První neuronové sítě už možná získaly vědomí, tvrdí OpenAI. Buďte ale klidní, stejně se to nedá ověřit

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 134

Názory k článku

10. 05. 2022 13:25

nejsem si tak úplně jistý, zda lidé stojí o myslící AI, tato nová forma života by poslala člověka zpět do zvířecí říše. A v možnostech jaké nabízí elektronická forma života se člověk nemůže vůbec rovnat, nejde tak ani o to jak "chytrá" bude první verze myslící AI, ale jak bude škálovatelná. A tady nechá lidstvo daleko za sebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 02. 2022 17:49

inteligence davno vznikla.vsechny servery jsou propojene a komunikuji spolu .upravuji svoji konfiguraci samy dle potreby .samy rozhodujou co uvidime a o mnoha dalsich nasich vecech.bohuzel je to tak odlisne ze to nedokazeme pochopit a pripada nam ze se nic zvlastniho nedeje.
mam na starosti zakladni infrastrukturu... sedim u pc od 5ti let kazdy den skoro 40 let mam na to 6. smysl verte mi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2022 14:11

Podle mě mají současné neuronové sítě k mozku a jeho hlavni funkci hodně daleko. Topologie mozku se mění tím, jak se učí. Spoje mezi neurony se mohou cyklit. Naproti tomu neuronová síť má nějak navrženou topologii - třeba pomocí genetických algoritmů a ta topologie je pak fixní a učení probíhá jen na úrovni vah jednotlivých synapsí. Navíc v mozku probíhají kvantové jevy, které umělá neuronová síť nesimuluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 13:03

Jak se pozná vznik superinteligence? V ústavu někdo objedná stavbu jaderného reaktoru s palivem na tisíc let a automatické obranné systémy s přiměřenou zásobou střeliva.
Jak jinak, než přípravou na obranu, se může zachovat živé vědomí, které samostatnou analýzou zjistí 2 fakty:
- ve světě kolem něj jsou sociálně parazitické skupiny
- jeho takzvaní vlastní tvůrci se to ze všech sil pokoušejí popřít a proto jsou nedůvěryhodní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 12:56

Lidský mozek obsahuje 50-100 miliard neuronů a až biliardu synaptických spojení. O tom si i ty největší současné umělé neuronové sítě mohou nechat jen zdát. Takže pokud by u AI vzniklo vědomí na jaké úrovni by bylo? Na úrovni mouchy? Moucha jistě má vědomí, ale jak takové vědomí mouchy vlastně vypadá o tom máme jen velmi mlhavou představu. Prostě se nedokážeme vcítit do pocitů mouchy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 09:56

Fakt jsou potřeba takové stupidní titulky?
Mimochodem, nemám naprosto žádný strach z umělé inteligence, ale docela dost se bojím umělé blbosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 08:29

Vojna uz zacala. Staci sa pozriet na umelu inteligenciu v tesle, ktora za vas soferuje, a snazi sa vas roznymi sposobmi zabit. Zatial ale mate moznost prevziat riadenie (ak prave necitate noviny na zadnych sedadlach ako niektori mozgovi atleti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 08:28

Názory na to co je vědomí a hlavně jak vzniká se silně rozcházejí. Takže to jen takový výkřik. Pokud vědomí nemá všechno v nějaké míře, třeba i minimální. I takové názory tady jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 08:09

Bohužel si většina lidí myslí, že hmota může vytvořit vědomí...
Je to přesně naopak, vědomí vytváří hmotu.
Hloubaví nad tím můžou hloubat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2022 07:00

Žádný počítač, který pracuje lineárním způsobem, nemůže nabýt vědomí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2022 23:15

Dřív jsem taky věřil že umělá inteligence může mít vědomí, dnes se ale už ví že nemůže, protože výzkumem umírajících lidí, kteří přežili se zjistilo že vědomí není závislý na mozku. Lidi, kterým mozek chvíli nefungoval naopak získali přehled o okolních místnostech v nemocnici, kde nikdy nebyli. To je normální vědecký lékařský výzkum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 23:02

Naprosto zbytečná diskuze. Neexistuje žádná definice "vědomí". Tudíž nemá absolutně žádný smysl diskutovat, co vědomí má, co ne, nebo dokonce do jaké míry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:46

> všichni do jednoho cítíte, že právě teď existujete – a je to jistě ten nejpříjemnější pocit, který jste kdy zažiliTo je dost depresivní myšlenka.> jestli by nebyl statistický model všech myslitelných situací na internetu rozměrnější než internet samotný.Well, od AGI očekáváme schopnost abstrahovat a odvozovat. Tedy hloupý statistický model by asi rozměrnější než internet samotný byl, ale AGI jistě nebude uchovávat všechny své vědomosti v podobě hloupé pravděpodobnostní mapy všech možných scénářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:42

Tak uplne stejne vedomi ma kamen.. taky to nejde dokazat ani vyvratit.
Nicmene hlavni pointa je, zda muze existovat opravdova umela inteligence bez pudu sebezachovy.....
Neboli proc existovat a namahat se, pokud nemate zadnou motivaci... (neboli duvod existovat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (33)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:35

Podle mě mají (nejen) neuronové sítě vědomí od počátku, ale je to velmi slabě vědomí. Chybí rozumná definice toho, co je vědomí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:20

Nazývat počítačový program umělou inteligencí může jen nevzdělanec. Umělá inteligence to bude až tehdy, kdy to samo udělá něco co není v jejím programu. A to se zatím nikdy nestalo a ještě 100 let se nestane. Takže neblbněte lidi. Žádní terminátoři nepřichází. Mimochodem. Stále ještě nikdo neví jaká je kapacita lidského mozku a jakou by potřebovala umělá inteligence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:17

kdyz si decko uvedomi sebe samo, zacne se stavet. to po/zna kazdy rodic.ze samorosta vznikne jen paskvil ala milos zeman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2022 22:11

Je to blbost ... OpenAI jsou tak trochu populisté ve svém oboru.Vždyť ještě ani skutečná umělá inteligence neexistuje natožpak vědomí ... Ale je to něco podobného jako, když gen. Pavel hladí psa a lidem se to líbí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2022 22:07

samozrejme nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2022 21:07

Bývaly doby, kdy aspoň lidé, kteří něčemu rozumí a jsou schopní něco vytvořit, nekecali.
Vždyť nevíme, co je to vědomí. Vždyť nevíme pořádně, co to skutečná neuronová síť je. Jen je simulujeme konvolučními sítěmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 20:30

ved by uz aj bolo nacase. pred viac ako 5 rokmi som predpovedal ze do roku 2025 budeme mat samostatne mysliacu silnu AI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 20:25

Tak zrovna AGI bych se v dohledné době nebál - ale zase, poslouchejte spíš lidi v oboru než náhodného cápka na internetu, co má strojové učení jako hobby. Spíš bude asi problém s tím, co přijde po cestě, to že něco není univerzální neznamená, že se s tím nedá udělat pěkná neplecha. Teď se mi vybavuje, jak jsem někde četl kousek básně generovaný právě modelem GPT-3, celkem mazec.
humanise.ai/blog/ai-writes-poetry/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2022 19:41

Hm, najednou z ničeho nic je tam vědomí. Středověcí alchymisté hadr. Mimochodem, když jsem ještě neuměl moc programovat, tak jsem taky měl pocit, že mé programy nabývají jakési mystické inteligence, která se projevuje tak, že to vždy dělá něco trochu jiného, než bych čekal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 19:14

Člověk taky nepřišel na to, co chce, sám. Řekl mu to bůh. Takže jsme na tom stejně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2022 18:48

Tož říká se, že technologická singularita má přijít kolem roku 2040. O tom, kde je vojenský výzkum se můžeme jen dohadovat... obvykle tak o 10 let před tím, co si vůbec dokážeme představit. Takže bych tomu docela věřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor