Pro Microsoft ve skutečnosti tablety nejsou důležité

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 93

Názory k článku

avatar
03. 10. 2011 18:15

Hmmm tazko to dopredu odhadnut. Pokial sa nejako zasadne nezmenia technologie, nejaky odhad sa spravit da (mozno na 10 rokov dopredu): Iste je to, ze mobil zostane mobilom. Teda ako nieco male, co nosime pri sebe a sluzi hlavne na komunikaciu. A pocitac zase ako nieco s velkou obrazovkou, mozno sa nastahuje do TV, ale bude stale tu s nami. Ale co bude medzi - ci male notebooky alebo tablety, sa nevie. Momentalne to vyzera v prospech tabletov. Moj nazor vsak je, ze tretia kategoria po case zakape. Mobily sa natolko zlepsia, ze nejaky tablet ci netbok nam nebude treba. A v obyvackach alebo kancelariach zostanu PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 09. 2011 11:39

Hm, ake je lahke byt redaktorom na tomto webe
Vyberie si nejaku temu, od boku streli tym smerom ... nieco trafi a nieco nie. Ale to vobec nevadi, citatelia v diskusii celu problematiku uvedu na pravu mieru.
Uz to treba len zoptimalizovat, stacilo by napisat "Diskutujte na temu 'MS nepotrebuje tablety'" ... a potom o tom pripadne napisat clanok A este trochu k teme, MS vraj na patentovom vypalnom rocne zarobi 444 mil. dolarov a bude este to viac, uz mu bude platit aj samsung. Dokonca MS na androide vraj zaraba viac ako na windows na smartphonoch. Cize MS tablety naozaj zatial nepotrebuje, ale tento stav nebude trvat vecne.A este trochu k teme II ... vela sa hovori o tabletoch, ale myslim si, ze celkom slusna alternativa k tabletu je aj chromebook. Mozno to bude este veselsie ako sa sa zda dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 20:39

hmmm skutečný sedlák, no ještě štěstí že tam nepoužil žádné ,, WTF " , ,, bude odejít " nebo podobné výrazy
tak aspoň si zašel na kursy správného psaní, otázka je, jestli není tento článeček absolutně zbytečný, napsaný jen za účelem nějakého zvýšení sledovanosti => výtěžku z reklamy, co je doma to se počítá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 20:31

Opravdu nikoho nenapada, ze klesajici podil nove prodanych PC je svazany s HW nenarocnosti Win7? A stoupajici podil tabletu a jinych zbytecnosti pro konzumaci obsahu, ze je dany jednak modou a pak take "mladosti" segmentu? Treba se jenom teprve saturuje tento segment trhu. Pripada mi dost obtizne uveritelne, ze by tablety "vytlacovali" PC. Z jakych mist proboha?
Myslim si, ze momentalne je proste trh saturovan PC s dostatecnym vykonem pro soucasna pouziti a proto prodej novych, vykonnejsich klesa a tahounem bude spis nez vykon jeho skalovatelnost.P.S. ;) neni-li pro MS trh s tablety dulezity, proc proboha kvuli nemu pokurv.... novy OS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 20:09

Sedlak je vul, o tom tu nikoho jiz presvedcovat nemusi! MS se na tablety nevykasle a dela spravne, mozna nevydela tolik na licencich, ale muze vydelat dost dolacu pres marketplace. To ze nyni nevydelava tolik z reklamy muze byt za par let taky jinak. Je videt ze Sedlak premysli pouze z pohledu priblbleho uzivatele, co umi max. patlat Angry Birds a surfovat, zapomina na korporatni klientelu, kde se da na cloudu vydelat, a kde muze byt dulezita dobra integrace PC a tabletu. Dnes firmy kupuji IPad, ale jestli se WIN8 povedou bude jejich volba jina!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 18:54

No a napadlo pana Sedláka přemýšlet i o té alternativě, že "stolní" OS Windows je s ohledem na specifika dnešní doby zkrátka příliš drahý i za ty 2 tisíce Kč, co stojí OEM verze?
Podle mě je reálná cena 600-800Kč. I na stolní PC. Za tuto cenu se prodávají softwary na netbooky a tablety. A tento trh dříve či později splyne se "stolním" byznysem. Pokud Microsoft během pár let neslevní na tuto cenu, tak se ocitne vyšachován alternativami. Takže to není o tom, že dnes MS vydělává na Windows 12 mld. USD ročně a tablety pro něj během pár let znamenají jen 1 mld. USD. Ale o tom, že místo 12 mld. ročně bude vydělávat 5 mld. USD ročně, a vedle tohoto výdělku není zase těch 1-2 mld.Kč za Windows licence pro druhořadá zařízení jen tak pro mávnutí rukou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 18:05

Také mi to nepřijde moc reálné.
Jestliže dnešní mládež (5,6-lete děti a mladší) vyrostou na tabletech na kterých nebudou windous, proč by po tom měl sáhnout v budoucnu to si raději vybere něco co již trochu zná a ví že mu to do teď stačilo.
A časem by po widlích neštěknul ani pes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 15:34

No jo, když to předpovídá světoznámý makléř, tak to asi bude pravda ...
(Jen aby pak ten trh nezafungoval kompletně obráceně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 15:27

OS by sa malo predávať bez GUI, pričom užívateľ by si mohol doinštalovať gui aké chce. To že MS spojil do jedného systémy dve GUI je tiež dobré riešenie ale mala by tam byť aj možnosť si jednotlivé súčasti odinštalovať. skúšal som tie metro omalovánky vyzerá to dobre ale ajtak budem 95% času v klasickom desktope. Tablet bez klávesnice neplánujem kúpiť radšej ďalší notebook a teda to nové metrosexuálne GUI pre mňa nemá žiadny praktický zmysel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 15:07

Jejda, tak tento článek je opravdu "hodnotný"
To se už můžeme bavit o počasí. Venku je hezky, otevřeme okono, vyneseme smetí do popelnice a posbíráme nakousnutá jabka... Cestou pozdravíme tučňáka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
29. 09. 2011 14:15

IMHO je cpaní metra a exploreru do jednoho systému více méně prasárna.
Aplikace jsou navíc navzájem nekompatibilní apod.
MS nakročil dobře, udělal systém, který může běžet na více platformách, ale tady to skončilo. Měla vyjít verze W8metro nebo něco podobného, čistě metro pro tablety apod. zde není potřeba explorer.
A pak měli být standardní windows 8 s explorerem, kde však bude metro pouze jako instalovatelný doplněk (popř. nebude vůbec u nižších verzí).
Tohle se stát, tak jsou všichni spokojeni. na PC by zůstalo standardní rozhraní na tabletech by bylo metro a MS by měl víceméně jeden systém. Problém je, že MS si myslí, že v práci budu mít 2x29'' dotykový monitor, po kterém budu hrabat prstama a abych na to vše viděl bude ikona exploreru měřit 10x10 cm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 13:53

Ten článek je naprostý nesmysl. Opravdu nevím, jakým nesmyslem mám začít dřív.Už ten nadpis. Pro Microsoft naopak jsou tablety velmi velmi důležité a pokud by mu s Window 8 ujel vlak a spal ještě několik let, dostane se do velkých problémů.Tablety mají pro MS tu nepříjemnou vlastnost, že vytlačují malé notebooky s licencí MS Windows z domácností a nahrazují je. Zároveň s tím se postupně OS Android a iOS velmi rychle vyvíjejí. A to až tak, že velké množství lidí zjistí, že jim vlastně stačí úplně a nepotřebují Windows. A pokud třeba Google upraví Android na plnohodnotné ovládání myší, budou ho chtít i na noteboocích.A co se ceny licence týče, obchodní model se prostě mění. Cena OS bude minimální a MS bude muset holt vydělávat na Marketplace za prodej aplikací podobně jako to dělají Apple a Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 13:42

Pravdu povediac, nerozumiem filozofii w8. Nic proti tabletom, je to fajn moct si na ceste precitat maily, fotky, browsovat na internete atd. Ale snazit sa orientovat prostredie systemu na ovladanie klasickeho pocitaca alebo notebooku prstami na upatlanej dotykovej obrazovke sa mi zda uletene a neergonomicke. A z predstavy, ze pri tabletoch bude MS inkasovat za licenciu tolko, kolko za licenciu na klasickom pocitaci ich vyliecia jablkovi, androidovi a im podobni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 13:00

"Klíčem k úspěchu (samozřejmě ne dostatečným, jak ukazují chabé prodeje tabletů HP TouchPad) bude dostat cenu dotykových placek pod hranici 499 dolarů." A s tím "Softies" už jste trapní. Myslel jsem, že jen Čížek, ale spletl jsem se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls
29. 09. 2011 10:54

Ono to možná není ani tak o tom kolik prachů dokáže MS vymáčknout z licencí na tabletech, ale o tom, že ho konkurence úspěšně vytlačila z trhu smartfonů a tabletů, a až posílí, tak může následovat i trh notebooků a desktopů. Pak už nebudou mít problém s prodejem licencí vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 10:34

kazdy biznis kde sa daju zarobit peniaze je pre komercnu spolocnost dolezity.imho separovat w8 pre tablety od w8 pre pc ani poriadne nejde. je to jeden produkt. a kazdy jeden dolar co sa na nom zarobi sa pocita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 10:10

OS už nikdy nebude generovat ty zisky, jako před deseti, patnácti lety. Jestli MS počítá s tím, že může prodávat licenci za 50-100 USD, tak se obávám, že ta cena je dnes někde kolem 5-10 USD. Obzvlášť potom, co se do celé věci pustil Google. OS je prostě uzavřené téma, kde už není možné nabízet žádné zásadní inovace a tomu musí odpovídat i prodejní cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 08:49

Již nyní jsou ude netbooky a notebooky od 5000 Kč a na nich Wokna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 08:47

Stačilo ten blabol zkratit.W8 ma nakročeno k megaprůšviho kdy Visty budou považovany ve srovnaní s W8 za šampiona.Vezmou se bou i brachu WP7 který exitus defakto vyhlasil už ted,žadný zazrak se s Mangem nekonal a pojede se dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 08:37

Díky tabletům a dalším mobilním zařízením brzy splaskne bublina OS Windows. To co neměl oproti Windows Linux na PC stolních má nyní Android (Linux) nebo iOS na zařízeních mobilních. Brzy splaskne i bublina kolem XBoxu a Kinectu protože 1. Skákání před obrazovkou za týden omrzí a jeví se jako trapné. 2. Když gamer něco paří tak potřebuje mít něco v ruce. Dělat jen, že něco držim je OUT. Za 5 let po Microsoftu neštěkne ani pes. A teď pánové "Mrkváci" do mě ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 08:29

Co máte všichni s těma dotykovejma věcma? Mám konvertibilní notebook a to je super, protože na to můžu psát perem ve škole technologický kresby a podobně. Ovládat to prstem taky můžu a občas je třeba pěkný kliknout na nějakej odkaz a tak, ale suma sumárum mi to přijde jako extra nepraktický a klasická myš je mnohem lepší.Nebo ty dotykový all in one PCčka - to se budete všici nahýbat nad PC pokaždé, když potřebujete kliknout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 08:28

Myslím, že tento článek je snad nějaký úlet. Celá myšlenka visí na faktu, že Microsoft se bude zuby nechty držet jen a pouze peněz z prodeje licencí Windows. Apple již ukázal, že App Strore je značný generátor peněz, navíc MS App Store je již hotová záležitost. Taktéž se chystá se uzmout nějaký ten bakšiš z prodeje SW. Navíc autor tohoto výplodu to jistě ví, takže vůbec netuším jak mohl vzniknout tento článek. Asi nějakej dobrej matroš na svatýho Václava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 09. 2011 08:24

Vazeny pan autor. Ak my dokazete este niekde kupit HP TouchPad tak vam dam zan o 50 dolarov navyse. Nakolko sa tieto tablety uz nepredavaju a to uz pekne dlho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 08:04

"aplikace napsané pro Metro se nemusí zobrazovat pouze na tabletech, ale fungovat budou také na dotykových monitorech, možném trendu následujících let." No myslim, ze v tuto chvili by bylo vhodnejsi zminit, spis ze aplikace pro metro jsou kompatibilni s Windows Phone...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 07:59

Kecy a co ak za 5 rokov bude predaj tabletov alebo podobnych zariadeni vyssi ako predaj klasickych pc. Co ak google alebo hocikto pretlaci tie obmedzene systemy kde sa preferuje web a apliakacie site na mieru na pomaly kazdy stranku. Co ak vacsine ludi bude toto stacit. Nie kazdy potrebuje plnohodnotny system. Potom by im bol velky desktopovy system na 2 veci. Nemozu si taketo uvahy dovolit. Zisk neni vsetko, nemozu si dovolit polavit v takto dolezitej oblasti lebo sa to premietne aj do dalsich..A co tu niekto pisal ze sa vydavaju pomaly nove verzie a napr android rychlo - vsak updaty na win vychadzaju stale. Za to ze to niekto pomenuje ako nova verzia to je ich problem. SI pozri na WP7 - 2 updaty za necely rok z toho jeden velky.Myslim ze rep MS by nebolo od veci dat si spravit v cine tablet so svojou znackou - usetril by tym peniaze za zisk pre "vyrobcu" a kluden by to mohol prdavat len online. Nechapem ked si da napr HP vyrobit v cine pc nahodi na to dalsiu provizu pre seba, potom si nahodia retail predajci atd ...Keby dali spravit oni pod svojou znackou predavali by to len cez e sa platila by sa len doprava - nechapem.A este ohladom mudrych co ratali kolko je udajne vyrobna cena ipadu, touchapdu a pod. Ako je mozne ze amazaon dal cenu aku dal??? Ano je tam otrasny dsiplej ale nevravte mi ze par riadkov na vyse by cenu tak predrazilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 07:37

Metro není pro normální počítače úplně ideální, ale nevadí mi, jen bych rád měl kromě metra i nabídku start...
Jinak podle mě Windows 8 budou na tablety jen tak mimochodem, spíš jde (konečně) o podporu dotykových notebooků a především all-in-one pc, která začínají být populární.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 06:34

to víme....dle jejich schopností nejsou důležité nejen tabletky, ale i mobily, vyhledavače....vlastně celý internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 06:29

V clanku sa opomina dalsia vec. Windows ma pomaly cyklus vydavania novych verzii. Kdezto na tabletoch si ludia zvykli na pravidelne updatyzdarma.To tiez ide proti business modelu MS.povedane v skratke - na tabletoch sa daju zarobit OBROVSKE peniaze (vid iPad), ale Microsofti business model to neumoznuje. Jednoducho povedane, Microsoft aj na tomto novom trhu utrie hubu. Aj tu im utiekol vlak.Nechapte ma zle, Metro vyzera perfektne, ale MS proste nie je schopny fungovat na novych trhoch so svojim modelom predaja skrze partnerov. Sikmooki chcu predavat HW po vzore Apple a ked mozu mat jeden OS zdarma vs. druhy za cenu polovice zariadenia, co si vyberu? A im je jedno co tam bezi.Smola Microsoft. Ono Windows a Office za cele desiatky rokov ako jedine ziskove produktysu dost slabota. Tato neschopnost oslovit nove (ziskove) trhy sa MS vypomsti. Nanestastie. Pretoze aj WP uz vyzeraju velmi slusne, ale nikto to nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 06:05

Platit 100usd za licenci na tabletu se mi nějak moc nechce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2011 00:50

matematika je to sice pekna ale W8 sa nevydava na rok ale je to dlhodoba vizia - tak ako Kindle bude predavat jeho Fire v uzavretom systeme s pristupom len na Amazon cloud, tak by na tom mohol ryzovat aj Microsoft. Predat obrovsky pocet liencii za lacne peniaze ale vytvorit uzivatelsku zakladnu, ktora bude potom kupovat aplikacie cez MS marketplace a tym vytvarat trzby. Mam znameho, ktory vydal 16 knih za 2 roky a aj ked na nih zarobil, moc ho to nezaujima kedze tie knihy su len prostriedok na to aby sa k nemu ludia dostali. Ti potom mozno pozicaju jeho knihu dalsim ludom a tak sa k nemu dostanu dalsi ludia, ktori mozno kupia jeho produkty za ovela vacsie peniaze ako knihu za nejakych $30.Ak bude mat MS jeden system, kde sa budu dat kupovat aplikacie z jedneho miesta a ovladne (brat s nadhladom) tym trh s PC/slate/smartphone, bude lahsie pretlacit podobnu politiku aku ma teraz Apple cize online store s aplikaciami, ktore funguju na kazdom zariadeni. Teraz ked chcem daco kupit, idem na stranku vyrobcu, MS z toho nic nema. Ak to bude v nejakom online store tak budu mat svoj podiel. Tam si myslim, ze MS miery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 00:26

Tím pádem mi přijdou windows 8 jako blbost protože pro normální počítače nevyužitelné ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 09. 2011 00:13

Nemůžu si pomoct, ale připadá mi to jako blábol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor