Apple | Chytrá domácnost

První recenze chytrého reproduktoru HomePod od Applu jsou venku. Vypadá to na velký průšvih

První redaktoři amerických médií dostali možnost recenzovat nový chytrý reproduktor od Applu – HomePod. Ten oproti konkurenci přichází na trh výrazně později. Pokud jste ale čekali, že to bude znamenat lepší vlastnosti, nejspíše budete značně zklamáni.

Všichni recenzenti se poměrně shodli na tom, že Apple HomePod poskytuje nejlepší zvukový přednes ze všech chytrých reproduktorů a nelze se tomu divit. Právě na tuto vlastnost se Apple už od začátku zaměřoval a v prezentacích také poukazoval. Pokud tak rádi posloucháte písničky z Apple Music, je to pro vás nejlepší řešení.

Problém ale je, že nemůžete přehrávat hudbu například přímo ze Spotify a dalších aplikací (pouze jako obecný zvuk přes AirPlay rozhraní, takže žádné hlasové ovládání) a jste tak hlasově omezení pouze na Apple Music, iTunes Store nebo podcasty. Zatím není možné přehrávání hudby přes Bluetooth ani přes nějaké kabelové spojení z jiného externího zdroje. V tom je konkurence mnohem univerzálnější a flexibilnější.

Představení Apple HomePod:

Největším průšvihem ale je, že integrovaná Siri zvládne velmi málo věcí, především v porovnání s Alexou a Google Asistentem, které jsou oblíbené u konkurenčních modelů chytrých reproduktorů. Amazon dokázal s Alexou a chytrými reproduktory Echo opravdu velmi předběhnout trh a díky tomu nabízí pomocí hlasového ovládání nejvíce propojení na externí služby (API) a tím pádem i největší funkčnost. Dalo by se to klidně přirovnat k tomu, jak Apple všechny o několik let předběhl na trhu mobilních telefonů s iPhonem.

Apple HomePod umožňuje připojení pouze jednoho iCloud účtu, což je v domácnosti obvykle málo. Amazon Echo (Alexa) i Google Home (Asistent) zvládají rozpoznávat hlas jednotlivých členů domácnosti a poskytnout jim tak jejich informace například z kalendáře a podobně.

Aktuálně se tak jedná o skvěle hrající, ale poměrně omezený a hloupý reproduktor, který bude muset Apple ještě hodně vylepšit. Naštěstí se uvnitř ukrývá výkonný mobilní hardware a operační systém, takže by mělo jít do budoucna vše vyřešit pomocí softwarové aktualizace přes internet. Otázkou je, jak rychle bude Apple dohánět konkurenci a zda ji v tomto případě vůbec někdy doběhne.

Videorecenze:

Cnet

The Verge