S pouzivnaim map mam nejake skusenosti pre vlastne projekty a viem ze je to naprosta katastrofa pokial ide o nejake pouzitelne data(financne je to neunosne ak ide o nejaky popularnejsi projekt). Vsetko ma pod palcom Google. Vcas investovali obrovske peniaze do vsetkeho okolo toho a riadne sa im to vyplatilo.Prave robim na projekte kde pouzivam priamo OSM data na priame renderovanie map a je to naprosta katastrofa. CartoCSS aj MapBox GL su naproste zlataniny ktore ani clovek nenaprasuje do vecsiny jazykov, takze ak nemakate priamo v C/CPP alebo Node tak sa zapotite. Ked som sa snazil napsiat parser na PB GL asi 5ty krat tak som mal uz chut tych co tu specifickaciu zlatali dokopy najst a vyhodit z 12 poschodia nejakeho mrakodrapu.OSM data ako take su tiez bordel, lebo kazdy objek pouziva tagy na klasifikaciu, lenze tie tagy su totalny chaos, je ich milion, polka z nich nie je ani zdoukementovana, tie co su sa ani nedaju pomaly najst,.... Nejestvuje ziaden standard, nejestvuje ziaden klasifikator objektov, clovek si musi napisat rucne pravidla pre vsetky mozne kombinacie aby nasiel to co hlada...a je toho neskutocne vela(najlepsie ked mapujem ostrov a mam data pre ohranicenie krajov, ale pobrezie mi chyba ze.. lebo to uz akoze nie je hranica....)Celkom dobry clanok na problemy OSM https://blog.emacsen.net/blog/2018/02/16/osm-is-in...
Presne tak. Pred casem jsem chtel automatizovane zpracovavat data z OSM... Ten binec v datech, nejednotnost metadat, co zeme to vlastni system... otres
OSM má svoje chyby, o tom žádná, ale znáte lepší CELOSVĚTOVÝ zdroj dat? Google: OK ve vyspělých státech ve městech, slabší na vesnici, rozvojový svět vůbec (ČR někde mezi - města se dají, vesnice horší, polní cesty neexistují). O omezeních používání a nemožnosti data stáhnout ani nemluvím, o šmírování jakbysmet. HERE: dálniční síť super, silnice OK, lesní/polní cesty katastrofa. Cokoliv dalšího je spíše parodie na mapuTomTom: když nemáte na HERE, berte od TomTomu (kvalita odpovídající).Zapoměl jsem na něco?
Ad generování dat: lze použít existující nástroje, existují i uživatelsky přívětivé. O možnosti použít předgenerované dlaždice (jejichž nákup vyjde ve většině případů levněji než generování vlastních) ani nemluvím...
Asi takhle:Výhodou OSM je, že do ní může přispívat každý.Nevýhodou OSM je, že do ní může přispívat každý.
Ano. Datový model OSM není dokonalý. Prošel určitým vývojem a už je to pár let, co se ustálil na současném stavu. Další iterace se připravuje, ale není to tak jednoduché.Tagů je sice bambilion, ale ne všechny je nutné podporovat. Stačí si vybrat jen ty, které opravdu potřebuji. A pokud při tom narazím na nějaký problém, můžu přijít s návrhem na sjednocení nekonsistentních dat. Firem, která data OSM využívají Je opravdu hodně. A každá je využívá trochu jinak. A všechny mají na výběr. Můžou si stáhnout data a investovat práci a techniku nebo si zaplatit firmu, která to udělá za ně. Úplně stejně jako u Linuxu. Tam se buď starám sám, nebo zaplatím za podporu RedHatu, SUSE a dalším.O tom, jak mapy.cz implementují data OSM a na jaké narazili problémy popsali loni na SOTM CZ v Brně. https://www.youtube.com/watch
A zkoušel jste se kouknout na https://data.nextgis.com/en/ Do QGISu i ArcGISu jsou zásuvné moduly (Quick Map Services), teda jde hlavně o rastrové mapy/ortofoto, ale zrůzných zdrojů. Jak jinak dostat do ArcMapu TMS službu jinou cestou jsem fakt ještě nenašel (google mapy, mapy.cz).
Máte pravdu. Na našem projektu Filmová místa.cz jsme měli Google mapu, po zdražení by nás jen provoz mapy stál víc, než příjmy z reklamy. MapBox stál polovinu, ale stále by nás to položilo.Tak jsme začali řešit OSM a je to trošku peklíčko, jak píšete. Pokud nad tím člověk nemůže strávit půlrok a nemá znalosti (můj případ 🙂 ) skončí u TileMill, který na macOS padá a na Windows se ani nespustí. Teď prověřuji ty další možnosti, ale je to chaos...Kdyby se vám podařilo generátor rozjet, dejte vědět, určitě se dohodneme na oboustranně výhodné spolupráci :)
Generator mam hotovy, to nie je moc problem(cca tyzden mi to trvalo). Problem je vizualna stranka. Aktualne bojujem so stylovanim. Robim v Go a spravit parser na ten MapBox GL je prakticky nemozne lebo podla ich uzasnej specifikacie moze byt kazda hodnota funkcia, ktora ma variabilny pocet arugmentov(viva la JS) a kazdy argument navyse moze byt taktiez takato rekurzivna funkcia takze v konencom dosledku je to robota na dost dlhu dobu. Co je skoda lebo OpenMapTiles ponuka hotove styly. Potom je tu CartoCSS. Tam tiez nie je ziaden parser, ale nasiel som raz jeden cusotm v nejakom projekte u niekoho ale nejak to neislo, takze momentalne pisem pravidla rucne a kvoli tym tagom je to naozaj makacka. Naprikalad za cely den sa mi nepodarilo zistit ako ostylovat zem(ak ide o ostrov tak hranica statu neodpoveda pobreziu). No a potom je tu problem s tym ze sa musia objekty pre-renderovat na niekolko krat a to v spravnom poradi(https://youtu.be/K84-G095Mwg), cize znovu je to o tych tagoch a spravnom "rozkategorizovani" objektov.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.