Připravte se, na Facebook míří reklamy s rozšířenou realitou

Připravte se, na Facebook míří reklamy s rozšířenou realitou

Facebook začal testovat nový typ reklam, který by mohl bavit i lidi, kteří se jinak reklamám vyhýbají. Půjde totiž o úplnou novinku využívající rozšířenou realitu, kdy si člověk bude moci díky kameře v mobilu vyzkoušet, jak v daném zboží vypadá nebo jak funguje.

Facebook to oznámil na úterní akci v New Yorku. Cílem je pomoci lidem vizualizovat si produkt a lépe pochopit jeho funkcionalitu. Je to v podstatě logické využití rozšířené reality a je s podivem, že tu něco takového ještě v masovém měřítku nemáme.

První značkou, která se do testování novinky zapojí, bude módní výrobce Michael Kors, jenž umožní lidem v rámci jeho reklam s rozšířenou realitou zkoušet si sluneční brýle. Jakmile si člověk určitý model vybere, bude mít k dispozici ihned odkaz na eshop.

Hlavním smyslem celé noviny je podle viceprezidenta produktového marketingu Facebooku Ty Ahmada-Taylora donutit lidi, aby měli další podnět k tomu pokročit od pouhého prohlížení produktů k jeho nákupu. „Lidé v dnešní době očekávají personalizovaný a vizuálně zajímavý zážitek z nakupování, a to jak v obchodě, tak na svém mobilu,“ vysvětloval.

Nové reklamy podle něj budou na první pohled vypadat úplně stejně, jak ty klasické, ale budou navíc obsahovat tlačítko „vyzkoušet si produkt“, po kterém se zapne kamera a člověk si začne věc virtuálně zkoušet. Nemusí jít přitom jen o oblečení a doplňky, člověk si takto může klidně vyzkoušet, jak by mu do obývacího pokoje seděla nová pohovka.

Nutnou podmínku ale bude, aby se do novinky zapojilo více značek - Michael Kors je zatím jedinou firmou, která byla ochotná spolupracovat. Facebook nicméně slibuje, že brzy oznámí další společnosti, určité diskuze probíhají například se sítí parfumérií Sephora.

Novinka je zatím v testování jen v USA, takže v Česku si na ní budeme muset chvíli počkat. Je to ale pěkná ukázka toho, co nás v budoucnosti čeká.

Facebook interaktivní věci baví. Tlačí i na své Příběhy, které ale uživatele moc nezajímají:

Diskuze (6) Další článek: Lenovo prozradilo značení nových grafických karet Turing od Nvidie. Přijít by měly v srpnu

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, USA, Reklama, Mobilní telefon, Rozšířená realita, Produkt, Určitý model, New WAY, Dnešní doba, Pouhé prohlížení, Testování, Obývací pokoj, Jediná firma, Česká republika, Masové měřítko, New York, Mobil, REK, Sluneční brýle, Produktový marketing, Nový typ, Řek, Hlavní smysl, Nutná podmínka, Kamery levně na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm

Lukáš Václavík | 125

Lukáš Václavík
ZálohováníÚložištěPevné disky
Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 35

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Bankovní identita bude jednotná. K České spořitelně, ČSOB a KB se připojí menší banky
Lukáš Václavík
Portál občanaBankaeGovernment