Průvodce domácím kinem (5): projektor pro dokonalý zážitek

Diskuze čtenářů k článku

rokátor  |  12. 11. 2003 14:46

p. Broža má slušně zařízenej obejvák, co?

že bych začal psát recenze na DVD tituly (resp. opisovat je z Vltavy) ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  12. 11. 2003 12:19

Mohol by toto tvrdenie autor nejako podlozit, pretoze ho pocujem prvy krat. Doteraz som vzdy povazoval tieto dve farebne kodovania za rovnocenne, ak nie je YUV za horsie. YUV farby sa totiz vypocitavaju z RGB, a taktiez vsetky zobrazovacie metody funguju na principe miesania farieb RGB, tak nerozumiem, kde by mal nastat ten kvalitativny posun v celom procese...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 12:42

Napsal jsem "je považován", nikoliv "považuji ho za kvalitnější"; oba pracují prakticky na stejném principu, nicméně mnohé zdroje udávají, že YUV poskytne nepatrně lepší kvalitu obrazu. Osobně to nijak podložit nedokážu, proto jsem použil pasivního vyjádření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capo  |  12. 11. 2003 13:21

no oboje mozu mat povedzme 8bit/kanal ale ide asi o to ako clovek vnima farby ktore dokazu zakodovat, a zrejme YUV je lepsie pre oko ;) abo co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  12. 11. 2003 18:55

mozna jsou to bludy  ale IMHO ...

teoreticky by YUV melo byt lepsi, protoze rozklada svetlo na jas (Y) a barvu (UV), a nase oko lepe rozpoznava jas (hlavne pri nizsi intenzite svetla). asi je to tim, ze mame vic tycinek (rozpoznavaji jas) nez cipku (rozpoznavaji barvu) v oku. a takto si lze vybrat, kolik bitu pouziju na Y a kolik na UV.

nicmene je pravda, ze YUV format vznika az jako prepis RGB formatu, takze tezko rict.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dafca  |  12. 11. 2003 21:32

Video výstupy z DVD přehrávačů YUV (Y'Pb'Pr někdy špatně zaměňováno s digitálním Y'Cb'Cr) a RGB jsou oba komponentní. Hlavní rozdíl vidím ten, že YUV se používá u americké a japonské elektroniky a RGB u evropské. Oba dva "formáty" dosahují dobré kvality, těžko soudit který je lepší. Sotva bude nějakého rozdílu, podle mne jede jenom o marketing. Při konzultacích s několika lidmi z branže doporučují propojit videoprojektor právě přes YUV. Už se ale nezmiňují jak. Pochybuji, zda existuje kabel s konvertorem v jednom. Konvertory RGR to YUV a obráceně existují cena tuším kolem 4-5tis. Lepší kvality lze dosáhnout využitím komponentního vstupu/výstupu v progesive modu a vůbec nejlepší je bezesporu využít digitální i/o.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  12. 11. 2003 21:58

YUV, Y Pb Pr a Y Cb Cr je to samé, pokud vím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dafca  |  12. 11. 2003 22:57

YUV a Y'Pb'Pr' označuje jedno a totéž, resp. správné označení pro analogové barevné-rozdíly (konektory) je Y'Pb'Pr'. Pro zjednodušení se ale v praxi uvádí YUV. Co se týče Y'Cb'Cr' jedná se o digitalní, ne analogové značení. Jistě by vám více poradila odborná literatura, bohužel u nás běžně špatně dostupná, zahraniční. Možná, že i na internetu naleznete více informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  13. 11. 2003 08:14

Ale na projektoru mám obojí označení na stejných konektorech! Tak to přece není něco jinýho, no ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moas  |  12. 11. 2003 08:29

Zajimalo by me, ja vypada DivX film v rozliseni treba 512x284 na obraze cca 3x2 metry promitanem DLP projektorem. To musi byt prece hrozne kostickovane, i kdyz ten film byl grabnuty s vysokym bitrate a na monitoru vypada super... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  12. 11. 2003 08:44

Star Trek First Contact na jednom CD vypadal docela dobre. DVD to neni, ale moc se to nelisilo od monitoru, pokud bys na to koukal hodne z blizka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 09:05

Ve skutečnosti to vypadá docela dobře; promítal jsem různé filmy v různých kvalitách a dá se na to bez problému dívat; problém nastane, když si pustíte MPEG v 320 x 240, na to se může dívat jen otrlý divák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moas  |  12. 11. 2003 09:24

a jakou jste mel uhlopricku? A na co jste promital? :) Staci bila zed, nebo se musi sehnat nejake platno ci hadr nebo tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 09:28

Všesměrové plátno, úhlopříčka těsně pod 2 m. Lepší než hadr nebo povlečení na postel je lepší spíše bílá, případně jemně šedá zeď; povlečení nebo hadr se bude vlnit a má horší odrazové vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PrimeroZ  |  12. 11. 2003 09:49

pry se daji koupit velke role bileho papiru (cca 2 metry siroke), mozna by se hodilo i to.

Stejne nevim nevim, jestli 800lumenu je dost pro obraz treba 4x3 metry, i kdyz bude uplna tma :\

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 12:40

Těžko říct, promítat na papír jsem ještě nezkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  12. 11. 2003 09:31

Je to velmi slušné i když DVD to není. Pochopitelně záleží na tom, jak je ten soubor udělaný. My stahujeme z netu StarTrek - Enterprise, jeden díl ca 450MB a kvalita je i na projektoru opravdu velmi dobrá, jen v určitých typech scén (paprsky světla, poloprůhledná mlha/kouř) se objevují znatelné "kostky", které by člověk na monitoru možná přehlédl, ale v té velikosti už jsou velmi výrazné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  12. 11. 2003 23:08

Jak již bylo napsáno, DVD to není, ale většina DivX filmů je v pohodě, pokud jsou "vícecédéčkové", je to samozřejmě lepší. Promítal jsem i na to nedokonalé prostěradlo (resp. více prostěradel), úhlopříčka obrazu byla něco okolo 3 metrů a výsledky byly velmi dobré, dokonce ani nevadila troška světla (projektor 1100 ANSI Lumen).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaja  |  12. 11. 2003 08:22

Právě tato vlastnost je největší vadou projektorů; abyste mohli nerušeně sledovat film, musíte počkat do večera, případně mít místnost, kterou lze maximálně zatemnit.
Já to neberu jako vadu, ale vlastnost a ne nepříjemnou. Když chci vidět film, nepotřebuju mít osvětlenou místnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 09:18

Vada to určitě není, ale určitě omezení ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reset  |  26. 11. 2003 15:56

tma ci sero je potreba, ale neni potreba absolutni tma, staci pouze sero ci pritmi, a ono pak taky zalezi na svitivosti, osobne bych si nepozidil projektor se svitivosti mezsi nezli 1500lm (zkusenost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anders  |  12. 11. 2003 07:28

<B>A co treba sdelit nejaky autoruv zaver na tema: DLP, LCD, 3xDLP a 3xLCD? Co je lepsi a proc, atp.</B>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 11. 2003 08:01

Pro domácí kino bych volil 3xDLP, nicméně vždy záleží na ceně; podle ní se stejně bude většina uživatelů orientovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VanJ  |  12. 11. 2003 12:14

Ani som nevedel ze existuju 3xDLP, mozno by stalo za to uviest nijaky priklad. Kazdopadne, uz aj lepsie 1xDLP stoja aj 250000 tak kolko budu stat 3xDLP ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor