TV k reproduktorové soupravcě Logitech Z 5500/s dolby dekoderem,která má analogový,digitální a optický vstup.
Nemile mě překvapilo,že televizor nemá analogový AV výstup.poradíte?   díky.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rainbow  |  19. 02. 2005 19:59

Mám dilema.....velký...užtýden nedělám nic jinýho než koukám do různejch tabulek a hodnotím.
Původně jsem chtěl jen monitor k počítači 19". Ale jak jsem se do toho nořil víc a víc, přišlo mi že LCD TV by zkloubila oboje. TV i monitor. Tahle vypadá moooc dobře....ale .....jen si nejsem jistej tím rozlišením. Nebude obraz moc rozplizlej? Dal bych za telku tak 40 0000,-  monitor mi nesmí do domu za víc jak 20. Je zvláštní jak se názory různí. Někdo s tím jako s monitorem funguje, někomu to vadí.......tak jak to sakra je...
pomoooooooc
 
díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepee OK  |  14. 02. 2005 20:57

Nepochopim, proc v dobe kdy hrozi digitalizace pozemniho vysilani, vyrobci stele neinplementuji digitalni tuner. Vsici se sice ohani, ze v dobe nastupu DVB-T budou digitalni tv dostatkovym zbozim, ale prece si ted nekoupim panel (i kdyz o nej mam velkej zajem) za pade, abych za dva roky prikupoval dalsi krabicku z trubadury a dalsi tezitko na stul, tak to fakt ne. Tohle vazne nepochopim. Proc???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero  |  14. 02. 2005 21:50

Protože potom by přece nevydělali na těch převodnících!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  14. 02. 2005 21:53

asi proto, že obchodníci a výrobci rádi rozhodují za lidi. Proč by si měl zákazník kupovat jeden výrobek, když může koupit nějaký polovičatý a za rok přijít pro doplněk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 02. 2005 23:17

...a to ještě není všechno. Lidi jako zběsilí kupujou DVD a HDD rekordéry a nikdo jim ještě neřekl, že jim budou za pár let k ničemu, jelikož jaksi nemají digitální tuner. Televize se set-top-boxem budou spolupracovat, ale jak z nich budou nahrávat rekordéry? Řešení je ještě počkat a pořídit si set-top-box se dvěma tunery a HDD, který už se za hranicema prodává (značkový STB s HDD pořídíte za 13 tisíc)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O.M.  |  15. 02. 2005 15:40

No, budeš kromě DVD programovat i STB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noregret  |  14. 02. 2005 13:28

Shodou okolností jsem včera viděl v Electro Worldu na Čerňáku několik LCD televizí a měl jsem možnost na nich sledovat hokej Česko - Rusko. Ačkoli se jednalo (podle ceny) o špičkové modely, tak ve mě vyvolával obraz doslova odpor a marně jsem hledal nějakou výhodu oproti vedle stojícím klasickým obrazovkám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BSA  |  14. 02. 2005 13:53

ale výsledek byl stejný, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  14. 02. 2005 15:27

Nemuzu si pomoct, ale mam uplne stejne pocity jako noregret.
V obchodacich mam moznost primeho srovnanani LCD a CRT TV a LCD zatim kvalitou zobrazeni vzdy prohralo na cele care (nemluve o te silene cene). Cim to je? Neumi to v tom obchode poradne nastavit, nebo je proste LCD jako zarizeni na sledovani TV slepa cesta (coz je muj nazor)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pete  |  14. 02. 2005 17:10

nojo, ale zkus si na klasice byt za 30klacku pustit obraz v HDTV rozliseni 1024i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
don  |  14. 02. 2005 17:17

ja mam treba v loznici 20" LCD TV, odezva nic moc - 25ms, stala me 16tis bez dph
a nikdy, podotykam nikdy bych ji nemenil za zadnou CRT televizi. jsem naprosto spokojen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepee OK  |  14. 02. 2005 20:21

Nezapomen, ze norma PAL ma 625 radku a neurcito sloupcu, jinymi slovy - obraz se musi prepocitavat na nativni rozliseni LCD panelu a to nedela dobrotu nikdy a nikde u cehokoli. Subjektivne se domnivam, ze LCD je v soucasnosti ta nejlepsi zobrazovaci technologie, ktera je pro smrtelniky dostupna... Kdyz je dotazena poradne dokonce, mam nejmene minusu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 02. 2005 23:08

No vidíš a já v Electroworldu v Avionu taky porovnával CRT a LCD (ČT lyžování) a vyšlo mě, že bych si CRT mastodonta už nikdy nepořídil. 32' LCD Sony produkovalo skvělý obraz, lepší jsem ještě neviděl. Wega Engine perfektně přepočítává obyčejné vysílání na vysoké rozlišení a ta čistota obrazu... Vedle stála o 30 tisíc dražší philipska (zmenšená verze Evropské LCD) a šla o třídu hůř. Philips ale na podzim uvede novou řadu Aptura s technologií ClearLCD http://www.bluefi.co.uk/news/philips_lcdtv_with_clearlcd.html a vypadá to, že to bude něco. Nejlepší je, že 32’ model má stát 55 tisíc, takže na podzim půjdou ceny nynějších LCD prudce dolů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  26. 08. 2005 19:53

Tos hledal marně, televizní signál stojí za hovno a bude vypadat na HDTV vždycky děsně,,LCD televize je ucházející na DVD (na to je ale lepší plazma) a hlavně na HD video a k počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redw  |  14. 02. 2005 13:04

myslim, ze neschopnost zobrazit nativni rozliseni neni problem pocitace, ale televize. staci se kouknout do navodu. podporoovana rozliseni jsou 1024x768, 800x600, 720x400 a 640x480. Jako pocitacovy monitor to pouzitelny neni - jemny texty (napriklad na we. strankach) jsou rozpadly.
je ale mnoho LCD TV, ktere umi zobrzit nativni rozliseni a to pak teprve stoji obraz za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Holda  |  14. 02. 2005 12:11

Jsem docela zvědav, kdy už začne platit nějaká ekonomická logika. To, že je klasická CRT obrazovka levnější, než LCD panel, je záhadná věc. Má to stejnou logiku, jako že trioda by byla lacinější, nežli tranzistor! Budeme asi muset počkat než se v Asii "ojedou" fabriky na výrobu klasiky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 12:33

Ekonomická logika? To je protimluv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  14. 02. 2005 23:21

Koukám, že jsi odborník na výrobní technologie. Vyrobit panel o ploše několika decimetrů čtverečních, na kterém je pár milonů tranzistorů, z nichž pokud možno ani jeden nesmí být "mrtvý" není vůbec žádná prdel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jago  |  14. 02. 2005 11:27

p. Honek
ako vidite vy pozorovacie uhly. Uplne realne bez akehokolvek skreslenia, kedze pisete ze su lepsie ako na SM 710T. Lebo na Samsungu su podla mna uplne naprd a bez zkreslenia to osobne vnimam tak na +-20°(maximalne 30°) v kazdom smere. A este ma zaujima akou technologiou je vyrobeny lcd?
Dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 12:30

Tak úplně nerozumím otázce :( píšu, že jsou lepší (mnohem), než u 710T, protože tam jsou opravdu podle mne poz. úhly špatné... právě proto, že mám zkušenosti spíše s PC LCD panely, jsem byl překvapen tím, že zde jsou pozorovací úhly velmi dobré. Obával jsem se, že to bude nepoužitelné v obývacím pokoji, kde je nutné se na TV dívat i z velmi ostrého úhlu, ale nebylo tomu tak... jakou technologií je panel vyroben jsem nezjistil, stejně jako to, kdo vyrábí obrazovku - mnoho továren na velké LCD zatím není, a tak to může být klidně Philips .) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riso  |  14. 02. 2005 10:24

obrazovky asi nebude vytvarat dojem domaceho kina v beznej obyvacke, v mensej izbe snad. Idealnu pozorovaciu vzdialenost by som odhadol na cca. 2 metre maximalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dbart  |  14. 02. 2005 10:56

kdesi som cital, ze idealna vzdialenost je 5x uhlopriecka. u mna doma to aj skoro plati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jago  |  14. 02. 2005 11:21

To platilo za cias 50Hz TV. Viac menej pri LCD sa ti nebude "kazit zrak" takym sposobom takze tu vzdialenost mozes skratit.
Skor plati ze idealna vzdialenost nastava od okamihu kedy prestavas vnimat jednotlive "pixely" a zacinas vnimat obraz ako celok
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  14. 02. 2005 09:23

Cena přístroje je 27 900 Kč bez DPH.

Tak tuhle vetu bych dal na zacatek recenze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  14. 02. 2005 10:56

a doplnil by som ze v Nemecku za ~1100 Euro (tentokrat vratane dph).

BTW vacsi (uhlopriecka 32"/81cm) a lepsi (800:1, 550cd/m2) typ Xoro HTL 3211w za ~1500,- E. To by som si dal povedat, len kde zohnat sponzora?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  14. 02. 2005 14:11

Nechcem robit reklamu, ale pozrite si toto: http://www.alzasoft.sk/DetailPage.asp?DPG=50301 Ta vyzera ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  15. 02. 2005 08:28

Kontrast 1000:1, jas 450cd/m2, to su rozhodne lepsie parametre. Bohuzial, aj cena tomu zodpoveda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  14. 02. 2005 08:56

Autor se trosku mýlí kdyz tvrdí, ze priznivce serialu sirokouhly obraz nenadchne. Nemyslim tim samozrejme produkty jako Pojistovna stesti a jak se to vsehno jmenuje nebo pribehy o hodnych jihoamericankach. Vetsina toho kvalitniho co se posledni roky produkuje a vysila (bohuzel na kanalech neceskych) je sirokouhla - jen namatkou: 24 hodin, LOST, Battlestar Galactica, Stargate jen co jsem videl posledni dobou. To, ze to cesko/americka televizni spolecnost neodvysila v originalnim tvaru, to uz je vec jina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 09:58

Bohužel přechod na widescreen u nás ještě potrvá... ale je to zvláštní paradox - podívejte se na většinu programů na ČT (Dobré ráno...), kde mají jako kulisy a často i jako informační panely širokoúhlé (zřejmě plasmy) obrazovky, přitom navenek, pro diváky, je pohled na ně přenášen ve formátu 4:3 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  14. 02. 2005 21:48

Ale ČT je průkopnická - před chvílí byl jakýsi nový sériál, wide- a neořezaný! Jen tak dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  14. 02. 2005 08:47

Stěžejní otázkou pro ostatní zájemce o koupi nové televize tedy zůstane, zda je dnes necelých 28 000 Kč bez daně hodně nebo málo.

Spíše záleží kdo a jak často se na televizi dívá. Já osobně bez televize (a pochybného zpravodajství jisté televizní stanice) klidně vydržím, TV přijímač už u nás sleduje jen manželka a té stačí, že "je to barevné, hýbá se to a je to na pokračování"

Takže tento model, ačkoliv je sladěnou kompozicí moderních technologií se k nám do obyváku stěhovat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riccardo  |  14. 02. 2005 10:03

Hmm, to je zajímavé, když tě televize nezajímá, že se vůbec obtěžuješ (sebe i nás) tady psát své názory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  14. 02. 2005 19:32

Tak sorry, že se ptám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tulák  |  14. 02. 2005 12:40

Když sleduje hlavně TV, tak je širokáč spíše na obtíž. Kup ji menší LCD TV, když se na ní dívá sama, tak může i zblízka. Navíc si může snadno prohlížet i fotky z digitálu, v klasické TV s nízkým rozlišením to není ono. Prohlížení fotek rodinou (bez PC) je pro mě hlavní důvod proč uvažuju o přechodu z PAL-TV na něco lepšího. Chtěl bych tak 20-21 palců, ale ty jsou zatím ještě zbytečně drahé. Možná za rok to bude tutovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 02. 2005 13:27

"... hlavní důvod proč uvažuju o přechodu z PAL-TV na něco lepšího."

A co je lepšího než PAL-TV? "Konkurence" je jen NTSC-TV, ale ta je ti v Evropě nanic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  14. 02. 2005 21:49

A proč by měl být pro TV širokáč na obtíž? Já so ho právě proto kupoval!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  14. 02. 2005 08:47

Stěžejní otázkou pro ostatní zájemce o koupi nové televize tedy zůstane, zda je dnes necelých 28 000 Kč bez daně hodně nebo málo.

Spíše záleží kdo a jak často se na televizi dívá. Já osobně bez televize (a pochybného zpravodajství jisté televizní stanice) klidně vydržím, TV přijímač už u nás sleduje jen manželka a té stačí, že "je to barevné, hýbá se to a je to na pokračování"

Takže tento model, ačkoliv je sladěnou kompozicí moderních technologií se k nám do obyváku stěhovat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 08:54

no jo, ale co filmy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mf  |  14. 02. 2005 14:17

Ja jsem si ho jiz do pokoje koupil. Maly pokoj pro nej doslova idealni a mam ho na regalu nad PC pracovistem. Muze na na DVD koukat dokonce v poloze lezmo!  no ale to sem nepatri... Jak mluvi recenze je TO VIC NEZ DOBRE a ja si zas nemyslim ze cca 34.000,- s dani za kolik jsme ho zacatkem roku kupoval je na jeho moznosti tak moc?! Kouknete co za podstatne vice nabizi "konkurencni" Benq a Fujitsu-Siemens! Je to vlastne takovy multifunkcni lcd NE pro praci ale zabavu a na vic si nehraje...v CADu na nem delat vazne nikdy nebudu!  No ale rozsiril jsem si na nej destkop a pekne si pres "pretazeny" MPC player poustim videa z pocitace a predevsim jakostni hudebni videa z DVB-C az S a TADY JE JEHO PRAVE MISTO! Zadne smouhy, jen kristalove cisty a KONTRASTNI obraz...Nerikam ze treba CT1-2 nepodava obrazovy nadprumer, ale digital je digital a tam takove HDTV zobrazovace proste patri. Jeste se chystam na tom prubnout nejakou tu hru aneb i hranim je clovek ziv. Jen ten zvuk je vazne plochy a budu se muset poohlednout po nejakym "levnejsim" receiveru....
Dotaz na recenzenta: Podarila se vam korekce obrazu u VGA propojeni? Tvari se to totiz, ze nelze a vse je na default i kdyz u VGA moc porebu korigovat nemam a "lupalo" vam taky pri prepinani TV stanic v repro (nevim, treba je to "normalni")??
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 17:00

Při přepínání programů určitě nic nelupe. Korekce u VGA by měly jít taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fyong  |  14. 02. 2005 13:13

Docela by mně zajímalo, jestli už přišel José (čti Chozé).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  14. 02. 2005 16:51

Cože, José nepřišel????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  14. 02. 2005 08:09

Jedine, co tomuto LCD-TV vytykam su parametre jas/kontrast, ktore povazujem u TV za uplne nevyhovujuce. Pokial neni kontrast ciselne aspon dvojnasobok jasu (t.j. napr 1000:1, 500 cd/m2), vzdy su problemy so zobrazenim tmavych farieb.

Treba si totiz uvedomit, ze jas takmer nikdy nebude na maximum (nikto nepozera tv na priamom slnku), naopak, casto vecer na zlepsenie atmosfery clovek pozhasina svetla, necha len malu tlmenu lampu, a potom staci jas aj 1/4. Ibaze ak jas stiahneme na 1/4, kontrast tym padom klesne na nejakych 100:1 (nejde to linearne), a to uz je problem. Tmave farby sa budu zlievat...

Plati skratka to, co u lcd pre pocitace: kontrast/jas aspon 2:1. Ale inak sa tomuto lcd-tv neda nic vytknut, snad len ta cena...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Honek, Lukas Honek  |  14. 02. 2005 08:52

Je to tak, přes den je obraz v pohodě, večer je to horší, ale i tak se to dá. Ostatně kontrast 1000:1 bude snad brzy i LCD panelů bežný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enki  |  26. 08. 2005 19:48

Minimálně, v aktuální verzi LCD televizí je 3000:1
http://www.pixmania.com/cz/cz/99556/art/samsung/lcd-televizor-hd-16-6-26.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero  |  14. 02. 2005 21:44

Tuhle krávovinu máš z vlastní hlavy? Tak ubereš jas a je to, ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teddy  |  15. 02. 2005 08:26

Si mudry ako radio Jerevan! Nevies citat???

"...Ibaze ak jas stiahneme na 1/4, kontrast tym padom klesne na nejakych 100:1 (nejde to linearne), a to uz je problem. Tmave farby sa budu zlievat..."

Este nic? Este sa ti nerozjasnilo v hlave? Tak polopate:
Ked uberes jas (povedzme na polovicu maximalneho jasu), uberas ho najviac u bielej farby, menej u sedej (uz len na stvrtinu maximalneho jasu) a vobec nemenis "jas" ciernej farby. Cize ZMENSUJES rozsah kontrastu (rozdiel jasu najtmavsej a najsvetlejsej farby), a ten sposobuje ze tmave farby sa budu "zlievat" do jednej tmavej skvrny, kde detaily uz budu nepozorovatelne. Nabuduce sa najprv zamysli kym zacnes kydat sproste poznamky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Substance242  |  15. 02. 2005 09:17

Je to pravda. Ja mam mensiu Sharp Aquos (doverujem Sharpu co sa tyka LCD), a tento problem pozorujem. Zvlast ked mam zapnuty automaticky jas v zavislosti od svetla v miestnosti a je pritmie az tma. Tiez farby su, treba povedat, trosku take synteticke. Ale aj tak sa mi paci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  15. 02. 2005 09:37

Tu pomoze jedine GAMMA. Moj LCD monitor trpi pri prezerani DVD filmov presne tym istym, a to ze sa tmave odtiene pri nocnych scenach zlievaju do jedinej cernej. Este stastie, ze mam grafiku Radeon, ktora umoznuje zvysovat gamma pri overlay povrchoch. Casto krat pomoze az hodnota 1.45 alebo 1.7. Potom uz nic lepsie ako LCD neexistuje a obraz je eňo-ňuňo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  14. 02. 2005 01:24

ten ovladac je ukradeny od televize panasonic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riccardo  |  14. 02. 2005 10:06

Ty seš nějakej chytrej ! Viděl jsi je vedle sebe ve skutečnosti ? A i kdyby byly úplně stejné, jak víš, že třeba nemají spolu dohodu o společné výrobě ovladačů ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real_goldie  |  14. 02. 2005 10:56

Nebo je oba berou od jednoho OEM vyrobce. Dost casty u DVD prehravacu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  14. 02. 2005 16:05

Ja mam teda dva ruzny panasoniky, oba maj nemlich stejny ovladace a jsou teda uplne jiny nez tento..
PS: hezci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepee OK  |  14. 02. 2005 20:15

Ja mam televizi (55) Panasonic a ovladac je hooodne podobny. Kdybych ho horizontalne rozrezal a jinak poskladal tak dostanu ovladac od Xoro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  14. 02. 2005 21:45

kolik je možností jak uspořádat knoflíky na ovladači aby to aspoň trochu mělo smysl ?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor