Tato reakce neschvaluje chování vydavatelů. Pouze reaguji na to, že cena jít dolů musí, protože je dána rovnováhou nabídky a poptávky.
1, Celý spor mezi vydavately a kupujícími je o tom, že vydavatelé si stěžují na pokles prodejů při zachování cen. Podle tvého vysvětlení by taky mělo na druhou stranu platit, že při stejné ceně zůstane stejná poptávka. V podstatě tím popíráš to, co tím dokazuješ. ( Neměla jsi mezi předky nějakého Járu da ... ?)
2, Takže rada, aby šli s cenou dolů, je - já o koze, ty o voze. A vyvozovat z toho (ty jsi fakt studovala ekonomii?), že protože cena je dána rovnováhou mezi nabídkou a poptávkou musí jít cena dolů a ne naopak, je opět pitomost, protože i ten, kdo ekonomii nestudoval, ví, že primárním cílem podnikatele je zisk a ne počet prodaných jednotek. Pleteš tak bod 1, do cíle podnikatele.
Když prodáš 100 CD se ziskem 100, jsi na tom hůř, než když prodáš 50 CD se ziskem 250 (nepřipomíná to tak trochu ČR a CD?).
Výrobce se snaží najít takový průnik poptávkou, při kterém bude mít největší zisk. Ze spousty důvodů může tento zisk být vyšší při malém objemu prodadaných nosičů.
Vždy existuje hranice, do které se výrobní náklady na kus snižují. Pak dojde k nárustu nějakého fixního nákladu, který výrobní cenu navýší.
Například musíš zajistit více lidí, výrobních prostorů, techniky, jinou technologii... Takže, než bys CD vyrobila třeba 20.000 ks s náklady např. 100 Kč a toto množství by se prodalo po 120 Kč, tak vyrobíš třeba jen 2.000 ks (řekněme množství, které přesně odpovídá tvé současné kapacitě => proto na výrobu stejně drahé x přestože vyrobeno v menším množství) a střelíš je za 400,-
Výsledkem je, že oproti prvnímu případu, vyděláš v druhém případě o 50% více a nebudeš si muset dělat hlavu, co s lidma, které jsi nabrala, jak využít nové prostory nebo jak využít techniku, kterou jsi koupila na půjčku... atd. ... atd.
Proto ta ekonomická teorie, až na vyjímky nefunguje, ... je to pouze jedna, zavádějící a možná nezjednodušenější teorie v celé ekonomii. Ekonomii musíš vidět v co nejvíce souvislostech. Čím víc souvislostí si uvědomíš, tím se dopracuješ lepšího výsledku. Vytáhnout heslo "nabídka proti poptávce" a z toho vyvodit univerzální odpověď, to je jako nepustit kosmonauta na Měsíc, protože Měsíc patří básníkům.