A zase překlad "bulvární" verze toho co se opravdu stalo.Zaprvé, jak již zmínil někdo jiný, nejde o problém MAXů ale motoru použitého na předchozích letadlech.Zadruhé, pravděpodobnost výpadku obou motorů je mizivá. Ze všech motorů tohoto typu byly zaznamenány 4 případy výpadku před vydáním tohoto nařízení.Za třetí, chybí popis toho o co jde: v letadle se používá vzduch z kompresorů motorů k různým věcem, včetně udržení dostatečného tlaku v kabině. Kompresor je nezbytný pro správný chod motoru. Je to v podstatě několik větráků za sebou postupně zvyšujících rychlost/tlak vzduchu. Na vysoký výkon (při startu) se bere vzduch do letadla přibližně za prostředním větrákem, protože to stačí. Na nízký výkon (při udržování rychlosti a výšky) se bere přibližně od posledního, protože je tam vyšší tlak. Když se ale otevřou oba ventily najednou (vinou toho, že se jeden nezavře), tak se část kompresoru přemostí a dojde v něm k turbulencím, které vedou ke ztrátě tahu. Toto není "normální" mód selhání (popsaný v příručce), což je jeden z faktorů, kvůli kterým je potřeba takový motor nakonec úplně vypnout.(Dostatečně) zvýšená pravděpodobnost selhání jednoho motoru sama o sobě stačí na vydání takového nařízení. Selhání obou motorů ve výšce 10km samo o sobě není katastrofické, pouze nechává pilotům na přistání jen jeden pokus, což může být problém, pokud dojde k dalším anomáliím. Z povahy problému je nepravděpodobné, že by došlo k selhání při vzletu (k problému dochází při snížení tahu motoru na výkon kdy dojde k přepnutí ventilů).
Ono nejde o problem s letadlem, jde o problem nekterych verzi motoru CFM56. Proto taky ta siroka mnozina teoreticky ohrozenych verzi, ktera mimochodem vubec NEobsahuje MAX. Jsou tlam Klasiky a NG, MAX ne.O jak vzacny problem se jedna ilustruje fakt, ze potize byly zaznamenany ve 4 (slovy ctyrech) pripadech z tech tisicu / desetitisicu letu, ktera tahle letadla kazdy den vykonaji.Mozna kdyby Zive za kazdou cenu nechtelo psat co nejrychleji, ale redakce si nejdrive zjistila zakladni fakta, nevznikaly by podobne kontraproduktivni RYZE BULVARNI clanky s nulovou faktickou hodnotou a ctenari by pak nebyli tak extremne zmateni, jak ukazuje tato diskuse.
PS: Kdo by se chtel dozvedet zajimave technicke detaily tehle veci (a vladne anglictinou), necht mrkne na nasledujici YT videa:Mentour Pilot - https://www.youtube.com/watch... Blancolirio - https://www.youtube.com/watch... (Bacha, srovnani s kecy Zive je zdrcujici.)
Radši nechci vědět, na co by přišli, kdyby se s podobnou úpornou snahou začali vrtat i v ostatních typech letadel.
Ze si toho nevsimli uz kdyz je schvalovali...
Na plachtění ideální 😀
Znám. Vyšla klesá zem se blíží a nervy nadranc
Třeba si jedno éro koupí Trump B-]
To mi připomíná naše létání v AK Liberec. Vedro a pilot zapomněl otevřít palivo a když byl metr ve vzduchu chcípl motor vlečné.Kámoška v Blaníku za ním na špagáte se vypla a přeletěla ho a přistála ok Vypnutí motoru těsně po startu smrdí krchovem
konkrétní ventil je špatná zpráva pro Boeing, ale obecně to info, že ty tisíce uzemněných letadel po světě dostávají po technické stránce zabrat a pak najednou do jednoho nastoupíte při cestě na dovolenou, to není dobrá zpráva pro nikoho ...
A čože sa stalo? Kontrolné a prevádzkové mechanizmy zverili AI?
Ok, tak som si prečítal článok, ale nejak mi to nedáva logiku-"Tento ventil se otevírá během vzletové fáze. Při dosažení letové hladiny a snížení výkonu motoru může dojít k jeho zaseknutí v otevřené poloze. Následkem toho pak může nastat ztráta výkonu jednoho či obou motorů bez možnosti jejich restartu."
Taky nechápu. Redaktoři to pomotali
Ve starých škodovkách se tomu říkalo "přechlastanej cucák" 😀 tedy něco jako zahlcení karburátoru.
tenhle srot uz lidi vozit nebude...nikdy, alespon ne v zapadnich zemich, mozna tak nekde v africe
Vubec nevite o cem mluvite, tenhle problem se netyka uzemnenych Maxu, ale vsech ostatnich 737cek, ktere normalne letaji. B-]
Stejné prokletí pronásleduje i Windows 10 :https://i.pinimg.com/736x/cb/85/ac/cb85ac55103... ...
Myslím že pristátie s Windows 10 je oveľa jednoduchšie.
W10 sa zbavíš celkom jednoducho: Nabootuješ z kľúča s obľúbeným Linuxom, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD alebo hocijakým iným normálnym operačným systémom, preformátuješ disk, nainštaluješ svoj obľúbený OS a funguješ ďalej.Ako sa ale zachováš keď prídeš na letisko tešiac sa na dovolenku, ideš nastúpiť do lietadla a tam miesto bezpečného stroja takáto kraksňa?
Windows samozřejmě je normální OS. Je těžko označit nějaký OS za nejlepší, ač se tím rádi někteří Linuxáci, Appláci i Microsofťáci kasají, že ten jejich OS je nej. To opravdu není a určit se to prostě nedá. Windows 10 spousty chyb a je moc dobře, že se o nich bavíme a i dělat si z nich srandu, protože mnohdy je to k smíchu. Protože je dobré prostě na ně ukázat. Nicméně si na druhou stranu musíme říct, že to nejsou žádné chyby, které by znemožňovaly práci a ač se dočítáme, že update maže soubory apod., není to nic, co by se běžně dělo. Pořád je ale Windows prostě nejuniverzálnější nástroj pro všeobecnou práci. Těžko někomu vnucovat Linux i když vám nebo mě by vyhovoval a uměl bych se v tom orientovat.
Vôbec som nechcel písať o W10 a linuxe. Iba ma zaujal obrázok, tak som vylovil svoj názor. W10 našťastie takmer vôbec nepoznám. Už cca 20 rokov používam FreeBSD a v niektorých prípadoch Linux (napríklad atypický hardware).Posledné stretnutie s W10 bol tento notebook, ktorý ho mal vnútene predinštalovaný (bez W10 sa nedal kúpiť). Dnes bežný užívateľ už takmer vôbec nerieši OS počítača, proste pustí internetový prehliadač a funguje.Podobne je to s Chrome. Ten napríklad napriek ikone pri mojej odpovedi nepoužívam, web ma indikuje preto lebo môj prehliadač ako základ používa webengine, podobne ako chromium (chrome), ale dnes už napríklad aj edge.
Ano, v podstatě je prohlížeč ta nejdůležitější část, ale není to ta jediná. Na tom v podstatě není co k úvaze. Kdyby lidem skutečně stačil prohlížeč, nebyl by Chrome OS tam, kde je. Lidem by nedělalo problém přejít na Linux apod.Windows je univerzální nástroj. Není jen na internet, ale pokud je třeba, je připraven téměř na vše a je stejně, jako MacOS "kompatibilní se světem". Svět okolo prostě tak nějak spoléhá na to, že má člověk Windows popř. Mac. Linuxák si s tím poradí, běžný uživatel se s tím babrat nechce. Tedy i běžný uživatel se setká s tím, že po něm někdo, firma, kamarád bude chtít udělat to nebo ono, nebo bude chtít něco na pc sám vytvořit. Dostane se do situace, kdy je třeba stáhnout to nebo ono, kdy může někdo požadovat software či nějaké nastavení, co udělá na Windows. Bohužel, tak to je. I běžný uživatel netráví svůj čas jen na internetu. Jenže mu pak někdo dá Chrome OS nebo Linux a snadno se pak dostane do pasti. Linux prostě pořád není pro běžného uživatele. Bohužel. Ač jsem jeho zastánce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.