Hardware | AMD | Grafické karty

Ray tracing do herních grafik zatím nenabídneme, prozradilo AMD

Nové grafické karty Nvidia GeForce RTX se z marketingového hlediska silně opírají o podporu technologie ray tracing. Jedná se o nový způsob realistického ztvárnění herní scény. Pokud se ptáte, kdy s podporou ray tracingu dorazí i grafické karty Radeon od AMD, musím vás zklamat. Šéf grafické divize David Wang se tento týden nechal slyšet, že podpora na nových Radeonech jen tak nebude, upozornil Guru3D.

Jako hlavní důvod Wang zmiňuje velmi vysokou náročnost na výkon, ale i na velikost potřebných obvodů v grafickém čipu samotném. To nyní představuje největší překážku k tomu, aby se mohl ray tracing nasadit do cenově dostupnějších karet, na které se AMD nyní nejvíce soustředí.

David Wang dodal, že dokud nebude v silách výrobního procesu i architektury čipu dodat podporu pro tuto technologii od lowendu po higennd, nemá smysl o takové podpoře vůbec uvažovat. Prozatím se bude AMD soustředit na podporu ray tracingu jenom v profesionální sféře skrze své prostředí Radeon ProRender.

Tento pohled je v aktuální finanční situaci AMD logický. Firma stále nemá tolik volných finančních prostředku, aby riskovala drahý a složitý vývoj nové architektury podporující herní ray tracing, pokud nemá jistotu, že se tento standard opravdu ujme. Ale pokud ano, Nvidia bude mít v tomto směru náskok.

Diskuze (82) Další článek: Intel je připraven na 5G. Jeho nový modem v jednom čipu obslouží i LTE a staré 2G sítě

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,