První auto objednané přes Internet v ČR

V úterý 30. července asi o půl druhé odpoledne došlo k slavnostnímu uzavření první koupě automobilu v ČR přes Internet.
V úterý 30. července asi o půl druhé odpoledne došlo k slavnostnímu uzavření první koupě automobilu v ČR přes Internet. Fialovou Škodu Felicia Combi koupil Karel Benda z Ústí nad Orlicí, kde byl také vůz předán do rukou jeho ženy. "Chtěli jsme získat pohodlné auto pohodlným způsobem." řekl nám nový majitel.

K zřejmě vůbec prvnímu objednání automobilu v České republice přes automatický objednávkový systém na Internetu (http://www.skoda-auto.cz) došlo za ne zcela běžných okolností.Škoda Felicia Combi 1,3 LX jako první vůz prodaný přes Internet pomocí SW Microsoft Office 97 CZ a MSIE 4.01CZKarel Benda je neúnavným propagátorem IT, Internetu a zejména využití technologií ve školství. Jako dlouholetý spolupracovník redakce časopisu Computer (kterému však dle svých slov vděčí za velkou část počítačového umu) se rozhodl ve spolupráci se Škodovkou učinit tento první spíše symbolický krok (někteří možná podotknou "oběť"), aby se nové technologie opět posunuly o kousek dál k uživatelům. Samotná platba proběhla běžným bankovním převodem, zatím bez použití platební karty. Nic to však nemění na tom, že Internet byl hlavním zprostředkovatelem celého obchodu.

Jak jsme se dozvěděli od Milana Dědka z internetového oddělení Škoda auto a. s., snahou Škodovky je učinit z Internetu další komunikační kanál mezi výrobou, prodejci a zákazníkem. Přesto chápe využití Internetu v prodeji pouze jako jednu větev celého obchodního řetězce. "U prodeje zboží jako jsou právě automobily učiní Internet jen první kontakt se zákazníkem, další práci už musí udělat lokální prodejce. S automobilem je totiž například na rozdíl od knih či cédéček – jako typického zboží prodávaného přes Internet – nabízena celá řada dalších nezbytných služeb, které zatím rozhodně nelze řešit bez osobního kontaktu." konstatoval Milan Dědek.
Mezi včerejší událostí (která je zřejmě i v Evropě poměrně ojedinělá) a běžným využitím Internetu k nákupu automobilů však zřejmě uplyne hodně času. Cílová skupina zákazníků Škodovky se vzhledem k její nabídce vozů spíše pro rodinné využití překrývá s většinou uživatelů Internetu jen velmi málo. Přesto doufáme, že se najdou další pánové Bendové, kteří úsilí o užitečné využití Internetu budou brát za své poslání.
Váš názor Další článek: Evropan brouzdá víc než Američan

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,