Grafické karty | Hry

První fotorealistická real-time grafika: Už nepoznáte rozdíl od reality

V minulosti jsme mohli vidět mnoho ukázek grafického herního fotorealismu, ale vždy tomu ještě něco chybělo, vždy bylo alespoň maličko poznat, že nejde o realitu. Nikoli ale v nejnovějším případě, kdy tvůrci z Quixel s pomocí vlastní technologie Megascans a další kombinaci s technologií Houdini a Unreal Engine ukázali, že doba na kterou jsme dlouho čekali, je tady.

Na videu můžete vidět něco, čemu nechcete věřit. Ať se snažíte jak chcete, prostě si myslíte, že se jedná o natočené video nějakou drahou kamerou s příchutí efektních filtrů. Neustále si říkáte, že to zkrátka musí být podvod, obzvláště když má jít o real-time grafiku a nikoli o předrenderovanou scénu z holywoodských filmů za stovky milionů dolarů.

Na konci videa se ale dozvíte pravdu - jedná se skutečně o real-time grafiku, přičemž scénu zvládne vykreslovat i relativně běžná herní grafická karta GeForce GTX 1080 Ti. To mimochodem znamená, že se vůbec nepoužívá ray tracing. V ukázce je možné vidět i chod základní fyziky a možnost snadné úpravy vlastností scény jako nasvícení, mlhy a barevných filtrů, jak je s unreal enginem běžné.

Všechno to je možné díky přesně naskenovaným materiálům z reálného prostředí, díky čemuž mohou vznikat neuvěřitelně realistické textury, které je zároveň možné rychle vyrábět a a rychle s nimi i vyvíjet hru.

Vývoj moderních her trvá několik let, takže lze očekávat, že na takovou realistickou grafiku prostředí se můžeme těšit u her v nejbližších letech. Samotné prostředí a objekty ale nejsou všechno, těžkou částí her jsou také animace postav, umělá inteligence, obličeje a další prvky, které tvoří celkový dojem při hraní her.

Diskuze (19) Další článek: Tesla v 1. čtvrtletí dodala dvakrát tolik elektromobilů než loni. Model 3 je nejprodávanější auto ve Švýcarsku

Témata článku: , , , , , , , , , , ,