To bylo zcela jasné, většina automobilek (kromě prémiových značek) prodává elektromobily pod cenou, aby je vůbec udala. To se dá, dokud je množství elektromobilů vůči spalovákům zanedbatelné a jde to dotovat. V okamžiku, kdy by se vyšší počet lidí rozhodl pro elektro a poklesl o to prodej spalováků, tak prostě budou muset jít s cenou ještě výrazně výše, protože nebude z čeho dotovat. Elektropropagátoři se pořád oháněli chimérou "jistého" prudkého poklesu cen baterií po rozjetí masové výroby. Jenže bum, nic takového se neděje a je to naprosto logické. Teď je doba, kdy se houfně přechází na akumulátory s veškerou přenosnou technikou, typicky elektrické ruční nářadí, vysavače, sekačky atd., k tomu elektroauta a potřeba akumulátorů vyletěla razantně nahoru. Výrobci to zvládli, baterie ještě trochu zlevnili, ale s tím je už konec, protože o moc víc masová už ta výroba nebude, už teď jsou to obrovská množství, fabriky jedou a ceny se ustálily. Bez přechodu na úplně jinou technologii výroby nejenže nemůže dojít k výraznému navýšení kapacity na jednotku hmotnosti (což je nezbytné, aby se rozšířily elektromobily), ale ani není žádný předpoklad k tomu, aby ceny nějak výrazně klesaly. Spíš naopak, vzhledem omezeným zdrojům Lithia a dalších materiálů a nárůstu výroby baterií to bude tlačit jejich ceny spíše nahoru. A to znamená, že ceny elektromobilů jsou už teď na minimu a není žádný způsob, jak je zlevnit, když jsou i teď dotovány z prodejů klasických aut. Takže sbohem dobo elektrická