Hry | Grafické karty

První fotorealistická real-time grafika: Už nepoznáte rozdíl od reality

V minulosti jsme mohli vidět mnoho ukázek grafického herního fotorealismu, ale vždy tomu ještě něco chybělo, vždy bylo alespoň maličko poznat, že nejde o realitu. Nikoli ale v nejnovějším případě, kdy tvůrci z Quixel s pomocí vlastní technologie Megascans a další kombinaci s technologií Houdini a Unreal Engine ukázali, že doba na kterou jsme dlouho čekali, je tady.

Na videu můžete vidět něco, čemu nechcete věřit. Ať se snažíte jak chcete, prostě si myslíte, že se jedná o natočené video nějakou drahou kamerou s příchutí efektních filtrů. Neustále si říkáte, že to zkrátka musí být podvod, obzvláště když má jít o real-time grafiku a nikoli o předrenderovanou scénu z holywoodských filmů za stovky milionů dolarů.

Na konci videa se ale dozvíte pravdu - jedná se skutečně o real-time grafiku, přičemž scénu zvládne vykreslovat i relativně běžná herní grafická karta GeForce GTX 1080 Ti. To mimochodem znamená, že se vůbec nepoužívá ray tracing. V ukázce je možné vidět i chod základní fyziky a možnost snadné úpravy vlastností scény jako nasvícení, mlhy a barevných filtrů, jak je s unreal enginem běžné.

Všechno to je možné díky přesně naskenovaným materiálům z reálného prostředí, díky čemuž mohou vznikat neuvěřitelně realistické textury, které je zároveň možné rychle vyrábět a a rychle s nimi i vyvíjet hru.

Vývoj moderních her trvá několik let, takže lze očekávat, že na takovou realistickou grafiku prostředí se můžeme těšit u her v nejbližších letech. Samotné prostředí a objekty ale nejsou všechno, těžkou částí her jsou také animace postav, umělá inteligence, obličeje a další prvky, které tvoří celkový dojem při hraní her.

Diskuze (14) Další článek: Tesla v 1. čtvrtletí dodala dvakrát tolik elektromobilů než loni. Model 3 je nejprodávanější auto ve Švýcarsku

Témata článku: Virtuální realita, Hry, Grafické karty, Filtr, Snadná úprava, Scéna, Unreal engine, Grafika, Ukázka, Realita, GeForce GTX


Určitě si přečtěte

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit

Vědci vytvořili jazykovou neuronovou síť, která se přibližuje člověku. Je tak dobrá, že se ji bojí zveřejnit

** Naučilo se to číst ** Naučilo se to rozebírat text ** A nakonec se to i naučilo psát fiktivní články na libovolné téma

Jakub Čížek | 40

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

10 nejtragičtějších leteckých nehod od roku 2000. Jedna je stále záhadou

** Letecká doprava patří k nejbezpečnějším způsobům cestování ** Čerstvá aféra s Boeingy Max důvěru v bezpečnost létání narušila ** Připomeňme si největší nedávné letecké nehody. Každá ale přispěje k bezpečnosti dalších letů

Karel Kilián | 32

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 81

Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

Byli tam! Důkazy o přistání na Měsíci, Lunochody i čínská sonda jsou vidět z vesmíru

** Sonda LRO pořídila z oběžné dráhy Měsíce zajímavé snímky ** Jsou na nich vidět artefakty všech misí programu Apolla, které přistály na povrchu Měsíce ** Jde například o části lunárních modulů, rovery a dokonce i vlajky

Petr Kubala | 79

Vybrali jsme 16 programovatelných hraček a stavebnic pro děti. A vlastně i pro vás

Vybrali jsme 16 programovatelných hraček a stavebnic pro děti. A vlastně i pro vás

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 16 stavebnic pro nejmenší caparty i vás samotné

Jakub Čížek | 17



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 levných notebooků

Jak na digitalizaci fotek

Otestovali jsme chytré osobní váhy

Ohebné displeje: budoucnost či slepá cesta?