Alfons
25. 8. 2004 • 21:26

protože při přechodu z doby dřevěné na dobu kamennou byly jistě také potíže pro méně chápavé křováky doposud používající dřevěné kyje, kteří s kamennými sekerkami neuměli hned pracovat a hodně jich určitě zbytečně roztřískali. Tehdy se řešil helpdesk asi poklepaním sekerkou do hlavy nechápavého uživatele. Bylo to oproti dnešku asi dosti účinné.

Pavel J.
24. 8. 2004 • 10:16

IT helpdesk by měl řídit práci IT pracovníků a dejme tomu bránit specialisty od přetěžování nesmysly. Ale může to být jen virtuální pracoviště t.j. SW, který ho zastane.


O uživatelích a jejich závažných problémech by se asi dal napsat román, ikdyž převážně dost nudný. Ostatně znám i dost lidí z IT, kteří nízké gramotnosti v této oblasti dost hrubě zneužívají a umí taky …


HelpDesk určitě ano, musí být podpořen kvalitním SW. Vzhledem k tomu, že takový SW používáme, vím určitě, že je to o něčem jiném, než evidence problémů v Excelu nebo v nějakém samodomaSW.


SW musí mít FAQ pro uživatele i řešitele, zadávání problémů po internetu, hlídání dohodnutých časů pro řešení a info pro šéfa, když se nereaguje včas, kategorizaci problémů a konfigurovatelné a automatické rozdělovaní řešitelům (interním i externím), o všech etapách řešení od převzetí jsou automaticky uživatelé informováni emailem a pak je tu vyhodnocování, statistiky, atd. Není pak problém zjistit, kdo z uživatelů je guma (pokud někdo každý týden zapomene heslo, těžko bude nadšen z toho, že se to dozví nadřízení), nebo má třeba podivně fungující nebo starý počítač. A totéž platí, ale i o řešitelích v IT. Šéf si může vyhodnotit zda ten či onen pracovník je ten pravý a jak řeší problémy . Ze zkušeností mohu říct, že pracovníci IT ze zavedení HelpDesku moc nejsou nadšení, ale po čase se to kupodivu docela srovná. Má to tu výhodu, že řešitele např. nechytí každý na chodbě, že má  problém a před tím to již řekl dvěma dalším. A pokud jsou opravdu všechny problémy podchyceny, je zajímavé, že vlastně jakoby objem práce narostl. A celý problémový vztah uživatelé/IT se hodně rozjasní.

Martin
27. 2. 2007 • 12:13

co používáte za soft? pidil jsem se na českým trhu a našel jsem neco na www.myjira.com
o aplikaci jira to neni celkem spatny ale postradam nejaky reference mate s tim nekdo zkusenosti?diky

Pavel Janeček
27. 2. 2007 • 12:36

Jde o to, co od toho očekáváte a kolik na to máte. Prodáváme český HD Dantin, reference mohu nabídnout velmi slušné. Funkčnost na úrovni těch "drahých", cena podstatně nižší. Nechci zde rozvíjet reklamu, pokud máte zájem pošlete email na info@datais.cz

Jája
24. 8. 2004 • 6:07

Dělám správce IT ve firmě, kde je cca 100 kompů. Článek je totálně mísu. PC zde používají i skladníci se základním vzděláním, pro někoho již ve vraždeném věku nad 50 let a nikdy se mi nestalo,že by zapomněli hesla. Výjimka se stane tak 1-2x do roka, když se někdo vrátí např. po dlohodobé nemoci tak půl roku. Kvalita tzv. uživatelů se pozná dle kvality člověka, který má na starosti IT, jak je schopen či ochoten těmto lidem vysvětlit např. nové věci. Jestliže IT je chytrák,který vrazí pro tyto lidi do běžného výkladu nové věci co druhý velice odborný výraz, asi těžko jej standartní uživatel pochopí.Vše je o lidech a člověk musí zvolit individální přístup a mít bohovskou trpělivost,je fakt, že někdy to nejde, když dotyčný se již dopředu rozhodne,že na to kašle a že se to zkrátka učit nebude,naštěstí tito lidé se v naší firmě dlouho neohřejí.Další typ lidí,jsou ti, kteří vyloženě hledají mouchy, a to je pak dílo.

Daler
25. 8. 2004 • 12:22

Individualni pristup je pekna vec, ale nejde pouzit vzdy a vsude... V previous company bylo cca 150 kompu a nejake vysvetlovani nebyl problem. Kdyz jich mas ale vic nez 1500, tak uzivatelstvo splyva v jednu velkou masu BFU.


Obcas mam pocit, ze existuje skupina vysiracu volajicich na IT jen z toho duvodu, aby mohla v jedne vete pouzit slova URGENT, ASAP, ISSUE, BUSINESS CRITICAL a SERIOUS IMPACT ON cokoliv... Pravdepodobne pak maji lepsi naladu a nejake FAQ se mohou tak akorat ...


Co se ruznych "Anicek z uctarny" tyce, obcas se clovek jen tezko brani vete " Do CV jste uvedla znalost prace na PC, tak ji prosim vyuzijte..." Zdaleka nejhosi jsou ale "zkuseni uzivatele", kteri si nekde na zachode prolistovali Chip, nebo podobnou tiskovinu. V tu ranu jsou to totiz nejvetsi IT odbornici, kteri maji potrebu neustale oslnovat znalostmi a navrhovat hovadiny :o(


Vsechny tri vyse uvedene skupiny pak maji pocit, ze IT je banda darmozroutu, kteri akorat resi jejich konkretni tri telefonaty za den. Nejak jim uz nedochazi, ze jim podobnych plakanku jsou cele zastupy a nekdy je tezke se z nich nezblaznit.

kolemjdoucictenar
23. 8. 2004 • 18:14

A podle me tyhle problemy vezme cas. Software bude navrhovan s vetsim durazem na ergonomicnost a intuitivnost. Uzivatele budou "realne" pocitacove gramotni. Pred sto lety neumeli vsichni cist a psat a taky to nedoslo jen k obrazkovym knizkam. Proste se casem vetsina lidi naucila cist, i jazyk se lehce prispusobil, ale nikterak revolucne, spis jen evolucne. S PC gramotnosti to bude to same, vase deti uz na hotline volat nebudou (resp. zrejme budou, ale ne kvuli kazde blbosti). Srovnal bych to s tim, ze dnes kazdy umi napsat slovo MAMA, ale ne vsichni vedi jak gramaticky spravne napsat "o dile Jaromira Nohavic(i/y)" - ja to treba nevim

krysa
23. 8. 2004 • 20:55

heh..:) jeste se tim chlub - skoncils uz zakladni skolu?

Pepa
23. 8. 2004 • 21:25

no, vis... ono to neni to nejdulezitejsi... a navic se to vedet ani nemusi - vetsinou se to tak nejak tipne a kdyz je to blbe tak si z toho nikdo nic nedela, ale jak jsem koukal o pra prispevku vyse, tak tam nekdo napsal "asy"... to uz je k zamysleni...

co se tyce pocitacove gramotnosti, tak jsem nedavno delal pro jednoho clovicka, ktery chtel nejake nastroje pro svoje stranky -- byl to asi nejhorsi pripad bfu... ten co si mysli, ze tomu rozumi... tou dobou jsem pochopil k cemu jsou manageri... jsou k tomu, aby programatori nevrazdili zakazniky... je to takovej naraznik... precejenom, kdyz pres hubu dostane manager, tak ta firma neumre hlady...

hyperion
23. 8. 2004 • 13:51

firmy setri na lidech, proto zamestnaji nekoho, kdo s PC "..trochu umi..bezne veci zvlada.." a rekne si o pet taliru min ("vsak on se to rychle douci.." = blbost, v pracovni dobe neni na uceni cas). Takovy clovek pak zamestna na pul uvazku jednoho cloveka z informatiky - kde tim padem vznikne poptavka po novem cloveku, ktery bude v konecnem dusledku znamenat pro firmu vetsi naklady na mzdy (pokud jde o tu toliko zminovanou "Ancu z uctarny").tyto dopady se da tezko zmerit, proto je dobre alespon ve vetsich firmach pouzit specializovany software, pres ktery budou vsichni uzivatele zadavat svoje "trouble tickety", "service cally" a dalsi "lama problemy". Bude to mit nekolik dopadu: lide prestanou otravovat s blbostma a plno veci si vyresi sami, dostatecne se upozorni na problemove lidi, kterym porad neco nejde; jasne se zmeri, jak dlouho trva informatice problem vyresit a zda-li jsou/byli by efektivnejsi nez outsourcing.

Melkor
23. 8. 2004 • 14:14

Ciste jen pro informaci: Ten specializovany SW na zadavani "trouble ticketu" a pod. se da sehnat i zadarmo pod GPL.

hyperion
23. 8. 2004 • 14:20

samozrejme, ne kazdy vyuzije HP Open View apod. Naprogramovat si webovou aplikaci nebo vyuzit nejaky z volne dostupnych bulletin boardu je take reseni. (a levnejsi)

ja
23. 8. 2004 • 10:14

"Vite, ono je rychlejsi a POHODLNEJSI okamzite zvednout telefon a zavolat.
Vzdyt od toho tam prece jsou, ne? Ja tomu nerozumim, tak at se staraji ..."


Kdysi jsem jako dost pretizeny programator resil kazdych dvacet minut
dotazy uzivatelu v podniku - meli kurzor mimo pristupne pole. Dost velka
prace byla z otazky "Me to nejde!" zjistit co a proc. Pak jsem musel vysvetlit,
ze kurzor posunou tabelatorem - byly to terminaly.


Dovedete si predstavit produktivitu a chybovost programovani?
Pak uz jsem telefony nebral ...

BoodOk
23. 8. 2004 • 12:09

Kazdej programator, ktery pri programovani musi delat helpdesk je za tyden na prasky a samo, ze nic nenaprogramuje. Protoze vynorit ze z pateho radku urovne osme vnorene funkce na uroven Vlasticky z uctarny vyzaduje nejaky dekompresni cas. Kdyz ho nemas, riskujes poskozeni. Je to naprosto stejne jako v potapeni, s tim rozdilem, ze podvodu si sebou neberete telefon.

Dan
23. 8. 2004 • 13:30

jo tak to prirovnani sedi a to jeste kdyz pises sw pro hospody a volaj ti pinglove s jejich slengem a nechuti pac jim vrazdim zlatou slepici ) tak to je snad jeste horsi nez Vlasticka

D.

comar
23. 8. 2004 • 15:22

ja myslim, ze mnohem horsi, nez to vynorovani, je zase se zpatky ponorit. Nez se clovek rozkouka a najde tu funkci, tak je tady Vlastiska II.

kmarty
23. 8. 2004 • 18:48

Jo tak tohle sedi naprosto presne

Izak
23. 8. 2004 • 10:04

A vite co je nejvetsi problem, ze ani admini neumi spravovat sve windows (U Unix/Linux to v 99% kupodivu neplati), to znamena ze nerozumi sve praci a i oni by potrebovali skoleni.

Panuje totiz mitus, ze system, aplikace atd. se nemusi ucit (a pritom vyskolit win admina je velice drahe ci dokonce asy nejdrazsi, nebot dokumentace neni verejne dostupna a diky balastu registru i velice obemna (napr. jedina rozumna forma jak se naucit Win SMB protokol je nastudovat Using Samba, Samba HOW-TO atd.)) a kdyz uz Linuxovy admin musi radit win. adminovi tak je neco spatne.

No a pak to prechazi na uzivatele, kde kazdy rekne ze umi pracovat s PC a on ani neumi spravovat soubory, vubec nevi kde je ma a jak se na ne dostane. Proste skolit skolit a skolit a to i s INDIVIDUALNIM preskouseni, ne jako ve skole kolektivne.

Dave
24. 8. 2004 • 12:37

Mno, ale netuším, jaká je souvislost s tématem v článku. Že byste byl další tzv. "linuxový odborník", pokoušející se vyvolat flamewar?

Andy
12. 9. 2004 • 19:23

Ach ta cestina,


asy


to jsem jeste nevidel.

wagoon
23. 8. 2004 • 9:23

Jednou sem takhle zvedl telefon, a tam se ozvala pani, ze sme ji dali novou tiskarnu a ze ji nejede, bo ma moc velky harddisk. Ze ji ho mame hned vymenit za mensi.
preklad: pani mela velky CASE (rikala mu harddisk) a tiskarna se ji tak nevlezla na stul


Ucetni oddeleni zavolalo, ze je novy update na jejich system, ze to mame updatovat. Sednul sem si teda k serveru a ptal sem se kde je. Ze ho dala na disketu. Pozadal sem ji jesli mi tu disketu da. Ona na to ze envi, kde to CDcko je, ze ho maji tak nejak dohromady, ze ho pouziva but ona, nebo jeji kolegyne. Zavolal sem kolegyni a ta rekla ze o nicem nevi, ale ze s tim harddiskem pracujou opravdu na stridacku.  No ale to uz mi svitlo
preklad: update byl na sitovem disku, tj na tom serveru kde sem sedel:)


kde pracuju vam radsi rikat nebudu  

ds
23. 8. 2004 • 13:10

Mam znamou, co si na pocitaci vytvorila slozku "zmet neznameho" a tam prenesla vsechny soubory, ktere ji nic nerikaly :)


No a kdyz jsem byl na vojne, tak tam jeden magor pote, co dostal rozkaz odstranit z PC soubory, ktere nepouziva, smazal soubor dblspc0001 (nebo tak nějak... prostě zkomprimovaný disk :))

Garfield
23. 8. 2004 • 9:14

spočívá v tom, že každý BFU dostane od IT helpdesku tzv. Quick-kartu. Je to zalaminovaný kus papíru, kde má popsány základy práce s aplikací a řeší se tam i problémy jak se dostat na intranet apod. Má to v šupleti a podívá se na to rychleji, než by někam volal.
Není to žádná novota, kdo jste někdy kupovali krabicový SW s mnoha funkcemi, Quick-kartu znáte.

Martin
23. 8. 2004 • 13:33

hej, a najvacsi BFU si potom tu lamino kartu pricapia na monitor, a na nu si este na Post-it napisu heslo do pocitaca, tym je vsetko vyriesene

Eso
23. 8. 2004 • 9:09

"a především tvrdě nutí své zaměstnance vyzkoušet nejdříve cesty svépomoci"

no, tohle bude problem, kdyz ti, co rozhoduji (manageri) jsou vetsinou ti nejvetsi BFU

Jirka
23. 8. 2004 • 9:03

Myslim, ze FAQ je nedostacujici a pro poradne lamy je nejlepsi specializovana aplikace, ktera se nastavi jako domovska stranka. (jedna aplikace za vsechny: http://helpdesk.advice.cz)

Petr
23. 8. 2004 • 8:16

FAQ je umístěný na firemním intranetu, což je nejlepší řešení, přesto však neřeší problém, když zaměstnanec: ) zapomněl, jaká je adresa firemního intranetu, d) zapomněl své přístupové heslo do firemního intranetu..


Nic proti, ale jak se muze kouknout na FAQ v tehlech pripadech? To je asi jako PS u dopisu "chtel sem ti poslat naky penize, ale obalka uz byla zalepena..."

Vraána
23. 8. 2004 • 8:49

Napsat jako URL "intranet" snad nezapomene ani naprostý dement a když k němu nemá přístup, tak se na něj podívá na PC u kolegy. Heslo k jednotlivým aplikacím by taky neměl zapomenout když se použije heslo jednotné.

blecha
23. 8. 2004 • 23:21

 jmeno naseho intranetu je tak skvely, ze jsem si ho musel napsat, je to nejak jako intra/nazevfimy/??? No proste super.

Spiro
23. 8. 2004 • 5:03

A to je presne ten problem o kterem mluvim uz delsi dobu - na lidi (myslim - laiky, BFU) postupne bude vyvijen cimdal vetsi tlak aby praci na PC cimdal vice umely. A postupne budou muset pochopit, ze je to jako s jazyky nebo ridicakem - kdo to neumi, bude to mit v zamestnani tezke.

Ne ze by to co se v clanku popisuje nebylo spravne - i tak se to resit da, a je to jedine OK ze takovy trend existuje. Delat helpline je tezka, nevdecna a deprimujici prace (clovek postupne ziskava dojem ze ty BFU jsou mirne receno retardovane). Nicmene ruseni helpdesku nevidim jako uplne nejlepsi reseni.

Predstavme si ze BFU ma nejaky problem.

Varianta 1. Nejrychlejsi a nejjednodussi je zvednout telefon (ten prece nemusi platit - je firemni) a zavola prislusnemu IT-nekomu (od toho tady prece je, ze?). IT-nekdo se zhrozi co je to za vola a co to za nesmysly musi resit den coden furt stejne. Dotycny BFU dostane svuj IT support a po polozeni sluchatka vynada "tem IT magorum" a postezuje se kolegum jaka jsou to hovada. Nicmene problem je vyresen, kvalitne a rychle.

Varianta 2. BFU je odkazan na FAQ. Problem je ze on ani nevi zda je jeho problem zavazny anebo drobnost, a poikud je v casovem presu anebo proste "nema na to naladu", pak to necha na jindy. A to nemusi byt vzdy dobre, obcas dokonce to muze byt i vazny problem. Ale i kdyby se do toho pustil ihned, potrva mu to dele, vysledek neni zarucen (obcas BFU ani sam nevi jak ma problem popsat (tj. nevi ani co ma vlastne hledat), a navic FAQ sestavuji tez lide a spousta debilnich situaci z realu je nemusi vubec napadnout). Kazdopadne ten problem je resen pomalu, a tim, ze BFU je nucen se v tom vymachat sam, prinasi zvysene riziko ze misto napravy cela vec bude nakonec pos.ana jeste vice, pripadne nenavratne

Jedina spravna cesta podle mne je ta, ze potencialni zamestnanec ma byt vyzkousen z povinne-minimalnich znalosti IT (a navyku prace s nimy) jiz pri nastupu do zamestnani. Pouze tak se zaruci to ze bude schopen vznikajici problemy resit v rozumnych terminech, v mezich rozumnych rizik a bez nutnosti mit 1 IT konzultanta na kazdych 10 ucetnich.

Ja vim ze je to zatim malo realne, neexistuje zatim ani poradny seznam pripadnych pozadavku natoz spolehliva metodika testovani, ale to je jiny problem. Bohuzel, kdysi dost diskutovane certifikaty ECDL (European Computer Driver's Licence) asi sli do autu, a je to skoda - podle mne to byl krok spravnym smerem, i kdyz trochu diskutabilni v detailech. Anebo se mylim - vi nekdo o tom jak tento proekt pokracuje?

Spiro
23. 8. 2004 • 5:05

panove, ten vas radoby editor prispevku je ale debilni kram, sezral mne vsechny odstavce a vse sesrotoval dohromady...

ja
23. 8. 2004 • 8:21

Ti BFU uzivatele treba zase umeji cesky

Myšel
23. 8. 2004 • 15:17

Někteří umějí i japonsky, ale s obsahem diskuse to moc nesouvisí, ne?

Roger
23. 8. 2004 • 9:50

A tech hrubek, co vam tam nasekal!

Lukas Kalista
23. 8. 2004 • 5:45

Take pekna teorie, ale take neni vsespasna. Dam priklad - celkem casto jsem mel co do cineni s doktory (tvorba ruznych prezentaci apod.). Netvrdim, ze vsichni, ale velmi vysoke procento jsou naprosti pocitacovi analfabeti. Ale s pocitaci delat musi. Myslim, ze tito lide musi znat hodne veci, ale nejsem si uplne jist, zda by vyberove rizeni na chirurga melo zahrnovat, jak moc ovlada pocitac. A kdyby spickovi odbornici ve svem oboru nemohli sehnat praci kvuli tomu, ze neumeji s pocitacem (priznejme si to - i na to jsou potreba "bunky" a ne kazdy je ma), tak mi to prijde hodne smutne. Navrhuji dalsi reseni - co konecne pocitace vice prizpusobit lidem? Je to preci jen nastroj, tak by se mel prizpusobit cloveku a ne clovek jemu... Ale to je asi utopie

Pindal
23. 8. 2004 • 7:07

Hezka utopie. Stejne mohu argumentovat na prikladu aut. Je jiste procento lidi kteri nejsou schopni udelat ridicske zkousky a proto proste nikdy ridit nebudou. Maji se pro ne delat auta z gumy?

Lukas Kalista
23. 8. 2004 • 7:46

Ale no tak... Dam opet priklad - vetsina prezentaci, co jsem dostal byla neskutecne velka, prestoze by se teoreticky mohly vejit na disketu, casto zabiraly cele CD. Kdyz pominu dobu, s jakou se muselo pocitat na kopirovani a misto, jake to zabralo, tak se to neskutecne pomalu zobrazovalo. Proc? Protoze vetsine lidi nic nerika rozliseni. Zkratka daji fotku do skeneru, stisknou "skenuj" a daji to do prezentace. PowerPoint je bohuzel tak blby program, ze prestoze je primarne urceny pro zobrazovani na monitoru, takoveto snimky neprepocita (a ani v nem neni ta moznost). Takze krome PowerPointu se musi naucit take nejaky graficky program na upravu obrazku... Proboha proc to tam neni, misto zadani jednoho prikazu (treba zaskrtnutim volby pri ukladani) se s tim musi delat nekolikanasobne dlouho a sloziteji. Nebo si vemte jinou vec - prezentace jsou primarne urcene k tomu, ze se nekam nosi (asi si malokdo pousti sam sobe, co v PowerPointu udelal). Tak proc si s sebou nevezme pisma??? Jestlize mate ve firme urceny firemni vzhled, pouzivate sve pismo, ktere s nejvetsi pravdepodobnosti neni na jinych pocitacich. Vysledek? Prinesete si prezentaci, pustite a... A muzete ji vypnout, protoze je cela rozsypana... A takle bych mohl pokracovat dal a dal. Jsou tisice veci, ktere takto komplikuji zivot a uplne zbytecne. V obou pripadech se samozrejme laik obrati na sveho technika, ze mu to zlobi... Docela by me zajimalo, jestli maji programatori nejakou zpetnou vazbu s realnym zivotem...

fatman
23. 8. 2004 • 9:06

PP umí vložit i použité TT fonty. Bohužel mi u půlky z nich vynadá, že jsou chráněny copyrightem a nesmím je použít

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Lukas Kalista
23. 8. 2004 • 9:26

Protoze jsou v MS uplne blbi... Kdyby to udelali jako v PDFku, tak nemuseji s nejakymi licencemi vubec otravovat. Font (resp. ne cely, pouze pouzite znaky) je pak soucasti dokumentu a nejde z nej vyoperovat - hlavne se to vsude zobrazi stejne.

Melkor
23. 8. 2004 • 9:49

Che, che, ted mi to pripomelo jistou Novellskou konferenci, kam prisel take jeden sile namakany pan od MS a slavnostne spustil presentaci, co ze vsechno MS umi. Pochopitelne tam nemel spravne fonty , takze po celou dobu se cely sal s chuti chechtal

Petr
23. 8. 2004 • 12:49

nevím jak vaše verze, ale mně u PowerPointu funguje funkce komprese obrázků, takže pokud tam jako BFU vložím dvou megový obrázek, tak mám možnost celou prezentaci uložit tak, aby v ní byly obrázky už přepočítené a výsledek je třeba 80 kB.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Lukas Kalista
26. 8. 2004 • 6:24

Co to bylo za verzi bohuzel nevim, je to tak dva roky zpatky, ale tenkrat to nijak normalne neslo. Jeste jsme prisli na to, ze pokud se z PP otevrou obrazky a zmensi se, soubor se opravdu zmensi. Potiz byla v tom, ze z puvodnich 60 MB se prezentace zmensila asi na 15 MB. Ovsem pokud se obrazky z PP uplne vyhodily, zmenily se venku a opetovne vratily, zmensila se velikost na nejakych 1.2 MB. Zkratka PP si nekde nejaka data sysli a odmita je uvolnit. Spolu s problemy s pismy je vse delane pro to, aby byly soubory co nejmene prenositelne...

Jiří Kuchta
23. 8. 2004 • 7:45

dost často to chce aby BFU uměl(a) číst. K čemu mi je domluva s BFU, že tam bylo nějaké červené okénko. Když se zeptám, co v něm bylo napsaáno, tak se dozvím že neví, neboť to odklikl(a)...

Alfons
23. 8. 2004 • 7:55

To je správná cesta. PC je datový spotřebič a před ním sedí uživatel dat. Spotřebič musí být uživatelsky přítulný a to do té míry že s ním dokáže po krátkém vysvětlení nebo přečtení manuálu zacházet běžný občan. PC a internet by byly v domácnostech víc rozšířené kdyby tomu tak bylo. Kdo má doma PC má obvykle doma nebo poblíž rodinného příslušníka nebo známého který PC ovládá a dokáže poradit. Bezplatně nebo za kafe. Platit servis PC je pro běžné občany u nás nereálné, protože je to drahé.  A že se PC, obzvláště s internetem kouše atd. je běžné a proto by se lidé servisu nedoplatili, pokud nemají na pomoc zadarmo. Programátoři a tvůrci PC mají co dělat, aby se běžným "občanským" uživatelům a jejich mentalitě  víc přiblížili. Billovi chlapci byměli vymyslet OS atd. pro blbé-přehnaně řečeno, mimo jejich nové OS jen na tahání peněz.

Pichi
23. 8. 2004 • 10:05

Billovi chlapci by hlavně měli přestat vymýšlet OS, protože zjevně neví ani co to znamená. Měli by se zabývat výrobou HW a her. To je jediné co jim jde.

Lojza
23. 8. 2004 • 17:58

Jakepak hry jim jako ze jdou?

Nemluvite nahodou o hrach ktere bohaty deBill Wrata koupil i s tymy vyvohjaru jako jiz zabehle a rozpracovane proekty a pak jen po par mesicich vydal pod frajerskym logem "Micro$oft Games"?

BoodOk
23. 8. 2004 • 12:04

Ty si taky datovy spotrebic, ale naladeny na jeden kanal. Ty si myslis, ze kousani PC je bezne, protoze pouzivas blbe navrzeny operacni system. A to jeste chces po tom, kdo jej blbe navrhl, aby Ti ho navrhl lip. Jo marketing, ten dokaze divy.

Martin
23. 8. 2004 • 13:27

No to mas sice celkom pravdu, ale PC je svojim uzivatelskym modelom trochu inde, ako varic na vodu, a rozdielu v uzitocnosti a zlozitosti "spotrebica" bude zodpovedat aj cas, ktory clovek potrebuje na to, aby sa s nim naucil pracovat. No a kedze tych cinnosti, ktore treba pri praci s PC zvladat, je podstatne viacek, ak ou varica, tak ta "learning curve" bude mat najskor exponencialny charakter. Az tak velmi by som to na Billovych chlapcov nevalal. Ani Apple OS nie su niekedy prave z tych jednoduchych...

rex
23. 8. 2004 • 21:34

pc, pc, pc... holt to chce vedet, ze existuji taky jiny pocitace nez pc, a ty maji daleko privetivejsi ovladani. uz skoro 20 let je vyrabi apple. ale kdyz to nevi odbornici, jak to maj vedet bfu??? proc je pc nejrozsirenejsi, kdyz je to temer nejhorsi typ hw? proc je windows nejroszsirenejsi, kdyz jsou lepsi os???

Melkor
24. 8. 2004 • 8:18

Protoze genialni licencni politika.
Doporucil bych malou exkursi do historie

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Lukas Kalista
26. 8. 2004 • 6:32

Tech duvodu muze byt vic, nejde takto zjednodusovt. Vzpomente si treba na operacni systemy Amigy ci Atari, take byly ve sve dobe vyrazne lepsi nez DOS - stejne se nemohly prosadit. Typicky pristup spolecnosti je, ze pokud jim dodavatel navrhne jine reseni nez od Microsoftu, tak prvni co reknou, ze se boji nekompatibility. Jednou jsme navrhovali server. Prestoze jsme jim nabidli vykonnejsi reseni Apple s dvojnasobnou pameti i vetsi diskovou kapacitou nez byla jina nabidka (HP + Win) a prestoze jsme byli o cca 100 tisic levnejsi, stejne si nakonec vybrali konkurenci. Vysledek? Po cca ctvrt roce opustili kvuli pretrvavajicim problemum opustili Wokna a aby zachovali investice alespon do HW, presli na Linux... Na takove pripady narazim porad. Lidi nechteji slyset, jestli budou moci delat to co potrebuji, ale jestli tam jsou Wokna... Jinak maji strach

Pindal
23. 8. 2004 • 7:05

Varianta 2. je lepsi. BFU bud pochopi, ze je nutne se neco naucit nebo pujde.

Spiro
23. 8. 2004 • 18:02

Naprosty souhlas, kdyz vybirate mezi varianty 1 a 2. To je proste mensi zlo. Proc?

Pro koho je ta 2. cesta lepsi? Pro zamestnance? To urcite ano. Ale pro firmu ktera jeho plati (mimo jine i za jeho kvalifikaci)? Prace prece stoji, a vymluvy ze "ten kram nefunguje" prece s praci nepohnou...

J
23. 8. 2004 • 7:50

ECDL bylo a je knicemu. Co jsem videl, tak ti kdo ho meli, umeli mozna otevrit word, napsat v nem jednostrankovy blabol a ulozit to. Jakmile mela ikona jiny nez defaulni vzled, tak "tu neni ten obrazek, ten pocitac je rozbitej". Radsi ani nemluvim o tom, kdyz byl dokument jinde nez defaultne v dokumentech.

Znam typ lidi, kteri s PC pracovat moc neumi, ale uvedomuji si to a jsou schopni si po ukazce postup pamatovat. S temi problem nebyva, maji snahu problem nejdriv resit sami.

Ovsem druhy typ jsou ti, kdo umi stejne prd, ale protoze absolvovali kurz, tak jsou chytrejsi nez IT podpora. Takovy bych kopal do ... . Jen si stale stezuji ze neco nefunguje a z 90% nakonec vyjde najevo ze je to jejich blbost a neschopnost.

Lukas Kalista
23. 8. 2004 • 7:54

Ja nevim, jak bylo ECDL stavene, ale co by muselo nutne obsahovat, tak vyvoj. Protoze za predpokladu, ze by to fungovalo v realu a mel bych ten doklad udelany dejme tomu pred 10ti lety, tak by to se soucasnym stavem v IT nemelo moc spolecneho...

Jiří Kuchta
23. 8. 2004 • 8:01

Neviděl jsem ECDL, ale soudím, že by to mělo být podobné základnímu školení INDOŠe. To jsem chvíli učil, takže vím, že třebas to spouštění Wordu se tam učilo asi čtyřmi způsoby...

Alfons
23. 8. 2004 • 8:37

Že by byl např. doktor, který musí používat k práci PC a moc mu to nejde blbej a neschopnej? Když umíš s PC dělej k tomu ještě doktora a budeš úpně totálně blbej ty.

BoodOk
23. 8. 2004 • 12:14

Az bude takovej doktor nastavovat rentgen tak mi usmazi hlavu? Blbej neblbej, nejaky selsky nadani by mit mel. Ja si taky nachlazeni nelecim rohypnolem.

Martin
23. 8. 2004 • 13:30

No neviem, toto uz nema so sedliackym nadanim/rozumom vela spolocneho. Dneska uz aj doktori pouzivaju vela pristrojov, ktore su riadene pocitacmi, takze by tiez mali mat dake "zakladne znalosti" prace s nimi. Je to potom skor otazka definicie tych "zakladnych znalosti"...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
BoodOk
23. 8. 2004 • 18:44

Pozor, nepodcenuj selsky rozum (mozna to ma ve slovencine jiny vyznam) Selsky rozum se sice nekdy plete, ale kdyby ho meli (ci spise pozivali) ti nahore, to by se u nas zilo.

Petr II.
24. 8. 2004 • 17:36

Za těch cca 18 let strávených prací v jedné nejmenované nemocnici jsem neviděl aby si lékař sám šel nastavovat rentgen nebo dokonce aby pacienta osobně snímkoval. Na to má snad lidi ne?

nitmar
23. 8. 2004 • 9:53

Nebyt tech BFU, nemeli bychom praci. Takze zanechte toho despektu k lidem, kteri nepovysili pocitace na neco svateho, ale berou je pouze jako pracovni nastroj - pomucku. Vy taky neumite mnoho jinych veci a pritom vas nikdo neurazi ....  

Spiro
23. 8. 2004 • 18:16

Vsak ja je tez neurazim...

"BFU" momentalne nevnimam jako nadavku, jen musim nejak strucne oznacit cloveka, ktery se svobodne a dobrovolne prihlasil delat praci kde je v popisu urcita kvalifikace v ovladani PC. Ano, mluvim o tom konkretnim cloveku, ktery ve svem CV (to se ve slusnych firmach pise) SAM UVADI ze anglicky umi "fluent" a na PC je "highly qualified user". Ale az nasane cas zacit pracovat - je to furt samy problem, PC je pro nej zahadna a nepochopitelna vec co dela same naschvaly a hlasku "file not found" on se svoji fluent anglictinou neni schopen rozlustit.

Tak takoveho cloveka ja momentalne oznacuji "BFU". Nemusi PC brat jako posvatnou vec, ale kdyz CHCE s ni pracovat pak at' se to nejprv nauci, jinak at' jde kopat prikopy a nepije krev svym IT a nevymlouva se na nefunkcni pocitace. To by se Vam tez dvakrat nelibilo, kdyby jste mel v praci nejakeho analfabeta a navic lajdaka, ktery si vymysli bezva fintu jak na Vas hodit kazdy problem co se mu kvuli jeho vlastni blbosti prihodi...

Petr II.
24. 8. 2004 • 17:41

Mnohokrát tady na ZIVE padlo že si ten BFU nemá sám nic konfigurovat ani instalovat. Pokud BFU něco potřebuje v PC nastavit, má se obracet na machry z IT oddělení. Najednou tady čtu že by se měli ti BFU naučit tohle nebo tamto dělat sami. To snad proto aby si páni správci sítí mohli válet šunky u internetu a nejlíp psaním blbostí na ZIVE.CZ ne?

Karl
23. 8. 2004 • 1:12

cili neco jako vypis nejcastejsich hloupych dotazu, rozhodne ne udelej si to sam


jak by jste pak nazval manual = helpdesk grupen sex ??

Lukas Kalista
23. 8. 2004 • 0:44

Pekne, ale vyvstava otazka, jak to bude s temi usporami po zavedeni FAQ. Podle mych zkusenosti to ma za nasledek, ze uzivatel bude travit nekolikanasobne vice casu hledanim odpovedi. Potiz je v tom, ze casto ani nevi, jak ma problem posat (prestoze je trivialni). Pri zavolani pomoci z nej jiz otazkami dokazu dostat, kde je problem a je to vyresene za par minut. V pripade, ze to ma resit sam pomoci hledani, bude nad tim travit hodiny... Na druhou stranu to muze mit za nasledek, ze se treba i neco nauci, coz pri snadne ziskane pomoci nikdy. Ale jak znam uzivatele, tak sotva... Takze osobne bych to videl tak, ze se usetri na technicke pomoci a vyrazne klesne produktivita ostatnich zamestnancu

rejpal
25. 8. 2004 • 7:20

Prilis drahe zdravotni pojisteni. - Radeji si zaplatte rakev a zatím si uzivejte.

Určitě si přečtěte

Články odjinud