První snímek čipu pro grafiky Radeon RX 6000 naznačuje, že by AMD mělo soupeřit s nejvýkonnějšími modely od Nvidie

První snímek čipu pro grafiky Radeon RX 6000 naznačuje, že by AMD mělo soupeřit s nejvýkonnějšími modely od Nvidie

AMD na konci měsíce, přesně 28. října, představí novou generaci desktopových grafických karet řady Radeon RX 6000. Informací je zatím málo, ale nyní se k prvnímu snímku čipu „Big Navi“ dostal uživatel na youtube kanálu Coreteks.

I z jednoduché snímku čipu mohl ale dělat určité závěry. Dle ostatních komponent kolem čipu si přibližně spočítal rozměry čipu, které by měly být přibližně 18,5 × 29 mm s celkovou plochou 536 mm².

Když vše propočítal s tím, jaký počet tranzistorů měla předchozí generace a jaké zlepšení přináší optimalizovaný výrobní proces 7nm+ u TSMC, došel redaktor Coreteks k přibližnému odhadu počtu tranzistorů–- 26,3 miliardy. GeForce RTX 3080 má 28,3 miliardy tranzistorů a lze tak předpokládat, že se AMD podaří srovnat krok z pohledu hrubého výkonu.

Oproti řešení od Nvidie bude záležet na tom, jakou kombinaci ray tracing a tensor jader použije AMD a zda s nimi vůbec počítá. V případě čipů pro herní konzole víme, že podporují ray tracing, ten se však dá řešit i univerzální cestou a nikoli pouze specializovanými obvody. Grafický čip v herní konzoli PlayStation 5 se navíc pyšní poměrně vysokou frekvencí 2,23 GHz, což by mohla být další přednost nové architektury RDNA2, která pomůže s vyšším výkonem ve hrách.

Uvidíme, jak bude architektura nových grafik od AMD vypadat, ale dle velikosti čipu lze říci, že se rozhodně máme na co těšit.

Určitě si přečtěte

Články odjinud