Testy | Cyklistika | Elektromobilita

Recenze městského elektrokola Gogoro Eeyo 1s. Hromada stylu a rám jako ze sci-fi

Hmotnost pod 12 kg je u běžných kol považována za skvělou, u elektrokol pak patří do říše snů. Těch zajímavostí je však na Eeyo 1s ještě více, rovnou ale upozorním, že není pro každého.

Plusy

  • Jedinečný rám
  • Bezúdržbový pohon
  • Nízká hmotnost

Minusy

  • Absence převodů
  • Přední brzda jen mechanická
  • Mobilní aplikace chce doladit
7,7
Hodnocení

Jedno si ujasněme hned na začátku: Nevím o jiném kole, které by tak magneticky přitahovalo pozornost okolí, jako právě Eeyo. Může za to jedinečný karbonový rám, ve kterém tvůrci „zapomněli“ na sedlovou trubku. Kosodélník spojující přímo hlavové složení středem a zadní osou působí netradičně a velmi originálně a vlastně dokazuje, že sedlová trubka není potřeba.

Celé kolo působí svěže a lehce, což podporuje i hmotnost stlačená pod hranici 12 kg. A to je hodnota, která je i u běžných kol bez motoru a baterií brána za velmi dobrou. Iluze o lehkém kole se ale mírně vytratí při prvním pozvednutí: specifický motor s integrovanými bateriemi v zadním náboji způsobí, že většina hmotnosti je právě vzadu a veškerý wow efekt je pryč. Při jízdě ale rozdělení hmotnosti tolik necítíte, a naopak oceníte mrštnost kola.

Motor a baterie v jednom

Unikátní není jen rám, ale i motor. V černém disku jsou totiž ukryty i články baterie, nejsou tedy uživatelsky výměnné. Ačkoli by tato koncepce umožnila (na rozdíl od motoru uprostřed) rekuperaci při jízdě z kopce, výrobce se do toho nepouštěl. Motor v sobě integruje i bezdrátové spojení s mobilem přes Bluetooth. Mobil tedy potřebujete pro odemčení motoru a při jízdě podává informaci o aktuální rychlosti, stavu baterie a udávaném dojezdu. Umožňuje také přepnutí jízdních režimů.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu pro předplatitele

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Váš názor Další článek: Bílý trpaslík přežil vlastní supernovu a je jasnější než předtím

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,