První levnější elektrické Škody Citigo iV jsou rozebrané. Automobilka je nyní zdražila

Názory k článku

06. 11. 2019 12:04 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

No jestli jsem přesně tohle nečekal? Úplně mě zaskočilo, když jsem v reklamě viděl tu původně avizovanou cenu cca 430,-KKč, protože jsem čekal, že to bude nakonec stát minimálně půl mega, a taky jsem to tady tvrdil. Doslova mě udivilo, že tu cenu dodrželi. Ale ne, výsledek se brzy dostavil. Moc jsem se v té ceně nespletl. A kdo ví, jestli je vůbec konečná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nyny  |  06. 11. 2019 12:11  |  Android Chrome 71.0

Prej levnější
Vždyť to není ani auto, spíš taková nákupní taška ala Maluch. Odpovídající cena je tak do 200k.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (73)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MacPhenom  |  06. 11. 2019 12:48  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ale fuj! Takhle tu elektromobilitu neprosadí.. už původní cena byla hrdá na velikost toho vozu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MOJE JMÉNO  |  06. 11. 2019 13:32  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.16

Nějak jsem se nikde v článku nedočetl o celkem podstatném faktu, že tyhle přibližovadla se rozprodaly veskrze podnikatelům a institucím za v podstatě poloviční cenu, a to při využití masivní státní dotace, na kterou jsem se všichni ostatní jistě rádi poskládali. K tomu vrácení DPH, neplacení silniční daně... Jojo, to se přeci vyplatí elektrina.cz/dotace-na-elektromobily-2019

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JackBrno  |  06. 11. 2019 17:17  |  Microsoft Windows 7 Firefox 70.0

To bylo zcela jasné, většina automobilek (kromě prémiových značek) prodává elektromobily pod cenou, aby je vůbec udala. To se dá, dokud je množství elektromobilů vůči spalovákům zanedbatelné a jde to dotovat. V okamžiku, kdy by se vyšší počet lidí rozhodl pro elektro a poklesl o to prodej spalováků, tak prostě budou muset jít s cenou ještě výrazně výše, protože nebude z čeho dotovat. Elektropropagátoři se pořád oháněli chimérou "jistého" prudkého poklesu cen baterií po rozjetí masové výroby. Jenže bum, nic takového se neděje a je to naprosto logické. Teď je doba, kdy se houfně přechází na akumulátory s veškerou přenosnou technikou, typicky elektrické ruční nářadí, vysavače, sekačky atd., k tomu elektroauta a potřeba akumulátorů vyletěla razantně nahoru. Výrobci to zvládli, baterie ještě trochu zlevnili, ale s tím je už konec, protože o moc víc masová už ta výroba nebude, už teď jsou to obrovská množství, fabriky jedou a ceny se ustálily. Bez přechodu na úplně jinou technologii výroby nejenže nemůže dojít k výraznému navýšení kapacity na jednotku hmotnosti (což je nezbytné, aby se rozšířily elektromobily), ale ani není žádný předpoklad k tomu, aby ceny nějak výrazně klesaly. Spíš naopak, vzhledem omezeným zdrojům Lithia a dalších materiálů a nárůstu výroby baterií to bude tlačit jejich ceny spíše nahoru. A to znamená, že ceny elektromobilů jsou už teď na minimu a není žádný způsob, jak je zlevnit, když jsou i teď dotovány z prodejů klasických aut. Takže sbohem dobo elektrická

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kromec  |  06. 11. 2019 20:28  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

JInak můj pohled na elktromobilyBydlím v malém městě v rodinném domě. jezdím:
-denně do práce (tam a zpět 10km)
-průměrně jednou týdně do většího města k vůli vyřizováním a nákupům( tam a zpět 30km)
-2x-3x do měsíce delší trasu cca 200km
-4x do roka na "chatu"( cca 200km tam)
-2x ročně na dovolenou ( max jsem byl cca 600-700km cesta tam ,ale většinou míň)Na to by mě stačil v pohodě i dnešní elektromobil s reálným dojezdem 300-400(60-75kwh baterie). A jeho provoz a nabíjení by mě omezovalo minimálně. A takové auta už jsou na trhu(např. tesla 3, Hyundai KONA atd...) a nebo se chystají(Volkswafen ID3 atd...)
Hlavní důvod Proč jsem si dosud elektromobil nepořídil je jeho cena. Pokud cena časem klesne tak pak nevidím problém. V té době se dá i u nás počítat se solidní nabíjecí infrastrukturou. Pokles ceny s masovější výrobou a s růstem konkurence je očekávaný. Novinky jsou vždy drahé ,ale časem jejich cena prudce klesá ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2019 11:10 | Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Za 480 tisíc má člověk již solidní Kamiq s automatem a mnohem lepším dojezdem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jenda42  |  07. 11. 2019 15:56  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.87

Tak skodovka vypustila pokusneho chrousta a uspela. To auto je levne (mineno v ramci E-aut), na skakani kolem baraku idealni. Je to skodovka, takze muze pocitat i s neduverou ke korejcum a japoncum (u tech japoncu je to podle me neopravnene - ale zas ne o moc vetsi leaf stoji 2x tolik), tesla 3 bude stat 3x tolik, o VW ani nemluve.
A nevim, jak se nekdo se 195 cm a 100kg do tohohle nevejde. Za volant malych aut se prekvapive vejdes vzdycky. A neocekva se, ze bys tam travil hodiny a hodiny. Nesednou si tam 4 takovy, ale i to se dalo. Ja s temito rozmery mel problem pouze u mazdy 626 a v nejake vetsi alfe romeo - a to zoufale malo mista na nohy a to jsou o 2 tridy vetsi auta.
Jako ridic jsem nemel problem ani v matizu, fiatu 600 a vsech tech miniautech, co jsem si pujcoval na dovolenych v Recku.
To auto neni mysleny na to jet s tim do Chorvatska a podobne. Auto pro drobne pojizdky (postacku, co s nim objede schranky, da do nabijcky a rano znovu).
Ale i ja bych si za tyhle prachy taky koupil nejakeho benzinaka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky