Proč? Protože by se ukázalo, že král je nahý

Diskuze čtenářů k článku

Radek  |  01. 11. 2004 01:04  | 

Clovek by skoro rekl, ze si nekdo dela reklamu sam sobe. Cely tenhle clanek je postaveny na hlavu, obycejni lidi v CR nehledaji na google a proto tam ceske firmy s obycejnym sortimentem jen tak nepujdou inzerovat a budou na ceskych portalech. Navic placeni si za proklik je taky blbost, autor ocividne nezna interni situace portalu a osobne bych si ja nedovedl predstavit, kdyby se preslo z casove placene reklamy na reklamu placenou na prokliky, navazonost jednotlivych reklam by byla katastrofalni a prehlednost v tomto minimalni. Ciste cileny clanek s nulovou vypovidajici hodnotou a nejakou uvahou autora nad tim, jake by to bylo super, kdyby system placeni reklamy, jenz pouzivaji oni pouzivali i jini. Smula a uprimne receno nazor o tom, ze s tim tyto portaly nekdy v blizke dobe prijdou je zcela zcestny, spis naopak. Reklama na portalech v CR bude jeste pekelne dlouho dana casovym obdobim a ne poctem prokliku, toto uz tu bylo a upustilo se od toho, navic i pri reklame delane na casove obdobi se da ve vetsine pripadu docela presne rict, kolik prokliku bude dana reklama za urcity cas mit, takze se nebavime o nejakych nulovych vecech, ale docela presnych cislech, jenze to by pan autor, krom sve uvahy taky musel znat onu interni situaci v jednotlivych portalech.

Pro prudice a "znalce" jsem v tomto vic, nez fundovany, jako pracovnik nejvetsiho ceskeho portalu vim o cem mluvim, tohle je kopa blbosti s jedinym cilem poukazat na to, ze male portaly typu zive atd. musi prodavat banery, textove tipy, sponzorovane odkazy atd. na prokliky uz jen proto, ze by na jeden rok dopredu moc veci neprodali. Srovnani s Google je uplne zcestny, je to uplne o necem jinem a firmam mimo okruh IT se absolutne nevyplati mit jakoukoli reklamu na google, protoze obycejni lidi, pro ktere jsou cileny reklamy na portalech tam proste nehledaji produkty a vyrobky. Ono najedte si na cesky portal napiste "kino" a najdete si kina v Brne, 3 kliky a mate to... u googlu je to o necem jinem, tam uz musi clovek vedet jak to napsat, jinak vam to stejne najde odkazy s ceskych portalu a tak je to sevsim. Kozenou bundu pujde 99% ceske populace hledat na ceske servery ne na google...

... dalsi blud je zacilenost. Autor pukazuje, jak je tato ("jeho") forma reklamy zacilena, prominte mi, ale veskere stavajici ceske portaly jsou vysoce zacileny. Pokud si firma zakoupi, at se zobrazi na slovo "bunda" tak se zobrazi jen kdyz nekdo napise tento vyraz popr. s pravostranym rozsirenim, jinak nikdy. Copak tohle neni zacilenost.

- holt snaha o demagogii a podporu vlastnich sluzeb s nenapadnym shozenim konkurence a konstatovanim nesmyslu o tom, ze jednou neco bude, co uz bylo a neujalo se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  01. 11. 2004 01:34  | 

tak teda nevim co myslite pod pojmem "bezny uzivatel" ale znam spoustu lidi kteri hledaji i ceske weby googlem nemluve o lidech kteri prakticky nic jineho nez googlu nepouziji..ja osobne jsem drive hojne vyuzival seznam ale ten se podle me zmenil k horsimu a hledat v nem neco ( a nejen v nem ale i v centru ci v atlasu ) je jako hledat neco ve zlatych strankach-jen listujete a na kazde strance se na vas vyvali tuna reklamy a ty "sponzorovane" odkazy se pletou na zacatku vyhledaneho vyrazu (jenze zpravidla to vubec neni to co jsem hledal), nemluve o razeni onech odkazu o kterem by se dalo taky polemizovat:o))

mluvite o googlu jako by to bylo snad nejake umeni tam neco najit ale na cesky chportalech se 3 kliky podle vas dostanu presne tam kam chci..no na googlu najdu spise to co hledam nez v na ceskem portalu a kdyz uz tak radsi vyuziju jyxo ktere umi mnohem vic nez cely portal dohromady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 01:51  | 

souhlasim, taky pouzivam google, taky pouzivam i konkurencni servery, jen tady autor vytrhl nejaky typ reklamy z google + neco co asi i sam (ci sami) pouzivaji a dal najevo, ze ostatni jsou drazi a ze to neni ono, poukazal jsem na jeho totalni blbost a to, ze micha veci zcela odlisne. Pracuji v oblasti reklamy na internetu uz peknou dobu a tak myslim, ze mam kapku zmapovanou situaci. Na google chodi hledat cca 20% uzivatelu, jenz vyuzivaji vyhledavani na portalech, takze uprimne receno, zbyvajichich 80% hleda jinde. Navic jsem si vic, nez jisty tim, ze z tech 20% tech, jenz hledaji na google nehledaji produkty a sluzby v jejich okoli, ale spise informace ze sveta, ruzne softy, ruzne downloady a pokud mi tu nekdo zacne tvrdit, ze vsichni z jeho okoli hledaji na googlu vanocni darky v Horni Dolni od pana Novaka, tak s tim muze jit nekam. Uz jen z toho podilu firem, jenz investuji penize do Google pro svou reklamu je to jasne. Jak sem rikal, muzu mluvit z praxe a muzu rict cisla za mnoho-set klientu, krom firem z oblasti IT a firem se specificikym zbozim, jenz neni urceno pro bezne lidi (vyrobni stroje, nastroje, soucasti pro firmy, provozy, vyrobu atd.) neinzeruje na googlu z ceskych firem temer zadna. Neznam zadnou firmu jako jsou napr. pneuservisy, realitky, vyrobci a prodejci naradi, nastroju, treba oken, dveri, aut atd. jenz by investovali do googlu pro reklamu, tito vsichni inzeruji tam, kde je bude hledat masa lidi a ne par jedincu a nadsencu, kteri treba uz jen z principu nikdy na zadny cesky portal hledat nepujdou.

Dalsi veci je cena, ano muze se to zdat super, ta 1,5Kc za proklik, ale jak si muze byt autor jisty, ze ho v konecnem dusledku nevyjde placeni za proklik draz, nez placeni za cas, dejme tomu, ze mesic banneru bude stat 3000Kc a za tu dobu bude mit 3000 prokliku, co vyjde pak levneji? Kazdy kapku rozumne myslici clovek musi videt, ze je to pokus o nenapadne ziskani lidi na svou stranu a na stranu toho, co poskytuju a nabizim ja. Kdyby to bylo tak super, jak zde pise pan autor, kdyby to v nasi zemi tak sypalo, jak to sype googlu, myslite si, ze by to portaly nedelaly? A myslite si, ze portaly stoji o to, aby vypadaly jako google? Proc ma napr. Seznam pres 2,5mil uni navstevniku za mesic a google z CR ne? Uz jen ten vzhled laka lidi a o tom to je. Ceske portaly jsou zamereny ciste a pouze na firmy pusobici v CR a primarne zamerne na bezne obcany, male a stredni firmy a vecmi pro okamzitou potrebu a proto tam firmy inzeruji a plati si reklamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  01. 11. 2004 02:28  | 

ted jde ale o to kolik lidi bude vubec hledat ten produkt z horni dolni?myslim ze pojem jako napr "vltava.cz" je velmi rozsiren a kupovat pres net cokoli jineho nez co je prave tam je u nas spise hudba budoucnosti ale ano mate castecne pravdu hledat ovsem i tak spise pouziji prave jyxo protoze vysledky budou presnejsi nez na portalu a bez reklam (jinak jinak google je cesky a v rozsirenem hledani-pokud tedy neznate "triky" a nezadate to hned-muzete nastavit aby vyhledaval pouze na ceskych webech)..jinak tech 2,5 milionu lidi urcite nepritahuje vzhled seznamu ale spise doprovodne sluzby jako mail,novinky a pod..kolik z tech lidi opravdu pouzije katalog?

jakozto pracovnik portalu urcite vite jaky je pomer zobrazeni a prokliku a tech 100% co rikate by bylo opravdu peknych ale to banner zarucit nemuze ja osobne myslim ze pokud bude mit bannerova kampach uspenost 10% tak ji lze povazovat za velmi uspesnou ale ona kontextova reklama ma tech 100% kliku za ty 3000kc a ono i samotne zobrazeni bez kliknuti muze prinest dalsi zakazniky pokud se v te dane reklame objevi link..lide na neho v tu chvili treba nekliknou ale muzou si ho zapamatovat a navstivit web pozdeji (to mam z vlastni zkusenosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 07:42  | 

co vyjde levněji? To záleží i na celkovém TCO tj. i množství času, který budu muset věnovat do nesmyslných otázek, které jen zdržují atd.

