Komfortní odpružení
Kola odolná proti propíchnití
25 km/h i do kopce
Nemá tempomat
Vyšší nášlap
9 /10
Význam parametrů na jaře představené elektrické koloběžky Xiaomi Scooter 4 Ultra vynikl zejména po schválených evropských pravidlech, které začnou platit příští rok i u nás. Abyste nemuseli platit za koloběžku povinné ručení a nepotřebovali registrační značku, musí být lehčí jak 25 kg, jezdit nejvýše 25 km/h a výkon nesmí přesáhnout 1000 W. Maximální rychlost 25 km/h drží Xiaomi v Evropě už dlouho, Ultra ale také váží 24,5 kg a její 500W motor nabízí špičkový výkon 940 W.
Xiaomi Scooter 4 Ultra
Maximální rychlost: 25 km/h ● jmenovitý výkon motoru: 500 W (špičkový 940 W) ● akumulátor: 561,5 Wh (doba nabíjení 124W adaptérem 6,5 h) ● udávaný dojezd: 70 km (75kg jezdec, max 15 km/h) ● brzdy: bubnová vpředu, E-ABS vzadu ● pneumatiky: 10" DuraGel ● max. zátěž: 120 kg ● výška jezdce 120–200 cm ● odolnost: IP55 ● Rozměry (v × š × d): 126 × 55 × 120 cm, stupátko: 49 × 17 cm ● hmotnost 25 kg
Protože i mnohé slabší koloběžky umí jet 25 km/h, v případě Ultry se vyšší výkon hlavně použije k tomu, abyste těch 25 km/h zvládli jet i do mírného kopce s dospělým jezdcem (~80 kg).
I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem
Dvojité odpružení
Koloběžky Xiaomi se vždy chlubily velmi decentním nenápadným designem. Jejich dnes už ikonickou siluetu pak okopírovala řada dalších méně věhlasných značek. V případě modelu Ultra naopak Xiaomi použilo netradiční design předního odpružení z výkonných prémiových koloběžek a vyčistilo jej do svého decentního provedení. Reálně došlo i ke změně výrobce, místo Ninebot vyrábí pro Xiaomi novou řadu Brightway a Ultra má proto mnoho společného s jeho Navee S65C.
Charakteristické přední odpružení doplňuje nenápadnější na zadním kole
Netradiční pákové odpružení předního kola vypadá tak na první pohled nezvykle, ale design je nadále spíše tlumený a nejsou tu agresivní prvky naznačující extrémní výkon či terénní schopnosti. Odpružené je i zadní kolo, byť v mnohem nenápadnějším provedení. Zdvih odpružení není nějak výrazný, ale dobře odfiltruje jízdu po drobném štěrku či dlažebních kostkách. Na městských kostkách sice stále vnímáte v řídítkách vibrace, ale pohybujete se po nich spíše s nudnou samozřejmostí než s třesoucími se obavami. Oproti základním koloběžkám tu pomáhají i mírně širší a větší kola, která navíc mají uvnitř gelovou ochranu proti propíchnutí.
V pokračování pro předplatitele také najdete
Dojmy z jízdy
Dojezd v běžném používání
Možnosti úprav
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně