Reality PC: 3D akcelerace + běžný český počítač

Otestovat grafický akcelerátor poslední generace na supervýkonné sestavě je paradoxně jednodušší, než doporučit tu nejoptimálnější "grafiku" svému kamarádovi vybaveném "běžným českým počítačem" - navíc v situaci, kdy na svou upgradovací misi disponuje rozpočtem s "pekelně nízkým stropem". V našem dnešním díle "Reality PC" se pokusíme zjistit, čeho jsou schopné relativně cenově přijatelné 3D akcelerátory (jako cenový strop jsme zvolili 6000Kč) v situaci, kdy je bude pohánět pouze PC sestava kterou bychom s úspěchem mohli nazvat "mírně podprůměrnou".

Testem ilustrujícím výkon v aplikacích DirectX 7 bude 3DMark 2000 (identický 3D engine MAX-FX používá i známá hra Max Payne). Nejdřív se podíváme na dílčí test Helicopter v nízkých detailech (Low detail) a znovu budeme sledovat hodnotu fps.:

Omlouvám se za špatné označení grafu - jedná se pochopitelně o 3DMark 2000 :-)

Celkový výkon systému "usekl" téměř všechny karty na hodnotě cca 100fps (tento výkon je však pro hry tohoto druhu zcela dostačující). Typy, které v rozlišeních nad 640x480 zcela propadly jsou (stejně jako dříve) karty GeForce2 MX 200 a starší akcelerátory M64 a Rage 128.

Pro vaši referenci ještě uvedu výkonový index 3Dmark 2001:

Z výsledků je zřejmé, že soubor testů 3DMark 2000 je poměrně závislý na výkonu procesoru (ten v našem případě stále stejný - jedná se o Durona 700) - to je v případě 3d enginů založených na DirectX 7 poměrně charakteristické. Podobným aplikacím v zásadě vyhoví jakýkoliv grafický kacelerátor "nad" GeForce2 MX400.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,