Ty kolečkové židličky na snímku č. 15 tam mají i při jízdě? To by se mohly uvnitř samy neočekávaně přemísťovat při změnách rychlosti vlaku, pokud by nebyly obsazeny ... 😉
Dobrý pokus, jen by to mohli postavit nový a ne je částečně přestavět ten půl století starý, socialistický hnus. Vůbec to nemá styl ani duch moderní doby. Má to asi takový smysl jako namontovat osmi válec ze supersportu do trabantu.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 4. 2025 15:10
Tento Trabant: https://www.garaz.cz/clanek/zajimav...u-21013947 s motorem Hellcat 6,2l? 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 4. 2025 16:04
Je nutné si uvědomit, že nejde o žádný hotový produkt, je to "pouze" prototyp, na kterém se testují technologie.Pokud testujete prototyp, tak se fakt nevyplatí stavět nějaký nový stroj, když potřebujete pouze nějaký provozuschopný motorák, do kterého naložíte hromadu počítačů a propojíte je s řízením. 810 je jednoduchý a spolehlivý stroj, takže pokud máte nějaké k dispozici (dá se jich sehnat za celkem malé peníze hromada), může být jejich použití logické.
Postavit nový vůz je běh na dlouhou trať. Jednodušší byla rekonstrukce na řadu 811, která už byla schválena.
Ještě předtím měla AŽD testovací autonomní 850ku, kampak se poděla?
Krokodýl nikdy autonomní nebyl. Je hlavně určený pro zkoušky ETCS.
Jako jo, ale tyhle vlaky jsou nesmetelny. Sundas z toho tu boudu, postavis novou a mas dalsi generaci. Spis to chteli jen vyzkouset a tohle stalo par korun.
Oni ale nechtějí testovat ten motorový vlak, ale jen ty autonomní systémy (lidary, kamery, příjem informací z tratil, software) jim je ve výsledku jedno, do jakého vlaku to osadí, tak berou poměr cena/výkon/dostupnost
Ona je chyba v zavádějícím nadpisu, jako obvykle, která to podává jako jasný fakt – je v provozu autonomní motoráček (pak ale vyjde najevo, že autonomní motoráček ve skutečnosti neexistuje, neboť z něho byl použit jen podvozek a žádné cestující nepojme). Samozřejmě je všem jasný, když se podívají na další fotky, že žádná senzace se nekoná a je to jen zaplacené PR. Přitom lidi by jim tam "přišli", v létě se do Českého ráje hrnou turisti hlava nehlava a modré obludy by si všimli tak jako tak.
Ten autonomní motoráček ale existuje, a pojede. Lidi pojedou v přípojném voze, který ten autonomníé motoráček potáhne.
Jen přes všechny ty autonomní systémy zapomněli na místo pro cestující. Možná jsou jako sedačky po indicku zamýšleny ty antény na střeše :) To jsem zvědavý na první test, až to těsně pod vlak pošle nějaký jouda nebo důchodce, jak vyřešili brzdy, aby to zastavilo na 20 metrech... ono to ale pojede přes přes přejezd určitě 5 km/h a všichni se budou kochat ze zaprášených okýnek nebo oné střechy a zpívat si Cesta je cíl.
Do tohohle cestující nepustí. Ti budou v obyčejném šukovleku.
EDITA zamýšlena pro cestující nikdy nebyla, je to zkušební vozidlo pro různé technologie. Autonomní jízdy pro veřejnost je jen PR.
Nekoukal jsem na fotky, které tam možná ani všechny v rané fázi článku nebyly, nicméně je to PR článek, tak je potřeba si z toho udělat legraci. Podle mě by si mohli tuto reklamu i odpustit, když ještě nic do provozu neuvádějí.
Já to říkám pořád. S šukafonem a jeho inkarnacemi na věčné časy. Ale tak je pravda že pro tohle se víc než hodí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.