První pohled: Radeon X800 GT – soupeř oblíbené GeForce 6600 GT

GeForce 6600 GT se stala neohroženým králem střední třídy karet a ATI, jíž tato část trhu se sériemi 9500 a 9600 dost dlouho patřila, to nese dost nelibě. Nepomohly ani mimořádná zlevnění Radeonu 9800 Pro ani model X700 Pro, který zůstal za očekáváním. Teď je tu Radeon X800 GT a má reálnou šanci být lepší koupí než GeForce 6600 GT.

Doom 3, Enemy Territory, Chronicles of Riddick

Doom 3

Výrobce: id Software
Vydáno: 30. července 2004
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: high detail, v konzoli pak "com_preloadDemos 1" a "timedemo demo1" (nebo jiné demo), počítám až výsledek z druhého průchodu timedema

Při výběru mapy jsem se snažil vybrat výrazně jinou, co nejodlišnější od těch počátečních, kde je i demo1 a udělal si jedno timedemo „přímo z pekla“. Při vstupu do pekla využívá Doom poměrně hojně shaderů a obraz hry je podstatně jiný. Demo však více sedí GeForce 6600 GT a potrápí zde i Radeona X800 XL.

Wolfenstein: Enemy Territory

Výrobce: Splashdamage a Activision
Vydáno: 29. května 2003
Rozhraní: OpenGL (Quake III engine)
Nastavení: max. detaily (včetně 32bitových textur a trilineárního filtrování), příkazy konzole: "timedemo 1" a "demo pctradar"
Ke stažení: Testovací timedemo a plná hra Enemy Territory (freeware)

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher`s Bay

Výrobce: Vivendi Univeral Games
Vydáno: 12. července 2004
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: OpenGL, shader 2.0, high detail, Bench`em All demo

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,