Jak v článku vysvětluji, přiklad se slony je fiktivní. Přesněji řečeno, je skutečný, ale původní sortiment a frázi jsem zaměnil za modré plyšové slony právě z toho důvodu, o kterém píšete -- abych nepoškodil klienta.
Pokud jde o rizika spolupráce s externím SEO konzultantem, nějak mi uniká rozdíl oproti internímu zaměstnanci. Ten přeci také může už za pár měsíců pracovat pro konkurenci. Navíc se většinou dostane k více důvěrným informacím a ve srovnání s externím dodavatelem bývá i dražší.
A ještě k vašemu poslednímu odstavci. Vtip je právě v tom, že ta stránka jednoznačně má hodnotu pro uživatele. Jak píšu v článku, využívají ji velmi ochotně i návštěvníci, kteří na web nepřišli přes frázi "modrý plyšový slon". Vysvětlení je jednoduché -- existuje skupina lidí, kteří toto zboží hledají a tím, že jsem ho vyčlenili na samostatnou stránku (odkazovanou přímo z home page a z upoutávek na pár dalších stránkách), usnadnili jsme zákazníkům jeho nalezení. Nejen z venku, přes vyhledavač, ale i zevniťř webu.
V tom se protíná SEO s informační architekturou, neboť obě tyto disciplíny mají za cíl uspořádat informace tak, aby byly co nejsnáze nalezitelné pro co nejvíce typů jejich potenciálních konzumentů. Jsou-li SEO a informační architaktura aplikovány správně, žádný balast nikde nepřibude. Maximálně přibudou alternativní cíle a cesty pro specifické skupiny uživatelů. Musí být však samozřejmě začleněny tak, aby nijak nerušily ty ostatní.
Navíc ta stránka obsahuje o modrých slonech podrobnější informace, než je u jiných výrobků na tomto webu obvyklé, a to jednak opět přispělo k vyšší spokojenosti zákazníků, jednak zvýšilo přesvědčivost a tudíž počet objednávek. Můžete samozřejmě namítnout, že bychom měli mít samostatné podrobnější stránky pro všechny výrobky. Ano, v ideálním případě bychom je opravdu měli mít, jenže to už je v případě rozsáhlejšího sortimentu otázka rozpočtu a návratnosti investic.