I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

Charakteristické přední odpružení doplňuje nenápadnější na zadním kole

Charakteristické přední odpružení doplňuje nenápadnější na zadním kole

Výška nášlapu je ale nyní podstatně výše, hodně nad úrovní kotníku. Odrážení se tak není snadné ani pohodlné

Výška nášlapu je ale nyní podstatně výše, hodně nad úrovní kotníku. Odrážení se tak není snadné ani pohodlné

Přední kolo je stále plné, ale ukrývá se v něm jen kotoučová brzda.

Přední kolo je stále plné, ale ukrývá se v něm jen kotoučová brzda.

Světlo v blatníku nad zadním kolem

Světlo v blatníku nad zadním kolem

Stojánek se posunul dopředu, kde neohrožuje nohu při odrážení

Stojánek se posunul dopředu, kde neohrožuje nohu při odrážení

Konektor nabjení chrání magnetická gumová krytka. Konektor není dole na stupátku, takže lépe odolává vlhkému počasí

Konektor nabjení chrání magnetická gumová krytka. Konektor není dole na stupátku, takže lépe odolává vlhkému počasí

Konektor nabjení chrání magnetická gumová krytka. Konektor není dole na stupátku, takže lépe odolává vlhkému počasí

Konektor nabjení chrání magnetická gumová krytka. Konektor není dole na stupátku, takže lépe odolává vlhkému počasí

Ovládání a displej je tradiční jako dřív.

Ovládání a displej je tradiční jako dřív.

Poutko pro uchycení už není součástí zvonku.

Poutko pro uchycení už není součástí zvonku.

Přední světlo spíš jistí, abyste byli vidět při jízdě

Přední světlo spíš jistí, abyste byli vidět při jízdě

Masivní kloub řídítek s dvojitou pojistkou drží pevně a současně se sám neotevře

Masivní kloub řídítek s dvojitou pojistkou drží pevně a současně se sám neotevře

Masivní kloub řídítek s dvojitou pojistkou drží pevně a současně se sám neotevře

Masivní kloub řídítek s dvojitou pojistkou drží pevně a současně se sám neotevře

Páčka plynu je jako dřív, ale kvůli chybějícímu tempomatu ji musíte držet po celou dobu jízdy

Páčka plynu je jako dřív, ale kvůli chybějícímu tempomatu ji musíte držet po celou dobu jízdy

Páčka plynu je jako dřív, ale kvůli chybějícímu tempomatu ji musíte držet po celou dobu jízdy

Páčka plynu je jako dřív, ale kvůli chybějícímu tempomatu ji musíte držet po celou dobu jízdy

I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem
I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem
I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem
Charakteristické přední odpružení doplňuje nenápadnější na zadním kole
18
Fotogalerie

Recenze koloběžky Xiaomi Scooter 4 Ultra. To nejlepší, co EU dovolí

  • Výrazně přepracované odpružení pomáhá komfortu jízdy
  • Přes vyšší cenu a hmotnost stále jezdí nejvýše 25 km/h
  • Vejde se do nových EU limitů, abyste nemuseli platit povinné ručení
Plusy
Komfortní odpružení
Kola odolná proti propíchnití
25 km/h i do kopce
Minusy
Nemá tempomat
Vyšší nášlap
9  /10

Význam parametrů na jaře představené elektrické koloběžky Xiaomi Scooter 4 Ultra vynikl zejména po schválených evropských pravidlech, které začnou platit příští rok i u nás. Abyste nemuseli platit za koloběžku povinné ručení a nepotřebovali registrační značku, musí být lehčí jak 25 kg, jezdit nejvýše 25 km/h a výkon nesmí přesáhnout 1000 W. Maximální rychlost 25 km/h drží Xiaomi v Evropě už dlouho, Ultra ale také váží 24,5 kg a její 500W motor nabízí špičkový výkon 940 W.

Xiaomi Scooter 4 Ultra

Maximální rychlost: 25 km/h ● jmenovitý výkon motoru: 500 W (špičkový 940 W) ● akumulátor: 561,5 Wh (doba nabíjení 124W adaptérem 6,5 h) ● udávaný dojezd: 70 km (75kg jezdec, max 15 km/h) ● brzdy: bubnová vpředu, E-ABS vzadu ● pneumatiky: 10" DuraGel ● max. zátěž: 120 kg ● výška jezdce 120–200 cm ● odolnost: IP55 ● Rozměry (v × š × d): 126 × 55 × 120 cm, stupátko: 49 × 17 cm  ● hmotnost 25 kg 

Protože i mnohé slabší koloběžky umí jet 25 km/h, v případě Ultry se vyšší výkon hlavně použije k tomu, abyste těch 25 km/h zvládli jet i do mírného kopce s dospělým jezdcem (~80 kg).

IMG_2947.JPGIMG_2944.JPGIMG_2921.JPG
I s výrazným předním odpružením působí stále Xiaomi Scooter 4 Ultra nehrozivým příjemně nenápadným vzhledem

Dvojité odpružení

Koloběžky Xiaomi se vždy chlubily velmi decentním nenápadným designem. Jejich dnes už ikonickou siluetu pak okopírovala řada dalších méně věhlasných značek. V případě modelu Ultra naopak Xiaomi použilo netradiční design předního odpružení z výkonných prémiových koloběžek a vyčistilo jej do svého decentního provedení. Reálně došlo i ke změně výrobce, místo Ninebot vyrábí pro Xiaomi novou řadu Brightway a Ultra má proto mnoho společného s jeho Navee S65C.

IMG_2924.JPGIMG_2926.JPGIMG_2925.JPG
Charakteristické přední odpružení doplňuje nenápadnější na zadním kole

Netradiční pákové odpružení předního kola vypadá tak na první pohled nezvykle, ale design je nadále spíše tlumený a nejsou tu agresivní prvky naznačující extrémní výkon či terénní schopnosti. Odpružené je i zadní kolo, byť v mnohem nenápadnějším provedení. Zdvih odpružení není nějak výrazný, ale dobře odfiltruje jízdu po drobném štěrku či dlažebních kostkách. Na městských kostkách sice stále vnímáte v řídítkách vibrace, ale pohybujete se po nich spíše s nudnou samozřejmostí než s třesoucími se obavami. Oproti základním koloběžkám tu pomáhají i mírně širší a větší kola, která navíc mají uvnitř gelovou ochranu proti propíchnutí.

V pokračování pro předplatitele také najdete

Dojmy z jízdy

Dojezd v běžném používání

Možnosti úprav

Chci Premium a Živě.cz bez reklam Od 41 Kč měsíčně
Když navštívíte internetový obchod přes náš katalog zboží, Živě za to může získat provizi. Službu Zboží Živě provozujeme ve spolupráci s Heureka.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud