Prodej pamětí klesne letos o polovinu

Diskuze čtenářů k článku

Hurricane  |  27. 06. 2001 21:52

Zdravim

To je ponekud divne, ze by ceny pameti byly tak nizko a zadny prodej ???

Nerekl bych. Zrovna dneska jsem koupil 256MB PC133 za 1720Kc, takze uz jsem vystaranej.

Hurricane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  27. 06. 2001 14:50

Zajímalo by mne, proč objemy prodaných pamětí klesají. Jaký je příčina tohoto jevu? Vždyť přece počítače se dodávají s čím dál většími kapacitami pamětí, takže by se dal čekat opačný trend, který by měl být ještě víc urychlen nástupem Windows XP (s velkými paměťovými nároky) . . . I když asi se to myslí jako prodej modulů (kusů) a ne MB (dříve - jeden modul = 64MB, dnes 256MB) - ale i tak by nějaký velký pokles neměl být, měl by zhruba kopírovat prodej PC . . . ale určitě ne pokles 45% - nebo že by o tolik klesl (měl klesnout) prodej PC?

Takže jak to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  27. 06. 2001 15:10

jednak se prodává méně počítačů, ale především se nejedná o 50 procentní pokles v počtu prodaných kusů, ale příjmů z jejich prodeje. když budou paměti levné, míň na nich utrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  28. 06. 2001 14:10

Aha . . . ale to by melo byt misto "objemy prodanych pameti" spravne "trzby z prodanych pameti" nebo neco podobneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Back  |  27. 06. 2001 10:42


V dohledné době se přejde z 256 Mbitových modulů na 1Gbit moduly a již nyní Samsung testuje 4Gbit, které chce začít prodávat v roce 2003. 

A k těm cenám.  Dovedete si představit ceny PC, kdyby EURO nespadlo o 30%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PKK  |  27. 06. 2001 13:22

He? Gbit modul?? Was ist das??? Za euro se mnoho komponent nenakupuje, ty jsou vetsinou dovazeny za USD z Taiwanu. Za euro se kupuji hlavne veci z Irska (PC, sitove karty, UPS,...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri F  |  27. 06. 2001 19:34

Nevim jak ty, ale vetsina lidi vydelava v Korunach (coz jsou v podstate Eura) nebo rovnou v Eurech. Takze kdyby bylo Euro o 30pct silnejsi, je pamet + - o 30pct levnejsi. Chapes?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Grünwald  |  27. 06. 2001 19:35

Vzhledem k tomu, ze temer 70% naseho zahranicniho obchodu je realizovano v Eurozone, tak je jasna vazanost ceske koruny na Euro. tedy kdyz EUR ted oslabuje vuci USD, tak oslabuje i CZK. Ovsem je treba rict, ze pokles EUR byl velky, ze CZK jej nekopirovala cely, ale jen cast.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diZZy danZ  |  27. 06. 2001 13:42

1 GBit je 128 MB, takze co je to za zazrak ? neni bit jako byte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pikachu  |  27. 06. 2001 15:01

Som rad ze napriek tomu, aby si ktokolvek z vas zobral do ruky nejaku DIMMku a pozrel sa, kolkoze modulov na nej je,

sa tu predvadzate v prepocitani bitov na byte...

Na mojej ,povalujucej sa po stole, 32MB DIMMke je 16 modulov, cize kazdy z nich je velky 16Mbitov. Keby som mal namiesto nich 1Gbitove moduly, mal by som celkovo 2GB DIMMkovy svab...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  27. 06. 2001 06:26

To je krásné že nám tu někdo vypíše ceny  (pravděpodobně v dealerské kategorii s obratem nad 100 000 mesicne) bez DPH. Myslím ale, že běžné uživatele by spíš zajímalo kolik za komponenty dají SKUTEČNĚ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 06. 2001 09:32

S tim nesouhlasim, napr. takova PROCA, nebo KARMA ma ceny hlavne disku takove jak pise autor a nektere i podstatne levnejsi. I v te nejhorsi dealerske kategorii, ktera neni limitovana zadnym odberem, staci pouze ŽL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkdev  |  27. 06. 2001 13:16

priklad :

  • maloobchodni cena pro 256MB PC133 (neznackova, ale kvalitni - ze sve zkusenosti) je 1637kc/ks

  • maloobchodni cena pro 256MB PC133 (znackovai) je 1718kc/ks

  • ceny jsou i s DPH

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Admin  |  28. 06. 2001 13:52

    Znackove PC 133-256MB za 1578,- s DPH - prvni maloobchod v Praze do kteryho jsem se podival .

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mkdev  |  28. 06. 2001 16:49

    Celkem by me zajimalo kterypak to ten prvni obchod je. S HW neksevtuji a ceny co jsem uvedl, byly zatim nejnizsi co jsem nasel.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Admin  |  28. 06. 2001 20:03

    Doporucuji obejit si celou Prahu a urcite najdete neco jeste levnejsi /aneb HLEDEJ SI SAM/. Nektery garaznici maj ceny jeste lepsi. Ja si radeji priplatim tech 20-50kc navic a mam jistotu za kdyz to chcipne tak nebudou problemy.

    Admin

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mkdev  |  28. 06. 2001 16:49

    Celkem by me zajimalo kterypak to ten prvni obchod je. S HW neksevtuji a ceny co jsem uvedl, byly zatim nejnizsi co jsem nasel.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Hi  |  27. 06. 2001 00:11

    tak by me zajimalo kdeze to jsou takove ceny jako pise autor tohoto clanku. Zejmena HDD.

    Hi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr Herma  |  27. 06. 2001 00:28

    No prece ve velkoskladu a bez DPH.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rado  |  27. 06. 2001 05:36

    Alfacomp Ostrava

    HDD WESTERN DIGITAL 7200ot./min. 20,0GB, 2Mb, cena 4150 s DPH

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Frn  |  27. 06. 2001 06:22

    Původní tazatel měl asi na mysli harddisk, nikoliv parodii od WD.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    lacola  |  27. 06. 2001 08:36

    Používám různé typy HD od WD již několik let a ani jednou jsem neměl problémy. Znám lidi, kteří nadávají na disky od IBM, další zase nadávají na Seagate, atd. Nepaušalizuj.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomas  |  27. 06. 2001 18:42

    Od r.1996 prodavam vypocetni techniku, HDD WD jsem prodaval pouze prvni dva roky,

    protoze VSECHNY prodane kusy byly behem zarucni doby reklamovany!!!!! a pri reklamaci (pokud byly bad sektory) WD nejdriv vratil HDD pouze preformatovanej takze do 3mesicu byla reklamace znova a doba vyrizeni byla take podstatne delsi nez u jinych HDD.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PKK  |  27. 06. 2001 08:52

    Vazeny kolego, WD jiz nekolik let (prakticky od podepsani aliance s IBM) dela jedny z nejlepsich disku s vybornym pomerem cena/vykon. Podle vsech dostupnych testu se drzi v tesnem zavesu za IBM, coz jsou zrejme nejlepsi disky dnesni doby, obzvlaste rada Telstar. Vim o cem mluvim, protoze nase firma prodava HDD od temer vsech vyrobcu, ktere jsou na ceskem trhu dostupne. Pokud bych mel udelat zebricek kvality a vykonu za cca posledni rok (situace se neustale meni, v tomhle kseftu jsou na strane VSECH vyrobcu velke vykyvy), tak 1.IBM, 2.WD, 3.Seagate, 4.Maxtor/Quantum, 5. Fujitsu, Samsung a jine "znacky". Sam doma pouzivam IBM, WD a Maxtor (vse 7200 ot.) a mohu rici, ze vsechny jsou hodne dobre: IBM je nejtissi a velice rychle, WD je zlaty stred a Maxtor neni zly, ale je dost hlucny a dost topi... (da se to ale vydrzet

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    miro  |  27. 06. 2001 12:37

    mam v praci WD, 10 GB a poviem vam, taky tichy disk som este nevidel. absolutne ho nepocut ani pri otvorenej skrini. vazne. ci sa hybe viem len podla blikajucej ledky.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mkdev  |  27. 06. 2001 13:11

    souhlasim, s nazoram na disky, ze sve zkusenosti : mam 30GB IBM 7200ot, ATA100, velmi tichy a velmi rychly disk, kdyz jsem ho kupoval, zajimal jsem se o parametry, ma nejkratsi pristupovou bodu cca o 0.1ms. Nechci nijak hanit ostatni dobry a sqvely disky, ale IBM je super.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    strd  |  27. 06. 2001 13:32

    ::ma nejkratsi pristupovou bodu cca o 0.1ms.

    To by mne zajimalo od ktetreho ze to disku ma o " 0.1ms nejkratsi pristupovou dobu" (velice zajimava konstrukce, cestinar by ale zaplakal...). I podle laickeho pohledu bude mit asi disk 15000rpm kratsi pristupovou dobu nez 7200rpm

    Namatkou Seagate Cheetah X15 36LP   ma udavanou pristupovou dobu 3.6ms

    kdezto ten vas IBM (zrejme 75 nebo 60GXP)  8.5ms

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  27. 06. 2001 15:17

    To je sice moc pekny, ale co se tyce nabidky IDE disku, maji HDD od IBM

    pristupovou dobu docela nizko, ale myslim si, ze nektere typy Quantumu

    jsou rychlejsi.(To je muj subjektivni nazor a nikomu ho nevnucuju..)

     

    Nelze srovnavat rychlost SCSI A IDE disku...........

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PKK  |  27. 06. 2001 15:42

    Ale, ale, ze se nescitaji hrusky s jablky se uci snad uz na zakladni skole... Pane vy jste machr, srovnavat IDE a SCSI disky, navic s rozdilnymi otackami...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Harry  |  27. 06. 2001 15:54

    Uz jste slyseli 10-20GB Samsungy? Nevis vubec o nem. Tady nekdo psal, ze nejlepsi je IBM a WD. Jak je to ale s tema nejruznejsima systemama ochrany dat? SafeGuard, SeaShield apod. To nehraje roli?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Karel Vávře  |  29. 06. 2001 18:23

    Dávám Ti za pravdu. Disky SAMSUNG jsou skutečně rychlé, za výtečnou cenu a nesmírně tiché. A perlička na závěr. Prodáváme cca 85% SAMSUNG, 10% SEAGATE a 5% WD. Reklamace: 80% WD, 19% SEAGATE a 1% SAMSUNG. Poměry jsem střelil od oka, ale odpovídají reálu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jiri Kuruc  |  27. 06. 2001 22:23

    Premyslim, kam vrazit svuj prispevek- tak treba sem

    Muj znamy ma v complu dva disky: Segate Barracuda 7200ot/min 20,4 GB a Quantum 7200ot/min 15,x GB.
    Jen chci poznamenat,, ze kdyz pracuje Quantum - je ticho po pesine. Jakmile se ozva Barracuda, je to hruuuuza.
    Na druhou stranu 40GB Barracuda je tichoucka. Je to rada od rady. Ne znacka. Ja osobne mam WDExpert 7200ot/min
    13,6 GB a slysim ho i kdyz na zacode sedim za zavrenymi dvermi.

    Toz tak

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    vitek  |  28. 06. 2001 08:23

    Souhlas s tim, ze je to rada od rady.
    U nas na pracovisti jsme pred nekolika lety vyhazeli skoro vsechny WD, protoze proste umreli.
    Nove rady jsou na tom urcite lepe, ale proste jsme ztratili duveru a nikdo uz nas nepresvedci, abychom si tuto znacku nasadili znova.
    Ted mame nekde Seagate Barracudy II 20 GB (opravdu hlucnejsi, ale rychle) a Quantumy Fireball 10GB (tiche a zoufale pomale).

    Nekdy se holt zadari a nekdy ne. Nic neni jenom dobre a jenom spatne

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    BlackRider  |  28. 06. 2001 11:34

    Hm, mam uplne jiny zkusenosti:

    WD Caviar - odesel behem pul roku, nejhlucnejsi disk jaky sem zacim videl...WD uz nikdy!

    Seagate Medalist a Seagate Barracuda - bezproblemovy disky odolny proti vsemu... sice sou slyset ale nak to nevadi...

    Maxtor - ze bezi sem poznal jen podle blikajici diody i kdyz sem mel pocitac rozlozenej na stole disk sem skoro neslysel...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    RaStr  |  28. 06. 2001 13:55

    Rad by jsem se take podelil o sve zkusenosti. Delam ve firme, kde cas od casu stavime PC, ale predevsim je opravujeme (tedy velmi zjedodusene receno). Proto mam celkem bohate zkusenosti a myslim, ze mohu celkem zodpovedne rici, ze disky IBM, WD a SG(Seagate) jsou zhruba stejne, tedy az do chvile, kdy se zacneme bavit o typu, sarzi a nekdy dokonce i kusu. Zejmena WD ma velke rozdily v sarzich (resp. datech vyroby) urciteho typu (novinky jsou zpravidla hlucne, horke a nespolehlive, kdyz uz je typ temer "na umreni", tj. v doprodeji, kvalita obvykle roste). Vysvetluji si to predevsim tim, ze z ve skutecnosti jsou HDD temer co kus to unikat, protoze na techologii se velmi rychle pracuje. Z predevsim marketingovych duvodu, se vsak tyto veci prilis neventiluji (ostatne, kdo by priznal dobrovolne a bez muceni, ze nedavno jete produkoval nekvalitni nebo mene kvalitni veci, asi nikdo, kdo chce jeste v budoucnu neco prodat, ze ?).U SG jsem byl velmi nemile zklaman, disk jako takovy pracoval vyborne, ale kompatibilita s radicem resp. deskou, drivery, atp. to byla hruza. Napr. na I815 cipsetu (ABIT)se mi nepodarilo SG (tusim ze to byl 10GB/7200/U66) vubec rochodit v sigle drive modu, musel jsem ho spijit na jedne ksande s alespon CD-ROMkou aby ho BIOS vubec nasel. Pritom na BX440 fungoval 100% a WD a jine mi na te 815ce bezeli taky v pohode, takze jasna chyba v disku.Nejlepsi zkusenost mam zatim s IBM, totiz minimalni a mozna prave proto je tak dobra, protoze kdyz jsem si asi pred rokem a pul koupil 13GB/7k2 WD a on mi ani ne po tydnu umrel, tak se mi kamos s 15GB/7k2 IBM pekne smal. Bohuzel ne moc dlouho, cca asi tak o tyden dele, a kdyz ten zazrak prinesl, zjistili jsme, ze jsou to identicke disky !!!! (IBM mel zcela evidentne pouze jiny firmware,polepky a kapacitu). prestal jsem se divit teprve kdyz jsem na webu zjistil jake ze to jsou vlastne vztahy mezi WD a IBM (totiz ze WD uz je vpodtate pouze pobockou IBM pro vyrobu disku a vyvoj probiha predevsim v IBM).

     

    Howgh,  Radek.

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor