Je to sice off topic této diskuse, ale zase se to týká naší profese, tak se u toho zastavím . Každý článek, pod kterým není výslovně řečeno, že se od něj vydavatel či redakce distancuje (tj. že nevyjadřuje jeho názory), je článkem vyjadřujícím stanovisko redakce, respektive s ním alespoň není v zásadním rozporu. Takhle to u seriózních médií vždycky bylo. Je už jedno, jestli se jedná o zprávu, komentář, analýzu, polemiku, fejeton, sloupek, glosu nebo nějaký žurnalistický pseudo-útvar typu "Poslední slovo" nebo "Přímý úder" a podobně. Ta nejserióznější média se článkům, pod které musí napsat, že nevyjadřují stanovisko redakce, vůbec vyhýbají - ve velkých světových denících i časopisech nic takového nenajdete, protože to je svým způsobem zbabělý alibismus.
Ale i kdyby šlo o takový článek (což v tomto případě nešlo); v každém případě musí projít redakční korekturou. Redakce jej tam ponechá, pokud obsahuje názory, se kterými lze nesouhlasit (typu "I příští měsíc napadne metr sněhu"), ale nesmí je pustit, pokud budou obsahovat zjevné věcné chyby (typu "I včera bylo po celém území ČR mínus deset"). A právě věcné chyby zde byly.
Nicméně back on topic: to co píše ten výtečný materiál od Agilentu je pravda, jenomže bude mít dopad na praxi? Já přes VoIP volám stovky minut měsíčně a nestal se mě případ, že bych se s někým popral o pásmo (maximálně sám se sebou samým). Na druhé straně s potěšením kvituji, že i u mobilů mám přidělený timeslot (což jsem dosud nevěděl , přesto mě hovor často vypadává. Ovšemže slabým signálem, ale to je myslím uživateli jedno. VoIP není "mission critical" technologie, po které je požadovaná QoS 99,9999%, ale je to normální služba pro normální uživatele, kteří vědí, že nic nefunguje na sto procent, ani to ostatně neočekávají a nevyžadují.