Recenze HP Scanjet 4670: Tak trochu jiný skener

Diskuze čtenářů k článku

Klara  |  02. 06. 2007 14:47

Umi to naskenovat take rongenovy snimek? Na nasem skeneru v praci to nejde. Mame HP2400. Neni k tomu zapotrebi nejakej figl?
Klara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 01. 2005 12:26

Přeji hezký den,

měl bych dotaz zda někdo zkoušel, jak funguje ta možnost, kterou se HP chlubí, že dodávaný software ArcSoft Panorama Maker umožňuje uživatelům skenovat velké dokumenty po částech a ty pak automaticky spojit. Kvalitou je opravdu někde ve střední třídě, ale pro mě by byl zajímavý právě tímto. Pokud to tedy funguje . Ve všech recenzích co jsem našel se o tom autoři vůbec nezminují.
Předem děkuji za informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  18. 12. 2003 14:39

Opravdu je ten obrázek domu naskenován z negativu jak je napsáno pod fotkou? Není z pozitivu tedy lépe řečeno z diapozitivu? Zkoušel jsem skenovat negativy a následně převést je ve Photoshopu na použitelný pozitiv, ale nepodařilo se mi to tak, aby to barevně odpovídalo normální fotce. Ono totiž nestačí u naskenovaného negativu zinvertovat barvy a odstranit masku. Každou barvu je nutno zinvertovat podle určité křivky a pokud průběh té křivky neznáte, těžko se vám úspěšný převod povede. Nutno podotknout, že každý výrobce negativního filmu má tu křivku jinou. To je důvod, proč se mi nezdá, že jde o sken z negativu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  18. 12. 2003 14:48

Samozřejmě jde o sken z NEGATIVU, ostatně to vedle je sken normální fotky vzniklé z toho negativu.  Skener rozlišuje snímání z negativu a pozitivu a negativ právě filtruje tak, aby měl normální barevné podání. Samozřejmě pokud byste negativ naskenoval jako pozitiv a barvy obrátil až ve Photoshopu prostou inverzí, bude to špatně kvůli oranžovému filmu, který neodfitltrujete. Na stejném principu pracují i ostatní skenery s funkcí snímání z kinofilmového negativu, není to žádnej high-tech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paullus  |  17. 12. 2003 01:58

Asi po měsící používání se s převážně pozitivním hodnocením skeneru HP 4670 ztotožňuji, ale mám dvě výhrady:

Když  skenuji dokument, který nezabere celou snímací plochu, vznikne černý rámeček, což musím řešit přídavným krycím papírem.

Další problém je uchycení drobných dokumentů, např. paragonů ve skeneru, když je uchycen ve stojánku. Nedrží v mnou požadované pozici a nakonec stejně musím skener položit na ležato.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zerryk  |  16. 12. 2003 15:38

Na tom zkušebním skenu z negativu je vidět zub táhnoucí se svisle přes celý snímek, začíná u kořene zpětného zrcátka té bílé dodávky a pokračuje nahoru. Nevím jak vy, ale skener který neumí vyplodit souvislý nepotrhaný snímek ve mně nevzbuzuje přílišnou důvěru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  16. 12. 2003 14:47

Jelikoz jsem prave minuly tyden tento schnner instaloval u jednoho naseho zakaznika, nabizim sve postrehy:

Vypada fakt moc hezky, na obrazcich to tak nevynikne, ale je opravdu designove povedeny. Na stole nezabira vic mista, nez tiskarana, ovsme diky vyklopnemu mechanismu je potreba umisteni dobre zvazit. Co se tyce provedeni, myslim, ze je na nej potreba davat velky pozor, jelikoz je to temer cele sklenene, tak se to bude velmi rychle patlat a diky volnosti pohybu se skenovaaci plochou urcite mnohonasobne vice, nez bezny scanner. V avizovanych zarazkach pro dokumenty je bohuzel lehce problem, jelikoz ne vzdy se tam papir po zaklopeni vika usadi rovne . Samotne snimani je pomerne svizne a soft vam v zakladu nabizi myslim 300dpi( jde zmenit...testoval jsem to maximum 9600 na plose 2*5cm a hrnulo to zhruba 15minut ). Velmi citlivou soucsti je samotny privodni kabel, jelikoz pote, co skenovaci ramecel vysadite z luzka a zacnete oskenovavat sve okoli se casto stane, ze kabel pretocote a kdyz totakhle udelate parkrat, meni to na nem sice moc videt, ale asi mu to neprospiva( po cca 5ti minutach zkouseni co to vsechno oskenuje jsem odmotal 3otacky ).

Instalace je take orisek, pokud nemate USB2.0 nedoporucuju porizovat....v nekterych forech se objevily odkazy na problem s USB1.1 a ja mam stejnou zkusenost(WinME a W2K), proste se tvari jako nezname zarizeni. Na USB 2.0 se chytne bez problem( pouze ve win2k mi z neznamych duvodu zamrzne start systemu pokud je pri nem subj. pripojen, kdyz ho pripojim az po kompletnim startu do oken, jede OK). WiXP no problem.

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  16. 12. 2003 17:25

Tak nevim, ale jak muzete tvrdit, ze s USB2 je vse bez problemu, kdyz system nenastartuje pri pripojenem scanneru. Ale je asi velmi pravdepodobne, ze ten scanner je v tom zcela nevinne 8-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  16. 12. 2003 22:17

dobre, spatne jsem se vyjadril.
S USB2 chodi, s USB1.1 se mi jej rozchodit nepodarilo.
Co se tyce startu w2k a zatuhnuti pri nem, muze se jednat jen o problem s driverem projevujicim se jen v nekterych kombinacich HW. Zminuji se o tom, s prosteho duvodu, ze nekdo muze mit treba podobny problem jako ja. Doufam, ze to vyresi novejsi drivery. Samotny scanner v tom bude asi opravdu nevinne , jelikoz v WinME i WinXP pracuje korektne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ice  |  16. 12. 2003 22:21

AD: Na USB 2.0 se chytne bez problem( pouze ve win2k mi z neznamych duvodu zamrzne start systemu pokud je pri nem subj. pripojen, kdyz ho pripojim az po kompletnim startu do oken, jede OK). WiXP no problem.

Tim jsem myslel, ze na USB2 je systemem detekovan(chytne se) a spravne se nainstaluje ovladac. Na USB1.1 se to tvrdosijne tvari jako nezname zarizeni a neschlamstne to zadny ovladac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DK  |  16. 12. 2003 10:43

zde vydíte jak vyjíždí snímací hlava

ty vole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rOSTA  |  16. 12. 2003 09:12

Kdyz uz neco napisete tak si to prosim po sobe zkontrolujte ... napsat ze zaruka je jeden rok ...no nevim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  16. 12. 2003 09:12

Ze by HP melo vyjimku ze zakona ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 12. 2003 16:30

A co se ti na té záruce nezdá? HP si podle mě může dát záruku jakou chce... koncový prodejce ti ale musí dát 2 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 12. 2003 07:53

Zajimalo by me, jak dlouho trva naskenovani A4 dokumentu v 600dpi a jestli lze v tom obsluznem programu ulozit nejake vlastni nastaveni a kdyz budu skenovat za hodinu a udelam znovu nahled, jestli to automaticky doporuci 150dpi a vybere barevnou hloubku... nebo aspon zachova nastaveni z predchoziho skenovani..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zerryk  |  16. 12. 2003 12:37

Vidím že tě také se*e tato úžasná schopnost skenerů HP (kromě těch nejdražších modelů) skenovat vše v 150 dpi a zapomínat jiné nastavení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 12. 2003 15:12

mam ulozeny dve nastaveni, ktere pred skenovanim nactu (barvy, DPI). Vic mi vadi u HPckoveho softu, ze kdyz mam v profilu nastavenou velikost stranky a skenuju jednu stranu za druhou BEZ nahledu, tak ignoruje moje nastaveni velikosti stranky. Tento problem se s aktivnim nahledem nevyskytuje Dela to i tento soft ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 12. 2003 16:21

Jo.. sra** mě to a proto jsem se ho už zbavil, ale právě přemýšlím, jestli koupit nějaký dražší rychlejší scanner od jiného výrobce nebo od HP (záleží mi hlavně na rychlosti (když mám naskenovat 100 A4 stránek, tak u pomalého by to bylo v 600 dpi na celý den  a aspoň když zůstane nastavení tak jak si to navolím a ne aby to bylo jak pro blbečky). Možná by místo scanneru za 8 litrů bylo lepší radši koupit rovnou multifunkční nějaké PSC, ale zase mě zajímá ten soft, jestli není jak pro osly. To že se vždycky v testech dovím, že fotku 10x15 to naskenuje za x sekund (často bez uvedení rozlišení), to je mi fakt platné .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor