KraX
7. 12. 2003 • 21:08

Jozef Hrázský učí na spše v motole předměty mikropočítače a zabezpečovací technika

Zde zmiňovaná učebnice byla určena především JEHO studentům! Pro které je toto základ, bez kterého se často neobejdou... Nechápu jak autor recenze může tuto učebnici zařadit mezi učebnice vt resp základů práce s PC

Evidentně netuší, co by s tou knížkou měl dělat a tak na ni prská pomluvy určený úplně jiné skupině knih!

Tato 3 dílná učebnice je jediná tohoto druhu na našem trhu!!

Miloš Baloun
7. 12. 2003 • 21:28

Jo , jo je to tak !

Co na to asi pan Jiří Hlavenka ?

Přeji hezký den.

Miloš

milos
6. 2. 2003 • 12:21

taková kniha je jistě potřeba. Otázka je , zda-li dané téma hustit do žáků všeobecných škol , není moc náročné. Hlad po těch , co to umí s mikroprocesory , je na trhu práce však značný. Recenzent by patrně uvítal knihu jen o PC nebo podobné platformě , bez hlubších teoretických základů , ale v daném případě se patrně jedná o jednu z učebnic pro obor elektronika  zaměření výpočetní technika . Jmenuje se proto  ...výpočetní technika ... a ne ...počítače.... . Recenzent by patrně pro tento obor zavrhl i ostatní předměty (Fyziku ,  Elektrotechnologii , Automatizaci , Silnoproudá zařízení atd.) vždyť s vnitřkem i vnějškem  počítače se dá pracovat i bez znalostí těchto věcí.

Zdravím

Miloš  

Fery
20. 4. 2001 • 18:47

Preji pekny den, nevim jestli to neni opravdu tak trochu zbytecna reportaz. Knihu jsem sice nevidel, ale na prvni pohled bych knize vytkl snad jen jeji doporuceni. Myslim, ze fakt ze se denne setkavam s lidmi, kteri se sice "slusne" dohovori se svym PC, ale nedej boze, kdyz po nich clovek chce neco co neni jejich rutinni praci. Natoz, aby premysleli nad tim proc je neco tak, nebo naopak. A prave tady casto chybi ty zaklady. Samozrejme si nemyslym, ze je treba gymnazistum tlouci do hlavy typy IO, ale nejakou historii PC by mel znat kazdy.
Na zaver meho prizpevku bych rad pridal kritiku knih nejmenovaneho nakladatelstvi MS Neco - NA PRVNI POKUS.
Pripada mi to jako typicky navod na to jak napsat knihu od pulnoci do rana a trestuhodne ji potisknout tolik mnozstvi papiru-Za to bych snad daroval Ropaka roku. Prave knihy tohoto typu mi umoznuji setkavat se s "machry", ktery umej vse a pritom vubec! Ale proc prodavat kvalitni knihy nad kterymi by se ctenar musel(mohl) obcas zamyslet, kdyz staci udelat pekny obal a napsat to po "Americku"-vzdyt ono jim to staci a ty dalsi si koupi knihu jeste jednu. Omlouvam se, ze nemam cas pokracovat.

DnF
20. 4. 2001 • 18:47

Dokážu si to docela dobře představit.... studoval jsem na SPŠ, pravda, počítače byly mým oborem, takže jsem se nemohl zlobit, když jsme stavěli čítače a násobičky a jiné podobnosti. Nicméně na gymnáziu si to představuji v ještě živějších barvách. Informatika na gymnáziu, kde studovala sestra probíhlala stylem "tady se to zapíná, tady je word, kliknout dvakrát..." .
Ani jedna cesta však není podle mě tou správnou, pořád je tu zlatá střední. Neučit studenty jako opičky používat word a excel, jak se to dnes dělá, ale vysvětlit základní pojmy - stromová ktura adresářů, co to jsou soubory, a pro zajímavost stručně vyložit např. i fyzickou struktru disku. Jinak se pak stane, že po radě "ulož si to do adresáře sestra\dokumenty" se na vás otočí dvě nechápavé oči které měly 3 roky jednu hodinu informatiky týdně.

Určitě si přečtěte

Články odjinud