QuickTime a iTunes na Vistách? Pozor na chyby!

Diskuze čtenářů k článku

Laco  |  13. 07. 2007 14:58

QuickTime je sracka nad sracky ale bohuzial som na nom zavysli kvoli filmovym trailerom.

Eventuelne by mi bodol tip na nejaku rovnako kvalitnu stranku s Windows Media trailermi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  13. 07. 2007 15:34

WMV je ještě větší shit,imho...zvlášť ve spojení s DRM

Yeah,let's flame begin!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 07:27

Pan Waic opět nemá ponětí, o čem mluví. Jinak by nemohl napsat: "...nutný pro přehrávání videí komprimovaných ve stejnojmenném formátu....". QT není kodek, formát souborů s koncouvkou .mov je kontejner, který může obsahovat text, audio, video ..... A na audio i video lze použít různé komprimace. Není problém kodek pro QT napsat, protože na tohle všechno existuje dokumentace. QT je industriální standard, ať se to někomu líbí nebo ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  13. 07. 2007 09:26

hmmm co to meni na tom, ze Quciktime ma v sobe chybu pri prehravani videa? Obsahuje neco, cim to video dekomrpimuje a prehrava... a to neco dela chybu. Jen slovickarite..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 07. 2007 10:34

Jak uz rekl nekdo prede mnou: v dobre napsanem OS nemuze aplikace nikdy zpusobit selhani jadra, natoz hardwaru. Problem je tedy s nejvetsi pravdepodobnosti v ovladacich pro RAID pole, s minimalni pravdepodobnosti v jadre Vista, s nulovou pravdepodobnosti v QT. Pozor, tim nerikam, ze v QT nejsou zadne chyby!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2007 11:55

Takže když QT způsobuje chyby a pády celého systému (a to už na Vistě teda musí být masakr, aby Vista slítla celá), tak to není její chyba? Takže když to programátoři Apple pos..li, tak je to chyba všech jenom ne jejich?

Kdyby to dělaly jiné kodeky/přehrávače/kontejnery tak neřeknu, ale když to dělá jenom QT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 07. 2007 12:05

Cokoliv se deje v aplikaci nesmi za zadnych okolnosti shodit OS. Programator aplikace (to jest kodu beziciho v mimo jadro) muze delat skutecne libovolne prasarny; v pripade problemu by mel OS proces ukoncit. Skutecne neni mozne z aplikace zpusobit chybu v jadre nebo v ovladaci, ktery bezi v jadre. Mrknete na http://en.wikipedia.org/wiki/Privilege_levels.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2007 12:11

Aha, takže logika jako bych já řval na Údržbu silnic a dálnic, že se mi při chůzi pojejich silnici udělali půchýře z mejch malejch bot. Super.

TAkže všechno je chyba MS. Pro vaše info. I OSX dokáže kvli prasácky napsané aplikaci spadnout na hubu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 07. 2007 12:29

Programovani operacnich systemu nema nic spolecneho s chuzi po silnici! Nemichejte pojmy a dojmy. Opet tvrdim, ze proces v userspace nemuze shodit jadro, pokud v nem (jadre) neni chyba. QT je program v userspace, ergo chyba musi byt v jadre. Bud v jadre samotnem nebo v ovladaci, ktery je soucasti jadra. Navrh modernich OS ma stejna pravidla, at se jedna o OS X, Linux nebo Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  13. 07. 2007 14:37

A proč ne? Občas shoděj windows sami sebe :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  15. 07. 2007 10:03

Nevim, proc by to mel bejt masakr. Kolegovi shazoval Visty jeji vlastni ovladac grafiky... Vyresil to nakonec nejaky ovladac od nvidie. Mel 90 MB. Jak tak satram v pameti... Nemely tolik nahodou cely w95?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duch  |  13. 07. 2007 06:11

Tak toto bude iny flame......

