Qualcomm společně s herním studiem Niantic vyvine (1, 2) nové referenční brýle pro rozšířenou a virtuální realitu, které firma říká XR (eXtended Reality). Podobných pokusů tu bylo v posledním desetiletí hned několik, přičemž tím zdaleka nejmedializovanějším byly samozřejmě brýle Google Glass z jara roku 2013.
Za těch bezmála sedm let se toho ale hodně změnilo. Mobilní čipsety jsou o parník výkonnější a energeticky úspornější a s koncepcí AR dnes i přes všechny minulé neúspěchy koketují úplně všichni od Applu po Facebook.
Šéf oddělení Qualcomm XR Hugo Swart ukazuje svoji novou hračku – čipset Snapdragon XR2
V nitru brýlí by měl tikat nový čipset Snapdragon XR2, který si poradí s úctyhodným rozlišením 3K na jedno oko při 90 fps a stejně tak přehraje plné 360° 8K video při 60 fps. S těmito parametry bychom už neměli spatřit jediný fyzický pixel displeje, jak je tomu u mnoha jiných helem i kompaktnějších brýlí pro AR/VR.
Koncept brýlí pro Snapdragon XR2 podle Qulacommu
Procesor XR2 dokáže dále paralelně zpracovávat obraz až ze sedmi dílčích kamer v reálném čase pro počítačové vidění. Tedy především pro detekci a sledování třeba lidského skeletu, očí, mimiky tváře, rukou pro bezkontaktní ovládání/VR apod.
Samozřejmostí je podpora prostorového/3D zvuku, bezdrátová 5G konektivita a obvody pro zpracovávání neuronových sítí.
Niantic poskytne software – svůj Real World Platform
Zatímco Qualcomm se postará o hardware, zmíněný Niantic by měl těžké železo napojit na svůj softwarový svět rozšířené reality, ve kterém vybudoval nejprve experimentální hru Ingress a posléze už mnohem masovější a úspěšnější Pokémon Go.
Termín, dostupnost a cenu si však obě společnosti zatím nechávají pro sebe, i když přinejmenším v oficiálním oznámení se píše o letité spolupráci.
Připomeňte si, jak před lety geekové propadli tajemné hře Ingress: