Je zvláštní, jak se některé mýty vytrvale drží.24 snímků za sekundu byl nejnižší počet snímků, kdy se dal pohyb vnímat už plynule, ale to neznamená, že oko nezvládne mnohem více. Samozřejmě záleží na dispozicích každého člověka, ale průměrné oko přestává obraz vnímat jako "blikavý" až někdy kolem 100-120 Hz. To, že oko dokáže kompenzovat nižší frekvence a rekonstruovat to jako pohyb, je spíše vlastnost softwarová, tedy zpracování v mozku. Hardware (oko samotné, resp. světločivné buňky) je schopné vnímat frekvenci mnohem vyšší. Zejména pak u generovaných obrazů je tohle znát více, protože tam je oproti klasickému filmu vyšší ostrost, vyšší rozlišení a tedy více detailů, které jsou při nedostatečné frekvenci rušivé.Na to, jak rychle dokáže oko vnímat, se pochopitelně dělají testy, kdy se vyhodnocuje třeba schopnost vnímat rychlé bodové záblesky, a to jak kontinuální řady (kdy záblesky splynou do jednolitého světla při nižší frekvenci), tak i jednotlivé záblesky, kdo oko zaznamená i méně než 10ms záblesk (tj. 100 Hz), cíleně trénované oko pak dokáže reagovat na ještě kratší změny/záblesky.
On se podobný mýtus traduje i o rozlišovací schopnosti oka, kdy většina lidí má zafixováno, že oko nevnímá nic menšího než jednu úhlovou minutu (což odpovídá na čtecí vzdálenost cca 30 cm zhruba 0,085 mm, tj. 300 dpi). Jenže tohle je hodnota, kdy oko dva body bližší než jednu úhlovou minutu přestane vnímat jako dva body, ale splynou v jeden. To zase neznamená, že oko nevidí objekty i menší. Průměrné zdravé oko vidí samostatné objekty i na nějaký 5 úhlových vteřin, tj. více než 10x menší. To si koneckonců může každý ověřit sám. Stačí položit vlas na kontrastní plochu a změřit si, na jakou vzdálenost ho vidí. Není problém samotný vlas rozlišit na vzdálenost metru až metru a půl. Převedeno na oblíbené dpi ve čtecí vzdálenosti by to bylo více 3000 dpi, resp. u televize dva metry daleko pak kolem 500 dpi.
To ale pochopitelně neznamená, že je nezbytně nutné se na tyhle hodnoty hnát. Je to zbytečně drahé, složité, datově extrémně náročné. Rozhodně to ale není jenom marketingový trik, který by oko nepoznalo. Oko ty schopnosti má. Jenom není úplně nutné se snažit až o takhle realistické zobrazení.