Průměrný americký uživatel dá za aplikace přes tisícovku za rok. Utratíte víc?

  • Uživatelé za rok utratí přes 1 000 korun za aplikace
  • Nejčastěji utrácejí za hry a hudební aplikace
  • Zájem klesá o nové sociální sítě
Průměrný americký uživatel dá za aplikace přes tisícovku za rok. Utratíte víc?

Analytická společnost Sensor Tower zveřejnila statistiku využívání mobilních aplikací pro iOS za rok 2016, která ukazuje hned několik trendů lišících se od roku 2015. Tím hlavním údajem analýzy je ale průměrná částka, kterou uživatelé ve Spojených státech utratí ročně za nákup mobilních aplikací – 40 dolarů.

V přepočtu tedy uživatelé za software pro iPhone dají asi 1 030 korun, což je přibližně o 150 korun více než tomu bylo za předloňský rok. Asi nikoho potom nepřekvapí kategorie, v níž jsou uživatelé ochotni platit nejvíc – hry. Ročně za ně průměrný uživatel iPhonu ve Spojených státech utratí 27 dolarů. Částka je to o dva dolary vyšší než v roce 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Zdaleka nejvíc se utrácí za hry, za rok 2016 to bylo 27 dolarů na uživatele (zdroj: Sensor Tower)

Minimálně se změnila částka, jež uživatelé zaplatili za hudbu – ročně je to 3,60 dolarů, což je pouze o dvacet centů víc než předloni. Naopak víc se utrácí za streamovací služby a ty spojené s filmovým obsahem, které jsou zahrnuty do kategorie Entertainment. Tady za rok 2015 uživatelé v průměru utratili dolar, nicméně v roce 2016 už to bylo 2,30 dolarů. Největší podíl na růstu má zavedení předplatného přímo v aplikacích Netflixu, které podle Sensor Tower vygenerovalo 58 milionů dolarů.

Za povšimnutí stojí také položka Photo & Video, kam spadá i Youtube. Tady se na vzrůstu podle Sensor Tower nejvíc podílelo zavedení předplatného Youtube Red.

Zájem o nové sociální sítě klesá

Kromě částek utracených za software zkoumal Sensor Tower také počet instalovaných aplikací v iPhonech v rámci pěti nejčastějších kategoriích. Zajímavostí je, že jde při meziročním porovnání o klesající čísla. V nejoblíbenější kategorii her připadalo v roce 2015 na jeden iPhone 10,5 nainstalovaných her, o rok později to bylo 9,9. Největší propad potom zaznamenala kategorie sociálních sítí, kdy místo tří aplikací z této kategorie jsou průměrně instalovány jen dvě.

Klepněte pro větší obrázek
Počet instalovaných aplikací z jednotlivých kategorií. Pod nejvyšším sloupcem hledejme především Facebook a Snapchat (zdroj: Sensor Tower)

Uživatelé podle analytiků přestávají s aplikacemi experimentovat, což se nejvíc projevilo u sociálních sítích. Tam jasně dominuje Facebook a Snapchat, přičemž klesá obliba Twitteru a dalších menších sítí. Krátkodobé úspěchy potom zažívají projekty jako je seznamovací aplikace Tinder.

Pokud se však podíváme na dobu, kterou uživatelé tráví u jednotlivých kategorií, pak je situace jasná – převážnou část věnují sociálním sítím a od loňského roku toto číslo značně vzrostlo.

Klepněte pro větší obrázek
Meziroční porovnání doby, kterou uživatelé tráví u aplikací z jednotlivých kategorií. Sociální sítě a komunikátory vyrostly nejvíce (zdroj: Flurry)

Témata článku: Apple, iOS, Mobilní aplikace, iPhone, První aplikace, Instalovaná aplikace, Zavedení předplatného, Tower, Sensor, Průměr, Tinder, Tisíc

Určitě si přečtěte

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

** Tesla představila elektrický kamion ** Má obdivuhodný výkon i dojezd ** Prodávat by se měl už za dva roky

17.  11.  2017 | Vojtěch Malý | 226

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

Nejlepší notebooky do 10 tisíc, které si teď můžete koupit

** I pod hranicí desíti tisíc korun existují dobře použitelné notebooky ** Mohou plnit roli pracovního stroje i zařízení pro zábavu ** Nejlevnější použitelný notebook koupíte za pět a půl tisíce

16.  11.  2017 | Stanislav Janů | 53

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Karel Javůrek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Otestovali jsme 5 HDR 4K televizorů

Jak natáčet video zrcadlovkou

Vytvořte si chytrou domácnost

Radíme s koupí počítačového zdroje