ProCA a Tesco hlásí 39 000 kusů prodaných počítačů

Diskuze čtenářů k článku

Hanz  |  01. 02. 2003 11:05

napsaný podle zásady "čí chleba jíš, toho píseň zpívej".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ree  |  01. 02. 2003 15:42

bohuzel, to je dneska uz vsude ...

ber to tak, firma kdyz nema dobre PR, tak neprodava, a novinari neodmitnou, kdyz jim reknes ..tady mate XXXX na testy a kdyz to dopadne dobre, tak si to nechte ...

hadej jak to pak dopadne ....

je zajimave ze tento clanek neni o trhu PC v ceske republice, ale o tom jak roste forma ProCa

Vzdelanost novinaru je videt na tom, jak neustale popdoruji tezi, ze pocitac vyrobeny podle ISO 9XXX je KVALITNI ...

Stacil by jeden semestr o teorii kvality, a konecne by pochopili, ze tovarna , ktera ma jekekoli ISO muze sypat shity jeden za druhym, pokud neni na zacatku dobry navrh a design v zajmu zakaznika. Zamenuje se zde kvalita procesu vyroby/vyvoje s kvalitou vyrobku tak jak ji vnima zakaznik (nepada to, nekazi se to , je to hezke.....)  ale s tim nema ISO 9001 vuuuuubec nic spolecneho

Pokud proca na zacatku vymysli pocitac se shitoznim chipsetem nebo biosem (nevymysli, pouze zamontuje to co ji nekdo proda, nebo to ce je momentalne dostupne jako nejlevnejsi), tak to projede tovarnou s ISO9001 jak po masle, bude to vyrobene presne podle specifikaci daneho procesu (tudiz shodne s navrhem procesu a vyhovujici tak norme ISO) ale shit to zustane

Ono kdyz navrhnete auto z bakelitu, ktere po 50000 km shori a rozpadne se, protoze tak BYLO na pocatku navrzeno,

a bude stat 5000,- kc, tak bude z hlediska ISO kvalitni

To se netyka jen procy, ale vsech firem, co se ohani normou ISO ...(autocont, tesco, mozna dalsi)

Mozna by mel vyjit clanek o tom co ISO je, skripta z VS Teorie kvality se daji koupit

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  02. 02. 2003 09:56

jo, ja bych si nikdy nekoupil pocitac od autocontu nebo procy - rozumej v celku, a kdybych ho dostal tak ho hned prodam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aldair  |  02. 02. 2003 22:50

No PC Autocont bych zas tak nehaněl, jsou sestaveny z komponent, které opravdu moc problémů nezpůsobují, vyzdvihuji hlavně desky Asus, které opravdu moc problémů nenadělají a jsou v každém PC Autocont.Jinak můj názor je, že nejlepší je PC sestavit sám ze značkových komponent (hlavně základní deska, grafika a paměť), které jsou na listu Microsoftu, tj. certifikované, samozřejmě to platí v případě OS MS. Samozřejmě mnoho lidí se musí spolehnout na výrobce PC díky tomu, že nemají zkušenosti s vlastním sestavení PC. Těm bych doporučil, sestavu od výrobce si prohlédnout po komponentách a ověřit si na stránkách mrkvosoftu, zda danné komponenty jsou certifikovány (tudíž dle MS bezproblémové).

PS: Nejsem fanda Mrkvosoftu - sám testuji Linux na VM waru, základem bohužel zatím jsou pro mě winXP (i když až nasaju více modrosti ve správě linuxu asi na něj přejdeu), MS kompatibilní uvádím proto, protože MS OS si pořízuje většinou laik, který sám PC nasestaví

 

Adios Amigos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ree  |  03. 02. 2003 00:20

zase vedle, to ze si koupim hromadu certifikovanych komponent neznamena , ze to jest ebude chodit spolehlive dohromady

vzdyt oni napr. nektere karty MSI nechodi s MSI boardy

Idealni je koupit znackovy pocitac , a dat si do neho svou grafiku a zvukovku

Nebo pokud tomu dobre rozumim, tak si ho postavit, ale tomuhle kriteriu bohuzel vyhovuje dneska asi tak 30% lidi, co si pocitace stavi

Ovsem ,ze tomu rozumi si bohuzel o sobe mysli 100%

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aldair  |  03. 02. 2003 07:14

Jasně nekompatibilita mezi HW se najde u něčeho vždycky. Mrkvostar je toho zářným příkladem - měl jsem GK - už nikdy více. Jinak to s tou certifikací HW je opravdu dobrá věc, protože certifikace znamená softwarou bezproblémovost. Využívá se to třeba světovými výrobci HW, kteří by si netroufli dát do sestavy něco co není certifikovánou mrkvosoftem. Při použití komponent na servert s OS winnt je toto naprostou nutnosti. JInak zapoměl jsem zmínit, že hraje roli i celková vyváženost sestavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  03. 02. 2003 10:36

Proč? Proč zrovna AutoCont? Proč né třeba Brave? Nebo Hal? Nebo Links nebo jak se to jmenuje? Copmaq, Dell, HP.....

Tím že si koupíš značkové PC tak získáváš spoustu výhod. Třeba to že když tě hodně nasere tak to vrátí peníze. Nebo třeba že máš záruku tři roky pomalu na všechno. A to takovou že většina firem které prodávají tyhle značkové PC se snaží aby ten počítač spravily v co nejkratší době. To je taky reklama. A většinou se to spravuje tak že dostaneš nový díl co je vadný.

Když si postavíš počítač sám z toho co si koupíš, tak jakmile se ti něco pos... tak nevýš na 100% co to je. Když to zjistíš, tak se dohaduješ s tím co ti to prodal o reklamaci. Někdy se ti to vrátí v původním stavu že s tím nic není. To se ti u většiny značkových PC stát nemůže.

Teď tady nikoho nepropaguju, jenom se snažím vysvětlit princip značkových PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aldair  |  03. 02. 2003 12:20

Člověče já nepropaguju Autocont, jen říkám, že není tak špatný jako je třeba Tesco nebo Brave. Jinak značkové PC taky nemusí být super, už jsi viděl někdy Brio od HP, nebo nynejší Compaq workstationy? To jsou šunky k pohledání. Jinak nejlepší PC se který mám pozitivní zkušenost je od HP Vectra.

Jinak kdo říká, že doporučuji sestavovat PC každému? Sestavit PC musí člověk zkušený, který ví jak co funguje ne kutil s manuálem k základní desce. Laikovy jak jsem řekl sestavení stanice vlastními silami vřele nedoporučuji. Jinak ISO 9000 pro celou sestavu je k smíchu. Jinak sám si stavím svoje PC, poslední mám ho 24h denně v provozu, mám ho dle testů výkonější než referenční značkové třeba od Compaqu se stejnou konfigurací (jiná základní deska a paměť Asus/Kingmax).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  03. 02. 2003 12:29

Ano viděl. Nemůžete srovnávat levné pc s těma lepšíma. I HP a Compaq dělají levné PC, ala i ty levné PC jsou celkem vymakané. Pecko které se dá kompletně celé rozložit rukama po povolení jednoho šroubku je celkem dost dobrá věc.

Já jsem si poslední počítač nechal postavit od jedné nejmenované firmy. Mám na něho záruku a náhradní díl do druhého dne. Neber to za ty prachy. A dal jsem za to jenom 40 tis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  03. 02. 2003 10:30

O ISO toho asi moc nevýš co? A třeba o tom že pokud chce firma vyrábějící PC s tím PC prorazit a udělat si jméno tak ho před tím než ho hodí do výroby nějakou dobu testuje jak se chová. Problém jsou s PC která někdo vyrobí jako levná. Zákazníkovi nevysvětlíš že levné PC není kavlitní PC. Když chceš kvalitu tak investuj. Ale na to neslyší. Místo toho budou nadávat ýe je to krám a že chce své peníze zpátky a že půjde jinam. Ono ISO v podstatě podchytává i to, aby to auto po 50000 km neshořelo. Ale to jenom jako bokovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DDT  |  03. 02. 2003 15:30

No spis bych rekl, ze ISO podchytava, aby to auto po 50 km neexplodovalo i s ridicem a aby ho nevyrabeli zfetovani houmeless bez vzdelani nekde v kulne. Pokud po 50000 km shori motor kvuli totalnimu opotrebeni, tak to pres ISO klidne projde, protoze je vec zakaznika, jestli chce autak na 50000 km za 50.000 korun anebo auto na 500000 km za 500.000 korun...
Ostatne resime neresitelne: Dokud bude v tehle zemi dost lidi, kteri prijdou do hypermarketu a koupi to nejlevnejsi aniz by se ptali po kvalite, budou se vyrabet (nejen) pocitace v dobre kvalite z mizernych komponentu, o ktere bude kvuli mimoradne nizke cene nemaly zajem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  03. 02. 2003 15:41

Zní to jako klasický povzdech servisáka. Ale je to pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Benda  |  31. 01. 2003 23:01

Vedu na jedne diskusi vlekly spor o diakritice v prispevcich. Nechci ho zavadet i tady, ale bylo by mozno nepsat prispevky s diakritikou?

V prichozim mailu se mi zobrazuji paznaky (asi je psanu v nejakem Unicode a server to nepridal do hlavicky), no a ani na strankach se mi nezobrazuje dobre. Je mozne ze tato chyba je zpusobena tim ze pouzivam Mozillu, ale i tak bych se primlouval bytch se za
diakritiku nepouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Benda  |  31. 01. 2003 12:37

V clanku neni napsano jak na vyvoj prodeje PC pusobi projekt Internet do skol.

Je obecne znamo, ze prave firma AutoCont tento projekt realizuje. Protoze se jedna o znacne rozsahnlou statni zakazku ma zcela jiste vyznamny vliv na prodej pocitacu firmy AutoCont.

Nejevi se mi tedy vhodne prohlasovat, ze podle vysledku firmy AutoCont nas vlna krize prodeje pocitacu nezasahla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  31. 01. 2003 17:47

To je správná připomínka, díky za ni. Nicméně:
- článek uvádí prodeje ProCA a Tesco, tedy značek, které do školství nešly, a výsledky jsou růstové. Stejně tak i další firmy, které do školství nedodávaly, hlásí dobrá čísla
- věřím, že budeme mít brzy podrobná čísla i o prodeji počítačů AutoCont, dotazy už představitelé firmy obdrželi.

Zakázka do školství byla samozřejmě jedna z největších v historii domácího IT, ale jsem přesvědčen, že vzrůst počtu prodaných PC by nastal i bez ní. (Navíc samozřejmě i takováto zakázka se musí do celkových čísel počítat - proč ne?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  31. 01. 2003 20:27

Problém u toho Internetu do škol. Prodaných nebo dodaných???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Artaban  |  31. 01. 2003 21:08


Z tiskove zpravy:
"V uplynulém roce získala AT Computers øadu významných distribuèních kontraktù a výraznì tak upevnila svou pozici na èeském trhu. Významný je také nárùst vyrobených a prodaných vlastních poèítaèù na celkových 72 341 ks, což pøedstavuje absolutní špièku v celém regionu východní Evropy a oproti roku 2001 nárùst o 41,4%."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Benda  |  31. 01. 2003 23:02

Vedu na jedne diskusi vlekly spor o diakritice v prispevcich. Nechci ho zavadet i tady, ale bylo by mozno nepsat prispevky s diakritikou?

V prichozim mailu se mi zobrazuji paznaky (asi je psanu v nejakem Unicode a server to nepridal do hlavicky), no a ani na strankach se mi nezobrazuje dobre. Je mozne ze tato chyba je zpusobena tim ze pouzivam Mozillu, ale i tak bych se primlouval bytch se za
diakritiku nepouzivat.

Odpovědět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Artaban  |  03. 02. 2003 18:20

Nazdar Lukasi,

v tom textu, ktery jsem citoval, se diakritika zobrazuje blbe kazdemu. Je to kvuli tomu, ze se to blbe prevedlo pri Ctrl-C, Ctrl-V. Opravdu ten text nehodlam rucne prepisovat. Jestli ti to vadi, tak to necti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 01. 2003 10:07

Ve firme ProCa jsou holt sikovni lide.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor