Elektromobily

První levnější elektrické Škody Citigo iV jsou rozebrané. Automobilka je nyní zdražila

Když Škoda oznámila cenu svého elektrického vozítka Citigo iV, 430 tisíc korun vypadalo lákavě. Pro prvních pět set zákazníků navíc automobilka připravila bonus v podobě bezplatného nabíjení po dobu prvního roku.

Tenkrát jsme ale ještě nepochopili, že prvních pět set zákazníků mělo levnější i samotné auto. Nyní Škoda zvyšuje cenu Citigo iV na 480 tisíc korun. Je tedy o padesát tisíc dražší a pryč je už také bonus s bezplatným ročním nabíjením.

V nové ceně je ale rovnou paket Extra Top, který byl dříve k dostání za příplatek 20 000 Kč. Jak píše AutoRevue.cz, výsledkem je tak vlastně plně vybavené auto na 16palcových kolech, s vyhřívanými sedadly, vyhřívaným čelním sklem a automatickou klimatizací. Připlatit se dá už jen za jiný lak karoserie, který stojí od 6 000 do 10 900 Kč.

Přes noc nabité

Elektrická prvotina Škodovky je malé auto do města odvozené od stávajícího benzinového modelu. I při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující. Osazený elektromotor má výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm. Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na dojezd až 265 km (dle režimu WLTP).

Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Škoda Citigo iV
Pohon elektromotor
Největší výkon 61 kW
Točivý moment 210 N.m
Max. rychlost 130 km/h
Zrychlení 0–100 km/h 12,5 s
Akumulátor Li-on/36,8 kWh
Max. dojezd 265 km (WLTP)
Nabíjení 40 kW/80 % přibližně 1 h
Základní cena 479 900 Kč
Diskuze (144) Další článek: Led na Měsíci by mohla těžit hejna autonomních robotů. Kalifornský startup na nich už pracuje

Témata článku: Elektromobily, Škoda, Nabíjení, Automobilka, WLTP, Lev, Citigo, Škodovka, KWh

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky