Příští Invex – směr business, jednoznačně

V závěrečné zprávě se organizátor vyjadřuje jednoznačně: Invex je tu pro byznys. Kam půjdou davy gamesníků?
Jako součást závěrečné zprávy k veletrhu Invex vydal organizátor překvapivý a docela půvabný spisek, obsahující výňatky z novinových a časopiseckých „hodnocení“ veletrhu. Prokázal tím ne často vídaný smysl pro humor i sebeironii; klade vedle sebe hodnocení nejkritičtější („(Invex).. je prázdnou skořápkou, nafouklou bublinou…“, „král Invex je nahý do historie vejde neúčastí významných firem a drtivou převahou nudných expozic…“, „… alkoholový jarmark“, „…Mimo realitu byl… celý letošní Invex“) i nejvíce pochvalná („Invexy bychom potřebovali dva…“, „… vystavovatelé jsou z větší části spokojeni“, „O spokojenosti návštěvníků svědčí nejen pozitivní ohlasy…ale i jejich počet“) a podobně. Spisek je tak v důsledku docela ostrým, veřejným výpadem proti novinářům, což každá dobrá příručka public relations firmám jasně zakazuje. Zajímavější ale je, že snad nikdo z „hodnotitelů“ si neuvědomil, že celá akce včetně pořadatele i vystavovatelů pouze reflektuje trh, nevytváří jej. Nadávat organizátorovi nebo účinkujícím za slabou akci je jako vytýkat majiteli kempu u rybníka, že má prázdno, když prší, nebo jej chválit za to, že má hezky plno, když je slunce a teplo. On příliš nemůže ani za jedno, ani za druhé, jen ukazuje prstem k nebi.

Závěrečná zpráva Veletrhů Brno týkající se Invexu, tentokrát po několika letech obsahuje poměrně zásadní stanovisko: organizátor uvádí, že bude „pokračovat ve snaze profilovat Invex v moderní veletrh, orientovaný především na business klientelu“. Pomiňme nyní slůvko „pokračovat“, neboť vzhledem k různým game hall, dvd hall, creative hall, národním soutěžím World Cyber Games či nezabránění pronikání školáků na výstaviště ve velkém množství i v prvních dvou business dnech jaksi nebylo možné si všimnout, že by organizátor Invex profiloval jako business veletrh. Můžeme snad vnímat tuto zprávu jako sdělení, že po mnohaletém váhání, kdy se Invex stále více rozkračoval, tj. měl jak atraktivní a vyčleněnou nabídku pro teenagery a „pařany“, tak i nabídku pro B2B, například v podobě konferencí a vyčleněné výstavní haly, se organizátor rozhodl: Invex má být v příštích letech oním business veletrhem. Věřme, že mu toto rozhodnutí vydrží celý rok; zdá se nám, že i v minulých letech organizátor zpočátku profiloval veletrh jako „především“ místo pro obchodní setkání, a nakonec se tam zase ty game hally objevily. Jestli je to dobré rozhodnutí, je těžko říci – „počasí“ v informačních technologiích se ani příští rok o mnoho nelepší a dalšímu smrsknutí se veletrhu by organizátor nezabránil zřejmě žádným způsobem. Asi nutním rozhodnutím je Invex konečně „nějak“ zaměřit, ať už businessově nebo konzumentsky, míchat obojí na jedné ploše a ve stejném čase přestává být snesitelné. Jednoduché rozhodování ale není, s úplně stejnou otázkou se potýkají i například organizátoři mnohem slavnějšího a většího CeBITu, a dokonce ji už jednou „vyřešili“ špatně, když se v roce 1996 právě pokusili pařany a sběrače propisek vytlačit do nově zřízeného veletrhu CeBIT Home – pokus selhal a dnes je zase všechno při starém.

Diskuze (9) Další článek: Hra s čísly v podání RIAA

Témata článku: Byznys, Invex, Game, Teenager, Dobré rozhodnutí, Public Relations, Jed, Hall, Směr, Závěrečná zpráva

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší