Mě osobně bude chybět wordpad na windows serveru (2025). jednoduše se daly číst návody případně si ukládat postupy. Instalovat kancelářský balík na server je nesmysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2024 16:49
Proč celý office? Můžeš si nainstalovat třeba notepad++ a máš to podobné plus pár funkcí navíc. Pokud tedy nepotřebuješ otevírat soubory větší než 2 GB.
Jeste tak hodim do placu pro vykresleni reality v jejim monstroznim rozmeru, jak rozsahle to jsou cistky:Kolik zabira celkem uzitecny Wordpad? 20MB? A ty dalsi vypsane veci - dalsich i kdyby 100MB?Kolik ma vsechen ten ostatni zbytecny a malokym vyuzivany bloatware, crapware + veskery spyware? Napocital jsem asi 15GB ..Absurdita a demence na ntou.Reseni: Predelat IT vyvojove pracoviste na chranene dilny o.p.s., omezit vsechny vyvojare SW na svepravnosti a vsichni budou makat pod dohledem socialnich pracovniku! 😀Pak se zase mozna dockame ergonomickeho, efektivniho a funkcniho SW ...
ovladacie panely nic?
Neznal jsem ale RIP.
Ten chaotický balast od Microsoftu potřebuje kompletně překopat od A až po Z ... a nejlépe udělat celý znovu, aby se tomu dalo říkat "operační systém"..Nastavím si tmavý motiv, ale když dám "Vyčištění disku", tak vyskočí světlé okno s miniaturními čtverečky do kterých se musím strefovat abych vše odškrtal. Nebo když chci zkontrolovat VŠECHNY aktualizace, tak nikde neexistuje žádná možnost jak to udělat jedním kliknutím. Napřed Nastavení -> Aktualizace a stáhnou se jen aktualizace systému; pak Microsoft Store -> Aplikace a zaktualizují se aplikace typu Copilot, kalkulačka nebo appky zde stažené; ... a do třetice si musím otevřít Excel a přes nastavení zkontrolovat aktualizace balíku Office. Tohle je až neuvěřitelné, jak je to děravé, nedomyšlené a zbytečně komplikované. Hlavně že se dnes všichni ohání s "AI"...
Presne - schiza jako prase.A pak at mi nekdo vyvrati, ze ti vyvojari nejsou uplne pricetni a jejich prakticke mysleni hranici s demenci ..
No nedivím se, že spousta lidí měla donedávna XPčka. Přestože je to dnes velmi zastaralý systém, tak většina věcí byla promyšlená a měla hlavu i patu.Od desítek se to tak nějak zvláštně dělí na 2/3 nového systému a 1/3 starého systému (okna typu správce zařízení, vyčištění disku, atd.). K tomu je služba OneDrive vlezlá jako "virus Seznam Lištička", Win11 nejde nainstalovat bez internetu + bez Microsoft účtu, atd. Těch nedomyšlených failů je tolik, že je to až na celovečerní povídání..Rok a půl mám MacBook .. a je to úplně jiný svět. Vše má smysl, vše spolehlivě funguje a za celou dobu se mi ještě nestalo, že bych zahlédl chybovou hlášku typu "aplikace přestala odpovídat", atd. Zatímco když si sednu k PC od manželky (který taky nebyl zrovna levný), tak se chytám za hlavu...
"Rok a půl mám MacBook .. a je to úplně jiný svět. Vše má smysl, vše spolehlivě funguje" 😂😂😂
To jak vše funguje jsem naposled zažil, když jsem chtěl z macu odinstalovat cisco vpn anyconnect. Přes klasickou odinstalaci to odstraní jen něco, pak se to tam muselo párat pryč přes příkazovou řádku 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 12. 2024 11:11
Prý nejde nainstalovat bez internetu a MS účtu, tak určitě. Já krom Windows Maca taky používám. Souhlasím, že je to jiný svět, ale ne nutně ve všem lepší. Prostě jiný. A za hlavu se na Macu taky kolikrát chytám, ono je to oboustranné.
Nejste vy "projekt Andrej"? 😃https://www.youtube.com/watch?v=Qj3gQk4acYg
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 12. 2024 13:48
"Nastavím si tmavý motiv, ale když dám "Vyčištění disku"to myslis vazne?pro tip: system > storage
Taková předvánoční moravská zabijačka to je něco: tlačenky, jitrnice, jelita a tak...
Presne to jsem chtel napsat: kdyz se napise zabijacka, predstavim si otevreni zive konzervy a nadilku spousty dobrych veci.MP
Veľa vecí sa dá, keď sa chce... U korporáciách sa skôr nechce. Kľudne by mohol existovať základný OS pre bežných ľudí. Bez spyware a zbytočného bloatwaru. A je jedno, či Windows, Android atď. Firmy nech si platia každú somarinu... Lenže sa nechce, podobne ako pri batériach v smartfónoch. Tam nie je problém vyrobiť akumulátor, ktorý by vydržal napr. aj týždeň pri plnom využití. Nuž, je to na ľuďoch, či sa dajú manipulovať jednotlivcami...
Ak nejaký úsporný smartfón s 5Ah bat. vydrží 2 dni, týždeň by zvládol s 30Ah. Chceme mať 3cm hrubý telefón? Alebo nastaviť LCD na 300 nitov? 6Ah bat. by som bral aj s jej hrúbkou (Realme a iní to už skúšali), ale nad 10Ah už to má aj hrúbku aj váhu. Týždeň pri plnom využití (čo to reálne plné využitie je?) ťažko.
...ale no 😃 Batéria rovnakej veľkosti, ale s dlhšou výdržou sa vyrobiť dá ;)
Ono hlavne za zakladne os bez somarin sa velmi tazko schovava spehovanie a zber dat. Taky software by bol dobry max pre zakaznikov. Ale my sme v trhovom prostredi, a vela "ekonomov" vam vysvetli, ze v tom ma firma za ulohu zarabat peniaze, aj keby mali ist "cez mrtvoly". Preto kazdy druhy update windowsu 10/11 mal v release notes pri polrocnom vydani "zmena farbiciek ponuky start". Pretoze cela ta magia, dolezita pre korporat, sa deje na pozadi- pri funkciach, o ktorych nechcete, aby vedeli uzivatelia.
...to predsa viem a presne na to som mieril. Lenže, ak sú peniaze na prvom mieste, morálka ľudí je niekde v suteréne. Asi tak 😃
Presne tak. Uz som si myslel, ze si to myslim len ja :)
Jojo, za todlencto šecko můžou korporáti, voni nechcou aby lidi byli spokojený. Ňáký reguláce by to chtělo, úřady na dohled, a státem řízenej softvér!
Další šašo, čo nepochopil pointu. Tak skúsim stručne jasne: Ak sú u ľudí peniaze na prvom mieste (t.j. za každú cenu), spoločnosť ako taká sa dostáva do neriešiteľných problémov (ktoré sa hromadia). Raz to potom všetko buchne a nikomu nepomôžu žiadne peniaze 😃 :P No čo, panimáješ? 😃 Net? Nevadí 😃
To skoro vypadá, že zbytek svého Bloatware škrtat nehodlají...Lidé, chat, msstore, defender (antimalwarespy...cosi), fotky-obrázky (nebo i snad videa), nahimic....
Na jedne strane si tu lidi stezuji, ze win neotevrou docx a na druhe si jini stezuji, ze obsahuji prohlizec obrazku, ktery se da snadno odstranit. A nebo nedejboze zeobsahuji antivir a firewall
Ono by to nevadilo, kdyby to skutečně uživatelsky šlo "snadno" odstranit a nebylo to schováno kdesi v procesech a službách, kde to prostě ani s admin přístupem odkopat jen tak nejde. Ty služby se mohou deaktivovat (některé ovšem pouze), ale stále tam jsou a číhají na další okenní update, aby zase mohly vyskočit do své role.U defenderu tato služba není snadno modifikovatelná, nevadila by jeho přítomnost, ale jeho systémová obludnost a lagování systému bez možnosti zásahu uživatele. Proč tam prostě není uživatelské rozhraní s nastavením úrovně skenů atd. Zbavit se ho nadobro rovněž nelze.
