Průměrný americký uživatel dá za aplikace přes tisícovku za rok. Utratíte víc?

Průměrný americký uživatel dá za aplikace přes tisícovku za rok. Utratíte víc?

  • Uživatelé za rok utratí přes 1 000 korun za aplikace
  • Nejčastěji utrácejí za hry a hudební aplikace
  • Zájem klesá o nové sociální sítě

Analytická společnost Sensor Tower zveřejnila statistiku využívání mobilních aplikací pro iOS za rok 2016, která ukazuje hned několik trendů lišících se od roku 2015. Tím hlavním údajem analýzy je ale průměrná částka, kterou uživatelé ve Spojených státech utratí ročně za nákup mobilních aplikací – 40 dolarů.

V přepočtu tedy uživatelé za software pro iPhone dají asi 1 030 korun, což je přibližně o 150 korun více než tomu bylo za předloňský rok. Asi nikoho potom nepřekvapí kategorie, v níž jsou uživatelé ochotni platit nejvíc – hry. Ročně za ně průměrný uživatel iPhonu ve Spojených státech utratí 27 dolarů. Částka je to o dva dolary vyšší než v roce 2015.

us-iphone-revenue-per-device.png
Zdaleka nejvíc se utrácí za hry, za rok 2016 to bylo 27 dolarů na uživatele (zdroj: Sensor Tower)

Minimálně se změnila částka, jež uživatelé zaplatili za hudbu – ročně je to 3,60 dolarů, což je pouze o dvacet centů víc než předloni. Naopak víc se utrácí za streamovací služby a ty spojené s filmovým obsahem, které jsou zahrnuty do kategorie Entertainment. Tady za rok 2015 uživatelé v průměru utratili dolar, nicméně v roce 2016 už to bylo 2,30 dolarů. Největší podíl na růstu má zavedení předplatného přímo v aplikacích Netflixu, které podle Sensor Tower vygenerovalo 58 milionů dolarů.

Za povšimnutí stojí také položka Photo & Video, kam spadá i Youtube. Tady se na vzrůstu podle Sensor Tower nejvíc podílelo zavedení předplatného Youtube Red.

Zájem o nové sociální sítě klesá

Kromě částek utracených za software zkoumal Sensor Tower také počet instalovaných aplikací v iPhonech v rámci pěti nejčastějších kategoriích. Zajímavostí je, že jde při meziročním porovnání o klesající čísla. V nejoblíbenější kategorii her připadalo v roce 2015 na jeden iPhone 10,5 nainstalovaných her, o rok později to bylo 9,9. Největší propad potom zaznamenala kategorie sociálních sítí, kdy místo tří aplikací z této kategorie jsou průměrně instalovány jen dvě.

us-iphone-downloads-per-device.png
Počet instalovaných aplikací z jednotlivých kategorií. Pod nejvyšším sloupcem hledejme především Facebook a Snapchat (zdroj: Sensor Tower)

Uživatelé podle analytiků přestávají s aplikacemi experimentovat, což se nejvíc projevilo u sociálních sítích. Tam jasně dominuje Facebook a Snapchat, přičemž klesá obliba Twitteru a dalších menších sítí. Krátkodobé úspěchy potom zažívají projekty jako je seznamovací aplikace Tinder.

Pokud se však podíváme na dobu, kterou uživatelé tráví u jednotlivých kategorií, pak je situace jasná – převážnou část věnují sociálním sítím a od loňského roku toto číslo značně vzrostlo.

31415282864_0eea3b7893_o.png
Meziroční porovnání doby, kterou uživatelé tráví u aplikací z jednotlivých kategorií. Sociální sítě a komunikátory vyrostly nejvíce (zdroj: Flurry)

Určitě si přečtěte

Články odjinud