Vladimir Dvorak
20. 4. 2001 • 18:58

Myslim ze v bankovnictvi je zasadni hodnotou duvera, tj. banka bud prioritne veri svemu klinetovi a nebu mu prioritne neveri. V USA je klient hodnocen a podle toho se mu projevuje vetsi ci mensi duvera, u nas se moc s informacemi o klientovi nepracuje a tudiz se radeji klientovi neveri. Tento pripad v zasade rika ze bud:
- teno klient je neduveryhodny, tj v minulosti jiz mel problemy
a nebo
- ani Expandia nema tak dobry klientsky system a neni tudiz schopna duveryhodnost klienta v realnem case stanovit a distribuovat informaci vsem potrebnym lidem

Pravdu zna jen klient a Expandia.

Jako doplnek - SSL servru neni po svete mnoho a pokud by Expandia dusledne trvala na pouzivani pouze techto serveru tak by jeji karty byly velmi casto nepouzitelne.

Stepan Mrazek
20. 4. 2001 • 18:58

Polozme si otazku co by se stalo, kdyby se tento pripad "neproflakl" na Zive? Popsany pripad je opravdu sila. Ja nepatrim k lidem kteri bezne cestuji mezi kontinenty. Ale v dane situaci bych asi "chcipal" hlady. Berme to jako varovani ze i nejmodernejsi banka v CR (a tou EB bez debat je), je Vam vcelku na nic v podobnem pripade. Ja osobne po precteni vetsiny prispevku, budu svoji PK pouzivat jen tam kde si budu jist bezpecnym pouzitim. Co se tyka EB, chceme li vyuzivat jejich sluzeb, nemame jinou moznost, protoze proste zadna klasicka banka v CR takove sluzby neposkytuje (nebo jsem neinformavany?). Az se sluzby EB stanou standardem pak bude pripad, ktery se stak znamenat jedine, k Vam nejdu mate dost konkurence, ktera podpobny skandal nemela. Uz aby to bylo.

Martin Hapl
20. 4. 2001 • 18:58

Jste si jist, ze nemela? Anebo se proste jen nedostanou na verejnost? Uvedomujete si vubec, ze tohle propirani se tu deje jen proto, ze EB je "internetovou" bankou? Co si myslite, kam napise svuj pribeh clovek, kteremu se tohle stane u jine banky? Maximalne o tom povyklada znamym. Myslim si, ze zridit server o bankach, bylo by tam takovych stiznosti...

George Houdek
20. 4. 2001 • 18:58

ziji v USA a tak s C.Card clovek zije 24 hodin a day ))
Tak ze vyjadreni Banky v CR je smesne !!!! ochrana zakaznika ?? to neni ochrana zakaznika ale ochrana vlastniho profitu
Pokud v USA klient zjisti ze nekdo poslal ucet za neco co si zakaznik neobjednal tak to funguje nasledovne:
Vemu ucet z banky > zadivam se >usmeji se> vezmu telefon a vytocim cislo banky a po zadani hesla a cisla card zdelim ze tahle polozka 200$ z nejake internet bank je nesmysl> operatorka moji banky
me pozada abych jim napsal a podepsal na kus papiru ze jsem nic od tehle firmy Internet bank neobjednal za 200$ a hned me zdeli at zaplatim svuj bill minus 200$>moje banka ihned po mem telefonu {opet internetem } pozada Internet bank aby dolozila DUKAZ na opravnenost billu za 200$.
Jakmile se ukaze ze Internet bank zadala 200$ neopravnene musi 200$ vratit moji bank zpatky a ME jako zakaznikovi zaplatit 200$ {100% toho co zadala} ODSKODNENI ZA ZNEUZITI ME CARD A VYMAHANI PENEZ NA KTERE NEMA PRAVO ) Tak ze MOJE BANK ME CHRANI a za to ma penize ze me jako ze sveho klienta!!!
To je neco co SRANDA banky v CR vubec nedelaji a zakaznik je pro me kus hadru a bank {jak se uz v x pripadech v CR ukazalo}povazuji zakaznika sveho jako neco co je tu pro ne a ne oni pro nej !!!!To jen k upresneni jak se banky v Demokraticke a Kapitalisticke spolecnosti chovaji ke klientum svim )Dokud nebude v CR vlada ktera bude za neco stat a tato vlada neprime zakony tak jak maji byt budou si banky v CR delat co chteji i nadale!! Pokud by se podobna anabaze stala nekomu zde v USA a ten byl vystaven financnim problemum v cizine IHED PO NAVRATU NAJME PRAVNIKA A BANKA MA NAKRKU SOUD a samozrejme odskodneni protoze jeji klient byl vystaven psichicke zatezi {ktera poskozuje jeho zdravi} diky bance ktera neni schopna zabespecit klienta a necha ho {diky sve neschopnosti eliminovat podvodniky a tim ocharnit sveho klienta}bez prostredku v cizine!!!!
To ale zalezi Cesi na Vas kdy konecne ty hnupy a nedouky co Vam sedi ve vlade vyhazete ,pozenete k pravni odpovednosti za nesmysly ktere udelaly za sve pusobnosti a konecne zacnete vest CR tak jak se ma !!!!!!!!!!!!
Pak se nebudete muset dohadovat s managerem nejake bancicky ktery chce Vase penize ale neni schopen udelt i neco pro Vas!! A pokud se Vam stane neco takoveho jak se tu popisuje ,budete vedet ze dostanete odskodneni a banka ktera si sVamy tak zahrala uz po par takovich to odskodneni NEBUDE EXISTOVAT!!! i se svim neschopnym manazerem ktery dnes dela vlastne blba z toho cloveka ktery se ocitl na druhem konci sveta v nezavideni hodne situaci diky SVE BANCE !!!

jerry
20. 4. 2001 • 18:58

Mily pane, vy zijete ve svem jinem svete. Kdyby se na celou vychodni Evropu Americane a dalsi zapadni staty v nekolika historickych momentech nevys...., asi bychom dnes byli jinde a mohli bychom vsichni okamzite pozadovat to, co je u vas bezne. Uvedomte si ale, ze tento stat stale nese bremeno hospodarske a moralni devastace v dusledku ctyriceti let komunismu. Vasi optikou je to jasne - cernobile, ale svet takovy neni (nevim, jake procento medii zblblych Americanu je vsak toto dnes jeste schopno vnimat...). Nejdriv poradne ctete fakta, která v teto diskuzi obcas zaznela, snazte se lepe pochopit, jaky je ROZDIL V PROSTREDI v CR a v USA, a pak zkuste objektivne posuzovat a radit. Divat se na Cechy tak radikalne, jak jste naznacil, je jiste take mozne. Ma to vsak bohuzel kvalitu hospodskeho blaboleni radne naladovaneho stamgasta nekde v hospudce 5 cenove skupiny.

tom
20. 4. 2001 • 18:58

Jerry jako by mi z hlavy mluvil.:)

Ing. Vladimír Fejfar
20. 4. 2001 • 18:58

Můj dotaz je sice asi trochu OFF, nicméně se tu zrovna sešlo nejvíce lidí, kteří by o tom mohli něco vědět. Jak jistě všichni víte, EB provozuje tzv. "nápovědnou otázku", která vám v situacích, kdy u sebe nemáte k dispozici elektronický klíč, umožňuje nakládat s účtem. Tyto nápovědné otázky při zakládání účtu vidí osobní bankéři (lepší by bylo zadávat je přímo do počítače bez jejich asistence)a dokonce, když jsem šel do EB pro plat. kartu a zapomněl jsem klíč, "vrátný" nebo kdo to byl, mě byl schopen otázku zkontrolovat taky. Z toho vyplývá, že tyto věci jsou poměrně jednoduše dostupné většině zaměstnanců EB. Jak je ale ochráněna situace, kdyby informace průběžně z banky vynášeli a např. po výpovědi je dali k dispozici někomu jinému? Přece mě banka nebude posílat upozrnění, že propustila toho a toho zaměstnance, abych si laskavě přišel změnit otázku a odpověd?!

ANONYM
20. 4. 2001 • 18:58

Dobry den,


jsem u EB asi rok a neco a zatim si nemuzu narikat. Vse je OK. Je mi pod 26 let a mam tam take nejaky obnos a zrizeny inteligentni terminovany vklad, takze jeste drze vydelavam na EB. Tudiz zadne poplatky. Ted jsem zazadal od EC/MC ST. a bez problemu a to jsem nesplnoval podminky, ktere maji na vebu, jen jsem vyplnil bonitni hodnoceni pres WWW a za tyden byla karticka v mojich upocenych rucickach. Chystam se totiz na dovolenou do zaharnici a svoji karte MAESTRO/CIRRUS jsem tolik neduveroval za hranicemi. Trosku me mrzi to, ze za EC/MC musim zaplatit 900, ale pry jsem v tom pojisten ci co. Je to pojisteni na cesty v zahranici asi. Moje chyba, ze jsem si to neprecetl poradne, snad to napravim nez pojedu. Takze nemam porblemy. EB je v pohode, ja jsem v pohode, nemusim do banky ani vpachnout, proste super. Jo a pro srovnani zkusenost se sporitelnou a s CSOB. Prestehoval jsem se z jednoho mesta do jineho a vite co po nme ti lide tam chteli? CITUJI ME I JE: JA-"dobry den, kdy si vybrat nejake penize ze sveho uctu" BANKA-"Ale vy u nas nemate ucet" JA-"jsem s pravne v CSOB (sporitelne-uplne identicky pripad)" BANKA-" ANO, ale mate ucet v jine pobocce" JA-"no a to je problem?" BANKA-"ANO" JA-"a co musim udelat?" BANKA-"musite si zalozit u nas novy ucet" JA-"ja uz ucet v CSOB mam" BANKA-"ale v jinem meste" JA-"to mam mit 20 uctu v jedny bance? Co kdyz treba za mesic budu v Praze?" BANKA-"no to by byl problem" JA-"uz vim, rusim u vas ucet" BANKA-"to musite zajet do mesta, kde mate ucet" JA-"(zacal jsem uz ironicky) co takhle vam rika INTERNET, informacni system jednotny pro vsechny pobocky?" BANKA-"???CO??? CO TO JE?(cely rozhovor byl vzdy s nejakou "mamcou"" KONEC ROZHOVORU Dopadlo to tak, ze jsem si zrusil ucet a mam ho u EB a uz neni problem. Zrusil jsem sporitelnu i CSOB a vsem nam je dobre. Mejte se...

PM
20. 4. 2001 • 18:58

Myslim, ze podstatna vyhoda kreditnich karet, kterou jsme opommneli, je ze pokud budu reklamovat transakci, tak ji nezaplatim dokud se reklamace nevyridi, ruceni pri nahlasene ztrate je take smesne...

Urcite je EB daleko pred ostatnimi ceskymi bankami, ale se svetovou konkurenci ma jeste co dohanet

standa mlcak
20. 4. 2001 • 18:58

Verim ze spousta nasich bank by se zlepsila, kdyby podnikala v podobnem prostredi jako "svetova konkurence" (kde se dodrzuji pravidla, funguje vynutitelnost prava a dluznik nema navrch pred veritelem).

V soucasnosti ma u nas pobocky dost "svetových konkurentu" kteri jsou ke klientum jeste daleko tvrdsi nez ceske banky. Pravidla vuci klientum ktera uplatnuji u sebe doma a u nas se rozhodne nedaji srovnat.

Zaver: neni ani tak v bance jako v prostredi

Jan Vanhara
20. 4. 2001 • 18:58

Zajimave diskuzni nazory me donutili trochu prozkoumat situaci tykajici se plateb s kartami v USA.

----------------------
Poznamka c.1

Jen pro zajimavost, zde je zkraceny preklad ze smlouvy americke banky ohledne odpovednosti zakazniku pri zneuziti nebo ztrate karty. Informace pochazi z banky Washington Mutual, ktera je udajne nejvetsi "Savings" (sporitelni) bankou v USA.

Toto se tyka debetnich karet (tzv. Check cards), tedy obdobna situace jako karty vydane bankami v CR. (Ne kreditni.)

Jestlize verite, ze vase ATM karta, VISA Check Card, VISA Gold Check Card nebo PIN byly ukradeny, pouzity nekym jinym bez vaseho svoleni ohlaste tuto skutecnost telefonicky bance.

1. Kdyz tuto skutecnost sdelite do dvou pracovnich dnu od ztraty nebo ukradeni karty nebo PINu, nebudete mit zadnou ztratu za zneuziti vasi karty nebo PINu bez vaseho svoleni. (Tzn. vase odpovednost = 0 USD).

2. Jestlize neoznamite do 2 dnu, ze vase karta nebo PIN byly ztraceny nebo zneuzity, a banka bude schopna prokazat, ze mohla zabranit zneuziti v pripade, ze by od vas vedela o zneuziti karty nebo PINu, jste odpovedny za ztraty penez do maximalni castky 50 USD.


----------------------
Poznamka c.2

Jak je z predchoziho videt, i kdyz je Expandia ceskou bankou s naprosto nejlepsimi sluzbami (to myslim vazne) je sitace v CR s platebnimi kartami a bankami naprosto nekde jinde.

A dalsi vec - poplatky:
banka Washington Mutual
UCET A. "STANDARD"
Otevreni - 0 USD
Min. zustatek - 0 USD
Min. pocatecni vklad - 10 USD
Mesicni poplatek - 0 USD
Vydani platebni karty VISA Check Card (je to obdobna karta jako MC Standard) - 0 USD. Zadne pozadavky na credit, na zamestnani nebo zustatek na uctu. (Banky zrejme nepovazuji vydane debetni karty jako rizikovou vec.) Karta prijde postou do 7 dnu. Stejne tak PIN (v druhe obalce). Po obdrzeni karty zavolate na 1-800 linku a tam provedou aktivaci. Az po aktivaci je karta funkcni.
K dispozici je zadarmo telefonni banking. Internet banking pro zjisteni transakci a pohybu je zdarma. Pro podavani prikazu - 5 USD/mesicne.

UCET B. "GOLD"
Otevreni - 0 USD
Min. zustatek - 0 USD
Min. pocatecni vklad - 100 USD
Mesicni poplatek - 6 USD
Zdarma vam banka poskytuje neomezene seky. Plus ruzna pojisteni zdravotni, pojisteni na auto, slevy ....
Vydani platebni karty VISA GOLD Check Card (je to obdobna karta jako MC GOLD) - 0 USD. Zadne pozadavky na credit, na zamestnani nebo zustatek na uctu. Karta prijde postou do 7 dnu. Stejne tak PIN (v druhe obalce). Po obdrzeni karty zavolate na 1-800 linku a tam provedou aktivaci. Az po aktivaci je karta funkcni.
K dispozici je zadarmo telefonni banking. Internet banking pro zjisteni transakci a pohybu je zdarma. Pro podavani prikazu - 5 USD/mesicne.


Srovnani s poplatky za vydani karet, min. zustatky si kazdy asi udela sam. Taky je videt, ze to neni otazka tzv. creditu, apod. Tohle je stejna situace jako v CR. Jedna se take o debetni karty, nikdo se nepta na kredit, kartu dostanete do 7 dnu a nikdo nepozaduje min. stavy uctu. Proto taky neni problem si tech karet a uctu otevrit treba deset (kdyz vim, ze to nestoji zadne penize).



Nechci vice utocit na Expandiu. Proste clovek kdyz vidi, ze nekde neco dobre funguje, tak by chtel, aby to dobre fungovalo i pro neho. A Expandia je prvni vlastovkou v ceskem bankovnictvi, ktera se snazi delat neco lepe nez ostatni (a v tom ji hrozne fandim!). Ale zase si myslim, ze je dobre videt, jak a co funguje jinde. A taky je dobre, ze probehla tak znacna diskuze, protoze upozorni na to jak by veci mely fungovat a na co si clovek musi dat pozor.



PS: Nemusite vubec nakupovat na Internetu a cislo vasi karty se muze kdekoliv sirit. Ve spouste obchodu v USA je pri platbe kartou zobrazeno cele cislo karty primo na uctence (vetsinou jsou cisla zamenena za jine znaky, napr. XXXXX). S timto se setkavam temer denne. Jedna kopie uctenky zustava v obchode, druhou dostanete vy (jaky je problem, aby si to kdokoliv precetl? A to je jeden priklad).


PS2: Z duvodu zneuzivani karet se stale vice rozsiruje nutnost zadat tzv. ZIP CODE (postovni smerovaci cislo) pri platbe kartou. Je to pridavna ochrana pri ktere se kontroluje jestli sedi vase PSC s tim co je v zaznamech banky. Tato ochrana je napriklad zavedena celou siti benzinek MOBIL a setkal jsem se s tim i v nekterych bankomatech (a stale vice se to rozsiruje po internetu. Par serveru mi napriklad z tohoto duvodu odmitlo vyridit objednavku.). Zadavani PSC za vaseho bydliste v CR to nebere (nefunguje ani pri zadani nahodnych PSC z USA - coz znamena, ze to je skutecna ochrana).

lukas
20. 4. 2001 • 18:58

Rad bych vedel, jak muzete ziskat
cislo karty z uctenky, kde jsou
jenom XXXXX.

Jan Dachovsky
20. 4. 2001 • 18:58

Srovnani zajimave, nicmene naprosto neaplikovatelne v CR. Jakmile by nekdo vydal EC standart zcela zdarma bez zavazku je to to nejlepsi pro podvodnicky a jak vsichni vedi nas narod je v tomhle smeru opravdu vynalezavy => jak jiz psano dale az se zmeni moralka lidi muzem cekat i vyrazne zlepseni sluzeb bankovnich spolecnosti.

bleem
20. 4. 2001 • 18:58

Proč se u nás musí každý zkazit? To je asi nějaká česká vlastnost. Bývaly doby, kdy Expandia Banka přišla s řešením, které bylo fakt o dva roky před vším ostatním, co tu bylo. Čekal jsem, že půjdou stejně tak rychle dopředu - další služby, snižování tarifů, kreditky, že získají partnera v nějaké velké cizí bance a dají těm domácím nešťastníkům typu IPB, KB atd. na prdel.
Nic z toho. Pár popletených projektů typu eCity, které byly akorát pro srandu, žádné vylepšování služeb, o zlevňování a ni nemluvě, a nakonec je slupla pojišťovna, tedy další postkomunistický výlupek. Sbohem, Expandia Banko.

KralSumavy
20. 4. 2001 • 18:58

Podivejte se na jeji balance sheet. Dalsi vysvetlovani je zbytecne.

E-man
20. 4. 2001 • 18:58

proc EB, kdyz pritel pana Vanhary "nalil" na ucet dostatek, penez, proc mu banka nezaslala novou kartu. Reklamace operaci se zneuzitou mohla vesele pokracovat i v pripade, ze by jiz mel novou kartu. Nebo to snad nejde? To je to co me nejvic zajima, protoze pokud budu v maleru, cert vem, ty ztraceny penize (cimz nechci rict ze se v nich topim). Dost me desi, to ze mi nekdo (napr rodina) naleje penize na ucet, abych se z maleru dostal a vsechno zkolabuje na tom, ze mi neposlou embosovanou platebni kartu.

Dan Oliva
20. 4. 2001 • 18:58

Blbouni, nevím proč tak šijete do EB. Je to u nás JEDINÁ banka, která má rozunmé zabezpečení a která se o klienta stará. Jiná banky by vás nechala v shitu (tedy v USA) docela bez pooci!!!
To si laskavě uvědomte. A vůbec, není vám z toho ježdění do USA blbě?

MaLer
20. 4. 2001 • 18:58

Ad vyjadreni - uprimne receno, prislo mne HODNE moc obecne. O placeni po inetu snad neni nutne mluvit, vyvarujte se obskurnich serveru (np. kdyz uz erotika, tak u velkych zavedenych firem) a obskurnich obchudku.

Pouzivam EB v podstate od zalozeni a jsem spokojen. Ucet ve sporce jsem nechal umrit, nikdy jsem ho nepouzil. Ucet v IPB jsem zrusil, protoze takovej opruz jsem V ZIVOTE nezazil, platit nekomu za to aby mi otravoval zivot byrokracii, silenejma oteviracima dobama a pod, to vazne ne (ted mne napada, ze si taky svym kouskem vydrzuju tento stat a jeho teroristicke instituce - socialka, bernak a pod... no nic). Takze potud ramec, toho co chci psat - nechci v zadnem pripade porovnavat EB s zadnou bankou v cechach, aspon s zadnou bankou ktera poskytuje sluzby uplne beznym lidem. Ocenuju: rychlost, informovanost o mem uctu (tu JA nikde jinde nezyskam - pokud uz existuji nejaka podivna i-reseni, treba u IPB, jsou platformne zavisla), osobni pristup bankeru, pokrocile komuniakcni techniky - EB NEMA konkurenci. BOhuzel, vycniva pouze v kontextu ceskeho bankovnictvi, ve svetovem dle MEHO stale zdaleka nedosahuje pozadovaneho komfortu - a to predevsim v oblasti platebnich produktu typu karty. Pominu-li relativne vysoke naklady na vydani karty EC/MC standard (nevim kolikrat vy pouzivate kartu mesicne, ale pokud si hotovost vyberu 2x mesicne a 4x mesicne platim kartou, tak mne kazda tato transakce prijde jeste na dalsich 10 kc za "umoreni" nakladu na kartu), jde hlavne o odpovednost uzivatele karty - po kradezi karty v zahranici byla okamzite zablokovana po telefonatu na zakaznickou linku, ovsem odpovednost jsem nesl az do NASLEDUJICI pulnoci (kradez ve ctvrtek nad ranem, tedy do patecni pulnoci), pricmez podle toho co mi rekli, tak jsem pochopil, ze kdyby nekdo provedl vyber penez na imprinteru bez autorizace, tak mam zkratka smulu. Bylo mi vysvetleno, ze stanoveni maximalni castky bez autorizace je veci prodejce - pokud bude prodejce spolcen se zlodejem, tak ma zakanik asi smulu (byl jsem v Rusku, proto ta paraoia). Takze jsem asi jeste mesis trnul, zda z ruska neprijdou k zauctovani papirky z imprinteru, kde mi nekdo stahne treba 50k kc. Takze, abych shrnul svuj nazor - EB je dobra, velmi dobra, ale v oblasti bezpeccnosti PK pod meho nazoru nedosahuje zapadnich standardu - tedy spoluucast do urcite vyse, odpovednost banky - minimalne podle vyjadreni infolinky bych za platbu pres imprinter bez autorizace nesl odpovednost ja, i kdyby byla bez autorizace a prekrocila muj limit. K cemu teda je dobrej??? Abych neplatil ja vic, ale nekdo mne nelegalne o ty penize stahne? Brrrr... Pokud je situace odlisna od toho co popisuju, tak poporosim o korekci mych nazoru, ale pristi tyden dostanu novou EC/MC a asi si ji raci uvazu na provazek kolem krku...

PetrM
20. 4. 2001 • 18:58

Pozorne sleduji diskuzi o EB. Mam, ale pocit, ze dost prispevku, je trochu mimo tema.

1. Jedna vec je zneuziti karty, za coz verim, ze EB asi nemuze, EB stejne vede jen ucet a Kredt. karta je trochu mimo jeji kompetence. Doslo jen ke zneuziti udaju z karty, ale zato EB nemuze. To se muze stat komukoliv s jakoukoliv kartou a bankou. Naopak zabranila uniku penez z uctu, co je dobre.

2. Druha vec je pristup. Pan Vanhara byl asi dost v uzkych, kdzy nemel penizev USA, to by byl asi kazdy, ale EB neni zadna humanitarni organizace a co muze delat? Porad je to jen banka, co musi dodrzovat velice prisna pravidla. V teto oblasti nejdou delat vyjimky. Jak jsem jiz zminil, EB je jen prostrednikem k vydavani KK, EB sama jako takova zadne KK nema.

P.S. EB je porad velice nadcasova pro CR. Jeji sluzby nejsou dostatecne oceneny. Priklad: Komercni banka, kdyz jsem chtel par formularu pro prikaz do zahranici, rekli mi at si ho koupim !!!! Oteviraci doba KB 8-17, co to je????? A pristup pracovniku, ani nemluve. A mimochodem EB ma mnohem nizssi kurzy zahr. men o proti KB.

MK
20. 4. 2001 • 18:58

No ja nevim. Ja nechci banku, ktera je nadcasova pro CR. Ja chci banku, ktera mi umozni normalne fungovat.

I proto jsem si kdysi zalozil u EB konto s tim, ze je to urcite riziko - takovou KB nenecha stat padnout, ani kdyby na chleba nebylo. Naproti tomu kolik bank, ve kterych mela pojistovna penize, skoncilo ?


Nevim, kdo a pri jake transakci ziskal udaje z karty, ale panove z EB si asi neuvedomuji, ze pokud platite kartou v nejake nobl restauraci, kartu si obsluha odnese. Je jedno, jestli ten kousek plastu vytahne nejaky hajzlik na zachode restaurace nebo nejaky hacker z nedostatecne zabezpeceneho SQL serveru obchodnika.

Tudiz pripominka a osveta z EB (v oblasti toho, ze se nema karta pouzivat pro platby Internetem) jsou tezce irelevantni.

Lukas Marsalek
20. 4. 2001 • 18:58

docela na me odpoved zapusobila, je takova jakou jsem si ji predstavoval myslim, ze si otevru ucet u Expandie...

PeS
20. 4. 2001 • 18:58

Ja se jenom tesim na dobu, az bude Expandia moci rict. ze je daleko pred svetovou konkurenci. Nebo alespon "srovnatelna" se svetovou konkurenci :)

Tomas Dvoracek
20. 4. 2001 • 18:58

1. Fakta o transakcich Gold Kartou pana Vanhary Vam nemuzeme sdelit, pan Vanhara nam sice poslal souhlas, ale pouze elektronickou cestou, coz nase pravni rady neakceptuji. Nejsnaze se informaci zda a kolikrat platit pan Vanhara svoji Gold kartou nechranenou cestou (mail/internet/call order) dozvite primo od neho.
2. Zasilani embossovanych karet se banka z bezpecnostnich duvodu snazi co nejvice vyvarovat (riziko zneuziti), proto zasila karty elektronicke s nastavenymi vyssimi limity.
3. Nabidku kreditnich karet v Ceske Republice brzdi institucionalni problemy. Ve svete, kde kreditni karty banky vydavaji, existuje instituce (credit buro), ktera jakoukoli banku informuje o platebni schopnosti klienta. Banky tedy maji pristup k informacim, ktere jim jsou poskytnuty z centralni databaze neplaticu, kde se shromazduji data nejen z bank, ale i leasingovych spolecnosti a podobnych fin. instituci. Banky se mohou navic proti pripadnym ztratam zpusobenych kreditnimi kartami pojistit. Tyto instituce v CR neexistuji, tudiz zadna spolecnost banku v CR proti rizikum spojenych s KK nepojisti. Proto tolik problemu se zavedenim KK v CR.

?
20. 4. 2001 • 18:58

Pojisteni kvuli ztratam zpusobenych KK?

Mozna tomu vubec nerozumim, ale pojistovat se snad ma vyznam v pripade, ze ojedinelym aktem lze prijit k citelnym ztratam, to je snad princip pojisteni.
Ale v pripade, ze i jedina banka ma desetitisice KK? Proc pak nechat vydelavat nejakou pojistovnu? Neni prece problem pri takovem mnozstvi KK a profitu z nich(a zvlaste kdyz se pres KK nedelaji desetimilionove transakce), aby banka "jistila" sama.

standa
20. 4. 2001 • 18:58

To je teda hloupost, na Tvem miste bych se taky nepodepsal.

A k prispevku p. Dvoracka - konecne tady zaznelo to podstatne: Credit Bureau -> Consumer Credit Report (Credit History). Na znalosti kreditní historie každého klienta stoji (nejen) americky financni sektor. Proste udelas jeden prusvih - a tahne se to s tebou donekonecna. To, co popsal p. Vanhara ("zlatou kartu s nulovym zustatkem na uctu a zadarmo") by se na nej, jako cloveka bez kreditni historie rozhodne nevztahovalo.

Bohuzel, u nas je to jinak, proto se kazdy chrani jak umi. Vynutitelnost prava je temer nulova. V teto souvislosti se obezretnosti banky nedivim.

Mgr. Michal MERTA
20. 4. 2001 • 18:58

Musím také reagovat na článek, o kterém se hodně mluví.

Sám jsem klientem Expandia Banky téměř od jejího založení a snažím se využívat vždy nových služeb.

Stalo se mi také, že moje karta byla zneužita, bohužel platbou přes Internet.

Až potud je vše O.K. Internet a platby pomocí platební karty nejsou tím nejbezpečnějším.

Co mně však na celé záležitosti zaráží je přístup banky, která tvrdí, že se snaží klientovi všemožně pomoci. V mém případě jsem částku dostal zpět za nějakou, dobu, ale byl jsem stále v ČR. Nedovedu si však situaci představit v USA nebo někde jinde, kde bych se pouze spoléhal na tuto banku.

Proto vyjádření že uděláme vše, je dle mého názoru nedostatečné. Očekával bych asi více, jistě se naleznou alternativy, které jsou nasnadě a nebudu je nyní zveřejňovat, nechci aby se jednalo o alibismus.

Lukas Marsalek
20. 4. 2001 • 18:58

kdyz jedu do zahranici, mam ucet na cesty a neberu obycejny ...

Jiří Klíma
20. 4. 2001 • 18:58

Z článku Reakce: Expandia Banka jsem se nedozvěděl ještě jednu podstatnou věc. Je to skutečně tak, jak řekli Vaňharovi policisté v USA, že klient v případě ztráty nebo zneužití karty nese riziko pouze do výše $50?
Platí toto i u Expandie? Pojedu se svojí kartou letos do zahraničí, tak by mě to zajímalo.

Nikola Rafaj
20. 4. 2001 • 18:58

Skutecne u zahranicnich bank je obvykle vyse spoluucasti klienta pri zneuziti karty 50 $, u Ebanky: "Majitel uctu nese vsechny naklady a skody vznikle zneuzitim karty do 24.00 hodin nasledujiciho kalendarniho dne od data oznameni ...". Tzn. snazit se oznamit hned v den kradeze.

Jinak mnohe ceske banky maji tuto casovou hranici nastavenu na 2 dny ap., ze by nektera mela limit 50 $, takova asi neni.

A jeste jedna rada: pred americkymi policajty se nevyplati vytahovat vice nez 50 $, jinak se muze stat "ruce za zada a retizky".

Jiří Hlavenka
20. 4. 2001 • 18:58

Nikolo, to mě připadá, že máš ze čtení nějakého románu. Policajt v USA má samozřejmě velkou praktickou moc, ale nezneužívá jí tak, že by stavěl kdejaké náhodné chodce s $50 v peněžence ke zdi s rukama za zády. Pokud tě ovšem předtím nepřistihl, jak před ním ujíždíš v ukradené káře.

Tomas Hruby
20. 4. 2001 • 18:58

Zdravim,
puvodni clanek, reakce na nej i diskuse okolo je zajimava, ale vsichni neustale (kupodivu i diskutujici) ponekud opomijeji zasadni otazku: "Jak dlouho jeste bude trvat, nez zacnou ceske banky BEZNE poskytovat i skutecne kreditni karty?"

Argumenty o nutnosti ziskat zkusenosti pro posouzeni bonity atd. jiste byly zpocatku na miste, ale ted uz se preci jen pise rok 2000! I v CR se karty uzivaji skoro deset let, z toho cca 5 let se jiz daji pokladat za celkem bezne. To by snad uz mohlo stacit k ziskani urciteho prehledu, nebo ne?
Myslim ze toto by si mohlo i Zive vzit jako urcite tema clanku a zkusit udelat obsahlejsi pruzkum mezi bankami, atd. Vzhledem k velkemu vlivu teto veci i na oblast e-commerce by to rozhodne nebylo off-topic.

S pozdravem Tomas Hruby

Miroslav Obešlo
20. 4. 2001 • 18:58

Tomas Hruby píše:

---I v CR se karty uzivaji skoro deset let, z toho cca 5 let se jiz daji pokladat za celkem bezne.---

Jsem přímo posedlý nepoužíváním hotovosti, ale situace, kdy by se platební karta dala považovat v ČR za "celkem běžnou", ještě, Tomáši, nenastala.

To bych nesměl zaznamenávat arogantní a přidrzlé dotazy prodavačů chodech: "Nemáte to radši v hotovosti ?" nebo: "Můžete platit kartou, ale počítejte s tím, že to budete mít o pět procent dražší".

A ty otrávené ksichty, když chci platit malé částky ! To je lahůdka. Platební karta v České republice není běžná, natož "normální" věc.

Myslím, že v současné době se opět skvělá Expandia banka přiblížila možnosti používat platební kartu jako kartu kreditní - a to díky produktu Osobní úvěrová linka. Takže aspoň nějaká vlaštovka (nemám ale přehled o produktech jiných bank působících v České republice pro malé klienty)...

bIRDIE
20. 4. 2001 • 18:58

Jak jsem psal, platební karty používám běžně a nemám problémy stylu "radši bychom hotovost" nebo "kartou to bude o pět procent dražší". I kdyby se mi to stalo, takovému "obchodníkovi" bych rychle ukázal záda.

Gogol
20. 4. 2001 • 18:58

Diskuse a následná reakce banky mě přesvědčila v mém rozhodnutí o změně mé současné banky ma EB - měnit jen tak nebudu, i přes nesporné výhody EB mě udivuje jejich "přístup" k řešení problémů klienta.

David Prusek
20. 4. 2001 • 18:58

1/ Z původního článku nevyplynulo, že by Váš klient inkriminovanou kartou platil pře internet, takže Váš bod jedna mi přijde značně zavádějící. Naopak, íše že "starou" kartou platil na internetu, ale s jejím zneužitím problém neměl.
2/ Nabídnout kartu Maestro někomu kdo uvíznul v USA je výsměch. Tuto kartu tam neznají. Tedy přesněji řečeno, obchodníci ji tam neznají. Takže se Vašemu klientovi nedivím, že ji nechtěl. To by na tom byl stejně jak se spořitelní kartou Variant.

Tolik fakta.

bIRDIE
20. 4. 2001 • 18:58

S tou Maestro je to pravda, já jsem si jí s sebou do USA naivně vzal a dokonce nešly vybírat ani peníze z bankomatu, kterej měl Maestro umět. O tom, že si každej obchodník místo Maestro představí Mastercard (ptám se: berete Maestro? Jo, kdyť máme ceduli na dveřích a tam na M začínala akorát Mastercard). Pak jsem používal American Express (samozřejmě z americké banky) a vše šlo jak hodiny. Nabídnout člověku v USA Maestro může buď mamlas, který USA zná akorát ze zeměpisu v 5. třídě, nebo cynik. Oba dva typy nemají u banky co dělat.

Jan Vanhara
20. 4. 2001 • 18:58

Raguji na predchozi nazory. Mam vlastni spatnou zkusenost s kartou Maestro v USA. Nikdy se mi nepodarilo vybrat penize z bankomatu a nikdy se mi nepodarilo Maestrem zaplatit v obchode. Celkem jsem to zkousel asi 6x. Navic karta Maestro nemuze byt pouzita pro zadnou vzdalenou platbu. Kartou si napr. platim skolu zde v USA (akceptuji pouze platbu seky nebo kartou). Jakmile nezaplatim ihned mi naskakuji penale a hrozi i zruseni kontraktu. Z tohoto duvodu je platebni karta MC pro urcite platby naprosto nezbytna. A Maestro nemuze v pomoci.

Venca
20. 4. 2001 • 18:58

V původním článku se píše (cituji doslova):

"Standardkou jsem zrealizoval i několik nákupů přes Internet a spousty dalších plateb až do doby, než přestala platit."