Tak ono zrovna odinstalovat aplikaci "Fotografie" je fakt uživatelsky náročné. Otevřeš nabídku start klikneš na to pravým a dáš odinstalovat. HotovoCo se týká defenderu, tak je dobře, že to takto jednoduše nejde, protože bys ho fakt neměl vypínat, pokud nevíš co děláš.Pokud ho chceš fakt vypnout, tak pro použij GPO nebo tyhle příkazy:Set-ItemProperty -Path "HKLM:\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender" -Name "DisableAntiSpyware" -Type DWord -Value 1Remove-ItemProperty -Path "HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" -Name "WindowsDefender" -ErrorAction SilentlyContinueJenom doufám, že večer nebude v poradně dotaz: Zakázal jsem kompletně defender a nevím jak ho zapnout
Jenže to ti nic neodinstaluje - to je jen smazání zástupce a asociace = 16kB uvolněného místa.
Horší bude březen 2025 kdy končí WSA a normální alternativa není. A ne, bluestack opravdu neni nahrada za wsa
A naco taketo nieco treba na windowse? Vsak to asi malo spustat software z konkurencneho operacneho systemu. Preco by to tam mali nechavat? Ani nechapem, preco to tam vobec dali. Asi to malo nalakat ludi na snapdragon elite. Inak mne bluestack fungoval dobre.
To same muzes napsat o WSLProblem WSA byl ze oficialne nepodporoval gplay a i kdyz neni problem ho sideloadnout, tak to vetsina normalnich lidi nepouivala a to je jediny duvod proc to MS zarizneBluestack běží na prehistorické verzi droida má problém pokud máš zapnutou virtualizaci a jako bonus ti na pozadí těží krypto
Nemal problem s virtualizaciou, ked si vedel stiahnut spravne verzie emulacie podla toho, co si mal za procesor 😃 ver mi, stravil som nad tym par dni. A ci to tazilo crypto- to neviem. Pouzival som to v korporate, lebo som musel, a oni mi to predinstalovali (a samozrejme nefunkcne). Mali vela securitakov, takze ak to aj tazilo, asi s tym boli v pohode 😃 WSL je ale podla mna zbytocnost tiez. Ja sa snazim pracovat pod linuxom. Windows mam na hry na vecer. Ale mam w10. W11 ma nikto pouzivat neprinuti, to uz budem mat aj na hry linux.
Ono na tom WSA stejně moc her nejelo. Takže za mě nedodělek, který netřeba v systému nechávat
Až se zbaví registrů, nebude potřeba restartů při aktualizaci, zobrazí to chybu srozumitelně a budou se chovat předvídatelně, dám jim ještě šanci. Stárnu, tak to stihněte.Jinak win===odpad
Registry jsou lepší varianta než halda samostatných konfiguračních souborů. Mají jen dvě slabiny - čištění od starých a nepoužívaných záznamů a jasně vymezená pravidla kdo kam co může zapisovat. Což jsou celkem velké slabiny. Zato přinesly možnost pracovat s cfg mnohem rychleji. Dovolují snadno a za levno aplikacím sledovat změny a reagovat na ně.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 12. 2024 06:44
A config tyto slabiny nemá. Takže v čem jsou registry lepší? 😀 Smažu adresář s aplikací a smaže se i ten config a všechny související soubory a knihovny.
A co sdílené knihovny?
Taky by byly v jednom adresáři ve Windows.
Chlív v /etc + megachlív v .souborech v home, má ned registrem hromadu nevýhod a jedinou výhodu - udělám snadno přes terminál co potřebuju. A to píšu jako dlouholetý linuxák. Mimochodem odinstalace tyhle věci ani v Linuxu neuklidí...
Chlív v /etc + megachlív v .souborech v homeA v cem je lepsi chliv v registrech + chliv v jakemsi LocalLowRoamingWhatever?
V tom, že to je v stabdardizovaném formátu (oproti "každý pes jiná ves" přístupu v etc, jsou tam shellové skript, xml, cnf, json... Prostě podle chuti autora dané apjy), hierachicky uspořádáno, přístupné přes systémové api zajišťující proti chybám souběh atd.V local/roaming/... není konfigurace, takže to je out of scope této diskuze.
Pro kazdou aplikaci muze byt optimalni jiny format. Nechtel bych editovat treba nginx konfiguraci v registrech.
