Když Škoda oznámila cenu svého elektrického vozítka Citigo iV, 430 tisíc korun vypadalo lákavě. Pro prvních pět set zákazníků navíc automobilka připravila bonus v podobě bezplatného nabíjení po dobu prvního roku.
Tenkrát jsme ale ještě nepochopili, že prvních pět set zákazníků mělo levnější i samotné auto. Nyní Škoda zvyšuje cenu Citigo iV na 480 tisíc korun. Je tedy o padesát tisíc dražší a pryč je už také bonus s bezplatným ročním nabíjením.
V nové ceně je ale rovnou paket Extra Top, který byl dříve k dostání za příplatek 20 000 Kč. Jak píše AutoRevue.cz, výsledkem je tak vlastně plně vybavené auto na 16palcových kolech, s vyhřívanými sedadly, vyhřívaným čelním sklem a automatickou klimatizací. Připlatit se dá už jen za jiný lak karoserie, který stojí od 6 000 do 10 900 Kč.
Přes noc nabité
Elektrická prvotina Škodovky je malé auto do města odvozené od stávajícího benzinového modelu. I při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující. Osazený elektromotor má výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm. Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na dojezd až 265 km (dle režimu WLTP).
Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny.
Škoda Citigo iV |
Pohon |
elektromotor |
Největší výkon |
61 kW |
Točivý moment |
210 N.m |
Max. rychlost |
130 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h |
12,5 s |
Akumulátor |
Li-on/36,8 kWh |
Max. dojezd |
265 km (WLTP) |
Nabíjení 40 kW/80 % |
přibližně 1 h |
Základní cena |
479 900 Kč |