Pro podnikatele a manažery je prý web nejdůležitějším médiem vůbec

Je tomu obráceně než u spotřebitelů: web je na prvním místě jako nejvlivnější médium, televize je poslední.
Zajímavou studii provedla firma NetRatings a dočkala se možná docela nečekaných výsledků. Tisíc respondentů z kategorie „osob s rozhodovacím právem“, tj. vrcholní manažeři, podnikatelé a investoři uvedli, že web je nejlepším médiem, na kterém je může „zastihnout“, trefit, oslovit inzerent (60%), na druhém místě jsou časopisy, zejména ze sféry business-to-business (55%), dále deníky (45%) a až se značným místem je na posledním místě televize (30%). Téměř stejně dopadla odpověď na otázku, který typ média tyto decision makers ovlivnil inzerátem nebo jiným sdělením ke koupi – internet je první s 50%, tištěná média druhá s 35% a televize opět s odstupem a dvaceti procenty poslední. Vlivné osoby rovněž používají internet nebývale intenzivně – pětina z nich údajně pracuje s webem (tj. nepočítaje e-mail!) pět hodin denně a více! Stejná studie dále uvádí, že větší užívání internetu u této skupiny osob jde ruku v ruce s menším užíváním tradičních médií; větší užívání internetu znamená pokles ve sledování časopisů a novin.

Byť studii prováděla agentura zaměřená na oblast sledování (a financovala ji online verze deníku Washington Post), nejsou výsledky studie nesmyslné. Opačný konec spektra je dobře zmapován a inzerenti vědí, že televize je ideální reklamní médium právě pro poněkud prostší konzumenty, jak ostatně dosvědčují neustále se střídající reklamy na prací prášky, lahodné pivo, křupavé oplatky a podobně; reklamy na tyto produkty se naopak téměř nevyskytují v prostředí Internetu. Že ale je web pro osoby s rozhodujícím právem vnímán takto silně, před všemi ostatními zdroji informaci, ale je určitě podstatný posun proti dřívějšku. Manažerská vrstva byla považována za poměrně konzervativní, internetu relativně málo přístupnou; za vrstvu, pro kterou je důvěra k získávaným informacím zcela podstatná a která proto internetu, vnímaného naopak ze všech médií jako to nejméně důvěryhodné, nepřikládá velkou váhu.

Výsledky studie internetové podnikatele, zejména vydavatele časopisů na internetu, potěší; je ale otázka, jestli to vědí inzerenti – a jestli tomu přikládají váhu. Zatím se zdá, že tuto skutečnost příliš nezaregistrovali, protože internetový inzertní trh je stále celosvětově i u nás na mizerných číslech…

Diskuze (1) Další článek: Toshiba chce lokalizovat Tablet PC do češtiny

Témata článku: Internet, Deník, Televize s internetem, Váhy, Nejlepší televize, Televize a internet, Manažer, Poslední hodina, Opačný konec, Váha, Podnikatel, Podnik, Nejlepší reklama, Internetová televize, Washington Post, Online televize


Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Když už vás ten chumel součástek prostě nebaví

Pojďme programovat elektroniku: Když už vás ten chumel součástek prostě nebaví

** Levné cetky z Asie stojí dolar ** Postavíte s nimi skoro vše od teploměru po spínač zavlažování ** Má to ale jeden háček. Bude to ošklivé a povětšinou nekvalitní

Jakub Čížek | 22

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

Američtí mariňáci si tisknou kasárna z betonu na 3D tiskárně

** Americká námořní pěchota nedávno představila 3D tištěná kasárna pro vojáky ** Ty jim tiskne velká 3D tiskárna na beton ** Výsledkem je solidní obytný prostor, který je slušně chráněný před nepřátelskou palbou

Stanislav Mihulka | 18

Dell XPS 13: Když vás ostatní doženou až za tři roky

Dell XPS 13: Když vás ostatní doženou až za tři roky

** XPS 13 nastartoval trend notebooků bez rámečků ** Letošní model kompletně přechází na USB-C ** Navzdory malému tělu se řadí výkon ke špičce

Tomáš Holčík | 34


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku