Doplním dva první poznatky BFU. - Otřesně velká základní lišta bez možnosti zmenšení a podbarvení (bez vstupu do registrů)- Po vstupu do nastavení jsem si připadal jak po nainstalování Opensuse před deseti lety....
Jen doplním k části, že je nutné používat online účet: Pokud se při instalaci dostanete na obrazovku vyžadující přihlášení/vytvoření účtu - stačí počítač odpojit od sítě (není možné se ručně odpojit od Wi-Fi - tudíž je nutné vypnout samotný WiFi router). 🙁 Poté se nabídne vytvoření lokálního (offline) účtu.
jj opíjí vás rohlikem už pár desetiletí
Jinými slovy jsou 11ky vlastně jen blbuvzdorné 10ky. Jinak si ten dvoujádrový Celeron N4020 mezi podporovanými CPU vysvětlit nedokážu.
Tak nevim, mam dev verzi uz par mesicu a jedu ji na nekolika strojich ktere maji urcite horsi spec nez ty pozadovane, minimalne 6ta generace Intel processoru, TPM 1.2 a zadny problem.
Ježíš, co to je za článek? Jak čtu v diskusích zde na zive.cz, tak "wokna" jsou na xxxx a na yyyy a taky na zzzz. Tak si nainstalujte Linux a buďte free, ne?
Video návod jak upravit hlavní panel https://www.youtube.com/watcha věci k tomu https://uloz.to/file/hu33y8Q1kgJe/otevren...
Mě nejvíc vadí, že si nemůžu dát taskbar doleva. Tak jsem ho ve windows používal v podstatě vždycky a nechápu proč odteď musí být jen dole. Uvědomil si někdo v MS, že v době širokoúhlých monitorů to není ideální řešení?
Microsoft především vývojářům vysílá jasný signál: "Nespoléhejte na jakoukoliv funkcionalitu Windows, zítra už nemusí existovat". A přesně podle toho ten systém a jeho aplikace taky dlouhodobě vypadají.
No však tento signál MS vydal už při přechodu XP->Vista, kdy přestala chodit klidně půlka programů, bo nové "bezpečné, certifikované" a patřičně ořezané, bezhlavě substituující a fízlující knihovny. To už si to vážně nikdo nepamatuje, co to bylo za chaos, a ani si z toho nevzal poučení?
Vy nechcete nase reklamy, tak Vam je proste vnutime tak nebo tak. Pekne do startu, a pokud misto startu pouzivate ikonky, tak pak smolik. A sytray slouzi k zobrazovani nevyzadanych reklam, ne k tomu, abyste si je vypinali. A naucte se vyhledavat, protoze jina sance nebude, a na ten google Vas nejak dostat musime (mate se naucit psat bez preklepu).Metro rozhranni a "nove" aplikace ? Nelibi ? My fransizanti Vam sami budem instalovat s kazdym buildem nove uzasne hry a appky ze store, at chcete, nebo ne. Je to bonus, a ne ze ne, a proto to cim dal tim vic nejde odinstalovat. A to, ze jste admin, jeste neznamena, ze to muzete na svem pc odinstalovat VSEM uzivatelum, to zase prrr. Je to ostatne uz davno NAS pocitac. Hardware naroky proste musi rust, jinak byste si nekoupili dalsi zbytecny pocitac s nasi dalsi zbytecnou OEM verzi. A rozhodne si kupte notebook a i na hrani her, ony se vic kazi, a my pak tech OEM prodame taky vic.A uz se sakra konecne naucte pouzivat ten cloud a platit nam pravidelny pausal, protoze to je nas cil, my nemame zajem prodavat nejake levne krabicove OS "nafurt".Jo, a to s tema 10-kama forever byl takovy april joke, abyste si zvykli na predstavu, ze neco jako EOL pro verzi windows uz nikdy nebude. Od ted az naporad jen EOL na build, a kdy z buildu udelame novy produkt je ciste nase vec. CI/CD musi byt, kdyby to smysl nedavalo. Nema cenu se ptat uzivatel, co chteji, to by ten continuous development zbytecne brzdilo.Sieg Bill a stastny a vesely$$
Tady je někdo hodně frustrovanej. Proč proboha používáte SW, který nenávidíte, od firmy, kterou nenávidíte? :-/
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 10. 2021 08:17
Ty nechodíš do práce? Jinak bych byl dávno na linuxu.
Bypass požadovaných vlastností pro instalaci w11. https://www.cnews.cz/jak-nainstalovat-windows-...
Otázka zní pro koho jsou Windows 11 určeny. Myslím, že jenom a pouze pro hráče, kteří často upgradují železo. Nehráči mají dávno za mizerných 30K Macbook s M1 a macOS a firemní sféra je taky mimo spotlight kvůli nepodpoře staršího HW.
Nesmysl.Navíc těch hráčů je mnohem více než majitelů nedodělků od Jablka :)
Už to, že v článku , který psal určitě kvalitní odborník jelikož je OS W11 dobře rozebrán, Tak už to že je v článku více než velké množství otazníků dává jednoduchou odpověď. Vzpomínám na Insider počátky u W 10 , rozhodně tam nebylo tolik otazníků. Sice byly počátky všelijaké ale po jednom roce zkušebního provozu vyšla edice zcela v pořádku. Byly v systému použity zavedené pořádky nikdo si nehrál na zaoblené rožky, nikdo si nehrál na plastové vzhledy a leoší průhlednosti. Ten kdo potřebuje PC na práci tak mu to připadne vše jako komerční únik do vzduchoprázdna. MS to podělal jelikož ztratí korporátní uživatele a to že jim nabídne diskuze oneline na to vám každý ředitel kašle. On potřebuje aby mu systém, spolupracoval s jeho zakoupenými produkty a ne s nějakými androidími šmejdy. Na tomto OS W11 prodělá kalhoty. Je zvláštní že stejně mají zakleté v instalaci možnost přeinstalovat systém W10 v modu W11.Tak to je úlet , ale nabádá současně dotyčný respondent že takový OS nebude bezpečnostně updatován. Žádná KB. To souvisí rovněž s prohlášením že s Ruskem a Čínou jsou uzavřené dohody o jiném zabezpečení jelikož Rusko i Čína používá jiný způsob zabezpečení. Tak že nakonec u nás poběží jiný OS W11 na všech PC které dosud běží u W 10 . Je to podivné vše.A konec psaného rozboru OS je úplně nejlepší. Sdělením že MS bude vydávat jakési Updaty pouze jednou za rok. Tak to už tady bylo několikrát takové ujišťování. Jenže MS zapomněl na jednu věc , že se teprve OS W11 rozjíždí a s ním se rozjedou útočníci , hackeři a Štouralové kteří si W11 podají a MS bude muset zase dvakrát do měsíce dávat opravné KB. A bude po parádě slibovaných W11.Já tvrdím že tato akce vyjde MS na velké peníze a že zisk z této akce bude jako to bylo u Windows Phon. Mladí kluci na drahé sestavy nebudou mít prachy, bude to jen pár nadšenců kteří obětují domácí úspory. Firmy ty do tohoto dobrodružství nepůjdou aby kupovali nové stroje nové periferie a nové SW které bude vyžadovat nový systém. A která firma si nasadí systém ve kterém budou figurovat doplňky z Androidu, který rozhodně není tak zabezpečen aby hlídal korporátní činnosti.Vážení Fanoušci. Já jsem se rozhodl že po 35 letech Oken , zavírám okna jdu do něčeho jiného pokud se pan Mrkvosoft nevzpamatuje. Považoval jsem W 10 jako slušný OS u kterého jsem neměl nikdy modré monitory, kde byly bezproblémové přeinstalace a opravy. Kde běžely veškeré zaběhnuté aplikace a SW jiných firem potřebné pro účto, dokumentace a vše potřebné pro korporaci.Už jen to že já bych měl pomocí OFF 365 dát v šanci své dokumenty nějaké síti o které nemám přehled? A androidím pomůckám? to už vůbec.Ale jak se říká, zahulíme uvidíme.Já se těším na W 12 ty to pořeší, jinak to pan Gates zavře s ostudou.Suma sumárum tipuji že se nainstaluje maximálně 100 milionů W11 a všichni se budou držet W10tek a 7ček jako klíštata. Jen kouknětě kolik lidí a firem stále ještě jede na W7. Nedají na ně dopustit. A to že budou nové W11 mít méně robustní systém ? nebo zakulacené rohy s lepší průhledností. Jenže na těch W 11 zapomeňte že rozjedete třeba instalačku OFF 2010 Hoďte vše do popelnice jakmile začnete s W11.Vítejte v době bez MS 😀
Zajimava recenze. Co neni/hure funguje si myslim ze Microsoft opravi v budoucnu. Pres vsechny zapory si myslim, ze to bude skvely system a uz se tesim, az jej nainstaluju a vyzkousim.
Přišli jste někdo na to, jak zobrazit dvě ikony, nebo záložky, či jak to nazvat, pro jeden program na hlavním panelu? Příklad: otevřeno více oken prohlížeče, ale ten se tvrdohlavě seskupuje do ikonek nad sebou a ani mezi nimi nelze přepínat. Musím postupně minimalizovat jedno okno za druhým, než se dostanu k tomu správnému. Jasně, máme ALT+Tab, ale prostě mi chybí ta funkce kdy jsem najel na seskupení položky a vybral si, na co potřebuji přepnout.A samotné seskupovaní ikon aplikací na hlavním panel také nejde vypnout? Zkoušel jsem dva návody s úpravou registrů, ale bez úspěchu.Máte někdo nějaký funkční návod na vypnutí seskupovaní?
Asi něco takového? https://uloz.to/file/7jD1jnr4ntEc/otevren...
Otevřít každou záložku v novém okně :))
Vynikajúca a veľmi dobre spracovaná recenzia. Za mňa jednoznačne, že s update počkám a zrejme budem čakať dosť dlho. W11 berie to, čo je pre mňa najdôležitejšie a prináša to, čo absolútne nepotrebujem. Na čo budem čakať?1) Možnosť presunutia panelu úloh do zvislej podoby na jednom za bokov monitoru. V dobách širokouhlých monitorov je umiestnenie dole alebo hore masochizmus a nezmyselné ignorovanie ergonomického usporiadania prvkov. Prečo si mám zmenšiť vertikálnu plochu širokouhlého monitora a naopak nevyžiť jeho šírku?2) Nemožnosť organizovať a zväčšiť menu štart. Prečo mám mať na veľkom monitore mini menu, a následne si vytvárať bordel na ploche?3) Nemožnosť vkladať widgety do menu štart a ich katastrofálna funkčnosť v porovnaní so živými dlaždicami.4) Zmena veľkostí dlaždíc je super na logickú a praktickú organizácia menu štart vo Win10. Dôležité programy majú strednú dlaždicu a menej dôležité malú v dvoch riadkoch veľa nej.Je možné, že sa vzhľadom na štvorročnú podporu W10 W11 úplne vyhnem.
Windows 11 je dobrý operační systém. V nabídce Start se všechny aplikace abecedně seřadily, což je výborná věc. Vyzdvihnout se musí nová aplikace Fotky a Video Editor, které jsou přepracované na výbornou. Celkově nový operační systém působí odlehčeně a více vyladěně, až na některé změny popsané v článku.
Striktní vyžadování TPM 2 a procesoru pouze ze seznamu podporovaných? To není pravda. Jednou to někdo někde zmínil a všichni to opisují. Můžu potvrdit hladkou instalaci na i7-3770 a TPM 1.2.
Tak jsem včera upgradoval a musím říct, že ty nářky a pláč jsou mnoho povyku pro nic. Ono si to zase sedne, žádný masový přechod na Linux se opět konat nebude a jak pominou prvotní vášně a lidi si všimnou že jsou to pořád Windows, svět půjde opět dál, dokud nepřijdou další Windows, a toto ubohé a trapné kolečko stížností a planých výhružek si projedeme znovu. A znovu, a znovu, a znovu. Bylo to tak u každé předchozí verze a patrně to tak bude i u každé další. Takže suma sumárum, nezměnilo se vůbec nic.(ale připínaní oken a karty powershellu jsou fajn)
Ochota MS produkovat nedodělky a cpát je lidem neodladěné se stala už zřejmě tradicí, takže máte nejspíš ve všem pravdu (tedy za mě až na to připínání oken 🙂 ).
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 10. 2021 23:03
Do roku 2025 si hodlám užívat blažené období rozšířené podpory desítek, kdy MS už nebude (snad) hrabat do uživatelského rozhraní a rozbíjet věci - to teď čeká jedenáctky.
pulka prvni stranky a dal to nejde cist, vzdyt tam jsou uplne nesmysly
The Legend is Return - Introducing Windows XP 2021 Editionhttps://www.youtube.com/watch
Vyšší HW nároky nijak nepozoruji, stejné aplikace a práce s nimi se liší v W10 a W11 v procentech spíše ve prospěch W11. Hlavní panel jsem řešil už ve W10 aplikací START 10 a teď jeho novější verzí. Paradoxně jsem čekal potíže s aplikacemi jako VPN klient které se objevovali v různých buildech W10, zde ten problém není. MS opět nerozšířil podporu pro webkamer aby mohli používat Helo pro přihlášení, sliboval ale opak. Stejné je to se čtečkami otisků prstů, pravděpodobně má deal pouze s některými výrobci a ostatní k systému nechce pustit. Linux tím netrpí takže HW to není. Čistá instalace vykazuje dost chyb zaznamenaných v event vieweru a i pozorovaných, jedná se o restarty exploreru které teď již probíhají na pozadí. Devel verze 22471 tím netrpí tak se snad dočkají časem i ti co mají relese verzi. Do produkce bych s tím nespěchal, klidně bych tak 2 měsíce počkal, ale doma na testovaní dobré. Rozdíl mezi W10 a W11 jsem prakticky nezaznamenal, ale některé nápady jako třeba přichycování oken, kontextové nabídky se mi líbí. Co je naopak opruz že MS nedokázal stále sjednotit ovládání, máme ovládací panely i položku nastavení, 2 různé verze grafických prvků a možnost nastavit 1 věc několika způsoby, což je matoucí. Tohle by se v Applu nestalo, neboť jsou mnohem pečlivější.
Decka maji skylake 6600 a ryzen 3200g, ja jsem si na ten domaci internet vetknul do laptopu i7 3720Qm. A to nemluvim o loznicovym C2Q na 3.4ghz-stejne to moc nepomaha :] Ja proste nic neprodam ani nevyhodim. Desitky na tom jedou hezky. Spis me nebavi cekat na nove graficke karty, co by prinesly vyssi vykon pri nizsi spotrebe. To by se mi libilo. Win 11 je zbytecnost, pro normalni lidi nema zadne opodstatneni.
😁
Microsoft měl možnost z toho udělat super systém, který by obsahoval všechny funkce desítek, odladěný systém aktualizací a s několika novými funkcemi.Místo toho z toho vznikl těžký nedodělek, který neumí základní funkce, které člověk od systému v roce 2021 očekává.... Nemožnost dát hlavní panel do strany, naprosto odfláklá nabídka pravým tlačítkem a spousta dalších, které se musí řešit registrama, nebo appkou třetí strany.... Fakt je tohle ta správná cesta?
V každém případě je to cesta, které se MS drží už docela dlouho: pro obchodní úspěšnost kvalita systému není důležitá, rozhoduje marketing a pravidelně inovované barvy a tvary, lhostejno čeho.
"které člověk od systému v roce 2021 očekává"které očekáváte vy..Já to mám naopak, nepotřebuju appky třetí strany nebo registry abych měl to co chci.Holt nejde vyhovět každému.
Ale jde vyhovět skoro každému. I staré XP měly více nastavení GUI než dnes, a pokud to nestačilo, byly skinovatelné.
A k čemu nastavení něčeho co lidé nepoužívají? Příliš mnoho možností dělá systém zbytečně robustní kvůli něčemu co využije zanedbatelná množina uživatelů. Logicky takové možnosti půjdou stranouuživtel má vždy volbu, stejně jak nedávno někdo v Apple /byl to Tim Cook?/ prohlísil, chcete instalovat aplikace přes obchod 3. strany? Kupte si Android.Nelíbí se ti možnosti Windows, kup si Mac nebo si nainstaluj Linux.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 18:07
Že to nepoužíváte vy, přece neznamená, že to nepoužívá nikdo další.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 22:06
Nebo mít snadnou možnost stáhnout si ze storu prostředí, jaké uživateli vyhovuje. Jako to je u Linuxu. Když bych si chtěl hrát s tunou nastavení, tak si stáhnu KDE. Když chci něco konzervativního, tak Xfce nebo Mate. Případně něco mezitím. Jenže to by bylo pro MS spousta práce a kdyby to dělala komunita, tak to by pak MS neměl vše pod kontrolou a tak nic nebude.
Řadíte se mezi určité procento uživatelů, kterému se jde jen těžko zavděčit. Microsoft naznal, že nebude plýtvat svými prostředky, aby tuto skupinu potěšil a raději se věnoval vývoji featur, které využije většina. Featury pro remcaly může řešit později.
Opravdu zajimavá teorie. 1) Ta funkce změny polohy hlavního panelu už tam je snad od Windows XP, tudíž žádnou featuru nepřidávají, nýbdrž odstranují.2) Je to funkce, kterou použivá nezanedbatelné % uživatelů, tudíž její odstranění nedává žádný smysl.3) Ty funkce tam jsou. Jak přesunutí panelu, tak stará nabídka right-click menu, jenom jde aktivovat pouze regeditem. Otázka je proč.... Mě se dá zavděčit vcelku snadno. Nedrbat do věcí, které tady X let jsou a fungujou. Překopávat systém jak se mi zamane fakt není cesta jak se uživatelům zavděčit.
Tak zůstaňte u Windows XP, když byly tak skvělé. Pro konzervy jako jste vy je ideální.
Není, protože vám podobní milovníci změn jen pro změny rozvrtali mezitím věci tak, že do wxp už nedostanete kvůli samým změnám prohlížeč, který by dokázal korektně zobrazit "moderní" web. Jiank bych u nich s nadšením zůstal.
Škoda, že nepředvedl v novém OS žádnou novou funkci, kterou by alespoň někdo užil. Provozování aplikací z Androidu zůstalo jen slibem jako by nové Windows navrhoval práskač Babiš, přichytávání oken podle šablon funguje jen s několika málo používanými programy.Nabídku start spíše roz*ebali, kontextové nabídky také roz*ebali, tak možná pokud používáte Teams uvítáte větší integraci ale není to na novou verzi hodně slabé?
Přichytávání aplikaci jsem zrovna včera hojně využíval (UE4 i UE5, Blender, Fusion 360, Eagle, Word, Excel, Steam, Epic Launcher) a zatím jelo všechno uplně parádně (zato před chvilkou se mi na W10 po přilepení firemního SW na okraj rozpadlo okno. A to ještě včera s tím problém nebyl)Na nabídku start si nakonec stejně lidi zvyknou. Nakonec, stejně všichni držkovali na dlaždice, no tak jsou pryč.A nějak nechápu furt ty nářky na kontextové nabídky. Pravda, nová kontextová nabídka je hodně předělaná, již tam nejsou jen textové volby ale i nějaké ikony. Ovšem to hlavní a nejčastěji používané tam je, a není to zahrabané v tuně balastu, položky přidané aplikacemi tam jsou taky. A pokud člověk touží po některé funkci z toho původního kilometrového nesmyslu, tak si tedy rozklikne "více možností". Tak jak jsem z toho měl obavu, tak se mi to vlastně líbí. Nejčastější je více po ruce, a to ne příliš časté je o pouhý jeden klik dále (a třeba možnost "Kopírovat jako adresu" se mi hodně líbí. )
Takže stále zůstávám na Windows 7 Enterprise (přestože by mi HW: Xeon W-2133, TPM 2.0, 64 GB RAM atd. provoz W 11 umožňoval) ...
Článek psala nějaká plačka křížená s konzervou jinak si nedokážu vysvětlit, proč se zaměřuje na 10 věcí, které se autorovi subjektivně nelíbí a zároveň ignoruje kvanta dalších, které jsou přínosné.
Přínosné? Kvanta věcí? Uveďte aspoň jednu prosím. Já jsem žádnou nenašel.
Integrace Android appek, WSL2 s podporou GPU, což je za mě hodně velký krok vpřed. Dál lepší virtuální desktopy, podpora dynamické obnovovací frekvence, cloud download and reset a mnoho dalšího. Že si neumíte dohledat informace za to já nemůžu.
Integrace Android aplikací je zatím ve fázi slibů, nehledě na to, že to není nic, co by se nedalo udělat do desítek, bez likvidace používaných funkcí.
Pro mě třeba první věc, vycentrované start menu a jeho obsah, vycentrované ikony na liště bez nutnosti tam dávat nějaký skrytý toolbar... store bez omezení na UWP, v podstatě vše co potřebuji jsem na Store našel, nemusel jsem oblézt spousty webů a stahovat samostatné instalačky.. to jsou věci na první pohled...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 18:02
- vycentrované start menu bez možnosti ho změnit, když o to nestojím hodnotím jako další omezení uživatelů, doposud nebyl problém, abyste si ho přizpůsobil podle potřeby když jste ho chtěl jinak, podstata změny není v tom, co tam je předvolené, to by bylo jedno, ale v nemožnosti si to upravit podle potřeby- store ve w10 není?- nic co potřebuju jsem ve store nenašel, hodnotím ho tedy jinak
Toz dobre to naplanovali. Mam netbook z roku 2007, 32b Atom, dodnes slape na osmickach jedna basen. Pak m notebook z roku 2007, C2D, dodnes slape na osmickach. Pak mam netbook z roku 2010, dodnes slape na osmickach a pak mam pocitac z roku 2013, od 2017 slape na linuxu, pac smirovat se zadarmo nenecham. Takze jestli spravne koukam, tak uz nebudu mit stroje pro lamy, kde se daly delat win specific ficury, typu upgrade fw čehokoliv, vytvoreni bootovaci flesky, poradeni komukoliv s cimkoliv na win, ale budu muset budto koupit novy hw a nebo na vse dat linux a tim vlastne ty stroje, puvodne s win, ztrati opodstatneni, bude mi stacit jen jeden. A kolik lidi bude muset koupit novy stroje, to je fakt smesny jak se resi kazdy gram CO2 a pritom masova vrazda za denniho svetla projde.
"kolik lidi bude muset koupit novy stroje"s dnešním dnem přestaly ty staré stroje těm lidem fungovat? Proč by kupovali nový když nechtějí/nepotřebují?
Tak ve firmách je snaha jet na jednotném SW.
Ve firmách (nemluvím o firmách s jednou účetní a noťasem majitele) se jede na systému, dokud je podporovaný, na nový se přechází těsně před koncem podpory starého (nebo těsně po konci podpory). Nové počítače se kupují bez OS (nainstalované pouze v případě, že to vyjde levněji), a automaticky se na ně po připojení do sítě pár kliknutími myši instaluje používaný OS s potřebným softwarem a ovladači - pomocí centrální správy. Takže takovéto firmy budou jedenáctky ještě čtyři roky ignorovat.
Ona může být situace ještě smutnější, protože firmy někdy užívají drahá externí zařízení (plotry, osvitky, CNC, transportéry, a cojávím...) a takové věci se kupují jednou za x let, a ne vždy na ně výrobce vydává modifikace ovladačů. Takže kupříkladu ještě dnes se užívají Win NT či Win XP, protože prostě výrobní zařízení za hromadu mega se na novějších systémech nerozchodí. Jedny XP mám třeba osobně, bo 20 let staré páskové, prakticky nekonvertovatelné, archívy.
lzeze od zacatku az do konce. a nebo jste vylozene uzivatel, co nikdy nemel nic lepsiho. ale spise to vypada jakom pokus o vtip
Zkoušel jsem Windows 11, ale narazil jsem na pro mě jeden velice zásadní problém, kvůli kterému jsem se vrátil zpět. Nelze zrušit seskupování tlačítek na hlavním panelu.
To je přeci blbost, šetří to místo a přepínání ALT+TABem je rychlejší... Jsou tam zásadnější nedostatky, třeba seskupování položek menu :)
To taky hned vypínám.... snad to nějak půjde 😀
Nenašel někdo nějakej patch, kterej umožní přesunout taskbar na levou stranu obrazovky? Tj. lištu vertikálně, jak to uměly desítky. PS: Kromě tý úpravy registru, která mě na dev verzi neustále restartovala explorer.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 11:45
Tak nakonec to úplný průser není. Zatím vše funguje a vzhledem k tomu, že to jsou jen přemalované desítky, asi velké problémy s kompatibilitou potažmo stabilitou nebudou. Systém je subjektivně při čisté instalaci rychlejší. Start, probuzení ze spánku, odezva ovládacích prvků, vyhledávání, práce s okny. Animace jsou svižné, až na přepínání mezi plochami, to na integrovaném Intel GPU moc plynulé není.Nové UI, Start menu a hlavní panel je inspirováno u Apple a macOS, což není nutně špatně, má to hezké barvy ikonek a svižné animace, takže to působí použitelně :) Zarovnání panelu na střed, jako to má Dock v macOS, je asi jen o zvyku, na 32" monitoru to je lepší než vlevo. Jen by mohl jít taky škálovat.Nedodělků tam je dost. Největší ostuda jsou ty kostlivci ve skříni a několik historických verzí systému v jednom. Pořád se tam dá narazit na staré uživatelské rozhraní prakticky na každém kroku a je vidět, že jde jen další "facelift" systému a pár animací navíc. Stačí otevřít ovládací panely, kliknout na ikonu "Zpět výše", a jste ve starém průzkumníku jen s novými ikonami. A takových míst tam bude hodně, stačí hledat. Místy jsou špatné české překlady, nebo úplně chybí, např. u kontextových menu OneDrive. Widgety zmíněné v článku jsou zase typický výsměch a diletantství Microsoftu, který si dovolí vydat nehotový produkt a ještě ho nazvat novým. Fuj. K čemu tak asi běžnýmu uživateli je nějaký index burzy a hromada sponzorovaných zpráv z bulvárních plátků. Nebo nějaký provoz a doprava. To jsou pitomosti vhodné spíš na mobil, které tu byly už před deseti lety. Copak nemají na to, vzít koncept dlaždic a vytvořit použitelné widgety aspoň svým vestavěným aplikacím? Nebo nějaký systém zkratek, jako je v iPhonech. Něco, co by bylo skutečně užitečné.Co mě zklamalo, že systém ani dneska neumí obnovit stav po restartu. Nebo jednoduché automatické přepínání světlého a tmavého režimu podle času. Jsem zvědav, jestli se mi po čase nezačne zpomalovat otevírání složky stažených souborů, už od sedmiček je to vždycky po pár měsících katastrofa, než se otevře, je to doba. Obávám se, že v tomhle se nic nezmění, viz existence starého průzkumníka.Změny jsou celkově k lepšímu, už je to uživatelsky ucelenější systém, jsou tam drobná vylepšení tu a tam, jako je správa oken, kontextové nabídky, lepší nastavení nebo nové ovládání v průzkumníku. Microsoft Store už je taky celkem použitelný a dají se tam najít základní aplikace a některé programy. Jen pořád nerozumím tomu, proč to všechno tak trvá a nemohlo být už s desítkami, proč postupovali po jedné ikonce, opravovali roky chyby a hráli si s barvičkami a nesedli a neudělali pořádný komplexní a ucelený update najednou.
Pravda, systém bude možná lepší, možná rychlejší, ale nechápu, proč to není jako upgrade W10, ale něco nového, co není kompatibilní úplně se vším, co tam dřív fungovalo. Možná právě proto. Nemohu se ubránit dojmu, že se MS mstí za to, že se někomu nelíbí, co v jeho choromyslných mozcích vzniklo.Aby nebylo mýlky, mě se Windows líbí, dokážu po 45 letech práce v IT ocenit, že konečně mám v ruce systém, který mají SKORO všichni lidi na světě, že přenosy dat nemusím dělat tak, že je data znovu napíšu na klávesnici, že SKORO všichni lidi na SKORO celém světě spustí stejný program. Za moji končící éru ajťáka jsem si toho užil až moc. Tak proč to ničit a něco předělávat.
Nový systém z toho udělali asi kvůli marketingu. A ta omezení kvůli hardware a TPM čipu jsou asi vyšší princip, který my neovlivníme. Osobně k TPM moc důvěru nemám, když se klíče ukládají někam do MS účtu a tak dále. V cloudu holt budeme za chvíli celí i se svými špinavými ponožkami a psem a digitálním klíčem od jeho boudy... Mně se také líbí, že má systém kontinuitu a není to každý rok úplně něco nového, napsaného na zelené louce, plné chyb a hlavně se spoustou nekompatibility. To by asi nešlo a přineslo mnohem více problémů a nespokojených uživatelů, kteří by si museli zvykat na nové věci. Mnohem lepší je u takhle velkých věcí postupný vývoj a vylepšování. Nicméně mi trochu vadí spíše ty staré věci pod kapotou, myslím si, že by si největší softwarová firma na světě mohla dovolit přepsat celý systém jednou za 10 let. Jinak 45 v oboru, to klobouk dolů :) Já jsem v něm teprve 17 let a přijde mi to už tak, jako že jsem vysloužilej veterán. Ale nové věci mě pořád baví, rád zkouším, byť už mě nebaví se po večerech vrtat v počítači nebo si upravovat systém, na to už nějak "nemám čas". Líbí se mi spíš už jen jednoduché věci, jako to dělá Apple pro ovečky, tady máte a takhle to používejte - když to funguje, nemám s tím problém, a čas, který bych věnoval nastavovaní radši věnuju kreativitě nebo úplně něčemu jinému...
Vidíte to, té možnosti návratu do starého průzkumníka přes ovládací panely jsem si za celé ty (skoro) dva roky co mám jedenáctky nevšimnul 😃. Stejně se to podle mě nedá používat, budu downgradovat na desítky.Ale obecně s vámi souhlasím, jsou to jen přemalované desítky. Podle mě k horšímu (nastavení je hrozné, Store taky, největší blbost je to rozmisťování oken do přednastaveného vzoru, když přetáhnete okno k hornímu kraji obrazovky), ale to je věc názoru. Subsystém pro Android jsem zkusil spustit, ale skoro mi spadnul počítač, kolik to sežralo výpočetní rychlosti, tak jsem to zase rychle zavřel a zapomenul :).Jedinou podle mě kladnou změnou je to, že hodně aplikací přebarvili do tmavého režimu, zejména si toho cením u poznámkového bloku. Tak si holt na desítkách stáhnu VS Code, ten mi to nahradí.
Doufám, že podpora WIN 10 bude co nejdelší...Uvítal bych pracovní verzi WIN bez omalovánek a přidaných aplikací a různého balastu. Aby si člověk mohl nainstalovat co chce. Jenže nic takového už nikdy nebude. Místo toho máme čím dál barevnější divné verze.A když chce člověk založit uživatele bez MS účtu, tak se musí proklikávat zcela nesmyslnými nabídkami.Dle mého od WIN 7 z každou novou verzí se Windows pohybuje směrem k bezplatnému softu se spoustou balastu.
Bohužel mám strach, že podpora W10 sice bude, ale taková, že člověk nakonec raději přejde na W11 a začne budovat svůj uživatelský ekosystém od začátku.
A přitom by stačilo tak málo:1. nový systém (engine) ano, proč ne, vždy je co zlepšovat.2. UI (uživatelské rozhraní) a doprovodné aplikace - nechat na uživateli, co si vybere. Určitě nějaký legacy mode by se šiknul.
nemusi se nikam proklikavat. staci zmacknouz 1x mysi navic a potvrdit. 🙄
Nechápu proč bych měl tenhle W11 instalovat.Tahle nová brzda od Microsoftu zbytečně spomaluje nové procesory ,už teď lituji všechny BFU.Microsoft přikazuje tyhle brzdy OEM výrobcům aktivovat :Virtualization-Based Security : propad výkonu o 28% HVCI/Memory Integrity : ještě vyšší negativní dopad na výkon než VBSMě Windows XP i s Oficem 2007 fungují stále k spokojenosti tak proč bych to dělal.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 10:13
Nu jo, svůj k svému. Zanedbanej software v uživateli i používaném nástroji. Windows XP ho funguje a nespamuje, nespojuje nebo co to má bejt za paslova a pavazby.
Jak se ti daří řešit přístup na internet?
A zdroj té informace? PC Gamer? To už je dávno pase. Vliv na moderním HW reálně uživatel nepostřehne a to i v tom SotTR ze kterého ta hodnota 28% vychází.Samozřejmě za předpokldau že si ty bezpečnostní featury uživatel zapne. Sám MS doporučuje tyto věci nezapínat na počítačích kde se očekává maximální výkon.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 16:27
Zmiňovat jako mínus nějakého OS nedokonalý mailová klient? Windows je jako každý jiný OS jen prostředníkem ke spuštění SW. OS má umožnovat spolehlivé spouštění, správu a bezproblémový běh aplikace. Tečka. Ideální je i volitelné grafické rozhraní (jako na unixových systémech). Vzhled okna je naprosto vedlejší, pokud mi umožní s ním pracovat (hranaté, kulaté, barevné, průhledné .. WTF? je to úplně fuk, za den vystřídám i čtyři naprosto různá GUI a není v tom žádný problém).A vestavěné programy? Když už tam jsou, občas se hodí některé z nich v nouzi použít. Normální je nainstalovat si aplikaci takovou jaká vám vyhovuje - stejně jako je samozřejmé si na práci s dokumenty instalovat MS Office, LibreOffice apod. tak je stejně samozřejmé (pokud chci poštu spravovat lokálně) nainstalovat Outlook, EMClient nebo jiný SW.Stejně jako znám omezení wordpadu/notepadu a přesto se hodí v některých případech je použít, s vestavěným mailovým klientem je to úplně stejné.
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 10. 2021 10:04
OS má obsloužit základní potřeby uživatele, v systému očekávám mailového klienta, prohlížeč fotek, multimediální přehrávač, kalendář, upomínky, poznámkový blok, případně nějaký kancelářský balík - koupím počítač, zapnu a můžu pracovat, stejně jako třeba s mobilem... Instalovat něco dalšího má smysl když to potřebuju/nevyhovuje mi vestavěný SW. Velké části uživatelů ale ty vestavěné aplikace často stačí
"Zmiňovat jako mínus nějakého OS nedokonalý mailová klient?"1. Co je to nedokonalý klient. Co jednomu vyhovuje, to druhému nemusí.2. Mínus operačního systému je, když mi nedovolí toho mailového klienta nahradit jiným. Případně, což určitě bude problém W11 (třeba ne zrovna u mailu, ale jinde ano), že se změní interface a alternativní programy nebudou nějaký čas fungovat. Takže, neobejdu-li se bez nich, musím počkat s instalací W11, než je autor upraví.3. V tom je zhůvěřilost Microsoftu, že furt něco mění, furt něco nechodí - přičemž by mu mohlo být jedno, co budu používat. To pak musí přijít EU nebo jiná autorita, která mu to rozkáže (jak se svého času dělo s internetovým prohlížečem). Geek si poradí, ale zbývajících 98% uživatelů brečí. A ještě víc mě štve, když nějaké IT oddělení velké firmy jede podle not Microsoftu a vůbec ho nezajímá, co uživatelé chtějí a potřebují. Nejsme malé děti.
Většina novinek mi je na nic. Celou řadu z nich už dávno používám diky programum třetích stran. Zbytek je cestavzpět či do pekel. Windows potřebuju na praci a ne na krásu. Win11 si nainstaluju načisto, až zjistím, co už nebudu mít k dispozici a cim to nahradit.Od nové verze si slibuju, že tam bude fungovat to, co se mi na Win10 zhroutilo a nejde opravit. Instalovat novou verzi 1x ročně mi připadá hodně.
"Většina novinek mi je na nic. Celou řadu z nich už dávno používám diky programum třetích stran."Takže na nic rozhodně nejsou když pak není potřeba programů třetích stran. To je přesně to co člověk očekává od OS, nepotřebuje na každou kravinu nějaký program... Pak si lidi stěžují že jim to neběhá, když si to roz....
Teď si bude muset spousty věcí, které byly až do W10, zase zaobstarat těmi udělátky.
Asi tak, člověk má nějaké zavedené postupy a kvůli horečnatým snům v Redmontnu je měnit nebude.
Microsoft má problém v tom, že jeho programy každému nevyhovují, zatímco alternativních programů jsou tucty a dá se vybrat ten pravý ořechový.Jinak - od dobrého operačního systému se právě očekává, že jeho programy půjde nahradit jinými. Zrovna tak bych očekával možnost zásahu do nižších vrstev systému. Ten problém tkví v tom, že chtějí své výmysly vnutit každýmu.Kdysi, když jsem dělal systémového programátora na sálových IBM, to bylo běžné. Dobrá dokumentace, dobrá diagnostika chyb, školení ani nebyla tolik nutná. Kdo to neuměl, se v tom nehrabal. Chtělo to ale znát hiearchii systému, znát strojový kód a umět programovat v Assembleru. Manuálů jsem musel nastudovat asi 1,5 metru na výšku.Což je možná problém dnešních systémů a lidí, co u nich sedí. Má je každý doma a hrabe se v tom, i když do toho nevidí.
Vecne dospievajuci geek sa ostane vrtat v Terminali na Linuxe...normalny clovek si nezapina PC preto, aby sa odbavoval na premakanom upravovani ponuky Start. Win8 nemalo Start, bolo zle...Win10 ma dlazdice v Starte, zasa zle lebo niektore su dynamicke, niektore nie...Win11 ma Start uprostred obrazovky (?Ubuntu?)...zasa zle lebo si ho nemozme donekonecna vysperkovavat. Ludia su divni...
windows 10 ještě pár let budou podporovaný systém. Nový počítač a W11 budu řešit až někdy na konci té doby. A za těch pár let se W11 může ještě změnit.
Windows 11 nejsou nástupcem desítek, ale chápu je spíš jako "Fork Windows 10" či "spotřebitelskou edici".(Fork je alternativní a nezávislá vývojová větev softwaru.)Protože Windows 10 stále budou dostávat technologické updaty, například během pár dní nás čeká oficiální vydání Windows 10 21H2, přidávající nové technologické funkce: https://www.zive.cz/clanky/microsoft-prvne-zm... Takže Windows 10 a Windows 11 budou koexistovat vedle sebe a nejedná se tedy o "zastaralý" a "moderní" systém, ale spíš o dvě různé edice.Windows 11 bude cílit hlavně na domácnosti, novými "omalovánkami" jako je cool design, miniaplikace à la Vista atd. a tlačení spotřebitelů do nákupu nového HW - respektive prezentování těchto "super fičur" na nových počítačích a lákání ke koupi těchto počítačů spolu s Windows 11.Windows 10 zůstane stejného vzhledu a nové technologie a funkce mu budou přidávány pouze "pod kapotou" a primárně bude cílit na korporátní a profesionální sektor.
Spíš bych to viděl tak, že MS do windows 10 doplní to co má aktuálně rozpracované, možná ještě dodělají pár věcí a tím to skončí. Dál budou jenom záplaty. A celý tým se vrhne na W11, protože to je stejně jako před 6ti lety. Máme nový OS, který je zadarmo, tak proč by jsme se hrabali v tom starém
Protože je na rozdíl od toho nového mnohem funkčnější?
To bohužel pro MS nikdy důvod nebyl.
To samé se dalo říct o W7 vs W8, W7 vs w8.1 a W7 vs w10. Ale ms starý OS zabije a jde bez ohledu na funkčnost a ergonomii dal
Win 11 jsou stále probíhající facelift Win7, nikoli systém postavený od základu. Jak jinak si vysvětlit, že se tam stále nachází ikony z Win7 nebo například v Ovládacích panelech položka "Zálohování a obnovení (Windows 7)"! Je možné, že Win11 mají nové jádro, ale potom to je, jako když do Feldy dáte poslední motor z Fábie...
Kámo, to windows7 je ještě v pohodě. Tam jsou věci u kterých je napsané (windows 2000 only)
Prostě kopírování MacOS pokračuje, když oni 11, tak mi taky. Když oni nový HW tak mi taky. Vzhled a funkce, přecházíte z MacOS, budete více jako doma.
Kdyby funkce vycházela z MacOS tak by to bylo super. vyhledávání je pořád dost pozadu a po příchodu MacOS 12 bude ještě víc. Už se těším na vyhledávání v textech zachycených na fotkách a universal control, kde budu moct plynule přecházet mezi Macem a iPadem
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 15:03
To těžko. MacOS to připomíná jen těm, kteří ho nikdy v životě pořádně nepoužívali. 😉 Protože kdyby v MS opravdu kopírovali MacOS, tak by z toho nebyl takovej paskvil 😝
Vždy jsem měl Windows rád a mám pořád. Tohle mě ale otrávilo. Zavádějí množství změn, které nejsou nijak zásadní, ale nutí uživatele se přeorientovat a zapomenout na navyklé ovládání. Nepovažuji to za dobré. Autor má pravdu, že pošta není nic moc a je opravdu jen základní. Tedy že kdo chce dobrou poštu, potřebuje Outlook. Udělátka (widgety) nejsou špatný nápad. Nejvíce ze všeho mě ale mrzí zrušení živých dlaždic. Stačilo možná zaoblit rohy, prostě je udělat zajímavější. Ale myšlenka byla skvělá, velmi nadčasová. Nově tam máme opět "vodovky" ve stylu Androidu, které podle mého hezké nejsou. Budu si hodně rozmýšlet, jestli na W11 přejít a spíše si počkám jak se situace do roku 2025 vyvine.
Mně je celkem jedno, jestli jsou tam dlaždice nebo ikony. Co mi ale vadí příliš, je to, že nejdou uspořádat a vejde se jich jen 18 (teď mám ve startu v desítkách 43 dlaždic a ikon a všechny používám). A do seznamu všech aplikací je to o jedno kliknutí víc. Ať udělají možnost si Start zvětšit a ty ikonky si ručně rovnat do skupin - a přejdu.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 08:19
Nejdou uspořádat? Mám za to že jsem si je přeskládal jak mi sedělo.A 43 ikon, to je šílené množství ve kterém se vyzná málokdo. Normální uživatel= používají jen pár aplikací a zřejmě z toho vyšlo že 18 bude stačit většině uživatelů, na zbytek má all programs a nebo search
Já jsem jich měl ve Startu ve Windows 10 ještě víc, krásně uspořádané do logických skupin. A tipuju, že Pety tím uspořádáním myslel také skupiny.Nyní ve Windows 11 mám připnuté programy podle četnosti spouštění, při běžné práci to ani tak nevadí, ale ztěžuje to hledání... kde je ta utilita na správu tamtoho, jak se jenom jmenuje....
ou maaaaj gaaaad
Vyznáš se v nich snadno, jsou rozdělené do pojmenovaných skupin, ty důležitější jsou větší, celé to tvoří obrazec, který si oko rychle zapamatuje a víš, kam jet myší - stejně jako v nějaké aplikaci, se kterou denně děláš.Dokonce jdou spojovat do složek jako v Androidu, ale tomu jsem se u Windows vyhnul, na obrazovce je místa dost.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 10. 2021 09:30
Kdo chce dobrou poštu, tak si nainstaluje Thunderbird. Outlook je nejhorší poštovní klient, který jsem kdy vyzkoušel.
Thuderbird je nejhorší poštovní klient který jsem vyzkoušel. Kalendář to nemá, upomínky to nemá, nespolupracuje to s OneNote..Pro jednoho nejhorší, pro druhého nejlepší. Ať si každý pooužívá co komu vyhovuje, ne tímhle nesmyslným způsobem někomu něco vnucovat.
Co to plácáš za blbosti, viděl jsi někdy Thunderbird?Používám aKalendáře z 3 účtu (2x Outlook.com, 1x Office 365) synchro bez problémůKontakty z office365 bezproblemuUpomínky bezproblemuPřipomínky a požívání do teams bezproblemuOneNote.....nepoužívám nevim
Já používám TB jako poštovní klient a tam je nejdůležitější správné zobrazování e-mailů (v čem Outlook hodně pokulhává), jejich správa a vyhledávání.Kalendář do něho jde přiinstalovat a pak pokud si vzpomínám umí i upomínky. Právě proto jsem psal nejhorší POŠTOVNÍ klient, ne nejhorší program. Outlook je takový Nero od Microsoftu, umí toho hodně ale nic stoprocentně.
wtf ? zlatý Win7, neopustim dokud neexne nynejsi NTB nebo neprestane jent FF B-]
O taskbaru jste se, jako ostatní, zapomněli zmínit o nejdůležitější chybějící možnosti!!!! Taskbar již nelze dát doleva, nahoru, ani doprava! Kvůli tomu jsem se vrátil zpět na 10, protože to naprosto degraduje workflow + ty kontextové nabídky, kde 7-zip vidím až po rozkliknutí "Více možností". To snad MS nemyslí vážně?! Doufám, že jim to dají lidé patřičně najevo a tyto funkce tam vrátí.
ked sa velmi chce, tak cez regedit sa v 11 da zmenit aj umiestnenie taskbaru
Twl, regedit. To už můžete rovnou psát do cmd, jako v linuxech před patnácti lety 😀
Mrkni na tento návod: https://www.tomshardware.com/how-to/windows-11-taskbar... Ano je to kostrbaté řešení obcházet to přes registry, ale lepší, než aby to nešlo vůbec.
Ještěže ty registry jsou, co by jsme bez nich dělali? B-]
zatímco je Linux čím dál více klikací, tak Windows stále více nastavení přesouvá do registrů, ještě dvě verze a budeme Windows nastavovat z příkazové řádky : )
Já třeba už (konečně) instaluju a upgraduju programy z příkazové řádky jako v linuxu. Např: winget install thunderbird --interactiveNebo: winget upgrade --allBtw: installer winget zatím není součástí win a musí se doinstalovat
MS na lidi kašle. Stačí se podívat na feedback insideru a na topiky s desítkami tisíc liků a nic se neděje. Taky jsem posílal žádost o navrácení chybějících věcí (pár tisíc liků) a MS se ani nenamáhal odepsat do commentu (vše psáno pro jistotu v angličtině).On totiž MS to bere takhle: máme miliardu uživatelů, takže když si jich stěžuje 900 tisíc, tak to je zanedbatelné
no rozhodne nejake zmeny na zaklade feedbacku budu robit, ale az za rok
... za který rok?
Nj, tak pár tisíc či pár desítek tisíc z milionů znamená minoritní zájem.Mě třeba umístění taskbaru nevadí, stejně ho schovávám a fakticky nepotřebuji. Ale chápu že někdo s tím může mít problémy.
A k čemu jsou ty požadavky, když jdou obejít - VMware=virtuální TMP, jinak při instalaci... https://websetnet.net/this-registry-hack-lets-y...
Například podpora. Nesuportovanou konfiguraci nikdo řešit s uživatelem nebude, je to jeho starost.
To má být vtip, žejo? Vy jste někdy s podporou MS řešil a vyřešil nějaký skutečný problém?
No není kam spěchat, s upgradem.
Důvodů k upgradu jsem nalezl přesně 0.edit:Nakonec jsem neodolal....+ upgrade naprosto bezproblémový (jen se mi teď po restartu otevírá klávesnice na obrazovce).+ aplikace všechny funkční.- startuje se a vypíná pomaleji (čistě subjektivní)+/- alokuje si více paměti (asi není na škodu, spíše naopak)- pořád špatně čte aktuální takty u procesoru Ryzen.- kde je sakra to slibované lepší propojení s telefony + android aplikace?+ startmenu - za mě ok - taskbar - kua co to je za megahrůzu? Proč mám sakra koukat na úplně zbytečný, šíleně vysoký, naprosto nevyužitý pruh monitoru - alokovaný na naprostou kravinu? - jediné co se s tím dá rozumně udělat je, nechat ho skrývat. Mám QHD monitor a na menších to musí být ještě daleko větší děs. ? aplikace dodané MS - nedokáži posoudit - na vše používám aplikace třetích stran.Přechodem IMHO nic nezkazíte, nečekejte však žádné benefity (alespoň já jsem žádné nenašel)....
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 07:40
"kde je sakra to slibované lepší propojení s telefony + android aplikace?"nevím jaké lepší propojení s android telefony, ale Android aplikace zatím podporované nejsou, navíc.. tady bych si dával bacha jestli to budou chtít vývojáři. Apple taky zavedl možnost pouštět iOS/iPadOS aplikace na Macu s M1, ale dovolí to instalovat jen takové kde to dovolil vývojář. Není se čemu divit. Najednou by to musel supportovat na jiné platformě se kterou třeba vůbec nepočítal, nebo a to je ještě horší, má stejnou aplikaci pro MacOS a každou licencuje zvlášť...
Není lepší se s tím vypořádat postaru? Prostě tam, kde stále výkonem PC postačuje, ale třeba základní deska byla dodána s tím, že TPM čip je nutné dokoupit / osadit a CPU není z podporovaných prostě dožije s W10 a nové PC či NB už bude zakoupeno se systémem novým. Vyřízené. Takto jsem kupoval W98, W2000, WXP, WVista (mimochodem na dobrém HW bezproblémový OS), W7 i W10. Příště to bude W11.
98čky byly skvělé.2000 a ME byly Visty (jen jsme to tenkrát ještě nevěděli).XPčka byly skvělé.Visty byly Visty.Sedmičky jsou skvělé.Osmičky jsou Visty.Desítky jsou Visty.Jedenáctky jsou Visty.tominevychadza.gif
máš to správně až na to že Win2000 Visty rozhodně nebyly a do XP to byl nejlepší OS od MS. Stabilní, nic nepadalo, žádný teploušoviny a experimenty.
No a hlavni slabina je v tom, ze Vista byla pomerne slusny OS (pokud ho nejaky vul nenasadil na HW, ktery na to nemel).Vsak taky prechod z poslednich verzi Visty na uvodni verze 7 byl v podstate jen kosmetickou zalezitosti. A nejakou dobu trvalo nez 7 fungovaly aspon stejne dobre.Podobne ME fungovaly obdobne jako 98. Jen nektere nove funkce nebyly uplne doladene. Rozdil byl v tom, ze v 98 tyhle funkce vubec nebyly a citelne tam chybely.
Nutno podotknout, že použitelné byly až od prvního SP.
Pouzitelne byly uz bez nej. Se SP1 byly realne na urovni Win 7, cili velmi dobre pouzitelne.
tak stabilní byl proto, že vycházeli z NT 4.0, nikoli z 98, jako ten paskvil Millenia
xp bol preskynovany 2000 ako je 10na 8ka a 11ka 10na. Plus tam pridali podporu pre hry, ktore isli v 2000 zle.
Když většina přeinstalovávala 98, tak já měl stabilní ME, nemohl jsem si je vynachválit. Asi skvělá kombinace hardware a OS. Windows 2000 byl systém, který dělal to, co měl a bez jakýchkoliv omalovánek. XPéčka byly visty až do SP1. Dokonce i ty Visty byly použitelné až s SP1. Sedmičky byly opravdu asi nejpovedenější os od Microsoftu. Od té doby to jde zase z kopce. Donutit ty systémy, aby dělaly to co mají a to i opakovaně, bez návratu k základní konfiguraci, to je taková vyšší čarodějnická. A ten způsob aktualizací, je to marné, jeto marné a je to marné!
Mně ME taky fungovaly skvěle a jako blesk. Nechápal jsem, co na nich lidem vadí.V podstatě mi ze všech Windows vadila jen Vista - protože se dávala na hardware pro XP a ten jí nestačil - a teď mi vadí tyhle X, naroubované na 10, co jim chtějí říkat 11.
jestli si dobře vybavuju, tak před ME byly windows jen aplikace spouštěná z MSDOSu a byla to ještě éra MSDOS aplikací, zejména her. Člověk mohl mít svou vymazlenou konfiguraci a startovací menu, jestli spouštět win nebo dos s nějakou optimalizací konfigurace pro DOS aplikace a ME tu možnost myslím zařízlo.
jj, Win ME - nejlepší Win. Na Intel čipsetu, ne VIA.A Win 11 až o 1/3 horší herní výkon. Co tím chce MS říct?https://www.cnews.cz/vbs-ve-windows-11-funkce-...
Třeba že na rozdíl od W 2000 tam nefungovala uživatelská práva?
Bodejť by jó, když Millenia byla na stejné bázi jako 3.1, 95 a 98 běžící na FAT, kde se na nějaká oprávnění nehraje. 2000 byly pokračování řady NT (verze 5.0), která byla zaměřená na firmení prostředí a s diskovým systémem NTFS... ach to byly doby :)
To spojení dvou řad Windows (NT pro práci a 95+ na hraní) byl největší fail Microsoftu. Tedy kromě debaklu na trhu OS pro mobilní telefony, kde z pozice jednoznačné jedničky se dostali do pozice mrtvoly.
Windows ME byly jen 98 SE na omálovánkovém kokainu a s vykuchaným MS-DOSem. Jejich význam jsem nikdy nepochopil, protože paralelně fungovaly 98SE, které byly stejně rychlé, stabilnější a netrpěli problémy s chybějícími ovladači.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 14:51
Na WME fungovaly slušně USB porty, což se o žádných W98 říci nedalo.
K zlepšení fungování USB došlo tuším v době vydání ME, do starších w98 si musel tu podporu každý přidat sám, ale byla a fungovala. Jak je u MS zvykem, ten se nenamáhal. ME to stejně nezachránilo, byly z těch více nepovedených verzí.
nesmysl od zacatku az do konce
2000 byly XP. To vím úplně jistě, protože je dosud na jednom portable používám (vyšly před XP ale mají řadu jejich možností, třeba podporují usb flešky lépe než 9x nebo ntsf a maji taky pár blbostí - prostě byla to betaverze XP). Milénia pokud vím byly pohrobkem w9x čili úplně jiný systém, který taky v důsledku toho hodně brzo skončil.A Sedmičky byly Visty (opět mám zkušenost s obojím). Oproti vistám se lišilo výchozí nastavení, takže byly použitelnější (visty se k tomu stavu musely dovést), ale jinak tam bylo naprosté minimum rozdílů.Vyšší verze nedovedu posoudit, s nima zkušenost nemám, neboť už mnoho let běhají mé novější počítače s nějakým linuxem.
Ja si tedy asi pockam na Win 12...ale jde ten hlavni panel pretahnout na bok? Pouzivam monitor 21:9 a docela jsem si zvykl na panel nalevo.
vychozi nejde
hodit na bok asi nejde... nebo jsem nepochopil jak. Rozhodně nejde hodit jen tak myší jako u Win10 a uzamknutí tam nikde není.Tak dík.. ke všem těm nedodělkům si mi přidal další kterej mě taky štve 😀
Jde to jednoduše.. Nastavení/Přizpůsobení/Hlavní panel/Chování hlavního panelu/"Na střed" "Vlevo".Mě osobně právě u širokého monitoru vyhovuje zarovnání Na střed, jelikož mi nabídka vyjede uprostřed ve směru pohledu, zobrazuji ji klávesou Win místo myši..Edit: tak jsem špatně pochopil dotaz.. lehce jdou ikony, panel jen zásahem v registrech 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 10:34
Nejde. Tazatel se totiž ptá na přetažení celého panelu, ne na zarovnání ikon na něm.
Jasne, myslim neco takoveho:https://industrydev.com/wp-content/uploads/2016/1...
Nejde
Jde, bohužel na to není nastavení, takže musíte zasáhnout přímo do registů, přikládám návod (neověřený, nezkoušel jsem.):https://www.tomshardware.com/how-to/windows-11-taskbar... 03 - umístění dole01 - umístění nahoře02-umístění vpravo00, (nebo 04) umístění doleva - tam si nejsem jistý v článku ani v komentářích se varianta doleva neřeší :-/
Názor byl 3× upraven, naposled 6. 10. 2021 08:54
Tak já tedy poslušně hlásím, že zůstanu u W7.... neb mi v nich nechybí vůbec NIC.
Mě v nich chybí oficiální podpora AMD 3700
Mně v nich chybí oficiální podpora Microsoftu.
Propána proč?
A nejsou W7 až moc moderní? Já být tebou, tak tam frknu Win98.
Microsoft neumí (resp. nechce) dotahovat věci do zdárného konce. Víte, co to musí dát práce, pokaždé vymyslet, jak opakovaně lidi nas*at? Kdyby se řídili tím, co lidé chtějí, tak ten systém už je dávno hotový. No nic, viděl bych to tak, ať si s W11 těch pět let hrají (stejně to nedají dohromady) a lidé potom přejdou rovnou na W12.
Taky počkám asi na W12, historicky někdy od r. 2000 se střídají dobré verze s propadáky (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Microsoft_Wi... ).:-/
Me by zajimalo, jak je to s tim TPM. A nemyslim to, ze ho spousta pocitacu nema (coz je nejspis stejne jedno, protoze takovy vetsinou maji i starsi a oficialne nepodporovany procesory) a jak moc je mozny to obchazet. Jde mi o tu bezpecnost, kterou zminuje clanek. Ten ovsem stejne jako mnohy dalsi obsahuje pouze vagni tvrzeni, ze obecne je to spravny smer a TPM tomu nejak pomaha. Ale bohuzel tuhle cast, jak konkretne TPM pomaha bezpecnosti, nikdo moc nerozebira.TPM mam v Desitkach a pouzivam ho pro Bitlocker. Je nepochybny, ze zasifrovany disk je bezpecnejsi nez nezasifrovany. Ovsem role TPM je zde ponekud sporna, protoze to v sobe pouze drzi klic. Realne se jedna spis o kompromis mezi bezpecnosti a pohodlim, protoze to umoznuje systemu najet i bez toho, aby uzivatel musel neco zadavat.Pokud pocitac nekdo ukradne, tak ho normalne spusti a muze vesele hledat zpusoby, jak se vlamat do beziciho systemu. Napriklad pokud by se pozdeji objevila nejaka vzdalene zneuzitelna chyba v nejaky sitovy sluzbe. Zatimco v pripade natvrdo sifrovanyho disku, kdy by se system bez zadani hesla vubec nespustil, by mel smulu. A ano, to jde resit pridanym pinem, pro ktery je v TPM podpora. Ale v samotnym TPM ten klic porad nekde je a nelze zcela vyloucit ani nejakou HW diru primo v TPM a moznost, ze se nekomu podari z nej ten klic vymlatit. V tomhle je ve skutecnosti bezpecnejsi varianta bez TPM, kde uzivatel zadava heslo a bylo by nutny ho vymlatit z nej (coz, priznejme si, by asi bylo i jednodussi, pokud utocnik bude v pozici, ze si to muze dovolit, viz https://xkcd.com/538/ :).Uteklo mi jeste neco dalsiho, co muze TPM pro moji bezpecnost udelat?
jj, TPM si prosadili CIA, FBI a NSA, aby se vždy spolehlivě dostali i do zašifrovaného disku PC. Mají na to spec SW, který jim klíč přečte a PC si odemknou. B-]
Nevim jestli jsem to napsal nejak blbe, ale to nebyl pokus o hledani konspiracnich teorii. Pouze jsem rozvedl jedno pouziti TPM, o kterym vim a ktery neni uplne marny (proti nahodnymu zlodeji a pokud uzivatel nechce resit vubec nic navic to funguje dobre), ale ani dokonaly. Ale zajima me (a nedari se mi to najit), co si od toho slibuje MS, kdyz to radi do zakladnich systemovych pozadavku.
Je to místo, kam může uložit instalační klíče od windows a office. To je podle mě hlavní důvod.
Trosku mi unika, k cemu presne by to bylo dobry. Nejaka ochrana proti kopirovani? Zrovna Microsoftu je to ukradeny.I kdyz obecne to zajimavy tema je. Napriklad to vypada, ze TPM ma od vyrobce unikatni id, coz by pro podobny ucely vyuzitelny bylo. Skoda ze se nikomu nechce vsechny takovyhle veci pekne rozepsat (nebo blbe hledam).
Bohuzial toto je fakt. Vies o tom ked nie si obcan USA tak co sa tyka ochrana osobnych udajov neplati? Staci ze ti data prejdu cez USA server tak firma nemoze robit okolky FBI, NSA ... Nejake paky moze mat co sa tyka USA obcanov ale co sa tyka tych druhych paky nema co sa tyka pravne. Takze ak sa stane ze niekdo je na dovolenke, sluzobke v USA tak nemas pravo na sukromie. Mozu ta bez dovodu spiclovat proste tam hodia nalepku statna bezpecnost ...
Rozhodne si nedelam iluze o zadnych svych skutecnych nebo domnelych pravech a ochote zbytku sveta je bezvyhradne respektovat. :) Proto me zajimaji technicky veci, co se da nebo neda delat.
Ono to mozes vyskusat instalovat ci ta system stopne. Niekdo a nejakej stranke ako komentar nieco pisal ze nema TPM2 a islo mi to nainstalovat. A takto sam uvidis ako si na tom. Pak ked sa nepusti obavam sa ze vymena zakladovej dosky to vyriesi. Ak mas desktop si v cajchu ak mas ntb tak to mas potom smolu.
kolik ti je, 13?
TPM samotny, bez dalsi interakce s vasimi navyky, je uplne nahovno. Aby TPM k necemu byl, je potreba kombinovat jej s vhodnym nastavenim BIOSu a zbytku operacniho systemu: - heslo pro vstup do BIOSu (a vyhnout se vyrobcum, kteri maji jednoduse proveditelny reset tohoto hesla) - zakazano bootovani ze vseho, krome interniho disku- zapnuty secureboot- v systemu potom nesmi existovat ucty bez hesla nebo s jednoduchym heslem Jinak mate TPM jen na ozdobu nebo pro zlost, podle toho, ktera eventualita nastane driv.
Ano, souhlas. Pricemz teda veci jako ucty bez hesla, to vubec neuvazuju, ze by mohlo existovat. :)Ale jak pise dalsi uzivatel nize a zminoval jsem to i ja na zacatku, prinos TPM pro ochranu systemu ve skutecnosti neni v tom, ze by jeho pouziti oproti obycejnymu sifrovani bez TPM zvysovalo bezpecnost, ale ze dela pro bezny ucely dostatecnou bezpecnost prijatelnou pro uzivatele, aby si to vubec byl ochotnej zapnout.Ja jsem si ho poridil puvodne ze zvedavosti, abych si mohl vyzkouset jak se s tim pracuje. A kdyz uz ho mam, pro moje pozadavky je to dostacujici. Jde mi pouze o jednoduchou ochranu dat na disku, kde uvazovany rizika jsou treba vadnej disk, kterej potrebuju poslat na reklamaci (a kdyz je sifrovanej, pripadnej zvedavec na nem nic nenajde), nebo kdyby mi celej pocitac ukradl nahodnej zlodej, tak aby ziskal jen HW a ne data. Neresim, ze by po me sla nejaka zpravodajska sluzba, ktera by dokazala vymamit klic z TPM, ani kdokoliv jinej, kdo by sel cilene po mne, protoze nic moc zajimavyho stejne nemam.
Aplikaci Pošta není třeba vylepšovat, zákazník si přece bude každý měsíc platit O365 a tam bude mít Outlook
alebo bude zadarmo pouzivat outlook web app
Nebo GMail 😀
Hmm, firma mi platí o365 a místo abych používal outlook, používám thunderbird (jde mi na něm exchange, i provázanost s MSteams)
To jako že by 30 let používané kontextové nabídky nešly bez újmy přemalovat na to, co je tam teď? Nesmysl.
Hele, a už je to GUI překopané kompletně, nebo je to jako v desítkách, že čím hlouběji do nastavení člověk jde, tím víc se noří do starších verzí Windows a zase je půlka ikon a dialogových nabídek z desítek, čtvrtina ze sedmiček a pětina ze starších verzí? 😃
jak v 10
Ještě horší než v 10...
GUI je vo WIN11 lepsie, intuitivnejsie (prehliadnejsie) len s jednym nedostatkom. Nastavis mu tmavy mod pre obe sucasti a u niektorych okien je stale biely a nemoznost mu nastavit nezgrupovanie ikon v liste, nastavenie malych ikon a namiesto ikon sirsi bar tak ako sme zvyknuty so starych win. To casom snad opravia. To vsak nic nemeni ze WIN11 je celkovo odpad na oomery MS, na pomery globalneho systemu je aj Win10 odpad. Uvidime casom. Aj Win10 bol na zaciatku totalny odpad a casom sa to lepsilo z technickej stranky a z moralnej stranky sa to zhorsovalo. Win11 je velmi neoptimalizovany system. Kazdu chvilu procak u vsetkych jadier 100percent. U Win10 alebo Win7 sa mi procak pre chod systemu sa nudi, U linuxu su odozvy sakra rychle. Odozvy u Win10 su pomale, u Win11 este pomalsie. Jedno viem isto ked pridem domov pojde Win11 prec.
Nejde o rychost odozvy, ale o produktivitu. A ta je s Windows lepsia, kvoli aplikaciam. A rychlost? Ked mas 16GB RAM, vsetko bezi jak z praku, Windows, Linux.
Co sa tyka produktivity tu mam vyssiu na Linuxu hlavne. Keyboard system je lepsi vymysleny. Cite programovanie je lepsie, pisanie textu taky. GUI si dam ake mi vyhovuje. Ale ma aj odvaratenu stranku ohladom specializovaneho SW, kde proste vyvojar spravi build len pre Windows. Linux a MacOS kam proste na haku. Takze u niektorych je produktivita vyssia u Linuxu a u niekoho u windows. Zakladnym predpokladom je optimalizovany OS, ak nie je tak vypoctovy vykon bere aplikaciam. U Win11 nedosiahnes dobru produktivitu, lebo je neoptimalizovany bulshulit. Uvidime casom ked ziskaju data od ich Spy SW a ako sa s tym popasuju. Ked ti ide o produktivitu tak Win10 je omnoho vhodnejsi ako Win11. A co sa tyka Linux vs MacOS vs Win10 tak to zavisi od typu prace, od toho ako si zvyknuty. Napriklad taky Linux s i3wm je brutalny boost so spravou otvorenych apps. Mimochodom u Win10 a klavesova skratky win+cislo este bolo divne. U Win11 je to uz perfentne kde cislo je poradove cislo na liste. U win10 to pracuje divne. Ale to Win11 nezachrani ked vsetko tam vytazuje dost procak. Je to rozdiel vo win10 kde procak pracuje s malym zatazenim a je rozdiel ako u Win11 kde procak vie vytazit kazda systemova cicovina. No ukaze cas. Win11 ma potencial, ktory zatial ani zdaleka nie je vyuzivany.
Jo pořád jsou tam věci u kterých je napsané (windows 2000 only)Na druhou stranu je to settings přehlednější než ve win 10
"část spotřebitelek a spotřebitelů"Už jsme na tom s politickou korektností tak špatně, že je tenhle šroubovaný obrat nutný?
jo už je ta korektní připosranost i tady. Já se z toho poščim :-/
tohle už je dnes naopak nekorektní obrat, protože nerespektuje všech bambilion genderů, správně by mělo být neutrální "část spotřebitelstva"
Je naprosto neuvěřitelné, že někdo něco takového napíše a myslí si, jak je mistr světa amoleta a ten nejsprávnější a nejlepší člověk na světě. A ještě za to od někoho dostane zaplaceno. To je fakt k zblití. 3-[ Jestli je to myšleno vážně, tak ... tak nevím. Tak fakt nevím. Nevím, co na to říct, co udělat. Jak je možné, že si někdo nechá takto vymýt mozek do zbla, to je až k pláči.Jestli je to ale recese, tak jsem naletěl, přiznávám.
Jdu si pro mínusy, protože Vista mi připadala jako jeden z nejhezčích systémů od Microsoftu. A když se tak kouknu na tu otřesnou nedotaženost a nekonzistentnost W10, myslím si to vlastně doteď.
Nejen nejhezčí, ale i zdaleka nejlepší. a můj v podstatě poslední systém od Microsoftu. Chvíli jsem ještě zkoušel sedmičky, ale ty už mi přišly jako krok zpět a pak už jsem šel cestou Mandriva, Mageia, Manjaro a neměnil bych.
Můžu se zeptat, v čem ti přišli w7 jako krok z5 oproti Vistě? Vždyť to byly prakticky Visty + nějaká nová funkčnost (např. přilepování oken k bokům apod.)Jinak Vizuálně nejhezčí mi IMHO vždy přišly W2k
Řízení uživatelských účtů bylo u Visty na vyšší úrovni a s tím související větší odolnost Visty proti útokům i vyšší stabilita.
Co to je za pitomost? Vždyť řízení účtů má sedmička snad stejné jako měla Vista nebo možná lepší. Můžete to nějak rozvést.
Já bych řekl že naráží na dost agresivní UAC které u Visty chtělo schválení tak často, že hodně lidí dotlačilo k tomu jej vypnout a proto je ve Win 7 už o dost benevolentnější, aby to lidi tak nevytáčelo a neklikali jen z rutiny, případně to nevypínali uplně. A zdá se mi že i MS o tom tehdy mluvil, že je to malý ústupek v bezpečnosti aby to lidi nevypínali, protože přísné zabezpečení je na nic když to lidi vypnou.
Visty byly docela dobré později. Když byly nové, byl to nedodělek. Například mi na novém PC nefungoval zvuk a nikde jsem nenašel, jak ho zapnout. Volal jsem tedy na Helpdesk a řekli mi: "V tom a tom okně klikněte pravým tlačítkem do prázdné bílé plochy a v kontextovém menu si ho budete moci zapnout".
Ano, bývalo zvykem MS starší verze win doladit a teprve pak je vyměnit za nové. Škoda, že s tím přestali.
Děkuji za upřímnou recenzi, po přečetní mám chuť k upgradu ještě menší. Vypadá to, že bez modifikací třetích stran se to neobejde Minimálně co se kontextových nabídek týká, spodní lišty a možná i toho Startu.Co ale nikde nemůžu dohledat je následující informace:Pokud přejdu s Home edicí Windows 10 na Windows 11 a přitom mám na počítači jen lokální účet, jestli si navíc budu muset zakládat online účet, nebo ne? (Jde mi opravdu jen o ten přechod, ne o čistou instalaci). Nebo jestli mi Microsoft při aktualizaci lokální účet nějak převede na online (to bych byl opravdu nerad).
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 10. 2021 20:52
zůstane lokálníhttps://github.com/valinet/ExplorerPatcher
Na W11 mi vadí přepracovanej hlavní panel, nefungují už žádná rozšíření. Používal jsem u všech laptopů utilitu BatteryBar, která na hlavním panelu ukazovala hezky dole vpravo na liště informace o baterii, kdy jsem kdykoliv při pohledu na obrazovku viděl stav a kolik času přibližně baterii zbývá do doby než se vybije. Baterrybar sice můžu přepnout do řežimu, kdy si ho můžu dát kamkoliv na obrazovkou - třeba si ho i posunout do míst na ten hlavní panel, ale ani s funkcí always on top to nezůstane vždy na vrchu.
Ano BatteryBar celkem dost chybí - třeba se jim ji povede předělat i na Win11ten 3mm čudlík v pravém rohu ve tvaru baterie je vážně k ničemu - jako že baterie je plně nabitá a nebo je jí asi půlka to je info celkem nedostatečné
https://github.com/valinet/ExplorerPatcher
Jaké údaje o baterii člověk potřebuje? Možná zbývající čas, který stejně nikdo nemůže říct na 100% protože zátěž a spotřeba se může kdykoli radikálně změnit Jednou ten laptop žere 3W podruhé klidně 50W pokud má něco žravějšího a výkonnějšího. Přesně tyhle typi utilitek beru jako naprosto zbytečné svinění počítače.
Já teda nevím, jak přesně funguje tahle utilitka na woknech, ale na macku mám istat menus a tam to funguje celkem spolehlivě. Samozřejmě, že se aktuální výdrž mění podle nějaké průměrné zátěže za nějakou dobu. Takže když si pustím/vypnu něco žravějšího, tak to po nějaké chvíli přepočítá a ten čas opravdu plus mínus pár minut sedí. Takže pokud to funguje podobně, tak mě osobně to přijde docela užitečné a ne jednou mě to zachránilo 😉
Je velká škoda, že Microsoft musel při implementaci nového exploreru (taskbar atd.) jít až tak daleko, že i při přepnutí do "legacy" modu (když tak nazveme původní nabídku), se nezobrazují hodiny a nefunguje to správně.Zdá se, že na Windows Server 2022 s User Experience je stále aktivní a funkční legacy mode, takže je otázkou, co vše je nutné přepnout v registrech, aby se vyvolal tento vzhled.Propad v "produktivitě" nebo spíš efektivitě práce z důvodu přidaných kliknutí na myš, neexistujících nabídek či možností nastavení je ostuda, potom co Microsoft dokázal teprve nedávno ve Windows 10 (v podstatě po 30 letech práce) tuto funkcionalitu přivést k dokonalosti.Jsem zvědavý, kam se to bude vyvíjet dál. Nicméně i po mém soukromém otestování nehodlám tuto věc slátanou z prvků Windows 10X používat jako hlavní systém. Při pohledu do registrů (relikty nastavení, které dříve musel uživatel dopsat ručně tam dnes svítí, jak kdyby je tam vývojáři zapomněli atd.) a jiných částí systému je zřejmé, jaké kompromisy museli vývojáři při rychlém vývoji udělat a celkově to vypadá spíš jako nějaká hodně raná dev verze než životaschopný komerční produkt.
Ono je to celkom logicke. Postupne totiz tie kluce do registrov budu pribudat a polrocne updaty nam tu funkcionalitu vratia spat spolu s novou farbou ponuky start (aby sme videli, ze v microsofte "nezahalaju"). Programatory sa potom budu moct sustredit na dolezitejsie veci, ako su rozne spehovacie API a podobne, co je prospesne pre microsoft. Ostatne takyto model nie je ojedinely. Prve Iphony napr nevedeli posielat sms spravy 😃
Neviem, ako si prišiel na to, že prvé iPhony nevedeli posielať SMS správy, ale je to hlúposť. Samozrejme, že vedeli.
SMS nebo MMS. Dnes už je to stejně jedno. Skoro jako řešit jestli se dřív psalo brkem nebo klackem 😀
vedeli, ale apka stala 3€
Hodiny atd. se na klasickým dají zapnout v "tajným" nastavení.%windir%\explorer.exe shell:::{05d7b0f4-2121-4eff-bf6b-ed3f69b894d9}\SystemIcons
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 10:43
Díky za tenhle tip. Napsal jsem tool (v podstatě wrapper okolo možností v registrech), který umí přepnout shell do "legacy" modu (jak tomu říkám - tzn. do vzhledu Windows 10) včetně možností jako zobrazení popisků, malých ikon, přesunutí taskbaru na jinou hranu obrazovky atd. (prostě původní taskbar v celé své kráse).Bohužel Microsoft už od nějakého dřívějšího buildu odstranil možnost přepnout na původní nabídku Start a nová se v legacy modu nezobrazuje (power user, který bude aplikovat tyto změny, může absenci Startu vyřešit pomocí OpenShell a jiných alternativ).Je možné, že s dalšími buildy Win11 přestanou fungovat i tyto dosud fungující prvky shellu, ale mě baví to testovat a zkoumat, takže se budu snažit aplikaci držet aktuální.Odkaz na zdrojáky a binárku: https://github.com/KRtkovo-eu/Advanced-Setti...
ja ziaden "prepad v produktivite" nesledujem. niektore veci sa robia inak, to je vsetko, v globale je to plus minus rovnake. a co chyba, maju moznost dorobit
Nuze, nech len chytro dorobia, potom mozu zkusit aj predavat.Do té doby ať si tu demoverzi strčí do ...
EU zavadi elektroauta a jine stupidity a ja hodim 6 let stary (v roce 2025 10 let) pocitac do popelnice... To bys nevymyslel... Ach jo...
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 10. 2021 19:42
Deset let Vám počítač stejně vydržet nemůže kvůli kurvítkům - psali to na webu, tak to musí být pravda.Ale kdyby náhodou ano, tak ani pak ho nemusíte vyhazovat do popelnice, ale třeba darovat nějaké charitě a může ještě rok nebo dva sloužit sociálně slabým.
Mam doma schovanou herni masinu z cca 2011 a da se na tom jeste zabrat nejaky gtacko nebo tak neco, ale na praci to uz zdaleka neni. Neumi to virtualizaci a celkove to ma hlavne diky grafice spotrebu přímotopu. Neumim si predstavit, ze budu pouzivat aktualni notebook za 9 let... Tyhle veci vydrzi maximalne 5, potom se to haze do kose.
alebo po 3 predava, aby boli love na dalsi
Copabyste to vyhazoval? Dá se tam nějaká "linux for the rest of us" distribuce a může to sloužit jako nouzovej stroj. Nebo třebas i v tej charitě...
Kdyz to chodi na windows, proc do toho cpat ten linux?
Kvůli časově neomezenýmaktualizacím.
Článek jsem nečetl, ale s titulkem souhlasím. W11 jsou zlo.
Mám je půl roku a zatím bych to v Ergonomice hodnotil takhle W7>W11>W10>W8Je teda fakt, že tam chybí některé věci, ale třeba Settings je mnohem přehlednější než ten z W10
Desinky majú lepší štart ale v 11tkach sa dá zapnúť takže neni o čom
Nedá. To šlo v té první uniklé vývojářské verzi.
Tak když to tu takto hodnotíme, tak moje hodnocení: W8>W8.1>W7...dloooouho nic...W10>W11
Neuvěřitelně přehlednější. Logické. Konečně mám pocit, že můžu po telefonu někomu poradit kam kliknout bez vzdálené plochy.Tohle konečně MS shrnul kompletně ze stolu a začal znovu. Za to palec nahoru.
Přesně to mě taky napdalo po instalaci W11. To, co tam nyní chybí, většina BFU neuměla používat nebo to používala chaotickým způsobem. Nyní je tam toho méně, ale je naděje, že to skutečně většina BFU správně využije. Jinak přetahování dokumentů myší na programy v taskbaru za příliš efektivní a rychlý způsob práce nepovažuji a chybět mi to nebude. Nikdy jsem to nepoužíval. 🙂
Názor byl 3× upraven, naposled 6. 10. 2021 01:07
Ja to vidim skorej takto: Manjaro > Ubuntu > Win 7 >> Win 10 > Win 11 >> Win XP >> Win 8 > Win Vista >>> Win 98 > Win 95 ...
Win10 =~ KDE > Win7=~Vista > Cinnamon > XFCE,Gnome2 >= XP > 95 >> Gnome3 >> Win3.11Zajímavý, že sedmičky moc vylepšení proti Vistám podle mě nemají nemají, naopak odstranili QuickLaunch, který šel přidat. Osmičky, Win98, WinME jsem nikdy neměl.
tento urban, moze byt. je to lepsie ako waic
Vy živě čtete hodně dlouho, že ano B-]
jup
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 02:40
Děkuji MS, že mě konečně dokopali přejít na Ubuntu + PS5 na hry.P.S. Prosím nedávajte mi příliš mnoho negativních hodnocení, dal jsem si předsevzetí, že za každý - musím vypít jedno pivo. Sranda musí bejt, ale jenom vocuď pocuď. Děkuji za pochopení.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 10. 2021 20:13
Ja som ti tiez jedno doprial :) Ja prechadzam na manjaro uz uplne :)
Jojo, kolega v praci jede na Manjaru a moc si to pochvaluje. Dik za pripomenuti, tohle distro moc neznam, urcite prozkoumam. Fiiiha tech piv, lidi setrete moje jatra 😀
Soucítíme! 😉
Tak si dej nealko. 😉 😀Manjaro určitě prozkoumej. Je to tzv. rolling release, takže máš neustále nové balíčky. Je jen jedna verze, která se neustále aktualizuje, takže to není jako Ubuntu, kde jednou za čas musíš upgradovat na vyšší verzi.Jinak na hry to jde použít taky. Stačí nainstalovat Wine, DXVK (překlad DirectX na Vulkan) a případně nadstavbu nad Wine, např. Lutris a můžeš hrát. Ne vše funguje, ale dost her funguje dobře.
Za mě asi nejlepší distro. Jediná vada je, že se občas mírně rozbíjí některými upgrady, pokud není updatováno pravidelně. Používám ve virtualboxu asi čtyři roky stejný obraz, jednou jsem musel z livecd opravovat grub (neměl jsem žádný kernel) a pak jsou drobné problémy jako že mi tam zůstal yaourt a jeho závislosti, který jsem musel odstranit, abych mohl distro updatovat.Ale jinak vše funguje out-of-the-box a je to docela stabilní (což o starých kubuntu a Fedoře s KDE říct nemůžu, to snad nikdo pořádně netestoval), má to všechny myslitelné balíčky a vše je relativně aktuální. Ubuntu používám ve WSL a pak RaspberryOS je na něm myslím založený.
Doufejme, že jsi neudal časový rozptyl... 😀
Mě k tomuto kroku dokopaly už osmičky. Sedmičky byly zatím posledním systémem, který jsem od m$ kupoval a instaloval (to bylo někdy roku 12). Píšu prozatím, protože přijde čas, až všechny starožitnosti odejdou do křemíkového nebe (2012 je v počítačovém měřítku pravěk a mám i starší), a přecejenom je pár programů, které windows potřebují. Na novějších počítačích už mám jenom linux, kromě ubuntu taky mint, fedoru, debian a další, ono je to prakticky jedno, ty rozdíly nejsou zas tak velké.
No jsem na tom stejně jako ty... Jako tester mrkvosoftu mám Widle nainstalovaný v compu ale to na čem opravdu pracuju je Ubuntu v kombinaci z androidem, cloudem a virtualizací.. Windows jsou od doby win7 stále horší a horší s každou aktualizací více omezuji uživatele a směřují k méně přehledné a více nekomfortní a neintuitivní práci..co šlo dříve nastavit, to už nejde, přikázák je skoro sprosté slovo, co v něm uděláš v grafickém rozhraní obvykle v klikátkach stejně nenajdeš.. ano Ubuntu má taky svoje mouchy, ale má lepší podporu různých souborových systémů a člověka štve spíš spoustou nedodelanych či nelokalizovanych fičur ..
Osobně trochu nechápu toho, kdo neodešel na jiný systém už když spatřil Visty. Ale lépe pozdě, než ještě později, takže gratuluji k prozření i k pivečkům 🙂
Nehodlám to všechno prolistovávat - jen bych podotkl, že Pošta je výborná, pokud ji používáte s poštovním serverem Microsoftu. Co nejde nastavit v ní, nastavíte ve webové aplikaci - a pak to normálně funguje i s tou desktopovou.
Aplikace pošta je naprostý a nepoužitelný hnus. A ano, mám emaily na outlook.com a outlook.office365.com
Velice prostý a základní poštovní klient pozbývající pokročilejší indexaci. Na OCR a další užitečné funkce, nástroje, nebo integraci s Office rovnou zapomeňte. Opravdu základní poštovní klient, nic jiného v něm nehledejte, protože na vše ostatní je tu Outlook.
A přesně tak ji používám. Okamžitý start, přečtení pošty, občas odpověď. Pravidla a další věci zařídí server. OCR jsem v mailu fakt ještě nepotřeboval a ani nevím, jestli jej velký Outlook umí - ten pouštím jednou týdně a dělám v něm pár kliky myši archivaci.
Překvapivě bezkonkurenčně. Nejen, že zvládá přílohy, ale lze je provázat tak, aby přečetl např.: číslo zakázky v dodacím listu, včetně položek a šup s tím té správné osobě, včetně přetřídění položek ke konkrétní zakázce vedené třeba přes Access, nebo naláduje Excel. Stačí se naučit s Office pracovat, posléze plně doceníte schopnosti Exchange, Office a Sharepoint. Jinak samozřejmě umí i tak prosté indexování a vyhledávání i Windows, včetně příloh samozřejmě, ale síla tkví v provázanosti a ceně, čili i pro malé a menší společnosti. Stačí se opravdu naučit a napsat, funguje to stále stejně dobře.
Na poštu nemám extra nároky, přes imap mi stačí náhledy zpráv. Nicméně, chci se zeptat, jestli už opravili chyby, například nemožnost vypnout automatické korektury (kdy přepíše za každou mezerou na velké písmeno). Díky za info
Souhlasím. Jen bych ještě podotkl, že ten integrovaný poštovní klient umí moc pěkně pracovat v režimu tabletu s perem. Text se píše přímo do mailu, jako v dopise a aplikace se postará o přepis. Funguje to celkem dobře. Více a více píšu dopisy ručně.Jinak na dotykové obrazovce je outlook nepoužitelný. Tady pošta a kalendář vítězí.
>> ...že Windows pohání zhruba miliardu a půl počítačů,...Z logiky veci tie pocitace spomaluju, nie zrychluju (= pohanaju)... 😉
Hm, to moc vtipné nebylo 😉
Petr Urban? To mi něco říká. Sestava kompletní. Bude Živě FM?
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 10. 2021 18:59
Nechte se překvapit. :)
Tohle by bylo super, podcast s vámi dvěma mě hodně bavil a přiznám se, že jsem aktivně hledal kde p. Urbana najdu, těším se na budoucnost😉 diky! Vy dva jste skvělá dvojka!:)Držím palce!
Taky mě ta akvizice Petra potěšila, chce to novou krev mezi autory článků po odchodu Vládi, ještě by to chtělo přetáhnout Honzu Olšana, byl by dobrý protipól Kubovi..
Kdo to je? Ten co kreslil vtipy do dikobrazu ?
Uživatelé, uživatelky, uživatelčata? Asi se můžeme těšit na pořádný nášup korektnosti a počtu znaků 😀 . Ale Cnews FM jsem měl rád...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 10. 2021 18:51
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.