"kdyby to v nasi zemi tak sypalo, jak to sype googlu, myslite si, ze by to portaly nedelaly?"
Google funguje na jiném principu než portály u nás. Google si to totiž může dovolit což ony převážne ne. Snad jen Seznam.

viz. http://www.jakpsatweb.cz/weblog/a/1098871740-proc-ceske-portaly-nestoji-o-ppc-reklamu.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 07:47  | 

"firem se specificikym zbozim, jenz neni urceno pro bezne lidi (vyrobni stroje, nastroje, soucasti pro firmy, provozy, vyrobu atd.) neinzeruje na googl"

a nepřijde vám, že i tech 20% procent lidí, které jste u vyhledávání Google uvedl vy je na tenhle typ lidí už docela hodně?
Že

"...kde je bude hledat masa lidi a ne par jedincu a nadsencu.."
Opět bych vám připomenul, že vámi deklarovaných 20 procent je víc než má Centrum i Atlas dohromady. Jaktože se uživí?

"Uz jen ten vzhled laka lidi"
To je dost subjektivní věc. Já když se podívám na Seznam tak se mi líbí ze všech portálů nejníň. Nejhezčí se Centrum.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAno_F., MAno_F.  |  01. 11. 2004 14:04  | 

Tak jsem schvalne zkusil na www.google.com zadat Vami napsana klicova slova:
Pneu servis:
Sponzorované odkazy
 
GT Radial
Dovozce pneumatik GT Radial do ČR.
Velkobchodní i maloobchodní prodej.
www.gtradial.cz 
Realitka:
Sponzorované odkazy
 
Atlantis - reality
reality, prodej - pronájem, byty,
domy, kanceláře, pozemky, chaty atd
www.atlantisreality.cz

Naradi:
Sponzorované odkazy
 
Nářadí
Nářadí pro Vaši dílnu i zahradu,
široký výběr z mnoha značek.
www.HobbyExpert.cz
Všechno zboží v akci
patro.cz - internetový hypermarket
pouze s akčním zbožím
www.patro.cz
Narex a Protool | Kasa.cz
Vrtačky, Brusky, Pily a další zboží
z hobby sekce za skvělé ceny
www.kasa.cz
Nářadí - široký výběr
Nářadí do dílny i na stavbu
prodej, půjčovny a servis
www.instalater.cz
Pracovní plošiny Starka
Půjčovna, prodej a servis
elektronářadí, stavebních strojů.
www.starka.cz

okna:
Sponzorované odkazy
 
abc okna Praha, dodavatel
plastových oken pro Váš byt, dům i
panelák. Výhodný splátkový prodej.
www.abc-okna-praha.cz
Firmy pro exteriér
bazény, zahrada, dveře,
okna, střechy, schody, apod.
www.jihoceskestavby.cz
Rubikon
Okna a dveře nejvyšší kvality.
My umíme být levnější!
www.rubikon.cz

 
Staci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 01:53  | 

souhlasim, taky pouzivam google, taky pouzivam i konkurencni servery, jen tady autor vytrhl nejaky typ reklamy z google + neco co asi i sam (ci sami) pouzivaji a dal najevo, ze ostatni jsou drazi a ze to neni ono, poukazal jsem na jeho totalni blbost a to, ze micha veci zcela odlisne. Pracuji v oblasti reklamy na internetu uz peknou dobu a tak myslim, ze mam kapku zmapovanou situaci. Na google chodi hledat cca 20% uzivatelu, jenz vyuzivaji vyhledavani na portalech, takze uprimne receno, zbyvajichich 80% hleda jinde. Navic jsem si vic, nez jisty tim, ze z tech 20% tech, jenz hledaji na google nehledaji produkty a sluzby v jejich okoli, ale spise informace ze sveta, ruzne softy, ruzne downloady a pokud mi tu nekdo zacne tvrdit, ze vsichni z jeho okoli hledaji na googlu vanocni darky v Horni Dolni od pana Novaka, tak s tim muze jit nekam. Uz jen z toho podilu firem, jenz investuji penize do Google pro svou reklamu je to jasne. Jak sem rikal, muzu mluvit z praxe a muzu rict cisla za mnoho-set klientu, krom firem z oblasti IT a firem se specificikym zbozim, jenz neni urceno pro bezne lidi (vyrobni stroje, nastroje, soucasti pro firmy, provozy, vyrobu atd.) neinzeruje na googlu z ceskych firem temer zadna. Neznam zadnou firmu jako jsou napr. pneuservisy, realitky, vyrobci a prodejci naradi, nastroju, treba oken, dveri, aut atd. jenz by investovali do googlu pro reklamu, tito vsichni inzeruji tam, kde je bude hledat masa lidi a ne par jedincu a nadsencu, kteri treba uz jen z principu nikdy na zadny cesky portal hledat nepujdou.

Dalsi veci je cena, ano muze se to zdat super, ta 1,5Kc za proklik, ale jak si muze byt autor jisty, ze ho v konecnem dusledku nevyjde placeni za proklik draz, nez placeni za cas, dejme tomu, ze mesic banneru bude stat 3000Kc a za tu dobu bude mit 3000 prokliku, co vyjde pak levneji? Kazdy kapku rozumne myslici clovek musi videt, ze je to pokus o nenapadne ziskani lidi na svou stranu a na stranu toho, co poskytuju a nabizim ja. Kdyby to bylo tak super, jak zde pise pan autor, kdyby to v nasi zemi tak sypalo, jak to sype googlu, myslite si, ze by to portaly nedelaly? A myslite si, ze portaly stoji o to, aby vypadaly jako google? Proc ma napr. Seznam pres 2,5mil uni navstevniku za mesic a google z CR ne? Uz jen ten vzhled laka lidi a o tom to je. Ceske portaly jsou zamereny ciste a pouze na firmy pusobici v CR a primarne zamerne na bezne obcany, male a stredni firmy a vecmi pro okamzitou potrebu a proto tam firmy inzeruji a plati si reklamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  01. 11. 2004 12:35  | 

Muzu videt banner, ktery udela clickrate 10%? 0,5% - to mozna, ale 10%? V Guglu stoji privedeni skupiny 100 zakazniku co poptavaji "kozena bunda italie" 300 Kc. Kolik bude stat banner, ktery se nebude zobrazovat kontextove? Kolikrat to bude drazsi? 100x? 1000x? Nevim ale cena je radove jinde. Co jsem cetl analyzu, tak pak kazdy zakaznik ktery prijde pres takovouto banerovou reklamu stoji radove stokoruny. To si muze dovolit firma co dela brandovou reklamu, Coca Cola treba. Nebo Nike. Ten je jedno ze daji 150 000 Kc za reklamni skin portalu na 14 dnu a prijde jim na web o 50 lidi denne vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.Hannes., .Hannes.  |  03. 11. 2004 15:28  | 

jj spousta (vetsinou spise zkusenejsich uzivatelu) pouziva mnohem vic google nez cokoliv ostatniho. ja osobne sem na seznamu nehledal uz nejakej ten mesic, protoze proste nenajde to co chci. hledani v katalogu je vlastne hledani ve vetsinou amaterskejch strankach, kde na vas akorat budou blikat tuny jezdicich textu. neco jinyho je to napr u firemniho hledani ci pri hledani nejakeho kontaktu/telefonu, tam se to mozna vyplati.
google je ale posledni dobou taky docela zaprasenej, vsemozny klikaci farmy a redirecty z toho delaj docela peknej bordel. pri zadani casto pokladanych vyrazu vetsinou na prvnich deseti mistech najdete naprosto nerelevantni stranky akorat s bannerem na porno, v horsim pripade se vam pres activex rovnou nainstaluje neco do pocitace nebo prida 20 zalozek do oblibenych. s tim se ale neda nic moc delat. zkuste ale pouzivat vivisimo.com tam jsem kolikrat nasel mnohem lepsi vysledky nez na googlu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  01. 11. 2004 08:15  | 

Myslim, ze byste se mel predevsim probrat vy. Predpokladam, ze delate na seznamu a muzu rici jedno, tak jak je zprasene vyhledavani na seznamu, tak neni na zadnem jinem portalu, clovek tam najde leda velke kulove...
Kazdy, kdo ma 5 pohromade, tak pouziva google, nebot tam najde skutecne relevantni odkazy anebo jak uvadite jyxo, rozhodne ne zadny z ceskych portalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mti.  |  01. 11. 2004 16:25  | 

seznam : "velke kulove" ... 337 zaznamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  01. 11. 2004 23:11  | 

google://"velke kulove": 435 vysledku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:52  | 

Tím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:52  | 

Tím ovšem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:53  | 

Tím ovšem jen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:54  | 

Tím ovšem jen potvrzujete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:54  | 

Tím ovšem jen potvrzujete tvrzení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 11. 2004 10:55  | 

Tím ovšem jen potvrzujete tvrzení výše, že se tam to velké kulové najde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  01. 11. 2004 02:11  | 

dobre ste urobili, ked ste sa predstavili a napisali pre koho pracujete. nemusi Vas teraz nikto obvinovat z nicoho.
kazdopadne nech sa mi nikto nesnazi nahovorit, ze pre akekolvek lokalne portaly vratane ciech - seznam, centrum, atlas - nie je google konkurenciou. google je totiz konkurenciou pre kazdy vyhladavac a je absolutne jedno, ci je to yahoo, alebo nejaka malicka firmicka z prahy, ktora spravuje domenu seznam.cz. na druhej strane i ten seznam.cz je konkurenciou pre google, ale to uz zrovnavame Skoda Auto s General Motors, takze dokazem pochopit podrazdenost akehokolvek miestneho portalu, ktory funguje cez 10 rokov, ak sa zacneme bavit o akejsi novej firme google, ktora to robi inac a niekolko stonasobny prijem tecie bez toho, aby ktokolvek pohol prstom.
tvrdenie, ze cesi nevyhladavaju v google - mozno nie tak, ako v sezname, ale povedzme si uprimne. vazne verite tomu, ze to vzdy bude takto?
netvrdim, ze autor ma v dovode pravdu, preco ceske portaly nejdu na pay-per-click model - ja ten dovod sam nepoznam.. mozno ma autor pravdu a mozno sa seznam a dalsi obavaju az prilis velkej zmeny. pochybujem, ze z noveho modelu by mali radost predovsetkym reklamne agentury, ktore priniesli do portalov miliony za tie roky fungovania. otazka je, ci maju ceske portaly dostatocne rezervy, aby dokazali prezit aj rocne obdobie sucha, kym sa ceske firmy "naucia".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  01. 11. 2004 02:18  | 

este doplnim
 
z predchadzajuceho prispevku od Radeka je mi uz uplne jasne, preco je taky podrazdeny... ved ak predava reklamu pre seznam.cz, novy model pay-per-click by ho spravil velmi pravdepodobne v systeme nepotrebnym
 
idem na to spravne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 02:49  | 

jasne, ze ano, ja se za to nestydim a neschovavam se. Kdyz by byl jiny produkt placeny za proklik byl bych placeny jinak, tot vse. Objem reklamy je dany, nevim jake mate povedomi o firmach, ale vetsina firem ma vyhrazeny finance pro reklamu a proste maji danu sumu pro inte reklamu a at je takova ci makova oni ji uvolni, protoze docela funguje. Mi jde o ten princip, kvalitni libivy uspesny banner miva uspesnost ze shlednuti do 2% to jsou ty uspesne, jinak kolem 1%. Ale je otazkou co je lepsi. Dejme tomu, ze by 1 proklik stal 2Kc a firma ma dejme tomu sumu 10k na 1 rok pro reklamu na netu. tzn. za tech 10k ma 5tis. prokliku. Urcite jsou pripady, kdy za 10k za 1 rok firma 5tis. prokliku nema, tudiz PPC by ji vysel levneji, urcite jsou pripady, kdy ma vic, nez 5tis. prokliku a PPC by ji vysel draz. Vsechno ma svoje. PPC se uplatnuje na malych webech typu zive apod. ale ne na takovych vyhledavacich jako je Seznam. Google a Seznam, Centrum, Atlas, EDB, Inform, ZS atd. jsou uplne o necem jinem. V nasi republice lide zatim v drtvie vetsine pripadu hledaji vyrobky, sluzby a zabavu pres ceske portaly, ne pres zahranicni byt i pres google najdou vse, co potrebuji, ale sloziteji, s horsi grafikou atd. Grafika je taky dulezita, vic nez se zda, proto se portaly stale meni, protoze lidi maji sve nalady a nekdy se ono tlacitko posune tam, jindy zas jinam, protoze to tak uzivatele chcou. Ceske portaly jsou proste zamerene na ceske prostredi, vylozene, jsou takto konstruovane, katalogy firem jsou pouze z CR a tudiz ti lidi pujdou hledat tam, byt jsou lidi, kteri pujdou jinam.

PPC je JEN A POUZE jiny zpusob placeni za urcitou sluzbu, jsou pouze dve moznosti, budto si zpalatim za casove obdobi, nebo za pocet prokliku, popr. nekde se plati i za pocet shlednuti, coz je dle meho uplne nejvetsi kravina. PPC tedy neni zadna revolucni vec co se tyce formy vypisu firmy. Jak sem uz psal a poukazoval na euforii autora nad tim, jak na googlu se "udela" to, ze se firma vypise na "kozenou bundu" copak tyhle sluzby na portalech nejsou? Jsou taky a vsude, jen se plati za casove obdobi. A uprimne receno ve vetisne pripadu by proklik musel stat pod 1,5Kc, aby vysla firmu reklama levneji, nez kdyz si ji zaplati na casove obdobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 07:59  | 

tj. abychom si to sumarizovali, takže jako zaměstnnanec Seznam.cz to vidíte tak, že firmy mají rozpočet na inet a je ho třeba vyčerpat
Jako firmu by mě spíš než čerpání zajímala efektivita.


- "Kdyz by byl jiny produkt placeny za proklik byl bych placeny jinak"
Věřte mi, že by jste nebyl placen vůbec. Byl by jste totiž naprosto nadbytečný.
Opravdu se podívejte co to AdWords jsou.

- "jsou proste zamerene na ceske prostredi"
což bude jednou jejich smrt

- "Grafika je taky dulezita, vic nez se zda, proto se portaly stale meni"
no to by bylo slovo do pranice... ufff, nemám dál sil se šťourat ve vašich příspěvcích.
Tak jak jste vyškolen od Seznamu to přenášíte dobře, je v tom ale spousta zaujatých myšlenek.
Asi tak bych to viděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lapacka, lapacka  |  01. 11. 2004 22:37  | 

Když něco potřebuju rychle najít, tak to hledám na Google, když se nudím a chci se mrknout na nějaký bulvár, tak dám Seznam a mimochodem si přečtu titulky zpráv. Jenom nevím, co v budoucnu budu využívat víc. Řekl bych, že spíš tu první možnost, rychle najít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
n  |  01. 11. 2004 07:09  | 

ty si ale chudak...
od urcite doby hledam jedine v googlu  a vsechny me zname ucim to same - je to rychlejsi, najde to vic nez jyxo seznam atd... dohromady...
 
tak proc se ucit vic veci kdyz dobre slouzi jeden
a to ze sip racovnik nejvetsiho portalu - delas dealera pro seznam vid
 
co se tyce toho tveho slavneho prikladu kin v brne ze je nutne to umet..
 
http ://www.google.com/search?hl=cs&c2coff=1&q=kina+v+brn%C4%9B&lr=
 
na intuitivni zadaní       kina v brně      (i bez uvozovek..)
to najde velmi slusne a relevantni vysledky.. jestli tomuhle rikas neintuitivni a nutne se naucit tak te lituju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 07:37  | 

Spíš bych napsal totální nevědomost zaměstnance Seznam.cz

1. čísla o Google nejsou známá. Odhaduje se, že jeho podíl v ČR ve vyhledávání se pohybuje kolem 10 až 25% což je mimochodem 2x víc jak Centrum.cz a je to necelá polovina Seznam.cz. Přesné informace nejsou známy.

2. reklama na portálech bude dáně peknně dlouho ... chtěl jste napsat na portálech v ČR

3. "navic i pri reklame delane na casove obdobi se da ve vetsine pripadu docela presne rict, kolik prokliku bude dana reklama za urcity cas mit"

Řekl bych, že vám dost uniká co je třeba AdWords od Google. O tomhle to totiž není.

4. "veskere stavajici ceske portaly jsou vysoce zacileny."

prosí podívejte se na AdWirds a zapřemýšlejte nad tím co ty slova opravdu znamenají.

5. Ono najedte si na cesky portal napiste "kino"

a co napsat kino v Brně nebo jen kino Brno?

6. "Kozenou bundu pujde 99%". viz. výše. I když koženou bundu půjde většina lidí hledat spíš do kameného obcjodu než na portály.

7. pravostrané rozšíření, cha cha. Tohle že je zacílenost? Opravdu podívejte se na AdWords

8. Demogogie: to fakt sedlo i s tou poznámkou, že pracujete u největšího portálu, myslíte největšího v ČR tj. Seznam nebo mluvíte o Yahoo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.dvdcz.com  |  01. 11. 2004 08:23  | 

Človíčku zlatá, nejenže jako česká firma s obyčejným sortimentem inzerujeme na Google, ale po Seznamu je to druhý největší portál odkud nám chodí zákazníci. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slavek  |  01. 11. 2004 20:08  | 

Uvažuji o google adwords.Nevíte někdo, jestli posilaji daňový doklad, nebo jak se to řeší? Díky za odpovědi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emh-, emh-  |  01. 11. 2004 08:26  | 

Taky jako fundovany pracovnik ceskeho portalu dobre mlzis a samozrejme vis proc :))) Neumite to, tak to aspon pomlouvate a branite svoje 'formaty', flashove celostrankove reklamy apod., co dovedou lidi jen otravovat. Nakupuju 'pres google' uplne bezne: jestli ty linky jsou zaplaceny nebo ne je mi celkem jedno. Reklamu mam vypnutou, linky ne: to je soucasnost, vime pane fundovanej? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  01. 11. 2004 11:33  | 

Zdar,
 
Zdravim,
nejsem clovek z baranze IT, ale na ceske portaly chodim zcela minimalne.Dokonce i moje matka, naprostej PC negramot, kdyz poznala jak perfektne funguje google, uz nikam jinam nechodi.
Nemam proti cesky portalum v zasade vubec nic, ale vyhledava se na nich oprvadu velice spatne a neprehledne. Proto jsou mnohem min pouzitelny. A myslim, ze z google se stava fenomen, kteryho se tady vsechni Lukacovicove bojej jak cert rize - maj proc:)
Tot vse, mejte se, Honza
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Llanowar  |  01. 11. 2004 01:41  | 

Ony jsou i jiné vyhledávače než google?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MV  |  01. 11. 2004 07:57  | 

Seznam??? - to neznám
kazdy komu reknu o google skoncil s vyhledáváním na ceských portálech,
nesmyslné odkazy při vyhledávání- clovek se musí dlooouho prodírat nez najde to co vlastne hledal, spousta grafiky - kdo má čekat než se to načte

proste google jede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N/A  |  01. 11. 2004 08:49  | 

Mám takový dojem, že klasické portály, jakými jsou Seznam, Centrum, Atlas, tj. portály typu Altavista , jsou tak nějak za svým horizontem.

Proč se prosadil google na úkor třeba lycosu, hotbotu? Poskytoval relevantní informace a měl přehledný, jednoduchý vzhled. Koneckonců, o tom, proč se prosadil, toho bylo napsáno dost.

Sám seznam zásadně nepoužívám, protože:
- mě nezajímá jejich katalog, hledám ve fulltextu
- ve fulltextu umísťoval na první místa placené odkazy, čímž se kvalita této služby (tzn. fulltextového vyhledávání) výrazně snižovala
- jak design, tak formát vyhledávané fráze mi naprosto nevyhovují

Btw. nepřipadá Vám (Radku ze Seznamu) zvláštní, že dříve jediný, pak majoritní, český portál zaměnilo zmíněných cca 20% uživatelů za "nějaký divný cizí"? Mně by to na Vašem místě připadalo alarmující, jsou to statisíce uživatelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Google  |  01. 11. 2004 09:12  | 

Taky mam ten pocit. Jak se rika: kdo chce kam....

Prijde mi to cele hrozne vtipne a musí to vidět i lidi ze Seznamu pokud nejsou zaslepeni moc. Je to s nima jako s clovekem, ktery uklouzne na ledu. Jak tak pada ma pocit, ze neco neni v poradku, ale nema cas nad tim premyslet a jak tak po tom lede jede vi ze ruka je v tahu, kotnik taky nic moc, ale co horsi... on po tom ledu jede porad a je jasne, ze se to uz neda nejenom vratit, ale dokonce ani zastavit

Holt jaka podivana to byla kdyz nekdy ke konci druhohor nad hlavami tamnejsiho tvorstva zazarila obrovska hvezda a zacala se zvetsovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
test@test.com  |  01. 11. 2004 07:31  | 

MEUEHEHEHEHE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  01. 11. 2004 08:48  | 

najviac ma na celom clanku pobavili tie kvanta kontextovej reklamy ktoru vidim na tomto serveri...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  01. 11. 2004 10:16  | 

To bude tím, že jsi nepochopil článek. On je totiž o vyhledávačích a katalozích. A ne o zpravodajských resp. publicistických serverech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0631  |  01. 11. 2004 09:14  | 

není náhodou Seznam "katalog" a Google "vyhledávač"? Proč se tu srovnávají dva různé koncepty. Kdo má čas probírat se katalogem a přemýšlet do jaké kategorie to co hledá patří nech´t použije Seznam, Atlas ap... Kdo něco hledá, použije jednoduše Google, který i tak projde i katalogy.
To Radek: nepoužíva Seznam pro fultextové vyhledávání Google? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Google  |  01. 11. 2004 09:27  | 

Protože ten jeden kocept je umírající

Podívej se na www.yahoo.com a katalog aby tam člověk pohledal (fakt jsme ho musel hledat).
To je docela velká změna

Jo a proč srovnávat: srovnávají se tu hlavně obchodní modely ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0631  |  01. 11. 2004 09:51  | 

Vím, obchodní modely... spíš mě zarazil Radkův výrok o tom, jak málo firem českých inzeruje na Googlu. To pávě kvůli odlišné koncepci přeci nejde porovnávat. Nejsem odborník na reklamu, posuzuji to podle toho, jak sám postupuji při hledání informací. Dříve mi na kancelář "ťukali" obchodní zástupci papírových katalogů firem s tím, že firma která není zařazena v jejich katalogu, jako by nebyla. Dnes se tito obchodníci s adresama přesunuli na internet. když použiju k vyhledání firmy "Otec a syn" katalog Seznam, v mžiku dostanu pěkný výsledek v podobě poštovní adresy, mapky, kontaktu, url... Potud ok. když dám vyhledávat na Googlu, dostanu ten samý výsledek a k tomu spoustu dalších odkazu např. do diskusí o hledané firmě. tento výsledek je pro mně jako uživatele mnohem přijatelnější. proto vyhledávám na Googlu.
Vím, srovnává se obchodní model, ne vyhledávání.... tak tedy, souhlasím s autorem článku. Na reklamu googlu klikám mnohem častěji než na seznamu. Důvod je jednoduchý, Google využívám mnohem častěji a zobrazená reklama je většinou relevantní.... Tedy tento obchodní model je vůči mně mnohem účinější.
Vsadil bych se, že internetový katalog firem skončí přesně tam, kde jeho papírový předchůdce... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 10:07  | 

Neverim tomu, ze v pripade hledani bezne veci jdete na google a pak si o tom ctete doplnokove odkazy. Ceske portaly jsou o tom, ze ted sedim v kuchyni, pisu si tento prispevek a uvedomim si, ze musim jit koupit prasek na prani a nevim kde je tu drogerie. Najedu na cesky portal, napisu drogerie..vyjede mi hafo odkazu, odfiltruju Jihomor.kraj, odfiltruju Brno-mesto a kouknu se, kde mam drogerie a jdu na jistotu. A odkazy o tom, jak nejaky Pepa Novak chvali, ze maji pekne vyzdobenou vitrinu je mi uplne ukradeny. Pokud vy potrebujete dalsi irelevantni veci, budiz. Doba a prace - 1napsane slovo, jednou enter, 2xklik na mys a mam seznam drogerii, ulice (vyhoda muzu si bez jedineho kliku vybrat tu u mne a nemusim klikat na kazdou, aby clovek zjistil, zda je blizko nebo ne). Google najit "ten spravny vyraz" holt drogerie brno, drogerie v brne.. atd neni to prave orechove, vyhazuje to stejne primarne vysledky z ceskych portalu, tedy odkazy do sekci, nez jsem nasel relevantni odkaz na drogerii, ktera je odemne blizko trvalo to cca 5 minut. Ano, nejsem guru borec v sestavovani KW pro vyhledavani, ale takovych jako ja je u nas drtiva vetsina lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  01. 11. 2004 10:15  | 

Tak třeba u mně jste první, kdo nehlwdá primárně na google. I když je pravda, že já adresy na kamenné drogerie na netu nehledám. Většinou spíš hledám konrétní výrobek, ne typ obchodu. Ale to je tím, že na internetu hledám především věci, které chci rovnou na interentu pořídit (CD, HW, kola, dárky ...).

Já (a mně podobní = moji známí) jsme tedy určitě lepší zákaznící pro google než pro seznam, protože to co hledáme (je-li to zboží) většinou chceme hned koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0631  |  01. 11. 2004 10:36  | 

Věřte tomu... Pravdou ale je, že jsem ještě drogerii ve svém okolí nehledal. vlastně jo, teď jsem si to zkusil. jak na Seznamu tak na Googlu. výsledek byl přibližně stejný... na Seznamu byl, řekl bych, přehlednější. nic méně na googlu jsem výsledku dosáhl rychleji.... ano, to bude tím že googl používám a Seznam ne. Taky je to možná tím že vím, kde v mém okolí drogerie je a na internetu vyhledávám spíš konkrétní zboží (tak jako příspěvek od CZ). Chci tím říct, že je to asi o stylu práce, potřebách a pod. Pro mně je mnohem přijatelnější hledat fulltextem na googlu, než se rozhodovat který katalog použít.. (Seznam, Atlas, Centrum...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas 2  |  01. 11. 2004 15:06  | 

za tech 5 minut co hledas v seznamu jsem v drogerii a odnasim si prasek.... to opravdu nevis, kde mas nejblizsi drogerii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
malcor  |  01. 11. 2004 16:12  | 

No nevim, ja napisu do Googlu "drogerie brno město" a mam to stejny a nemusim nic filtrovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 10:00  | 

Ne, Seznam pouzival google pro fulltext, ale uz nejakou dobu ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0631  |  01. 11. 2004 10:04  | 

a logo googlu při fulltextovém vyhledávání na seznamu je tedy jen reklama? i google už zná výhody reklamy na seznamu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 10:37  | 

omlouvam se, fulltext google se pouziva i nyni, jen se rozdelil fulltext mezi svet a CR, ve svete to jede stale pres google, v CR to jde pres jyxo. Ano seznam plati google za fulltext...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 10:51  | 

Prostě je v tom na Seznamu takový chaos, že i vám trvá chvíli než se v tom zorientuejte. Asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 11:03  | 

no spis to bude tim, ze fulltext na seznamu nepouzivam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
0631  |  01. 11. 2004 11:13  | 

 zkuste ho použít a třeba mu příjdete na chuť..... a najdete mnoho nových věcí.... třeba google...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 11:59  | 

ale ja google pouzivam, i centrum, atlas atd. nejsem nejaky zabednenec, ktery kdyz nekde pracuje, tak nic jineho neexistuje, vidim vyhody a nevyhody jednotlivych portalu, vyhledavacu. Z meho pohledu je proste rychlejsi a pohodlnejsi a zacilenejsi hledat ceskou firmu v ceskem prostredi a hledat informace, softy, downloady zas tam, kde je to lepsi. Co se tyce rychlosti vyhledavani firem, ne vyrobku, ale firem, do ktere si muzu pro neco zajit, uz par lidi se chvastalo, jak je google lepsi. Klidne vezmu vyzvu a muzem to zkusit primo v praxi, kdo najde firmu rychleji, takovou, aby to byla ta nejblizsi od daneho bodu s danym vyrobkem ci sluzbou. Uvidime, kde je to rychlejsi, zda na CZ portalech, nebo na google.com, zkuste si zajit na CZ portal a napsat nejaky vyrobek, ktery byste chteli, napr. firmu, co vam doda domu okna, behem 10s uvidite firmy primo z vaseho okoli, nemusite kllikat na kadzy odkaz, abyste presne zjistili, zda je ta firma z te ulice, ci one ulice, abyste videli, kam to mate bliz. Ne vse se resi online nakupy, nekdy se musi jit i do terenu do obchodu a v tomto pripade jasne vitezi CZ portaly. Nebo si myslite, ze kdyby to tak nebylo, ze by ti lidi na ty portaly chodili hledat, nebo by tam byly firmy, kdyby je tam nikdo takto nehledal. Co je pro vas jednoduzsi, zadat do policka hledej slovo, odfiltrovat si region, ktery vas zajima a pak bez jedineho prokliku kouknout na ktere ulici dana firma sidli a vidim hned, zda se mi tam chce, nebo nechce, nebo slozite vypisovat KW do policka hledej, abych ansel firmu v dane ulici a pak se proklikaval, abych zjistil kde ta firma je.

Muze mi nekdo napr. napsat jak na google najit toto:
- dejme tomu jsem v Brne, chci jit studovat na jazykovou skolu nemcinu a bydlim na Uvoze, tudiz se mi nikam daleko nechce chodit. Tak nejaky postup, jak toto najit na google...

na CZ portalu napisu toto: jsem obycejny a "hloupy" uzivatel, jakych je vetsina: napisu slovo jazykova skola, klik - jihomoravsky kraj, klik - brno mesto - a vidim firmy v brne meste delajici toto, kouknu se na ulici ktera se mi libi...
celkem 1xslovo a 2x klik a vidim firmy z meho okoli

tak a ted cekam na tu jednoduchost mistru guru pres google...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 12:07  | 

tak napíšu jazykové kurzy němčina Brno nebo tak něco.

vtip je ale v tom, že on ten Googel najde i ty záznamy ze Seznamu a pokud tam nebudou tak je najde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 12:08  | 

ps. a ještě jedna věc, jste si jist, že opravdu hledám převážně věci jen v mém okolí? Zvlášť věci jako okna apod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 12:19  | 

ano, nejade i katalogy CZ portalu, souhlasim, najde i jine veci, ale vysledek je nic nerikajici, musim nekam prokliknout, kde kdybych sel hned, mel sem to jednoduzsi a rychlejsi a prehlednejsi, vysledek z googlu nikomu nic nerekne, tedy v pohledu na to, ze by mi rekl, ano ta firma je tam a tam a mel sem rychle rozhodovani a prehledne, zda mne dana firma zajima nebo nezajima.

priklad s okny je jen pro ukazku, da se to prevest na jakekoli sluzby/zbozi kdekoli v ramci CR, vysledek bude opet rychlejsi a prehlednejsi. Nebo mi ukazte nejakou sluzbu/vyrobek atd. v CR prostredi, kdy vysledek z google bude jednoduseji dosazitelny, prehlednejsi a ihned po vyjeti vysledku mam orientaci o tom, zda je ta ci ona firma to co hledam uz jen diky onomu popisu cinnosti, zatrideni do regionu atd. Jsem zvedavy jak to pak dopadne.

- ale ono je to porad dokola, neustale tu prispevovatele tvrdi, jak je google lepsi, nez CZ portaly, jak se v nem lip hleda, jak ho kazdy pouziva, ale pravda je nekde jinde, primo google nebo prostrednictvim licencovaneho fulltextu ala seznam vyuziva google v CR cca 20% uzivatelu, zbytek vyuziva jine vyhledavace, nechapu kde pak ziji ti lide, kteri maji ve svem okoli jenom ty lidi, kteri hledaji jen a pouze na google. Osobne neznam nikoho, kdo by pouzival jen toto a nikdy nezavital jinam. Dle mne jen keca.

Navic ja jen na zacatku napsal, ze pracuji pro jeden portal, aby predesel narcenim typu JPP, nechapu, proc tady porad predhazujete Seznam, kdyz o nem nemluvim, mluvim o CZ portalech vs. google a pevne si stojim za tim, ze najit v CR cesky vyrobek, sluzbu, firmu v nejakem miste, kde potrebuji je rychlejsi, prehlednejsi a jednoduzsi na CZ portalech, nez na googlu, byt ten to najde taky. Navic system placeni reklam za proklik neni vzdy lepsi, nez za casove obdobi, jako vyuzivaji CZ portaly. Nekdy je levnejsi, nekdy je drazsi. Dale pokud nekdo zminuje pouzie bannery, adwords apod. je to jenom zlomek z reklamnich produktu, ktere jsou na CZ portalech, uzivatele vidi primo jenom bannery, popr. Portal doporucuje, popr. nejaky sponzorovany odkaz, dalsi reklamy uz nevidi a ani netusi, ze se jedna o placene sluzby a jinak to ani v narodnim prostredi nejde...

dalo by se to prirovant, jako by vam Telekom distribuoval zlate stranky pro CR nebo pro cely svet, v obojim najdu co potrebuji, oboji ma neco do sebe, ale v tom ciste CR seznamu firem to bude vzdy efektivnejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 12:49  | 

jen krátce, bohužel nemám tolik volného času abych mohl tvořit taková díla jako vy. Občas musím i pracovat.

1. musím někam doklikat. Doklikat musím vždy, bez klikání to prostě nejde. S Google klikám pořád stejně až na stránce na níž je to co mě zajímá klíkám "jinak".

Vlastně asi vůbec nechápu o čem mluvíte nebo tomu přikládáte větší význam než já.
To co popisujete se vám stane i v Seznamu.

http://www.seznam.cz/Sport/Tanec/Historicke_tance/index.html
Tředa tady bych fakt chtěl vědět co je okolo ... ale tady to seznam zrovna neumí. Jsem zvědavý zdali to budete proklikávat odkaz za odkazem.

2. Google v ČR
licencovaný fulltext v google má mizivý podíl. Kde žijí ti lidi, ketří púoužívají jenom Google nevím, ale taky nevím proč předpokládáte rovnoměrné rozložení. V případě Googel se dá spíše počítat s postupným pronikáním - v seznamu by asi řekli "jako nákaza".

3. " Osobne neznam nikoho, kdo by pouzival jen toto a nikdy nezavital jinam. Dle mne jen keca."

jak jsem vám napsal, používám google, ale když mi najde něco na Seznamu tak se tomu nebráním, ale používám Google. Chápete co tím chci říct?

4. "proc tady porad predhazujete Seznam"

ti ostatní v ČR jsou totižý úplně jiná třída

5. "Navic system placeni reklam za proklik neni vzdy lepsi, nez za casove obdobi, jako vyuzivaji CZ portaly. Nekdy je levnejsi, nekdy je drazsi."

coz záleží jen na vás jak blbě nebo dopře ho zacílíte, prostudujte si jak fungují AdWords

6. "dalsi reklamy uz nevidi a ani netusi, ze se jedna o placene sluzby a jinak to ani v narodnim prostredi nejde"

no to jste tomu dal. Tím, že váš zamestnavatel porušuje zákon o regulacio reklamy jste tomu teď fakt nasadil korunu.

7. "dalo by se to prirovant, jako by vam Telekom distribuoval zlate stranky pro CR nebo pro cely svet, v obojim najdu co potrebuji, oboji ma neco do sebe, ale v tom ciste CR seznamu firem to bude vzdy efektivnejsi"

vůbec jste nepochopil o čem je řeč. Váš příklad srovnává dva produkty rozdílné pouze obsahem, ale my nesrovnáváme dva produkty rozdílné obsahem, ale i zaměřením, kvalitou atd. Je to možná stejná věc, ale dělaná na zcela odlišných principech. Opět viz. nastudujte si AdWords.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 13:15  | 

No ja proti Seznamu, jako portalu nic nemam, ALE moje cesta jak jste ji popsal pri hledani jazykove skoly byla nasledujici :

1. otevrit seznam.cz
2. zavrit tu zku**** reklamu, co se nas*ala pres pul okna
3. zadat slova "jazykova skola"
4. ENTER
5. zase dalsi priblbla reklama ... grrr ... zaviram okno a jdu si zapalit
6. pri pomysleni na seznam.cz a "skvele" reklamy zapaluji dalsi cigaretu

Takze secteno a podtrzeno ... nejsem zadny vyhraneny odpurce seznamu. Nesnasim jen reklamu, ktera se mi rozvali pres pul okna a te je na seznamu pozehnane a skoro pri kazdem otevreni. Muj verdikt tedy zni ... nekdy priste se tam mozna zase podivam, jestli se to nahodou neobratilo k lepsimu.

PS : abych predesel hadkam apod. ... vim, ze ty nechutne velike reklamy nema jen seznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 14:51  | 

ano, nazorna ukazka cloveka, ktery nic nevi, ale ma pocit, ze musi prispet. Na HomePage konkretne vami zminovaneho seznamu jsou sice bannery, ktere se roztahnout pres celou obrazkovku, ale povetsinhou se nad nimi musi stravit mysi urcitou dobu, samospustitelne tam temer nejsou. Ale budiz v tomto mate pravdu.

ad bod 5: zde jste jasne ukazal, jak dokaze byt clovek ubohy, pokud mne pamet neklame, Seznam uz nejakou dobu upustil od bannerove reklamy na KW, tudiz to co vy popisujete je totalni nesmysl. Pri hledani pomoci KW z pole "hledej" se vam objevit bannery proste nemuzou, protoze tam nejsou. Priste, az budete chcit neco komentovat, overte si skutecnost a neplacejte nesmysly.

PS - ano je mozno se vyjmecne a ojedinele setkat pri hledani na KW s bennerem, ale to je jen "dojizdeni" casoveho obdobi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RR  |  01. 11. 2004 18:40  | 

Nechci byt vulgarni, ale s temi Vasimi argumety a celym Seznamem bezte uz prosim vas nekam......pokud Vas zitra neprejede auto, tak se za nejaky neprilis dlouhy cas se dockate toho, ze vsechno je jinak, nez jak se nam tady ted snazite namluvit.....nebudu to rozvadet, s Vami to nema smysl. Nejsem nijak negativne vysazen na Seznam apod, protoze ho nemusim "zaplatpanbu" pouzivat od doby co je tady Google....nedavno jsem se dival kolegyni pres rameno, kdyz tam u Vas neco hledala...dekuji ten "skvely" katalog nechci ani nahodou. Kdo jednou vyzkousi Google, tak uz u neho zustane. A ty pohadky co tady nam povidate bezte povidat svym kolegum....budete to hodne potrebovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 11. 2004 20:38  | 

To je pekne .
Podle toho co pisete mi spis pripada, ze ubohy jste Vy pane. Prvni napisete, ze takova bannerova reklama uz davno neexistuje a o kousek nize uvedete, ze tam mozna nejaka je. Dovolil bych si to nazvat "pracovni schizofrenii".
K tem genialnim Flash bannerum pres pul obrazovky. Nasel jsem jen jediny, ktery se "otevrel" az po tom, co jsem na nej najel mysi (o nejake prodleve po najeti mysi neni ani vidu ani slechu). Jinak se mi smele spousteji neustale ihned po nacteni stranky.
Jestli Vam muzu neco doporucit, hluboce se zamyslete nad tim, co zde uvadite.
Predpokladam, ze mi na toto odepisete, abych se zamyslel ja sam ... to jsem jiz udelal a Seznam jsem prestal pouzivat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indy  |  02. 11. 2004 05:53  | 

no vsechny slusny vyhledavace (jako treba yahoo) umi v urcitych pripadech (a zatim bohuzel jenom v usa) vyhledat informace v lokalnim kontextu - treba zadate "pizza delivery" a ukaze vam krom cisla i pozici na mape pizzerii v okoli v pripade ze by jste si tam chtel sam dojit..

az tohle bude seznam umet, tak bych ho zvazil k pouzivani..

nicmene musim treba priznat, ze na ceskej nekomercni web, co spravuju chodi nejvice lidi prave z katalogu seznamu.. co ale spis napovida tomu, ze lidi tam nehledaji konkretni informaci - treba kde sehnat prevodovku na skodovku, ale treba maji proste jenom chut si neco precist o skodovkach - brouzdaci..

a jako editor celosvetoveho katalogu DMOZ, ktery je prebiran nescetne servery, si myslim, ze katalogum jeste zdaleka nezvoni hrana, je to jako chozeni po regalech v knihovne.. pokud neco hledate, ale nevite presne co, staci vam najit jednu relevatni knizku a dalsi budou lezet hned vedle.. v pripade ze se o tu knihovnu taky nekdo stara a neni jenom plna zmatku a reklamy jako Seznam..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alda, Alda  |  01. 11. 2004 11:18  | 

Hledal jsem v katalogu Seznamu stránky Národního Muzea a našel jsem jej v sekci
Služby a řemesla. To mluví za vše. S komercí ustupuje kvalita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 11. 2004 11:49  | 

Takových věcí je tam víc.

Třeba "Ikea Hanim centrála" v Hypermarkety a supermarkety je zvláštní.
Tohle je taky unikát: /Remesla a sluzby/Umelecke a zabavni sluzby/Kina/
Zkuste namátkou najít třeba taky IBM nebo Microsoft.

atd. atd.

Je vidět že tu práci dělá člověk, který nemá zkušenosti s praci s daty, jejím kategorizováním apod. To vše jsou běžné disciplíny, které holt taky chtějí "svoje" ... podle toho to vypadá. Je to nekvalitní a chaotické.
O to komičtěji pak působí prohlášení typu "obsahující XXX vysoce kvalitních odkazů, které jsou setříděné dle kvality.".

Není nad to se pochválit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Turumbasa  |  01. 11. 2004 13:35  | 

... a to by mě zajímalo, jak hledat stránky na WEBu, obsahující slova, která nenajde žádný vyhledávač ? Znamená to, že opravdu žádné neexistují?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  01. 11. 2004 17:59  | 

To neznamená, že neexistují, ale že na ně neukazuje žádná další stránka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Turumbasa  |  02. 11. 2004 17:08  | 

Ale to mi pak povězte, jak se k nim dostat? Pokud je prohledávač závislý na zřetězení stránek, tak první nahlédnutí přes např. Google stránku zaregistruje ?? Bo je to jináč ?? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:44  | 

A

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:44  | 

A tobě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:44  | 

A tobě nepřipadá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba, resp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba, resp. umělecká

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba, resp. umělecká a

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba, resp. umělecká a zábavní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
da5id  |  01. 11. 2004 16:45  | 

A tobě nepřipadá Kino jako služba, resp. zábavní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  01. 11. 2004 13:30  | 

Po dlouhe dobe opravdu zajimavy clanek. Moc me zaujal a donutil me nad tim premyslet, dekuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  01. 11. 2004 13:37  | 

S článkem naprosto souhlasím. Jako softwarová firma jsme zkoušeli reklamu na některých českých portálech, ale je to STRAŠNĚ drahé a reálné výsledky (tj. počet uskutečněných prodejů, o to jde, ne?) STRAŠNĚ špatné. Souběžně máme reklamu na Googlu, kde je situace zcela jiná. Tedy ne že by se nám z Googlu valily objednávky, ale cena za propagaci je přiměřená. Dát na Atlasu 9000 Kč za rok proto, že mě posunou někam dopředu, tedy mezi firmy, které zákazník nehledá, ale které si (stejně jako já) zaplatily přednostní pozici, se nám opravdu nevyplatí. Zdůrazňuji: nezobecňuji to, je to naše zkušenost z našeho oboru a pro jiné subjektu to může být jiné.
Jako uživatel internetu na českých portálech hledám až když je nejhůř, protože nevím, jestli mi nabízí portál odkazy nejlepší anebo nejlépe zaplacené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 11. 2004 14:47  | 

ono dat 9tis. do portalu, jenz ma v CR asi 4% navstevnosti z CZ vyhledavacu+google ukazuje na znalost marketingoveho pracovnika, popr. odpovedne osoby prostredni na internetu. Asi jako byste nechal vyvesit letaky a plakaty do kanalizace a pak se divil, ze to nema onen uspech, jako kdyz ho mate na vaclavaku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Soušek  |  01. 11. 2004 17:09  | 

Radku,
přečetl jsem si Vaše příspěvky v tomto fóru. Obyčejně bývám slušný a mívám trpělivost s lidmi méně chápavými nebo s lidmi s jinými názory. To, co tu ale prezentujete Vy, jsou takové kraviny, že byste se za ně měl alespoň před svým zaměstnavatelem stydět. Myslím, že svými reakcemi nepomůžete ani jemu, ani metodám prodeje reklamy, kterých používáte.
Pokud je Vaším oborem reklama na internetu, začal bych být Vámi přemýšlet o rekvalifikaci nebo o podplacení administrátorů tohoto časopisu s žádostí o rychlé smazání zpráv z tohoto fóra .
David

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi  |  01. 11. 2004 15:43  | 

Napadlo vás, že se čímdál tím víc rozmáhá blokování reklamních bannerů
Sám to osobně používám a nemůžu si vynachválit adblock ve Firefoxu.
Stejně jako mě se*re každej den nacpaná schránka na dopisy balastem, kterej hned vyhodim a štve mě to. tak s velikánskou radostí blokuju veškerej blikající hnus, kterej se už na mě zaplaťpánbůh díky Firefoxu již nevalí...
ať si celej velkej seznam.cz a jim podobný portály, který se můžou přetrhnout aby si zrovna u nich člověk něco našel trhnou nohou... jediná schůdná varianta je jedině google a dokonce jsem nejednou využil kontextovou reklamu, protože mi to nabídlo právě to co jsem hledal a nenutilo se mi to ve chvíli, kdy jsem to nepotřeboval...

Až si všichni uvědomí, že cílená reklama je ta nejúčinnější, tak se bude vyvažovat zlatem. Ale zatim se tu roztahuje MOR typu TV NOVA kde se čímdál agresivněji snaží nacpat lidem dohlavy víc a víc reklam.

Každej mor se jednou ztratí, buď se najde lék a nebo zahubí svoje hostitele a nebude mít na čem cizopasit.... Jen tak dál... a třeba se jednou dočkáme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pájek  |  01. 11. 2004 19:48  | 

jo jo, svata pravda. Adblock nema chybu, taky ho pouzivam, a je to 100% osobne mam taky radsi kontextovou reklamu, banery bud vubec nevidim (Adblock) nebo je ignoruju (banerova slepota). Kdyby si vsichni ti co cpou velky prachy do baneru na Seznamu a jinejch portalech umeli vyhodnotit uspesnost jejich kampani, mozna by byli neprijemne prekvapeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  01. 11. 2004 22:45  | 

hosts (za proxy nepouzitelny samozrejme) & adblock.
Bez adblocka si uz neumim predstavit browsovani. Uz pomalu upoustim i od hosts :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Santo, Santo  |  01. 11. 2004 17:53  | 

Článek se trefil do vosího hnízda a je naprosto pravdivý. Nekontextové reklamy (hlavně velká okna nebo poskakující mrchy) mají na člověka kontraproduktivní vliv. Nejen, že na ně neklikne, ale ani si je nepřečte a po pár takový zážitcích si najde účinný blocker reklamy. Účinnost této reklamy odkaduji opravdu na desetiny procenta. Kontextová reklama se už dá skousnout, zvláště je-li neagresivní, nejlépe textová.
To, proč naše portály ještě nepřešly na systém pay-per-click, je snad jasné. Nevidělaly by si ani na slanou vodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DavD  |  01. 11. 2004 19:25  | 

Jojo, nez jsem presel na Firefox (tehdy jeste Firebird) s Adblockem, tak se u me vyvinula docela slusna bannerova slepota. Ted kdyz sednu ke compu s IE bez blokovani reklam, tak se muzu zblaznit. Lahudka je napr. Idnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  01. 11. 2004 22:46  | 

No, jeden (nebudu jmenovat) server zacal s etarget, ale tak,ze po kliknuti na clanek jsem na obrazovce videl jenom reklamu (peknych par radku). A o se mi nelibi => etarget sel pryc. Jinak by mi nevadil. 1-2 textove radky nejsou dostatecnou motivaci na otevreni AdBlock

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  01. 11. 2004 23:01  | 

Naše firma platí Seznamu poměrně dost velkou částku za jakési zařazení do katalogu. Myslím ale, že podle sekcí katalogů už dnes vyhledává jen hňup, co je poprvé na internetu, takže to platíme hlavně proto, abysme např. mohli mít hezký název firmy a ikonku vedle vyhledaného odkazu.
Problémem reklamy a potažmo vyhledávání na internetu je "hloupost" vyhledávačů. Zjednodušeně řečeno, když chci něco najít, musím hloupému vyhledávači zadat chytrý dotaz. Většina lidí ale je, přiznejme si to, hloupých, takže mnohem lepší pro inzerující firmy bude, až i na hloupý dotaz vyhledávač chytře vyhledá ty správné odkazy, neboli až bude myslet za člověka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  02. 11. 2004 01:55  | 

Vaše firma platí Seznamu možná zbytečně, možná to pro ni má přínos. Těžko se dá zhodnotit, jak to ve skutečnosti je, pokud nejsou známé všechny okolnosti.
Mohu zde ale s klidným svědomím uvést, že ač Seznam používám pouze z "pracovních důvodů" (zjištění pozic mých klientů), a ač mám jako homepage nastavený Google, jsem ochoten doporučit některým svým klientům aby zaplatily Seznamu hezké peníze. Návštěvnost ze Seznamu je totiž dost vysoká (v průměru cca 50%) a v porovnání s Google (kde samozřejmě reklamu nemusím nechat platit, protože jsou na předních pozicích) mé klienty může přijít reklama na Seznamu zhruba na polovinu. 50 návštěv denně á 3 Kč klik a to jsem úmyslně uvedl cenu prokliku nižší, než je na dané slovo skutečná cena.
Dokud bude český národ tak hloupý a bude používat v takové míře Seznam a to v t é podobě v jaké je dnes, bude Seznam dobře profitovat a nebude nucen přecházet na jiný model - například odstranění tohop balastu zvaného grafika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ady  |  02. 11. 2004 02:14  | 

Drahy Radku,
tak to vidite, z nevineho clanku Vase komentare udelaly docela peknou demonstraci skutecnosti, o kterych zjevne nechcete ani slyset. Pomer 1:NN nazoru v tomto foru je celkem zretelny. Seznam spolu s jinymi ceskymi vyhledavaci to delaji velmi chytre. Snazi se odlisit jinym konceptem, diky nemuz mohou obhajovat sve misto na trhu. Z marketingoveho hlediska je to dobra (kratkodoba) strategie. Vase prispevky by byly dobre do tiskove zpravy, o ktere si vzdelany clovek muze myslet sve, neznaly muze uverit a nejisty muze byt uklidnen. Do diskuse se ale opravdu nehodi. Ja jsem doted povazoval Seznam za prosperujici firmu, nyni mam obavy o jeji budoucnost. Opravdu Vam nepreji Vaseho sefa, az se dozvi, kdo Vase prispevky psal ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Adamec  |  02. 11. 2004 06:57  | 

Ja jen trosku doplnim. Radek asi nechape jednu zasadni vec. Pokud nenabidne to, co zakaznik chce (a to jsme tady vsichni) tak nic neproda. Mam pocit, ze u nej to funguje tak, ze zakaznikum namluvi, co vlastne chteji a to oni zaplati. Ano, jsou takovi zakaznici. Ale s dobou jsme vsichni "moudrejsi" a snazime se NASE penize davat rozumne dle nas a ne dle toho, co nam je vsugerovano prodavajicim. Jeho nazory muzou zmenit nazor jineho, kdyz se hraje "one on one" a ne tady, kde ma pristup kazdej. Tezse mi to pripomina podomove obchodniky, pojistovaky a podobne lidicky. Ja jako osoba roky uzivam google, doporucuju kazdemu, koho potkam, my jako firma diky me mame na google reklamu a je uspesna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cash  |  03. 11. 2004 11:41  | 

Tak ja tedy Radka odhalim, je to totiz zamestnanec googlu a chytrou antiobhajobou seznamu.cz ho zde totalne shodil... Tak ted uz mu jen hezky zatleskejte! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k.  |  02. 11. 2004 07:46  | 

Zkuste si dat hledat trebas nabytek:

http://search.centrum.cz/index.php?q=nabytek

v pravem sloupci dole uvidite odkazy doporucujeme a uplne dole v tom boxu si muzete zjistit, jak se tam muzete dostat.

http://o.centrum.cz/obchodinfo/sme/index.php?page=5

pekny den! ,-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
braggart  |  02. 11. 2004 11:57  | 

Reklamni model Seznamu je pro mne podomni prodej. Zastupci Seznamu chodi po firmach a presvedcuji o vyhodnosti jejich reklamy. Sam firmu v Seznamu nemam, ale vim od souseda, jak jsou neodbytni (inu podomni prodejci). Rozumny clovek od podomniho prodejce nakoupi maximalne jednou, priste zabouchne dvere, protoze si spocita, ze minule koupil smejd. Bohuzel, jak tu nekdo poznamenal, uzivatele (ale i majitele firem) jsou hloupi a proto budou na Seznamu inzerovat jeste asi dlouho, ale je to jejich volba. Pokud ty "sluzby"  od Seznamu budou chtit (nechaji se presvedcit), tak at je klidne plati. Osobne vsak sdilim nazor, ze to je slepa ulicka a budoucnost patri PPC. Kvalitni vyrobek (sluzba) se propaguje sam, propaguji ho dokonce i uzivatele! Nekvalitni musite nabizet (vnucovat) pres osobni presvedcovani, nebo masivni (masirovaci) reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V.  |  02. 11. 2004 12:40  | 

Tak ctu Vase debaty, prispevky nazory... A omluvte mi malinke odboceni od debaty, ale musel jsem se pousmat nad tim jak jste jak o sobe tvrdite "bezni uzivatele internetu" a pritom mate zmapovana procenta, navstevniky, etargety, vychytavky jak rychleji hledat atd. Muj tip zni ze v teto debate neni nikdo kdo nepatri do tech 20% (jak pisete) co vyuziva Google.
Tot vse...jen takova douska...tak se pousmejte taky a nehadejte se tolik. Toto neni debata ale hadka, snazite se presvedcit jeden druheho ze zrovna vy mate pravdu. A stejne se navzajem nepresvedcite.
Tak preji vsem pekny den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
braggart  |  02. 11. 2004 22:50  | 

Kdyz si dam na Seznamu vyhledat "divadlo brno", na prvnim miste mi vyjede Svandovo divadlo na smichove... Ano je to doporuceny odkaz, jenze naprosto debilne zacileny (na slovo divadlo), ktery jen zaclani a stejne na nej klikne jen dement, kterej nevi, ze smichov neni v Brne, ale i tak hned utece. Ma  takova reklama smysl? Dobre se to pozna, kdyz si date vyhledat frazi "divadlo ktere naletelo seznamu" (bez uvozovek) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  03. 11. 2004 14:03  | 

Za zápis do katalogu (klíčová slova tad.) 180 000,- na pul roku, vysledek 25 uzivatelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  04. 11. 2004 00:15  | 

A samozřejmě si myslíte, že za to může Seznam, že ano? Odpovědnost nese ten, kdo tu objednávku podepsal a nikoliv obchodník, který nabízí produkty. Na Vás je odpovědnost za firmu. Proč jste jim to podepsal? Něco o tom vím a takhle sprasenou kampaň jsem ještě neviděl. Nemůžete uvést něco bližšího? Něco jako že prodáváte boty a koupili jste si slovo skoda? ) Docela by mě zajímalo o co jde. Sorry za ten sarkasmus, ale...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  06. 11. 2004 17:15  | 

Autor tohoto článku je velmi dobře živ (optimalizací) přednostních výpisů v googlu. Ostatně co mu zbývá, psaním článků by se ztuha uživil. Nemá vůbec žádnou úctu k práci lidí, kteří prodávají reklamu na Atlas, Seznam apod.. Vážený pane, oni prodávají něco, co má jasnou cenu, dobu platnosti, umístění apod., zatímco vaše optimalizace je pouhé darmožroutsví, parazitování.........! V konečném důsledku pak stejně znehodnoceje relevanci hledání. Já mám reklamu u Mediatelu a Seznamu je úměrná mým možnostem a je rentabilní. Obchodníci, kteří mi ji prodávají jsou schopni mi ji velmi dobře zacílit, ovšem někoho Vám podobného vždy z firmy vyženu , neboť to není korektní nabídka, nabízíte něco natolik netrasparentního a přitom se chcete jenom přiživit. Nechte na nás podnikatelých, abychom se rozhodovali, kde budeme utrácet a proč a Vy se chyťte pořádné práce a přestaňte parazitovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
braggart  |  13. 11. 2004 17:17  | 

> optimalizace je pouhé darmožroutsví, parazitování.........!
To je prostě lež, zřejmě způsobená osobním zaujetím. V reklamě na Googlu totiž můžete velice přesně změřit, jestli vám něco přinesla, či nikoliv. A pokud jste si nevšiml, tak reklama v Googlu znehodnocuje hledání jen velmi neznatelně, protože je vedle výsledků! Vyjímečně jsou dva odkazy nad výsledky, ale jsou zřetelně (na rozdíl od Seznamu) označené. Kdežto v Seznamu jsou placené odkazy pouze před výsledky vyhledávání, označené jsou "neviditelným písmem" kdesi v rohu a někdy  je jejich množství větší, než malé
Připadá mi to, že jste Google nikdy neviděl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  30. 11. 2004 23:18  | 

To je jenom placnuti... Dobre zvladnuta optimalizace je prinost pro klienta i cely internet. Staci nepouzivat nekale triky (ktere stejne vyhledavace paralyzuji)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  23. 10. 2005 11:42  | 

Dovolím si také přidat názor:
Když u mně byl obchodní zástupce Seznamu, nabízel mi zobrazování podle klíčového slova za 3500,- měsíčně (slovo bylo v kategorii pod 100 hledání měsíčně - doufám, že si to pamatuju správně). Čili můj záznam se zobrazí max. 100 krát měsíčně (reálné číslo bude nižší). Pokud na něj klikne 10%, mám max 10 lidí měsíčně. Cena za proklik by tedy byla 350,-Kč a více.
Na Google to dělám za 2,20 (včetně zahraničí Francie a Německo). Čili cca 160x levněji.
Průměrná cena za proklik u Seznamu by šla spočítat = celkové tržby seznamu / počet prokliků
Je samozřejmě otázkou jestli je nějaký rozdíl mezi uživatelem, který přijde ze Seznamu a mezí tím z Google - jestli si něco koupí? Můj názor je že rozdíl 1:160 tam není. Možná to někdo měří a napíše sem svůj názor? Jediné co jsem na toto téma slyšel, bylo srovnání uživatelů eTarget/Google. tam to vycházelo zhruba o 30% výhodněji ve prospěch eTargetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF