První hra ukazuje ray tracing v praxi. Grafická karta se pořádně zapotí

Názory k článku

zogoth  |  17. 11. 2018 20:35  |  Android AppleMAC-Safari 5.0

A to se vyplatí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 11. 2018 21:15 | Microsoft Windows 10 Firefox 63.0

A co jste čekali od první generace? Kdyby to takhle bral každej tak ani nemáme počítače, protože kdo by chtěl mít doma sálovej počítač, že? Takže vylepšovat nemá vůbec cenu. Banda blbečků, ale co čekat od AMD fanboys, který RT nebudou mít ani za deset let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
panrt  |  17. 11. 2018 23:09  |  Android AppleMAC-Safari 5.0

Sem říkal že to sotva rozjede FHD s Ray Tracking ale na 4K 60fps si můžete jen nechat zdát, tohle půjde až u RTX 3XXX. Což bude za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jxjl  |  18. 11. 2018 07:28  |  Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Osobně jsem stále nepochopil, co se pod pojmem herní raytracing vlastně myslí. Tuším, že korektní PBR rozhodně ne. Je to tedy
- trasovaná AO?
- trasované stíny? - to je ale s bodovým světlem hnus
- trasované odrazy místo reflection map?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ednatv  |  18. 11. 2018 11:33  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.102

Je srandovní číst tady diskuzi. V podstatě všichni hrají ve 4K 60+FPS, jinak "se na to nedá dívat". Doporučuji všem se podívat, jaké je nejběžnější sestava dneška - s obrovským náskokem - 64.29% - vede FullHD a na druhém místě je HD 1366x768 (12.62%). Zbytek jsou jen drobné okolo jednotek (někdy ani ti ne) procent.Jinými slovy, tahle karta je úplně v pohodě na hraní ve FullHD se vším "na max" a raytracingem. Je to mnohem víc, než jsem čekal, ani jsem nedoufal že první generace bude v pohodě použitelná na hry. Po dlouhé době karta a tech. pokrok kde uvažuji že si high end koupím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Rudidlo  |  18. 11. 2018 13:55  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Docela by mě zajímalo, jak se může odrážet oheň uvnitř reflektoru auta, když oheň hoří za autem. (2:08)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  19. 11. 2018 07:35  |  Microsoft Windows 10 Firefox 62.0

Vyuziti je pomerne jasne. Renderovani animaci do filmu. Tito lide penize maji. A za lepsi kvalitu se jim vyplati pockat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zmfcz  |  19. 11. 2018 08:01  |  Microsoft Windows 7 Firefox 63.0

Na to, že před uvedením těhle karet si grafici doma renderovali RT jeden snímek za minutu, tak mi +-80FPS přijde ve fullHD parádních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
RamCar  |  19. 11. 2018 13:03  |  Microsoft Windows 7 Chrome 69.0.3497.100

Raytracing jak ho umí nové modely RTX, je prozatím spíše jen malý krok. Hra ho bude používat jen selektivně na určitý povrchy. Jak už bylo dokázáno. Možná tak 3. generace s tím pohne. Doporučoval bych se nejdříve podívat, jak se to dělá v produkčních rendererech, které jedou čistě na GPU. Pokud není scéna sestavená z hi-poly modelů, trvá výpočet s GI několik vteřin a to ještě na několika kartách (4 a více). Hi-poly scény jsou s časama nějde kolem desítek minut až hodin. Ale i tak už existují technologická dema, jako např.: https://home.otoy.com/render/brigade/ Kde se počítá realtime GI metodou pathtracing, který je realitě mnohem blíž, než jednoduchý raytracing bez GI, jak ho kukazují v RTX demech. Takže komplexní herní scény s GI tady budou nejdříve za několik let. Jak je vidět v demu na Brigade, ta scéna je pouze low-poly a statická jen do velikosti, aby to jelo 30fps. Kombinací třeba této technologie a RTX, by mohlo být globální akcelerované GI použitelné i ve větší scéně ( OTOY chce implementovat možnosti RTX do svého rendereru a v dalších generacích), sám netuším, jestli to budou 2, 5 nebo 10 let, ale je vidět, že to nějak půjde. Pokud si vzpomenu na první 3D hry, jako byla Ultima a později Doom, taky to nebylo s kvalitou textur a objektů v prvních 3D hrách nic moc a teď si vemte, že globální GI současnosti by mohlo pohánět právě jen tak jednoduché hry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů