Recenze Comfor Limousine – sestava pro fandy autíček a bavoráků zvláště

Akční model Comfor Limousine rozhodně není nějakým obyčejným kancelářským počítačem, už na první pohled je každému jasné, že tady půjde o počítač pro autíčkáře.

Šílených krytů počítače jsem už rozhodně pár viděl a když jsem na CeBITu zahlédl kryt, jehož čelní strana vypadala jako předek BMW, pobavil jsem se a šel dál. U Comforu se ale rozhodli nezůstat jen u toho pobavení a okolo netradičního krytu postavili celou sestavu.

Čelnímu krytu počítače dominují čtyři kruhové světlomety s charakteristickými dvěma ledvinkami na masce chladiče. V hlavních světlometech jsou výrazně svítící modré diody, které se zapnou při startu počítače a dokáží modře prosvítit okolí. Krajní dvojice světlometů s oranžovými diodkami je napojena na činnost pevného disku. Poblikává tedy jako ukazatele směru. Spodní spojler skrývá pod víčkem dva USB konektory a audio konektory.

Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek.

Předek počítače jako předek auta, odoláte? Světlomety jsou funkční a dokáží ve tmě pěkně zasvítit.

Výš kapota přechází do dvou otvorů pro přívod vzduchu, které v tomto případě ale vzduch nenasávají, jsou v nich dvě tlačítka – v levém Reset, v pravém Power. Tento kryt tak nabízí snad největší tlačítko Reset (zhruba 1x3 cm), jaké jsem zatím viděl.

Kapota na běžném autě následně přechází do čelního skla, zde je za tmavým poloprůhledným plastem ukryt prostor pro mechaniky - jednu 3,5palcovou a čtyři 5,25palcové. Další jsou pochopitelně skryté uvnitř. Z ostatních stran se již jedná o zcela konfekční miditower, včetně zadní strany. Bavorácké charakteristiky dominují jen přední straně.

Vnitřní uspořádání je provedeno bez výraznějších prohřešků, pomocné ventilátory jsou v krytu dva, jeden nasávací vpředu, druhý vyfukující vzadu, mimoto jsou pochopitelně větráky na procesoru, zdroji a grafické kartě. Výsledkem tak není úplně tichá sestava. Není to prostě ševelící šestiválec, ale ani studený diesel. Pro trvalý chod v ložnici, už kvůli intenzivním modrým potkávacím světlům zřejmě budete hledat něco jiného.

Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek.

Zadní strana je standardní, mezi porty může někomu chybět FireWire, 5.1 zvukovka je integrována na desce. Vnitřní uspořádání je celkem v pohodě, použité paměti jsou Kingston CL2.5.

Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek. Klikni pro větší obrázek.

Grafická karta Albatron GF5600XT by mohla být rychlejší. zadní venilátor pomáhá lepšímu chlazení. Pevný disk je od Western Digital.

K tak zajímavému krytu by bylo hříchem nenabídnout i něco pro automobilové hry, takže k počítači dostanete v ceně rovněž volant Logitech Formula Force GP. K testu jsme měli nicméně jen samotný počítač bez volantu i standardně dodávaného 17palcového monitoru Hyundai Q770.

Samotná konfigurace počítače pochopitelně volá po tom, aby byla navržena pro co nejlepší herní zážitek. Dominuje jí Pentium 4 3,2 GHz, podporováno grafickou kartou GeForce FX 5600XT, 512MB DDR400 paměti, 120GB diskem a DVD vypalovačkou. Na sestavě je tak jedinou skvrnou na kráse použitá grafická karta. Ne že by byla nějak extrémně pomalá, ale neodpovídá zcela výkonu procesoru. To se projevuje zejména u graficky náročnějších her, kde je velmi vidět, že procesor by chtěl, ale grafická karta nemůže. Unreal Tournament 2004 Demo na nejvyšší detaily a v rozlišení 1024x768 je sice dobře hratelný ale počty snímků za sekundu, které se u venkovních map pohybují pod 30 snímků/s nejsou ideální pro náročné hraní. FarCry se svými velkými nároky na grafickou kartu také ukazuje, kde jsou limity. V demu FarCry jsem se měřeno přes FRAPS často pohyboval pod 20 snímky/s (max detaily 1024x768). Hra byla slušně hratelná a rychlost mne upřímně nějak výrazně nebrzdila v postupu hrou, ale grafická karta by skutečně zasloužila upgrade. Pro automobilové řádění jsem zkusil rovněž demo Colin McRae Rally 04, kde maximální detaily také nebyly tím, co by zajišťovalo optimální plynulý herní zážitek.

Naměřené hodnoty z několika testů ostatně vidíte v tabulkách. Sestava je jinak navržena velmi dobře. Čtyřrychlostní DVD vypalovačka (OEM verze Sony DRU-510A) potěší a výkon sestavy příjemně využijete například při přípravě vlastních DVD titulů nebo počítání do DivXu. Sestava je rozhodně zajímavá pro fanoušky automobilových her, kterým dává možnost se stylově odlišit. Možná nelze podceňovat ani příznivce mnichovských vozů, kteří budou chtít mí dvojici ledvinek i na svém počítači, byť se nejedná o oficiální BMW orazítkované provedení.

Testy a parametry

AquaMark Sestava Comfor Limousine
GFX 1464 procesor Pentium 4 3,2 GHz HT
CPU 9111 deska Intel La Crosse, D865GLCL
Celkem 13563 paměť 2x DDR 256MB PC3200 Kingston CL 2.5
3Dmark2001SE grafika Albatron FX5600XTQ 256MB DDR, TV-OUT DVI
1024x768x32 8480 disk 120GB WD1200BB U-ATA/100 7200 rpm
3Dmark03 zdroj Fortron 300W
1024x768x32 1889 modem InPorte Home PCI
Commanche 4 mechanika FDD 3,5" Samsung
1024x768x32 37,27 DVD DVD±R/RW Sony DWU14A (OEM DRU510A)
Sandra klávesnice Benq multimediální 6511-UP
ALU 9520 myš Samsung optická
FPU/isse2 3891/6687 monitor Hyundai 17" Q770
mem int/float 4312/4326 volant Logitech Formula Force GP
disk 41 MB/s operační systém Windows XP Home
PCMark2002 software PowerDVD, Nero Express 6, Works 7.0, IL2-Sturmovik, Rayman M, Seven Kingdoms, CD s utilitami
procesor 7564 cena 44900 Kč včetně 22% DPH
paměť 7820 kontakt AT Computers, Comfor
disk 1195 Klady a zápory  
PCMark04 + Vtipný vzhled
Celkem 4387 + kompletní herní nářadí
procesor 4658 + DVD vypalovačka
paměť 4347 - grafická karta
grafika 1776 - v sadě mohla být i závodní autíčková hra
disk 3729 - může chybět FireWire

Diskuze (9) Další článek: V Británii ADSL za cenu vytáčeného připojení

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,