Vítám vás u dalšího pokračování našeho seriálu o propagaci webových stránek. Minule jsme se zaměřili na dvě nejpoužívanější metody, kterak přilákat potenciální návštěvníky na svůj web: registraci ve vyhledávačích a reklamní bannery. Způsobů, jak dosáhnout vyšší návštěvnosti, je ale mnohem více a některé z nich budou náplní dnešního dílu.
Vítám vás u dalšího pokračování našeho seriálu o propagaci webových stránek. Minule jsme se zaměřili na dvě nejpoužívanější metody, kterak přilákat potenciální návštěvníky na svůj web: registraci ve vyhledávačích a reklamní bannery. Způsobů, jak dosáhnout vyšší návštěvnosti, je ale mnohem více a některé z nich budou náplní dnešního dílu.
Využijte zpravodajství a e-ziny
Zpravodajství a elektronické magazíny (e-ziny) jsou svým způsobem specifické: okruh jejich návštěvníků se totiž skládá z lidí, kteří mají zájem o konkrétní druh informací. Například server Živě čtou především čtenáři se zájmem o informační technologie, Grafiku.cz navštěvují lidé zabývající se grafikou a DTP, Auto.cz majitelé automobilů, ale i ti, kdo o nákupu čtyřkolového člena rodiny teprve uvažují, a tak dále. Pokud tedy chcete, aby vaše firma prosperovala, musíte připravit stránky, ze kterých se návštěvník něco dozví - to jsme si ostatně řekli již v prvním díle. K tomu, abyste na tyto stránky přivedli čtenáře, můžete využít právě zmíněná média. Způsobů je několik: od placené reklamy přes publikování tiskového prohlášení až po nabídnutí produktů k recenzi. Máte jistotu, že informace o vašich stránkách se tak dostanou ke čtenářům, kteří mají zájem o téma, jehož se váš web týká. Na rozdíl od systému výměnné reklamy, kde se váš reklamní proužek může zobrazit prakticky kdekoli, tedy i na stránkách, které nemají s těmi vašimi vůbec nic společného a kde je tudíž podstatně menší šance, že některého z návštěvníků váš banner zaujme natolik, aby na něj kliknul, má prezentace na oborově zaměřených serverech mnohem větší procentuální úspěšnost. Tomuto způsobu prezentace se říká cílená reklama a jedná se o jeden z nejefektivnějších způsobů, jak získat čtenáře, kteří se budou na vaše stránky vracet.
Pro firmy prodávající nějaké zboží či služby existuje ještě lepší způsob, jak prezentovat své produkty: založit si vlastní zpravodajství nebo elektronický magazín. Pokud nabídnete zajímavý obsah, do kterého umně zabalíte informace o aktivitách vaší firmy, máte poměrně velkou šanci dosáhnout úspěchu a získat renomé.
Nemáte-li s vedením podobného webu žádné zkušenosti, nabízejí se dvě možnosti: buď si najmete šéfredaktora, který magazín povede, nebo si stáhnete příručku Ezines: A Complete Guide To Publishing obsahující odpovědi na nejčastější otázky týkající se vydávání elektronického magazínu a řadu dalších užitečných informací.
Výměna odkazů
Tato metoda spočívá ve výměně odkazů s jinými servery. Jedním ze způsobů je kontaktovat majitele serverů se stejným nebo podobným zaměřením a zeptat se jich, zda nemají zájem o zveřejnění odkazu na váš web výměnou za to, že vy zveřejníte odkaz na jejich web. Oblíbené jsou zejména hyperlinkové odkazy provedené formou ikonek, tedy malých obrázků ve formátu JPEG nebo GIF s rozměry 88x31 pixelů, vyjadřující piktogramem nebo krátkým sloganem hlavní náplň vašeho serveru. Pro ikonky platí stejná pravidla jako pro bannery: měly by být profesionálně provedené, přitažlivé a nesmí být příliš velké.
I pro tento způsob reklamy platí několik pravidel:
Tolik tedy dnešní tři techniky, které by vám měly pomoci při získávání a udržování návštěvníků vašich stránek. Příští týden se podíváme na další způsoby, takže se těším opět za sedm dnů na stejném místě na shledanou.