Hraní na počítači se po poklesu opět vrací na výšiny, a to i proti velké konkurenci v podobě populárních herních konzolí jako PlayStation 4, Xbox One X a Switch. Větší zájem o herní příslušenství zaznamenali i výrobci herních monitorů.
Letošní rok by se mělo dle odhadů prodat přibližně 5,1 milionu herních monitorů v rámci všech značek, což je dvojnásobek toho, co se prodalo v roce 2017, kdy to bylo 2,5 milionu kusů.
Analytická společnost TrendFroce do segmentu herních monitorů striktně počítá jen modely, které mají frekvenci panelu 100 Hz a výše. Vzhledem k tomu, že frekvence 144 Hz už začíná být takový nový standard v oblasti herních monitorů a na trhu jsou i monitory, které mají frekvenci přes 200 Hz, je tato segmentace relativně objektivní.
V celosvětových prodejích herních monitorů se na prvním místě drží Asus, který je následovaný druhým Acerem. Na třetí a čtvrté pozici se pak střídají značky jako AOC, Benq, Samsung a Philips. V případě Samsungu, který se na čtvrtou pozici dostal letošní rok, je zajímavé zmínit, že 95 % jeho herních monitorů je zakřivených.
Pokud jde ale o herní monitory od všech značek celkově, zakřivené modely mají tržní podíl kolem 54 % a meziročně tento poměr stoupl o 23 %. Podíl plochých herních monitorů meziročně klesl z 77 % na 46 %.