P.S. Zaujimavy pohlad na urcite okolnosti... Avsak plati na kazdom spruchu pravdy trochu.... Uvidime

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 02:30

Toto je další z mnoha důvodů proč se zdaleka vyhnout všemu na čem je nálepka Apple. Firma, která neumí udělat nic pořádně (viz ten rádoby jáTelefon) a okrádá kde koho, viz např.: http://www.appleinsider.com/articles/07/07/03/apple_sued_for_duping_apple_tv_image_hosting_itunes_track.html

Bohužel se jim nyní podařilo koupit unixový tiskový systém CUPS (i s hlavním vývojářem). Ten je používán na drtivé většině Linuxových distribucí a protože byl pod licencí GPL a fi. Apple neměla žádný pořádný tiskový systém, normálně jej použila do svého OS X systému (obdobně jako si ta firma "vypůjčila" jádro KHTML). Uživatelé Linuxu by měli bít na poplach, než Apple CUPS zničí tím, že jej uzavře či jinak licenčně zničí.

A ještě bych chtěl poděkovat panu Waicovi za velice kvalitní články. Už jenom kvůli vašim zasvčeným článkům se vyplatí tento server pravidelně navštěvovat. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Satai  |  13. 07. 2007 06:39

Sebehure napsana aplikace nema co schazovat OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smarty  |  13. 07. 2007 09:29

Takze chces rict ze je vina na strane OS? Takze vyvojari OS maji myslet na takove kraviny, co kdyz bude naprosto dementni programator a udela aplikaci ktera nebude fungovat spravne na tomhle hardwaru pri tehle cinnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  13. 07. 2007 09:31

Osle, problem je v HW(pripadne v jeho ovladaci)....to jako kdyz prijdu k tobe a vyrvu ti procak z desky, tak tvuj SUPER-OS jede dal jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 16:25

To je nesmyslné přirovnání. Chyba je v ovladači nebo aplikaci nebo v obojím, nic se přece nevytrhává. Ani sebehůř napsaný ovladač nemá co shazovat systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Podhy  |  13. 07. 2007 18:46

věřte že sebehůř napsaný ovladač shodí skoro každý OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nax  |  13. 07. 2007 10:06

do kamene tesat !!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 07:37

Můj ty skutku, lidi fakt někdy nemyslí vlastní hlavou. Popisované problémy jsou hodně specifické a málokomu se přihodí. Pokud by p.Waic napsal něco podobného nezaujatě i o Win Vista, tak by se mu článek na ten jeho RAID ani nevešel

ad CUPS a KHTML: Firma Red Hat používá open source jádro Linuxu a mnoha jiných aplikací. Sun vlastní práva k mnoha os produktům. Měli bychom kvůli tomu být na poplach? Ne, není důvod. Licence zaručuje, že ty produkty budou i nadále os. A navíc je zajištěn jejich další vývoj (proč by to jinak kupovali?). Apple os komunitě i něco vrací (narozdíl od MS, které bezostyšně používá BSD kód (licence to umožňuje) a zároveň řve, jaké je os zlo). Kupříkladu změny v KHTML jádře (respektive ve WebKitu), které udělal Apple ve spolupráci s komunitou, umožnily Linuxovému Konqueroru stát se druhým prohlížečem úspěšně absolvujícím ACID2. Atd. atd.....ono i jádro OS X je open source. Ale tohle vysvětlovat je myslím zbytečné. Pan Waic si nenechá ujít jedinou příležitost hanět Apple a Linux a do nebe vychvalovat MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 15:44

Víte, problémy zase nebudou tak specifické. To, že je v tom kódu něco "shnilého" se přesvědčují nejen uživatelé pod Winows Vista, ale i samotní uživatelé Mac OS X, viz např.: http://www.macfixit.com/article.php?story=20070712093224746 , kde to přimo nazývají "disaster".

Sundejte si ty růžové brýle vy mysliteli vlastní hlavou. Apple prostě neumí žádný produkt udělat pořádně. Počínaje systémem Mac OSX, který byl v první verzi tak nepoužitelný, že další verzi rozdával Apple zdarma a nebo třeba novějši přiklad s Aperture, kdy Apple dokonce vracel peníze a produkt zlevnil. Pod tlakem uživatelů museli uznat, o jaký šmejd se jedná (srovnejte s Adobe LightRoom). Nemluvě o každém setinkovém upgradu, kdy se uživatelé modlí co jim zase přestane fungovat a kdy Apple vydá upgrade upgradu (viz např. ten poslední). A to mají plnou kontrolu nad HW!

To nesmíte navštěvovat pouze oficiální Apple fóra, kde Apple jakoukoliv zmínku o problémech s jejich HW či SW nemilosrdně maže. Vypadá to tam pak jak procházka růžovou zahradou. Zkuste někdy zavítat do míst, kde musí denně problémy s kvalitou Apple produktů řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 16:23

Začínám mít dojem, že mluvím s RH nebo jeho ovcí. Ne, nemám růžové brýle se skly ve tvaru Japka a navštěvuji mnoho fór (oficiální Apple jen developer sekci, kde se nic moc nemaže). Apple mí své mouchy (třeba ty upgrady jsou děs), ale co nemá. Furt je to lepší než Windows. WMP možná nemá chyby (dost bych se divil, ale nemůžu nic tvrdit, páč tenhle soft jsem se snažil používat, ale jeho neergonomičnost mě přivedla k iTunes), jenže umí pěkné prd. QT není jen přehrávač, je to multimediální platforma Applu, soubor dosti pokročilých knihoven atd. To byste ale o tom musel něco vědět MS na poli multímédií nepřinesl v podstatě nic (pokud nepočítam dva, teď už tři, proprietární formáty), zatímco Apple.....docela dost, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 17:47

Víte co je typické? Jakmile někomu z klubu "těch co spolu chodíme a máme rádi Apple" začnou docházet argumenty, označí ty druhé za RH, či jeho ovci. Opravdu nevím za koho byste je označovali, kdybyste ho neměli. Ach jo...

> Furt je to lepší než Windows.

Ano? Subjektivní dojem. Pro někoho je lepši to, pro druhé ono. Rozhodně neposuzuji druhé dle toho jaký OS, mobil či co používají.

> To byste ale o tom musel něco vědět

Jak vy ihned víte co ten druhý zná. Máte nainstalován sw Křišťálová koule v. 1.0? Něco jsem musel pro ten geniaĺním QT psát a tak vím jak je minimálně podpora SMIL zabugovaná. Zajisté víte o co se jedná.

> MS na poli multímédií nepřinesl v podstatě nic

A co tedy konkrétně přineslo Apple? To myslím vážně.

Takže když to shrnu. Pochopte, že se tady nesnažím srovnávat OS X a Win jako mi to předsouáte vy, ale snažím se upozornit na to, že Apple NENÍ žádná výjimečná firma, která dělá lepší sw, než všechny ostatní, jak se snaží její "fandové" všude cpát. Je to spíše naopak. Její sw je plný chyb stejně jako každý jiný sw (spíše více, zejména na Win platformě) a její jednání je často velmi neetické či diskutabilní obdobně jako u mnohých jiných velkých korporací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Podhy  |  13. 07. 2007 18:51

pod tohle se s radostí podepíšu

s MacOS jsem měl co dočinění 4 roky na střední...už ten systém nechci nikdy vidět. Sice Windowsy mají taky spousty much ale co je někdy moc to je moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Samuel Gordon  |  15. 07. 2007 23:26

Myslis OS9 na predpotopnim stroji tak 233MHz? Jo, tak to jsem ve skole taky meli, ale je to trochu mimo misu... Pochybuju ze jsi ty 4 roky na stredni pouzival 10.4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 20:30

Za RH označuju toho, kdo používá demagogii a vyslovené lži a pomluvy, třeba řeči o CUPS a špatném zacházení Applu s open source produkty (jakými, že jsem tak smělý?), iPhonu (měl jste ho v ruce, lidi, kteří ano všeobecně tvrdí, že to je převratný telefon na ovládání a že obsahuje slušný prohlížeč, nic víc nic míň; a nejedná se o zaryté Applisty) a open source v něm.... Už jenom tvrzení, že je třeba "..se zdaleka vyhnout všemu na čem je nálepka Apple.." dokazuje, že vám jde o flame. Fascinuje mě, jak všichni hned o uživatelích Maců smýšlejí jako o nějaké diagnóze. Používám Apple a nadávám na něj, používal jsem MS a nadával jsem (mnohem víc), používal jsem Linux a nadával jsem. Nemam iPod, iPhone neplánuju, od Applu mě zajímá jen operační systém. Nejsem zarytej Applista, ale Apple se prostě nechová nijak jinak než jakákoliv jiná podobná firma, leda tak má zmáklejší marketing, ale ten nemá ani MS špatný. Takže nadávat na ní proč ne, ale ne demagogicky.

Otázku, co přinesl Apple do multimediálního světa, jste snad ani nemyslel váně. Co, třeba iPod (nejrozšířenější a jednoduše ovladatelný přehrávač), iTunes (největší hudební on-line obchod), urychlení odstraňování DRM (nikdo z velké čtyřky by s tímnepřišel takhle rychle), QT (ač je na Win zabugovaný), Final Cut Studio (tzn. Motion, Soundtrack, Final Cut, Colors, DVD Studio, Compressor; nemá to možná na Avid, ale za ty prachy je nejnovější verze bez konkurence), ProRes 422. A Steve Jobs (kterého pro informaci zrovna nemiluju) byl výrazným spoluvlastníkem Pixaru, dnes sedí v Disney. To je málo? Ale obávám se, že to nemá smysl. Končim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 23:45

> zacházení Applu s open source produkty (jakými, že jsem tak smělý?)

Když tak všechno znáte, tak si jistě vzpomenete na to jakým způsobem Apple zacházel s KHTML/WebKit dokud nebyl "usměrněn" po nátlaku OS komunity. Od té doby zdá se seká dobrotu...

> měl jste ho v ruce

Měl. Mají ho tady u nás v Apple store: http://www.apple.com/retail/montgomerymall

>Fascinuje mě, jak všichni hned o uživatelích Maců smýšlejí jako o nějaké diagnóze.

Víte, já tu mám jednoho kolegu a kdykoliv řeším libovolný problém s PC, tak si neodpustí poznámku "Jo, kdybys měl Maca a ne ty podělaný Widle, tak seš v pohodě". Neustále tvrdí, jak nemá žádný problém, ale když mu při posledním nebo předposledním updatu přestala fungovat polovina USB zařízení tak to tajil a řešil to tady pak v noci. Přeci nemůže přiznat, že Apple může mít chybu

Nemyslíte tedy, že by to mohlo být tím, že se takto chová ne zrovna malé procento Apple uživatelů? Alespoň já mám takovou zkušenost.

>Už jenom tvrzení, že je třeba "..se zdaleka vyhnout všemu na čem je nálepka Apple.."

Moje zkušenost tomu bohužel odpovídá. Zatím jsem se nesetkal s žádným produktem Apple, který by vykazoval nějakou extra lepší kvalitu, než jiné obdobné produkty. Vždy tomu bylo právě naopak. A ani ten iPhone se jak koukám nevyhnul problému : http://www.wirelessinfo.com/content/Apple-says-iPhone-battery-issue-is-a-bug.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opat  |  14. 07. 2007 23:51

>Víte, já tu mám jednoho kolegu a kdykoliv řeším libovolný problém s PC, tak si neodpustí poznámku<

Tak odtud vítr vane. Asi je to dost často, že už jsi si vypěstoval pavlovův reflex

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Samuel Gordon  |  15. 07. 2007 23:39

Ja nekdy kdyz ctu ty prispveky tak nestacim kroutit hlavou. Proste stejne si kazdy bude mlet svoje. KAZDY software ma chyby a KAZDY je mit bude. Proste tak to je. Nektery vic, nektery min. Ja nechapu proc se porad nekdo dohaduje nad tim co ma vic chyb, co ma min chyb. At si kazdy pouziva to, co mu vyhovuje. Mac vs. Windows to uz je trapne, pomalu mi to pripomina Linux vs. Windows.

Jinak, Apple je proste firma se skvelym marketingem, primo vynikajicim. Podle me takhle sve produkty neumi zadna jina prodat. To dela taky hodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nax  |  13. 07. 2007 09:51

Mas v tom hokej.

to ze je neco napsane pod licenci GPL mimo jine zarucuje, ze se klidne vsichni muzou vykaslat na hlavniho vyvojare a udelat si lepsi fork sami. Navic dost dobre nechapu, jak chces uzavrit kod psany pod GPL. Tohle by si Apple nelasnuj. To si lajsnul vyrobce prehravacu Kiss :o) A prislo se na to. Zaloba podana ve statech na odskodneni pri poruseni GPL licence mamutem jako je Apple by sla do x milionu dolaru.

Koukam, ze je dneska docela popularni nadavat na Apple. Holt jsme cesi, kdyz se nekomu dari.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 15:24

Nemyslím si, že bych v tom měl hokej. To že je nějaký kód licencovaný pod GPL ještě neznamená, že na ně nikdo nemá autorská práva. Autor si může změnit licenci na libovolnou, jaká se mu zalíbí, tudíž i uzavřenou. A jediným řešením je pak skutečně vytvořit "fork" z kódu v době před změnou licence.

Víte totiž v čem je problém? Apple se jako čert kříže bojí GPLv3, která by mu zabránila dělat to, co dělá s GPL kódem nyní. Tj. například uzavřit GPL kód do zařízení jako je iPhone. Tudíž jim nezbývá nic jiného, než si to koupit...

Mám tomu rozumět tak, že firma "které se daří" smí všechno a nesmí se poukázat na její nekorektní jednání? Na to, že porušuje autorská práva a po jiných je soudně vymáhá a vyhrožuje? Na to, že na trh dodává nedodělky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 16:29

Mohu se zeptat jaký kód pod GPL uzavřel Apple v iPhone?

Jinak, kód pod GPL můžu IMHO používat bez ohledu na autorská práva, v tom je smysl té licence (ne jediný).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 17:23

Říkám "například". Jaký GPL kód je konkrétně nyní v iPhonu nevím, neb jest uzavřený. Jinak jak jistě víte Mac OS X obsahuje hodně kódu s GPL licencí. Teď mě třeba napadá SAMBA.

No a tomu, čemu se snaží GPLv3 zabránit se říká Tivoization, něco si o tom můžete přečíst třeba tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Tivoization. Ta licence by prostě znemožnila použití takového kódu na uzavřeněm HW typu iPhone. Chápete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch32  |  13. 07. 2007 20:07

Chápu že nevíte nic a jen se domýšlíte a šíříte FUD. iPhone těžko bude mít Sambu. Navíc i kdyby ji měl, tak Samba pro OS X je open source. Jádro systému je specifická licence Applu (bodejď, když ho koupil od NeXTu a ti ho do značné míry napsali, Apple v tom pak dělal dost vlastních zásahů), která vychází z BSD, taktéž mnohé bezpečnostní prvky jsou pod BSD. Pod GNU je Samba, Apache, PHP, SQL (těch je víc) atp. Všechno věci, které iPhone asi nemá. Ale možná i ano, ale pak jsou open source, protože je má z OS X, kde je všechno tohle v otevřených kódech. Končim, nemá to smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 23:18

> Chápu že nevíte nic a jen se domýšlíte a šíříte FUD.

Sambu jsem zmínil jako jeden z GPL SW, kde byl veřejně oznámen přechod na GPLv3, viz: http://news.samba.org/announcements/samba_gplv3/. U ostatních nevím, že by to bylo oznámeno. Co ale rozhodně vím, je že Apache není šířeno pod GPL licencí jak tvrdíte. (To jen k tomu, kdo tady něco neví a něco si domýšlí...)

Zopakuji vám to tedy opět (taky naposledy). Veškerý kód, který bude licencován pod GPLv3 nebude možné použít na zařízení typu iPhone či na jakémkoliv uzavřeném HW. Tudíš je pro Apple výhodné si koupit např. celé CUPS a mít nad nimi tak kontrolu... To není žádný FUD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  13. 07. 2007 16:39

Oj, tady v tom má někdo maglajz. Autor zdrojového kódu si s ním pochopitelně může dělat co chce. Třeba ho i občas uvolnit pod licencí GPL. A že se další verzi rozhodl dělar privátně? Vždyť je to JEHO kód! A nikomu nebrání v tom, vzít fork z GPL verze jeho kódu a pokračovat v bohulibé činnosti vylepšování GPL zdrojáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pobrecito Hablador  |  13. 07. 2007 17:51

A tvrdím snad něco jiného? Přesně to samé, řečeno jinými slovy. Nejsme v žádném rozporu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor