Prodalo se už 60 miliónů PlayStation 2

Diskuze čtenářů k článku

mk  |  17. 09. 2003 15:48

Pro vývojáře je PS2 noční můrou, ten křáp byl zastaralý už v době, kdy poprvé vyšel. Zlatej XBox a PC :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  17. 09. 2003 07:08

Austrálie i Afrika z konzolového hlediska patří k Evropě zcela logicky z jednoho prostého důvodu - systém PAL. A to je největší úraz konzolí PS2. Při 20 milionech kusech PALových PS2 by se už výrobci her měli konečně zamyslet nad pořádnými konverzemi her z NTSC do PALu. Ze spláclých her s černými okraji je mi na blití . S Rovněž je mi na blití z toho, že hodně kvalitních her v PALu ani nevyjde (Suikoden 3, Xenosaga), zato každá srágora ano. Počty prodaných PS2 v jednotlivých regionech jsou podle mě zkreslené, protože z výše uvedených důvodů si i plno evropanů pořizuje NTSC konzoli (ti co nechtějí čipovat).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daproofX  |  16. 09. 2003 17:25

No, pokud bude podporovat psx a ps2 jen pomoci emulace, a ne primo hardwarove, a kdyz zaroven vezmu v potaz to ze pokud chcete na pc emulovat nejakou konzoli potrebujete radove 10-nasobny vykon emulovaneho pristroje, bude PS3 pekne naslapana masinka. Tak to uz se opravdu tesim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 09. 2003 11:40

PS2 emuluje PSX také jen softwarově...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  16. 09. 2003 12:04

Nechapu, proc je pouzito vyrazu "tzv. shipment ", kdyz se jedna o obycejnou dodavku zbozi. Neni to zadny neprelozitelny termin. Nebo to mam chapat jako snahu vypadat odborne a svetove?

Taky mi neni jasne, proc by 200.000 prodanych kopii mel byt slaby vysledek na jednu hru. Kdyz pocitame prumernou prodejnou cenu kolem 2.000 Kc, z toho vyrobci jde treba 1.000 Kc tak je to (podle me skvelych) 200.000.000 Kc pro vyrobce. Myslim, ze to je vynos znacne prevysujici realne naklady na vyrobu (programovani, grafiku, hudbu, animaci atd.) hry. Alespon v CR by to byla suma, ktera by se snad vsem SW firmam zamlouvala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  16. 09. 2003 12:23

Nevím, co to je "obyčejná" dodávka zboží, protože z termínu "dodávka zboží" není vidět, komu je zboží dodáno, zda se jedná o prodej nebo o dodávku na konsignační sklady. Dodávek zboží je tolik, že se pro to skutečně musí používat různé speciálnější termíny, jako je například "sell-in", "sell-out" a podobně. Všechno to jsou, představte si, dodávky zboží.

200 000 není dobrý výsledek na jednu hru. Pokud nemáme na mysli nějakou adventurózní hříčku, kterou spatlá dvoučlenný tým za tři měsíce. Udává se, že například pro nové verze konzolí má být průměrný náklad na tvorbu skutečně kvalitní hry, která je schopná uspět v celosvětovém měřítku a být také celosvětově prodávána (lokalizována atd.), v řádech až desítek miliónů dolarů, tedy tak jako na špičkový film. Spočítejte si pak, jak to finančně vyjde. Bledě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cocik  |  18. 09. 2003 00:53

tak jako ponekolikate, budu prosit i tentokrat - pane Hlavenko, mate ve sve firme spoustu lidi, kteri konzolim rozumi, tak at ty clanky radsi napisou oni a ne vy ... neda se vam uprit snaha, ale fakt tomu nerozumite (a pochybuju, ze jste si vzal me dobre minene rady o nakupu odbornych periodik k srdci)

srovnavate hrusky s jabkama, kdyz vezmete rozpocet na skutecne spickovou AAA hru (mezi nami - kolik PS2 her melo budget pres 10 mio USD? moc jich neni, co...) a srovnavate to s nejakym pofiderne prepocitanym prumernym prodejem jedne hry, do ktereho se pocitaji i propadaky a budgetovky (a ze jich je pozehnane) ... pochopte, ze se  vetsina PS2 her (vsech her, ne jenom tech par spickovych zalezitosti, o kterych jste na internetu cetl) pri prodeji 200k dokaze zaplatit, protoze tak velke naklady na vyvoj zkratka nema - tech par vysokorozpoctovych blockbusteru, kterymi argumentujete, ma prodejni cisla o jeden rad vyssi

udelejte si schvalne maly pokus ... podivejte se na http://www.the-magicbox.com/topten.htm kde najdete aktualni prodejni cisla pro japonsky trh ... schvalne se na ne podivejte a polozte si se mnou otazku - jaktoze se tem firmam vyplati ty hry pri takovych prodejich delat? ze by japonsti soudruzi znali nejake rozpoctove triky z kuchyne Vladimira Spidly? nebo to bude proste jenom kvuli tomu, ze ten vyvoj nestoji desitky milionu dolaru? jeste porad to vidite tak financne blede?

p.s.> s odpovedi si lamat hlavu nemusite - mame uzaverku, takze nemam cas poskytovat vam dalsi soukrome hodiny ekonomie v hernim prumyslu ... predplatte si to MCV a mozna i Edge a uvidite, ze zacnete chapat, jak tahle branze funguje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lania  |  18. 09. 2003 08:29

Víš, kdybych tě neznal... ale já tě znám. Má akorát holou díru v řiti, ze všech redakcí ho po čase vylili, protože nemohli jeho "moudrost" poslouchat, tak sedí zapškle na prdeli a poučuje aspoň po Internetu. Co jsi v životě dokázal, chudáčku (na rozdíl od Hlavenky)? Nic - ale poučuješ ho tady, jako kdybys byl světový guru, prý "nemám čas vám dávat další soukromé hodiny ekonomie". Už jsi je někomu dával, už je po tobě vůbec někdo chtěl?

Dovedeš si vůbec představit, jak se ztrapňuješ před svýma spolupracovníkama, hlavně bývalýma, kteří vědí, o koho jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oulecky  |  16. 09. 2003 10:57

USA a Kanada nejsou kontinenty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufafil  |  16. 09. 2003 09:47

Mam PS One,je to dobre stroj, i ted po letech. PS2 je taky pekna, ale protoze mam i pocitac tak prechod na PS2 pro jeji multimedialni funkce se me nevyplatil. Ale uz se tesim na trojku:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor