Proč autopilot Tesly bourá? Test dává odpověď: může za to řidič!

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 53

Názory k článku

17. 06. 2018 23:53

Zavedeni autopilota by melo byt neco jako zmena jizdy vpravo. Proste najednou pro vsechna auta. Pokud budou vsechna auta rizena autopilotem a zaroven si budou navzajem predavat informace, tak v tomto pripade by to zafungovalo tak, ze auto narazi na prekazku, preda informace vsem autum okolo, takze ostatni zastavi, ci se pokusi o zmenu smeru jizdy tak, aby hrozila co nejmensi kolize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2018 21:18

Člověk ukolébaný jízdou v koloně by možná naboural taky. Řidič by měl podobné situaci předcházet a nelepit se tolik na vozidlo před sebou.Zásadní rozdíl je v tom, že Tesla dostane jeden SW update a naučí se to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2018 02:22

Myslim ze by stalo za to si poslechnout vysvetleni techniku z tesly zda byl autopilot zapnuty a pokud ano, proc prekazku neodhalil (tesla ma pristup k analytickym udajum).
Podle videa se spis zda ze autopilot vubec nereagoval a brzdeni provedl clovek. I kdyby autopilot reagoval treba i pozde, uslysime varovne pipani, ktere ve videu neni i presto, ze zvuk (hlas) z auta nahravany je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2018 20:39

Přechodná období bývají vždycky těžká ale věřím že za 15-20 let se plně autonomním taxíkem svezeme i v Praze. Je možné že pro 100 taxíků bude připraveno třeba pět dispečerů pro případ že by nějakou situaci nezvládli. Tím samozřejmě nemyslím bouračku ale dejme tomu že auto stojící na přechodu bude někdo schválně blokovat atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2018 17:55

Autopilot, který vyžaduje neustálý dohled a vyžaduje připravenost lidského dohledu reagovat na jeho chybné rozhodnutí v řádu desetin sekundy, je nejen k ničemu, ale přímo nebezpečný. Žádný člověk není schopen sledovat déle než několik minut, jestli je rozhodnutí autopilota správné a není schopen je okamžitě korigovat. Autopilot s těmito vlastnostmi by měl být v běžné provozu zakázán.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ufi
15. 06. 2018 15:16

pokud musím mít ruce na volantu a stejně být pořád ve střehu, tak k čemu je mi autopilot? když mě akorát uspí to, že nemusím půlku věcí dělat, ale být v pozoru, jako když je dělám (brždění, točení volantem apod?)
jinak tempomat, to je zrovna příklad jak nejde stoprocentně spoléhat na umělou inteligenci. funguje mi jak má, na radarový úseky bomba. ale vyjma Blanky, to je jediný úsek kdy mě tempomat nefunguje a klidně si zrychlí i z mírného kopečka. a přitom na dálnici nezrychlí ani z prudšího kopce. prostě to nemá logiku.
co když se pak nějaký autopilot rozhodne, že se mu nějaký úsek nelíbí jak tempomatu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2018 14:54

Moje auto žádného autopilota nemá a tuhle situaci by vyřešilo. Jednoduše by nejdřív začalo pípat a následně hamtlo na brzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2018 14:46

vacsina vodicov by dopadla este hrosie, pretoze by sa na auto pred nimi lepili, takze by mali este menej casu spomalit. narazova rychlost nevyzerala velka, nikomu by sa nic nestalo. na rozdiel od pripadu zeby to riadil clovek. narazova rychlost by bola pravdapodobne dost vyssia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2018 14:36

To mi ale nepřijde jako nějak výrazný zhoršení proti živému člověku - nehoda při které někdy loni nebo předloni kvůli vybržďovači umřelo malé dítě měla naprosto stejný průběh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2018 13:42

V podstatě to samé, ale v podobné reálné situaci, autopilot už předloni zvládl a zastavil včas - viz. https://www.zive.cz/bleskovky/video-tesla-se-...
Čímpak to asi bude? Že by snad tím, že reálná vozidla stojící v koloně na dálnici nejsou pouhé modely z papíru, takže by je tenkrát ten radar mohl detekovat přece jen poněkud reálněji?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 06. 2018 13:19

Tesla vůbec neměla autopilot zavádět. Auta nemají LIDAR, nikdy nebudou schopná spolehlivě autonomně řídit se současným HW.
Lepší na to jde Waymo, pomalými kroky se posouvají k autonomním vozům.
V současné době denně 400 dobrovolníků jezdí v autech bez řidiče a vypadá, že to funguje. V článku jsou i videa:
https://9to5google.com/2018/06/13/waymo-early-ri...
Ke konci roku chtějí ve Phoenixu spustit taxislužbu bez řidiče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor