Já s Vámi v zásadě souhlasím, pane Mach. Pokud máte potřebu dokázat, že je Python
rychlejší než VB.NET nebo C/C++, prostě odpovídající benchmarky vyrobte, publikujte
a podrobte je veřejné diskusi sám - a nezatěžujte tím ostatní - tím spíš ty, kterým
to chcete dokázat.
Tuto potrebu nemam, uz proto, ze to neni pravda. Mam ale potrebu odmitnout tve nepravdive
tvrzeni, ze Python je 30x pomalejsi nez Java, ktere dokladas benchmarky jenz obsahuji
hrube chyby a na tyto chyby poukazuji. Rozumny clovek na tvem mist by rekl, jo, ty
benchmarky jsou fakt blbost a ten Python je rychlejsi, nez jsem si myslel. Protoze nedovedes
priznat omyl a trvas stale na tom, ze Python je 30x pomalejsi (i kdyz ted uz pro jistotu
uvadis C a ne Javu), ja stale trvam na tom, ze to neni pravda, to je cele.
Vidíte sám, že vaše příklady, používající SDL jsou do jiných prostředí v podstatě
nepřenositelné.
To tedy nevidim, Python je multiplatformni a pouzite knihovny taktez. Ve skutecnosti diky
menevrstve architekture windows by to na windows melo byt jeste rychlejsi, nez u me na
linuxu. Oproti tomu se domnivam, ze tve resenive VB.NET, dockam-li se ho nekdy, bude
neprenosne absolutne. Budiz to vnimano jako dalsi klad Pythonu.
A pokud chcete naznačit, že příklad odpovídající pygame/SDL v C by byl mnohem
složitější, myslím, že třeba DirectX by se Vám v Pythonu nejspíš také neprogramovalo
úplně snadno.
Nic takoveho nenaznacuju, tohle je snad vsem jasny jako facka. Python je jednoduchy
jazyk a i slozite veci se v nem delaji pomerne jednoduse. Kdyz to nebude nikdo popirat,
nemam potrebu to nekomu dokazovat ci jen tak otloukat o hlavu. Jak by se mi programovalo
v DirectX nevim. Je-li pristupne pres COM, predved ukazku ve VB.NET a ja ji zkusim emulovat
v Pythonu.
Testovat rychlost a efektivitu jakéhokoliv skriptovacího jazyka na proprietárních knihovnách
je zkrátka nesmysl.
Ale samozrejme ze ma. Ma to ten samy smysl, jako testovat rychlost a efektivitu jakehokoli
jazyka s knihovnama. Uzivateli vysledne aplikace je jedno v cem je aplikace napsana a proc
je rychla nebo pomala, jeho zajima vysledek a jak se mu dobre pouziva. A Python ma dnes v
tomto smeru co nabidnout.
Jeslti mi nevěříte, zkuste v Pythonu pro změnu odladit podobnou aplikaci, jako je
např. zde http://vbnet.aspweb.cz/msie/sound.htm. Ta aplikace je napsána ve VBScriptu
a dokud mi nepředvedete něco rychlejšího, mohu stejně jako Vy s klidem tvrdit, že ten
hloupý VBScript je mnohem rychlejší, než Python.
Ja zadnou aplikaci nevidim, jenom obrazek. Tvrdit muzes cokoli, to nic neznamena. Vem
si priklad ze me, ja nerikam ze je VB.NET pomaly, ja chci, abys predvedl funkcni ukazku,
abychom vykon mohli porovnat. Ta ukazka je trivialni, cloveku, ktery se chlubi tim, ze
chce ve VB.NET vyucovat realtime grafiku by nemela delat sebemensi problem. Jestlize ji
odmitas ukazat, vysvetluji si to tim, ze to pro VB.NET vypada tezce nepriznive, presto
neprohlasuji, ze je VB.NET pomalejsi nez Python, nemam to nicim podlozeno.
Mě osobně bude úplně stačit, když mi nalinkujete aspoň tři benchmarky, podle kterých
je Python srovnatelně rychlý, jako C. Do té doby je zbytečné vykřikovat, že všechny testy
na webu jsou špatné, jelikož nedokazují Vaše představy.
Benchmarky jsem ti sem dal osobne. O tech tvych nevykrikuji ze jsou spatne, protoze nevyhovuji
mym predstavam, ale protoze v nich jsou chyby. Chyby jsem konkretne identifikoval, odstranil
a provedl benchmarky znova a vysledky hovori v muj prospech. Kdkoli ma zajem si to muze sam
overit. Je zbytecne rikat, ze to je zbytecne, zadny soudny clovek ti na to neskoci.