Konec citátu. Podle mého názoru z toho zcela jednoznačně vyplývá, že klient platil karou přes internet.
Bylo by dobré aby si každý DŮKLADNĚ přečetl článek na který reaguje a nezanášel do diskuze dezinformace.

ddd
20. 4. 2001 • 18:58

Naozaj si je potrebne precitat clanok pozorne v tomto pripade staci aj ten kusok ktory ste citoval , urcite by ste si vsimol ze tam je napisane ze "standardkou !!!" platil cez internet .Aj ked boli obe karty napojene na jeden ucet clanok pojednava o tom ze zneuzita bola karta GOLD. Ked uz tak citujeme tak aby to bolo jasne:
"Tuto je mozne Vam poskytnout az v pripade, ze podane reklamace budou kladne vyrizeny a bude potvrzeno, ze platebni karta EC/MC Gold byla opravdu zneuzita. "

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Ladislav Šobr
20. 4. 2001 • 18:58

Ano platil, ale jinou - ne tou, ktera byla zneuzita.

Michal Čapka - EB
20. 4. 2001 • 18:58

Veškeré skutečnosti o transakcích provedených platebními kartami panem Vaňharou jsou předmětem bankovního tajemství.

Miroslav Obešlo
20. 4. 2001 • 18:58

David Prusek píše:

---Nabídnout kartu Maestro někomu kdo uvíznul v USA je výsměch. Tuto kartu tam neznají. Tedy přesněji řečeno, obchodníci ji tam neznají.---

Nevím, proč by to měl být výsměch ??? Přečtěte si prohlášení Pavla Hrubého, obzvláště pasáž o "konzervativní bance". Nabídka platební karty Cirrus Maestro byla jediná dostupná možnost, kterou v danou chvíli banka měla, a to, že ji pan Vaňhara odmítnul, bylo jeho "svobodné" rozhodnutí (poněkud masochistické, pokud se bál smrti hladem).

S kartou Cirrus / Maestro se v USA dá slušně nakupovat (benzínky, supermarkety), ale HLAVNĚ NAPROSTO BEZPROBLÉMOVĚ vybírat hotovost z tzv. ATM machines.

Expandia je nejlepší.

MK
20. 4. 2001 • 18:58

Zkousel jste to ? Ja ano a v San Jose se mi nepovedlo najit misto, kde se da Maestrem od EB zaplatit. Nedivim se postizenemu, ze chtel minimalne Mastercard.


Osobne uvazuju o tom, ze zaridim ucet u nekoho jineho. Alespon dokud EB nebude vydavat 'combo sestavy' tj. VISA a EC/MC.

Miroslav Obešlo
20. 4. 2001 • 18:58

Nezkoušel jsem nikdy použít kartu Cirrus / Maestro v zahraničí.

V USA jsem se s označením "Maestro" nesetkal, zato označení obchodních míst a ATM machines logem "Cirrus" bylo (podle mých měřítek) časté.

bIRDIE
20. 4. 2001 • 18:58

Jo, logo Cirrus na ATM není až tak řídkým jevem, ale NIKDE (Washington D.C, Atlanta, Savannah, Kennedy Space Station a jinde, kde jsem to zkoušel) jsem nebyl z ATM schopnej dostat ani dolar (brácha, kterej měl nějakou americkou kartu, s tím komplikace neměl). To, že někde je logo Cirrus není záruka toho, že to bude fungovat (viz mé zkušenosti). Poté jsem si pořídil American Express Gold a vše bylo NAPROSTO bez problémů.

Kristýna Krátká
20. 4. 2001 • 18:58

Dalo se čekat, že EB na včerejší článek zareaguje a byla jsem opravdu zvědavá jak. Přece si nemůže nechat kazit reputaci.
Jedna věc tu však zůstala viset ve vzduchu. Rozumím tomu, že reklamační doba může chvilku trvat, nechápu ovšem, proč to znamená, že zákazník nemá nárok na novou kartu i když doplatil rozdíl na účtu. Jestliže dostal Gold Kartu, tak k čemu si banka potřebuje znovu ověřovat bonitu klinta k vydání karty řádově nižší třídy. Dle mého názoru rozhodně EB neuděla vše pro klienta, ale vše možná tak pro sebe.

Tomas Miniberger
20. 4. 2001 • 18:58

Pane Hruby,
ocekaval jsem ve Vasem stanovisku fakta a argumenty a ne reci o tom, ze se snazite.

K otazce "platit kartou ci ne":
"Snazime se podporovat vseobecnou informovanost...." Prosim jak? Na vasem webu jsem v kapitole bezpecnost nic takoveho o platebnich kartach nenasel.

Konstatovat, ze "...vsichni mate bezpochyby dostatek informaci..." Z ceho vychazite pri takovem prohlaseni?
Vcera jsem mluvil s nekterymi kolegy co maji u vas ucet a musim rici, ze informace, ktere maji jsou typu "co jsme nekde slyseli".


Nechci byt nepatricne kriticky, s EB mam obecne dobre zkusenosti, mam u ni soukromy i firemni ucet a jsem spokojen se sluzbami i s konstruktivnim pristupem osobniho bankere.
V tomto duchu jsem ockeval i Vase prohlaseni s konkretnimi opatrenimi co hodlate pro zlepseni bezpecnosti pri placenim kartami delat.

Zustavam presvedcen, ze bro bezpecnost svych zakazniku platici kartami muzete jeste neco udelat - viz muj prozpevek k predchazejicimu clanku. Bohuzel nejsem presvedcen, ze to taky tak vidite a ze s tim budete neco delat.



Tomas Miniberger

Určitě si přečtěte

Články odjinud