Zase bláboly, jedná se o zkoušku demo, pro dané, silně specifické využití. Pochopitelně, že v tomto případě si mohu hrát, s přístavy bez obsluhy, lodičky mám pěkně na dohled, nejedná o velké kolosy jakými jsou zaoceánské lodě. Takže si v klidu připravím bateriový blok (Norsko má téměř 100% elektřiny z vodních elektráren), pak jen měním a zatím se mi ostatní nabíjí. Kdyby měla být na baterie opravdu velká loď, nejen nákladní, ale třeba i výletní, budou baterie polykat tuny výtlaku a budou tak objemné, že je nebude možné měnit, ale týdny dobíjet - NESMYSL, nejen logistický, ale ekonomický i ekologický. Lodě potřebují co největší tonáž, co nejrychlejší doplnění provozních kapalin i paliva, nakonec čím se asi ty baterie nabíjí? Tak proudem z obnovitelných zdrojů zcela jistě ne, protože takový proud je nepoužitelný a musí být stabilizován i usměrněn fosilními / jadernými zdroji. TAK TO JE.> Proti elektromobilitě aut nic nemám, komu stačí slabý dojezd, v zimě mráz a výbavou chudé auto za mnoho $ prosím, ALE ZA SVÉ VÁŽENÍ, ZA SVÉ, DOTACE 0, pak ano.> U nás v kolonii, by naprosto stačilo jako v Ostmarce, vystrnadit většinu kamionů na železnici, tam napájení máme, elektrické i z jaderných zdrojů - čistých zdrojů.
"budou baterie polykat tuny výtlaku"- zatím co nafta, které velké lodě spolykají řádově tuny za hodinu, kterou táhnou sebou, nic neváží... To že budou tak objemné že se nebudou moc měnit je blbost, neudělají jednu velkou baterii ale třeba stovky menších,které se budou měnit v pohodě, a právě že z obnovitelných zdrojů se baterie dobíjet mohou, protože je jedno jestli se dobijí jen přes den nebo když fouká vítr. (PS: co znamená "usměrněn fosilními / jadernými zdroji" ?) Prej v zimě mráz, víš co to je tepelné čerpadlo?Výbavou chodé? prosím tě, elektroauta mývají lepší výbavu než auta spalovacím motorem.Takže Dolfe, meleš úplný kraviny jako vždy, doufám že ses alespoň trochu poučil, a až tě v blázinci opět pustí k počítači, tak už nebudeš na internetu šířit bludy.
Co to plácáš, meleš nesmysly. Energie uložená v tuně paliva klidně i mazutu je ovšem o řád vyšší než v tuně baterií, chápeš to? Když tak blábolíš můžeš nám všem vysvětlit proč dnes nemáme normální dopravní letadla na elektřinu z baterií, proč auta na baterie mají zoufalý dojezd a pomalu si ani nezapneš v zimě topení - hned by jsi byl na suchu, prosím. Když jsou tak výhodné, tak účinné, jak říkám, máš zde prostor.> Ohledně elektřiny ti doporučuji si projít nějaké odborné weby, ohledně elektráren, rozvodů elektřiny (sítí) atd., tam ti to vysvětlují polopaticky i odborně.> Klidně i přidej vysvětlení, proč ti nevadí naprostá devastace přírody kvůli chemické těžbě zemin vzácných prvků, proč ti nevadí jedovatá výroba těchto baterií a stejně tak recyklace, nebudeš ty jeden z těch zelených kašparů?
A můžeš mi vysvětlit k čemy je dobrý že v tuně paliva je o řád více energie, když stejně dokážeme využít jen setinu a zbytek vypustíme do prostoru bez využití. Taže ve výsledku je to dost podobný. Vždyť se k tomu schyluje, kdyby před deseti lety někdo řekl že chce mít loď na baterky tak by si každej klepal na čelo, a dnes je vypracovanej projekt a rozjíždí se testování, ale ty jsi vše představuješ jako, hup na krávu a máme tele, ale takhle to nefunguje. zoufalej dojezd? Ale prosím tě 500 km mi stačí na tejden ježdění, a o tom topení jsem ti už psal, měl bys využívat google když něco nevíš. ne pořát plácat něco dokola, a dělat ze sebe hlupáka.Naprostá devastace krajiny probíhá i při tězbě uhlí, ropy, uranu, tak v čem je rozdíl? Nemluvě o tom že při haváriích tankerů, nebo ropných plošin probíhá o dost větší devastace, a to ani nechci zmínit jadernou havárii, ta je naprosto ekologická že?Ne "zelenej kašpar" nejsem, jen mam větší rozhled a nechápu proč by jsme měli využívat staré a neefektivní technologie.
Vyssi energeticka vyuzitelna hustota je o nekolik radu jinde nez u aku. Jen pro info vys jak je velky jeden pist v lodnim motoru? Mam jeden na zahrade jako popelnici.Nafta ma udavanou vyhrevnost okolo 42 MJ/kg, tzn ze spalenim 1 kg za s mame k dispozici 42 MW na dobu jedne s pri ucinnosti 20% 8 MW na 1 s aku LiFe potrebuji pro uskladneni 4 Ws - 450 g.
Našel jsem si tvoji adresu. Připrav se, jede k tobě záchranka. Chce to pyžamo, zubní pastu, náhradní trenky a taky toaletní papír.
Ještě že v téhle oblasti funguje víceméně volný trh, takže elektrické mezikontinentální lodě se objeví jedině v okamžiku, kdy to bude dávat smysl (klidně i marketingový). Jedině tak proti tomu nic nemám.Ale jak je tu psáno, vzhledek k tomu volnému trhu je to docela nereálné, protože existují mnohem levnější a snažší zdroje pohybu. V takových lodích se často najdou třeba celé továrny na boty s hromadou malých číňánků u verpánků. To není tahač na jeden kontejner.
Tohle mi dává daleko větší smysl, než autonomní auta. Nakonec i na těch pirátských cestách... Tady piráti nemají koho vzít jako rukojmí. Pokud bude dost náročný se na loď dostat, nebude pro ně zajímavá.
Autonomní plachetnice jako náhradu kamionů zkoušet nebudou? 😉
Velké nákladní lodě tráví dneska 90% času na oceánu a v přístavu zůstanou obvykle méně než den. Nebudu-li řešit cokoliv jiného, zajímal by mě vymyšlený způsob nabíjení... Už jenom to, že na nabíjení takových kolosů rozhodně nemáme připravenou elektrickou infrastrukturu...
Tipnul bych si že nabíjení se bude řešit výměnou baterií, při nakládce zboží se prostě vymení vybitá baterie za nabitou, a vybitá se bude nabíjet v přístavu, dokud loď zase nepřipluje. A nechápu kde jste všichni vzali nedostatečnou infrastrukturu. Když nebude stačit tak se prostě upraví, a přistaví další, tak jak se to dělá pořád. Nebo si snad myslíte, že když před sto lety poprvé zasíťovalo, že od té doby se na síť nešáhlo?
Pravděpodobně se počítá s větrnou turbínou na výroku el. energie + baterie + solar ?
Takové lodě bývají asi dost velké, aby si mohly vyrábět elektřinu autonomně třeba pomocí jaderného reaktoru umístěného přímo na lodi ...
To už tu přece máme a na to nebudou dotace 😃
Vzhledem k tomu, že v tomhle případě jde o nahrazení lokálních cest, nikoliv dlouhých tras, tak kapacita baterie nemusí být až tak velká a tím pádem ani nabíjení nemusí být tak dlouhé. Krom toho baterie může být pouze další kontejner, který se vloží při nakládce.Krom toho si myslím, že firma, která do toho investuije peníze asi na tohle myslela.
ved aj ta ochrana proti piratom moze byt automaticka 😝
Že by třeba na ochranu proti pirátům použili nějaký elektrický ohradník? Tzn. že by případné piráty zabíjeli el. proudem, což by ovšem mohlo být na úkor dojezdu ... 😉
klasicky gulomet kaliber .50 s infra zameriavanim spravi svoju pracu lepsie 😉
pokud by to bralo vsechny cerny co by proplulo kolem smerem k nam tak bych klidne na ty kulky prispel 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.