Sociální sítě | Facebook | Reklama | Rozšířená realita

Připravte se, na Facebook míří reklamy s rozšířenou realitou

Připravte se, na Facebook míří reklamy s rozšířenou realitou

Facebook začal testovat nový typ reklam, který by mohl bavit i lidi, kteří se jinak reklamám vyhýbají. Půjde totiž o úplnou novinku využívající rozšířenou realitu, kdy si člověk bude moci díky kameře v mobilu vyzkoušet, jak v daném zboží vypadá nebo jak funguje.

Facebook to oznámil na úterní akci v New Yorku. Cílem je pomoci lidem vizualizovat si produkt a lépe pochopit jeho funkcionalitu. Je to v podstatě logické využití rozšířené reality a je s podivem, že tu něco takového ještě v masovém měřítku nemáme.

První značkou, která se do testování novinky zapojí, bude módní výrobce Michael Kors, jenž umožní lidem v rámci jeho reklam s rozšířenou realitou zkoušet si sluneční brýle. Jakmile si člověk určitý model vybere, bude mít k dispozici ihned odkaz na eshop.

Hlavním smyslem celé noviny je podle viceprezidenta produktového marketingu Facebooku Ty Ahmada-Taylora donutit lidi, aby měli další podnět k tomu pokročit od pouhého prohlížení produktů k jeho nákupu. „Lidé v dnešní době očekávají personalizovaný a vizuálně zajímavý zážitek z nakupování, a to jak v obchodě, tak na svém mobilu,“ vysvětloval.

Nové reklamy podle něj budou na první pohled vypadat úplně stejně, jak ty klasické, ale budou navíc obsahovat tlačítko „vyzkoušet si produkt“, po kterém se zapne kamera a člověk si začne věc virtuálně zkoušet. Nemusí jít přitom jen o oblečení a doplňky, člověk si takto může klidně vyzkoušet, jak by mu do obývacího pokoje seděla nová pohovka.

Nutnou podmínku ale bude, aby se do novinky zapojilo více značek - Michael Kors je zatím jedinou firmou, která byla ochotná spolupracovat. Facebook nicméně slibuje, že brzy oznámí další společnosti, určité diskuze probíhají například se sítí parfumérií Sephora.

Novinka je zatím v testování jen v USA, takže v Česku si na ní budeme muset chvíli počkat. Je to ale pěkná ukázka toho, co nás v budoucnosti čeká.

Facebook interaktivní věci baví. Tlačí i na své Příběhy, které ale uživatele moc nezajímají:

Diskuze (6) Další článek: Lenovo prozradilo značení nových grafických karet Turing od Nvidie. Přijít by měly v srpnu

Témata článku: Sociální sítě, Facebook, USA, Reklama, Mobilní telefon, Rozšířená realita, Masové měřítko, New WAY, Mobil, Produkt, New York, Nový typ, Nutná podmínka, Určitý model, Novinka, Realita, Pouhé prohlížení, Nová reklama, Sluneční brýle, Česká republika, Jediná firma, První pohled, Obývací pokoj, Hlavní smysl, Testování, Kamery levně na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 21

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 22

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec

** Kdysi nezničitelný pirátský web se potýká s problémy ** Z mnoha míst je už měsíce nedostupný ** Další krize dorazila v neděli

Jakub Čížek | 66

Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

Severní magnetický pól „odcestoval“ z Kanady na Sibiř. Vědci musí upravit model

** Zemské magnetické pole se chová nepředvídatelně ** Severní magnetický pól se posouvá z Kanady směrem na Sibiř ** Vědci musí rychle aktualizovat Světový magnetický model

Karel Kilián | 30