Byznys | Počítače | Mobilní telefon

První prodejna spojuje Smarty a JRC na jednom místě. Dalších 40 vznikne v následujících dvou letech

Minulý rok koupila skupina Smarty Brands značku JRC a nyní už probíhají první velké změny související s touto akvizicí. Nový majitel totiž rozjel spojení kamenných poboček s cílem vytvořit větší a zároveň rozšířený nákupní zážitek.

Zatímco Smarty.cz se zaměřuje na maloobchodní prodej i servis elektroniky, JRC je primárně o hrách. V rámci první spojené prodejny v OC Europarku v Praze Štěrboholech, dochází ke spojení obou značek na jednom místě.

Zákazníci tak mají možnost nakupovat i servisovat elektroniku, vyzvedávat zboží, reklamovat i nechat si odkoupit použitý mobilní telefon, tablet, Mac nebo herní konzoli, ale zároveň na stejném místě můžou vyzkoušet herní příslušenství, nakupovat hry a také je prodat či nakupovat v bazaru. Díky JRC nechybí samozřejmě herní merch a další produkty pro hráče.

Dle zakladatele a majitele Petra Syrůčka, tato kombinace z pohledu jednoho kamenného obchodu na našem trhu dosud neexistuje. Pod Smarty Brands patří také iWant, který je Apple Premium Reseller.

Smarty.cz má rovněž v plánu rozšiřovat novou vlastní herní značku TIGO, pod kterou prodává zatím počítače, ale chystá se i na herní příslušenství. Kvalitou i cenou se chce zaměřit na střední a vyšší segment.

Do konce tohoto roku chce Smarty otevřít celkem 10 poboček po celé České republice, do roku 2024 pak přibližně 40 kamenných takto spojených poboček. Na mnoha místech tak dojde ke zrušení poboček JRC, které ale budou součástí většího prostoru na jiném místě ve stejném obchodním domě. Design obchodů bude sjednocený a takřka stejný v kombinaci černého (herní) a bílého (Smarty.cz) pixelového stylu.

Podle vyjádření už je návštěvnost současných obchodů na hodnotách před pandemií a jedním z důvodů má být to, že nejde jen o místo nákupu, ale právě i dodatečných služeb pro zákazníky. Vzhledem k tomu, že má Smarty i JRC e-shopy, bylo dle majitele možné snadno sledovat, jak se zákazníci přizpůsobují – v době pandemie se přesunuli na zmíněné e-shopy, nyní se zase vracejí i do kamenných poboček.

Váš názor Další článek: Hrajeme si v PowerShellu: Když Luboška zapne počítač, okamžitě nám dorazí e-mail

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,