A proc by se jich zbavovali?Ze je prumerny tycnakofil nechape je sice smutne, ale neni to duvod je odstranovat a implementovat zbytecne nejake mnohem horsi (v lepsim pripade obdobne) reseni.
myčekali zabijačku v plzenský a nakonec to dopadlo jak t vomhle článku
Jedna nejmenovaná česká firma napsala v technologii Silverlight celé účetnictví.Chudáci, poměrně brzy to museli celé přepsat.Snad se svět poučil a sw domy se zamyslí před vymýšlením / akceptováním takových kravin.
V tom jsem nikdy nedělal, mě to podle popisu přišlo trochu jako WPF na webu. Akorát že moc webů, co to používaly, jsem taky neviděl, podle mě se to nikdy moc nerozšířilo. WPF je už asi taky mrtvé, ale aspoň ty aplikace pořád fungují.
Interní jméno pro Silverlight bylo WPF/E - WPF Everywhere.Nové UI frameworky .NET MAUI, WinUI 3 a Avalonia používají pořád jazyk XAML. Samozřejmě framework je jiný takže už nejde o WPF, ale základní myšlenka je pořád stejná.Jinak WPF žije a vyvíjí se dál https://github.com/dotnet/wpf v rámci opensource .NETu.
Mne osobne sa WPF pacilo. Robilo sa s tym jednoducho, a ked bolo treba nieco rychlo zbuchnut na testovanie a migraciu, nebol lepsi nastroj.
Tak ono to funguje pořád, aplikace se v tom psát dají dál.
Prosím tě, tehdy to bylo nejlepší řešení. Kolik jsi toho v té firmě naprogramoval? 😀
Tyhle slinty jsou dnes pro mě jednoznačnou indikací arogantního jedince, co o problematice ví naprosté ho*no. Silverlight skončil, protože se v tom období rozhodlo začít tlačit na webu neproprietarní technologie / otevřené standardy. Nemělo to nic společného s tím, že by byl Silverlight nekvalitní "kravina". Není to nic jiného než odnož WPF, které je i po 18 letech kvalitní a používaná technologie, ostatně jako celý ekosystém .NET, na kterém je právě postavená hromada účetních systémů. Patologičtí plivači na MS, ať vám ruce upadnou.
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 12. 2024 08:16
Hromada uctovnych programov (tych kvalitnych) bezi dnes na nejakom serveri a je pristupna skrze prehliadac, aby boli platformne nezavisle.Vieme?Ak niekto programuje v proprietarnom jazyku pre jednu platformu, specialne pre riesenie kde je vyslovene ziaduce aby bolo platformne nezavisle (a je to technicky mozne), tak je to ignorant, prasa a curak.
"Vieme?" ... Podľa toho, čo píšeš, tak pravdepodobne ty nevieš. Cieľom Silverlight bola multiplatformnosť. A bol to len frontend. Ako backend sa u MS zvyklo používať v tej dobe WCF. To je dnes multiplatformné a open-source. Ako jazyk prevažne slúžil a slúži C#. Tej je dnes štandardom, multiplatformný a open-source. V súčasnosti sa dnes od MS používa ASP.NET (Core), ktoré je tiež multiplatformné a open-source. Takže o čom točíš? 🙂
multiplatformnost s nutnostou instalacie proprietarneho pluginu, ktory otvaral dalsiu potencionalnu moznost utoku.Narozdiel od jednoducheho a funkcneho riesenia s XHR a posielania JSONu zo serveru a na server…
Jednoduchého a funkčného riešenia, kvôli ktorému sme vymysleli desiatky JS frameworkov, aby sme dosiahli aspoň nejakú abstrakciu, lepí sa to ako lastovičky hniezdo a o nejakom výkone radšej v kontexte JS a JIT prekladu pomlčíme. ... Ja tiež nie som zastánca uzavretých pluginov do browseru, ale tváriť sa, že SIlverlight bola totálna sračka proti tomu, čo riešime dnes, je pekná kognitívna disonancia. 🙂
Na posielanie requestov a prijímanie zo servera skutočne žiaden JS framework netreba.Duplom nie na parsovanie prijatého JSONu.
To sice ne, ale zapotíš se. Dost zbytečně.
Pokud programovali jako prasata tak se nedivím, že to museli celé přepsat. Za to Silverlight nemůže.Pokud použili Model-View-ViewModel tak jak se má používat, stačilo přepsat UI a na zbytek kódu účetnictví nemuseli vůbec šáhnout.
Konečně někdo, kdo ví, o čem mluví.
Silverlight: Moderni IP kamerovy system jedne firmy, ktera patri mezi nejvetsi svetove hrace, nejde primo zobrazit v jinem prohl., nez v IE se Silverlightem: Bizarni zaostalost - situace vsak ne az tak nebezna ..Absence textoveho editoru se zakladnim formatovanim a podporpu pro vsechny bezne formaty, v zakladu OS coby komplexniho reseni (a za ten se Win vydava), je taky bizarni zaostalost.Wordpad meli spise rozvinout. A misto nej odstranit jine (hlavne appx) hpvadiny, ktere skoro nikdo nepouziva - nejen 3D malovani ..
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 12. 2024 18:56
Formátování už umí i poznámkový blok (i když ne na takové úrovni jako textový editor v macOS - asi chtějí ve Windows něco podobného) a nebo chtějí všechny převést na ty jejich Office.
Takhle bych to videl.Ale meli by udelat nejakou lite verzi (Neco jako byl driv MS Works) a dat ji do zakladu, at to neni jen tahani penez za licenci.Nastesti existuje, pro bezneho smrtelnika mnohem lepsi, Only Office nebo Free Office a pro narocnejsi Libre Office?Ale jde o to, ze nemuzu hned po instalaci otevrit ofline .docx nebo .odt a jine dokumenty. Je to proste tupy skrt, v tomto pripade a dalsi dukaz snizene pricetnosti vedoucich pracovniku vyvoje.
V tom souhlasím. Je to tupý škrt. I ten Apple má kancelářský balík zadarmo a je k použití i hned. Na Windows hold stáhnout to Libre Office či Only Office nebo něco jiného. A nebo platit za MS Office.
Ty Libre/Opem office mi jako alternativa nepřijdou. Kromě toho, že to alespoň subjektivně vypadá divně, tak mi to ani moc nefungovalo. Mám třeba excel z Office 2007, kde je v podstatě akorát pár grafů a čísla, u pár buněk jsem přidal poznámky (prostě tooltip) a programově tam aktualizuji pár hodnot. Když jsem zkusil tu free alternativu excelu, tak to neotevřela ani někdy před rokem. Nevím, co tomu dělá problém, možná ty poznámky. Ono se to načte a zobrazí nějaké prázdné obdélníky, ty jdou sice smazat, ale podle identifikace jich je možná stovka, tak to člověk dělat nechce 🙂.Ale abych nenadával jenom jim, když jsem ten xlsx kopíroval na starý mobil (tam byly office nějak standardně, u malého rozlišení se neplatilo), tak to nějakou dobu fungovalo. Když jsem tam přidal asi ty poznámky, tak už to začalo odmítat otevřít 🙂.
Openoffice jsou dost mimo - vyvoj je tam strasne zpomaleny a implementace novejsich standardu casto v nedohlednu.Libreoffice je na tom lepe.Problem je ale take v tom, ze MS kolikrat nebyl schopen dodrzovat vlastni standardy a tak vznikaly situace nekompatibility.Jiste reseni je neukladat jako dokument word .docx, ale jako xml .docx - stejne tak u tabulek. Idealni je .odt, ale bohuzel je dost zaostalych vyvojaru, kteri nepridaly podporu otevreneho formatu. Osobne ale takovy editor odmitam pouzivat. Napr. WPS (Kingsoft) - ale u tohoto zrovna je tech duvodu vice, proc nepouzivat ..
docx je snad vždycky hromada xml (ty jsou zabalené v přejmenovaném zipu), původní formát byl doc. Nebo mě něco minulo? Jinak já používal xlsx (tam je alespoň možnost to přinejhorším otevřít a nějak ladit, třeba udělat diff a zjistit, čím se liší).Občas jsou chyby i v těch knihovnách, co s tím pracují. Narazil jsem na to, že jsme ze zadaného excelu generovali upravený a pro soubory vyrobené v jedné verzi office to fungovalo, zatímco v jiné blbě. Už si to úplně nepamatuji, ale byl to problém typu, že u těch xml se rozlišuje, jestli je atribut prázdná hodnota nebo chybí úplně (což asi dává smysl, jinak by ty dokumenty byly obrovské, kdyby tam všechno plnili). Akorát že ta knihovna u nějakého elementu provedla načtení, chybějící hodnoty nahradila nějakými defaulty (což ještě jde), ale při uložení je propsala. Ale chybějící atribut se interpretoval jinak než atribut s hodnotou "".
Docx je standardizovaný XML. Pak lze ještě používat Open Document Text format, který je jakože z OpenOffice. Ale nikdo to nepoužívá, protože každý má MS Office. 😀
Uplne fundovany nejsem, ale kdyz si das ve Wordu ulozit jako, tak tam mas 2 moznosti ulozeni jako .docx - jedna volba je ulozit to jako proprietalni dokument Word a druha jako standard xml. A tady mam vysledovano (prave v nasledne kompatibilite do jinych baliku), ze neni .docx jako .docxTusim, ze dokonce i MS Wordpad odmitl otevrit dokument ulozeny jako Word .docx - a to se zase vraci k tomu bordelu, co v tom sam MS leta mel a mozna jeste ma - uplne nejnovejsi verzi MSO jsem nemel moznost pouzivat.
Aha, je to možné. Já myslel, že to mají být různé přípony. Jestli je to všechno docx, ale může to používat jiný formát, tak je to pěkný bordel teda 🙂.
Na Macu nie je potrebné ani kancelársky program spúšťať - vlastne vo väčšine prípadov nič. Na náhľad slúži Quicklook, stačí len s označený súborom (alebo súbormi) stlačiť medzerník.Aspoň z tohto si súdruhovia v Microsoft mohli zobrať príklad.
Lite verze je ta online, zkoušel jste?
No - s tim mam taky ideologicky problem - to je taky cesta do pekel, ta tvorba zavislosti na online.Pouzitelne to je, ale neresi to problem, jak OOB otevrit formatovany text hned po instalaci bez pripojeni k internetu.Muze mit clovek na flesce nejaky balik a ten hned doinstalovat. Aj portable by se dalo poresit.Ale stejne je to proste divne ..
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2024 22:17
"Absence textoveho editoru se zakladnim formatovanim a podporpu pro vsechny bezne formaty, v zakladu OS coby komplexniho reseni (a za ten se Win vydava), je taky bizarni zaostalost."office.commso je defacto standard a dominantne riesenie na trhu.mas predstavu, co by nastalo, ak by bolo v zaklade nieco komplexnejsie ako notepad/wordpad?
Chapu jak to myslis - taky tady na to je vyzivna debata u jineho clanku.Na druhou stranu MS Office je megabalik, kde bezny smrtelnik vyuzije 10-20% funkci.Takze takovy tezky orez nebo jen mirne doplneni Wordpadu a pridanim zakladniho tabulkace a prezentace na podobne urovni by se asi antimonopolni vrava nestrhla.Neco jako byl Abiword a Gnumeric v portablu, jestli pamatujete - to nebyla pro office baliky konkurence a takto by to jiste proslo.Mimochodem ten novy textak W11 je zase spis ke vzteku, jak se tam vzdy otevre predchozi zalozka se souborem, ktery jsem zaviral (jakej jouda zase tohle vymyslel) - uz jsem nasel navod, jak vratit stary, tak budu brzy realizovat.I kdyz zvazuji rovnou dat Netepad++ (ten mi naposledy hodne pomohl se ctenarskym denikem pro mladase na zakladce) popr. jestli nekdo doporuci neco lepsiho?
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 12. 2024 22:32
v nastaveniach notepadu mas kolonku, co ma urobit pri spusteni.bud obnovit predchadzajucu relaciu, alebo ju zahodit a otvorit novu.mne toto velmi vyhovuje. ako hlupy poznamkovnik tymto u mna dosiahol dokonalost.
Dik za tip - jeste mrknu - predtim se mi to nejak nepovedlo zahlednout, ale pospichal jsem na bus a od te doby jsem se k W11 jeste nedostal. Mam striktne rozdelene cinnosti, ktere delam v Lin a ktere ve Win a mimo jeden ntb jeste vsude mame desiny ..
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 12. 2024 09:25
Tak funguje.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.