Kuk Vykuk
26. 12. 2007 • 19:02

Tedy tak pronikavě dobrý závěr článku jsem na Živě snad nikdy nečet. Jen houšť
Super zhodnocení současných marketingových manýrů. B-]

Radek Hulán
24. 12. 2007 • 11:37

Nevěřím tomu. Např. to, že vědci našli lék na rakovinu jsem už za svůj život slyšel z médií nejméně 100 krát.

Martas
24. 12. 2007 • 12:26

Je vidět, že nejsi asi technik!
A nekde v supliku jsou tisice a tisice zajimavejsich veci, jen jeste neprisel spravnej cas je vytahnout.
A rakovinu uz tusil leceji, ale jen v laboratorich na krysach

KillerZero
24. 12. 2007 • 13:46

To jo, krysám umí vědci vyléčit snad všechno

vtech
25. 12. 2007 • 9:06

To je Radek Hulán. Ten ví všechno! (Takovej náš Chuck Norris)

rajo
29. 12. 2007 • 1:32

No, tentokrát si myslím totéž co RH. Zprávy o nových zázračných zdrojích energie pro laptopy apod. se objevují přinejmenším jednou za každý rok, a přesto laptopy střední třídy vydrží čím dál větší a větší prd.

med
22. 12. 2007 • 20:58

pokial viem, tak sa taketo nano-materialy este nikomu nepodarilo recyklovat. Vyrabat ich vie uz kde-kdo. A podobne to bude aj so slavnymi super-pevnymi materialmi na baze nano-trubiciek.
Material vydrzi stovky rokov - ale niekde na skladke, kedze kazdy chce mat aspon dva nove mobily do roka.

BlackRider
23. 12. 2007 • 3:19

Nanotechnologie nevytvari novy prvky od toho je jaderna fyzika :). Kremikovy nanotrobicky sou asi tak stejne nebepecnej odpad jako pisek. A treba uhlikovy nanotrubicky sou vlastne super cisty uhli.

Tomáš Marný
24. 12. 2007 • 23:54

Ne, takhle to neni. Pravda je. že nanotrubičky se skládaj z čistýho křemíku a ten je sám o sobě ve formě hroudy nebo kamene neškodnej. Ta jejich nebezpečnost ale spočívá v jejich velikosti. Jeden nanometr znamená jedna miliardtina metru, takže když je křemíková/uhlíková trubička dlouhá 15 nanometrů tak je velká jako když jeden metr rozdělíš na miliardu dílků a 15 jich vezmeš. To je tak malá velikost, že když vezmeš "pytlík" křemíkových nanotrubiček a nadechneš se tak se dostanou všude do tvých plic a vzhledem k tomu, že jsou daleko menší než buňky lidskýho těla tak se docela snadno "zabořej" a vstřebaj do tkání a způsobují rakovinu i když prvek Si (Křemík) není sám o sobě vyloženě jedovatý.A uhlí je něco jinýho. Sice je složený převážně z uhlíku jako uhlíkový nanotrubičky, ale tím veškerá podobnost končí. Uhlíkové nanotrubičky jsou z čistého uhlíku. Naproti tomu uhlí je složeno z organických sloučenin uhlíku, proto taky hoří žejo... Uhlíkový nanotrubičky mají víc společnýho s grafitem (tuhou). Skus zapálit tuhu z obyčelný tužky třeba autogenem a uvidíš, že čistej uhlík nehoří

shteffi
28. 12. 2007 • 11:33

no jestli jsi mslíš, že máš v tužce čistej uhlík, tak tě lituju. netvrdim, že nemáš pravdu s tim ostatnim. tuha je ale směs grafitu a jílu... a toho jílu tam neni zrovna málo. to jenom pro upřesnění.
Na jednom z českých hradů se nacházejí poměrně stará a veliká kamna vyrobená z jednoh kusu grafitu. A opravdu nehoří. Ono záleží na tom jak jsou ty atomy uhlíku poskládaný. Například v grafitu a nebo diamantech jsou jejich molekuly poskládaný tak, že jsou jejich vazby uzavřený a s kyslíkem pak už nereagujou. A u nanotrubiček je to podobný. Jiný formy uhlíku ale budou hořet velmi dobře...

KillerZero
28. 12. 2007 • 12:14

Diamant i grafit taky shoří, ale při vysokých teplotách.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
MAJK
30. 12. 2007 • 1:29

Popravdě řečeno s tímhle názorem si dovolím... souhlasit... Diamant soří, sice při opravdu extrémních teplotách, ale shoří... jak grafit, to nevim...

Jméno:
30. 12. 2007 • 15:12

chlapce ty do diamantu radeji neinvestuj...nevis o nich vubec nic..

BlackRider
30. 12. 2007 • 16:30

Diamant, nanotrubicky, grafit (dokonce i tuha v tuzce) proste uhlik v jaky koli forme samozrejmne hori zalezi jen na teplote potrebny k naruseni vazby mezi atomama. Tuhu sem zapaloval na zakladce pomoci 12V zdroje pro autodrahu :).

KillerZero
30. 12. 2007 • 16:01

No jak extrémních to nevim, ale říká se že když po požáru najdeš roztavený zlato a nepoškozený diamanty, tak to skoro na 100% nejsou diamanty...

Bochi
31. 12. 2007 • 19:42

Nepletete si nahodou uhli s naftou? V uhli opravdu hori prevazne uhlik, ono tam take skoro nic jineho neni. Chemicke reakce C+O2-->CO2 a 2C+O2-->2CO probehnou bez ohledu na to, jakou molekularni strukturu ten uhlik ma, jen aktivaci energie se muze se strukturou menit.

AZOR
21. 12. 2007 • 14:25

10x větší kapacita baterií a Intel má naslajdech plán 2009 10x menší spotřebu. Tak kurva něco z toho vyjít musí, alespon jedno B-] (nejlépe obě)
Přehrávač mi vydrží 44hod.. a jeji to je pohoda...ted se ho snažim ukecat na SDkartu a nez se mi to povede,tak se na pár tejdnu dobije

tuba
21. 12. 2007 • 14:58

neboj sa... chytne sa toho microsoft a vista po dalsom servicepacku zozere baterku o 2 hodiny skor :)

supec
21. 12. 2007 • 10:54

A nevšiml jste si někdo jestli má tahle technologie nějakej háček? Přijde mi to až moc pozitivní zpráva:)

Martin
21. 12. 2007 • 11:06

Háček nanodrátků a nanovláken je v tom, že až nějaký jouda tu baterii rozbije a ty nanosvinstva vdechne, tak má za pár let rakovinu.Azbest jsme zakázali, ale další a další svinstva produkujeme vesele dál.

Jakub
21. 12. 2007 • 11:08
Jirka
21. 12. 2007 • 11:10

Ale prdlajs...

astray
21. 12. 2007 • 11:23

Proti sazím z naftových motorů je azbest ještě pohoda.

V.Mlich
21. 12. 2007 • 11:24

Nanovlakna se naopak pouzivaji v autodesinfekcnik obvazech, zadna rakovina.Ale stejne je ta zprava prilis dobra na to, aby v tom nebyl nejaky hacek, mozna budou vybuchovat nebo tak nejak.Jinak prvni reakce jednoho kolegy byla: Jezismarja, jak dlouho se takova 25 000 mAh baterka do fotaku bude muset nabijet?

Joker
21. 12. 2007 • 11:45

Lehký offtopic: všiml jsem si toho i jinde, proč se někde kapacity baterií uvádějí jako hausnumera v miliampérhodinách, když to jde napsat v ampérhodinách? Třeba 25000 mAh = 25 Ah. Jinak ale ty kapacity jsou dobré... s tím už by šlo mít v autě místo desetikilového olověného akumulátoru něco o vzhledu dnešní 9V baterie A doba nabíjení by byla třeba přes noc, ale tak co... třeba u mobilu by se myslím sneslo ho jednou za dva měsíce nechat přes noc v nabíječce

asd
21. 12. 2007 • 11:59

myslis ? :)
myslim ze by to nevydrzelo ten masivni odber pri startovani a shorelo by to :)

Apophis.k
21. 12. 2007 • 12:25

tak to si věříš zase moc... Každej dnešní lepší mobil je schopnej baterku vysosnout během 24hodin... tudíž pokud by kapacita byla opravdu desetinásobná, tak bys to stejně musel 1 za 10 dní dát nabíjet...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Joker
21. 12. 2007 • 15:18

Ano, *schopnej* ano. Snad každý dnešní mobil je schopný tu baterku vysosnout během 5 hodin. Přesto třeba já nabíjím mobil jednou za týden
Proto předpokládám, že kdyby baterka vydržela 10x déle, nabíjel bych mobil jednou za dva měsíce.

Nic.Nebude
21. 12. 2007 • 17:57

No jelikoz 10ti nasobek je v lab. podminkach, realny bych videl tak na 8mi-6ti. Navic do toho pak uz zacina zasahovat samovybijeci efekt.btw. zkousel jsi nekdy philips xenium? Mesic na jedno nabiti (pri volani!) je opravdu mazec a dvoumesicni vydrz uz je i ted u philips xenium 9@9k :-O

Mike
22. 12. 2007 • 15:26

Jo, když koukám na mobilu na video, tak se vysosne za hodinu a kousek. Jinak vydrží 3-4 dny. Prada, netelefonuju pořád.

Pe.pe
2. 1. 2008 • 20:38

Ale ale, jakápak "hausnumera" to je velmi jednoduché je to tradice "malých článků", kde je kapacita přímo zakomponována to typového či obchodního značení (bez jednotky!), totiž 1000 mAh překročili teprve nedávno, a obchodně větší číslo vypadá pořád lépe, navíc nevím jak elegantně zakódovat třeba 0,25 Ah...? (jo, a naučte se základní předpony jednotek - nebudete mít pak problémy). PP

Honza
21. 12. 2007 • 12:39

Proč by se měla nabíjet dlouho? Není problém pustit do baterky jakýkolik proud Akorát se při nabíjení musí nějak zabezpečit chlazení )

Joker
21. 12. 2007 • 15:33

No, co já vím (pokud to vím dobře), zrovna Lithiové baterie nejdou nabíjet libovolným proudem.
Navíc o vylepšování nabíječek tam nebyla řeč, takže předpokládám nabíječky na stávající úrovni.

Pe.pe
2. 1. 2008 • 20:46

Zjevně o tom vůbec nic nevíš - proun při nabíjení může být jen takový,který baterie "stihne" chemicky zpracovat, a ten je několikrát nižší, než ten při vybíjení, ten je víceméně limitován jen velikostí vnitřního odporu (ten má vliv na ohřívání). Takže. ksyby taková autobaterie velikosti "devítky" měla vnitřní odpor jako kus "měděného drátu" o průměru 8 mm, tak by krátké startování jakž takž přežila..... .
PP

Clarke
21. 12. 2007 • 13:34

14hod proudem o desetine kapacity, jako kazdy jiny akumulator.

stoural
23. 12. 2007 • 22:24

To dneska jeste nekdo nabiji, desetinou kapacity?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
ldx
26. 1. 2008 • 17:51

Standardnim proudem je mozne nabijet kazdy akumulator, i ten o vysokych kapacitach (eventualne mensim proudem, po delsi dobu, tak aby vysledna energie + %ztrat odpovidala vysledne kapacite). Z hlediska zivotnosti clanku je to nejlepsi zpusob. Otazkou ovsem je, proc cekat tak dlouho, kdyz dnes existuji lepsi nabijeci metody?

Pe.pe
2. 1. 2008 • 20:48

Á, pán je z poloviny minulého století.....

Kuba
28. 12. 2007 • 15:13

to je prece jednoducha matematika. 25AH se nabiji 25 hodin proudem 1A nebo 1 hodinu 25A.. akorat ze nabijecky stavene na takove proudy v podstate nejsou ani mezi modelari kteri litaj na elektriku, tam se bezne nabiji tak do 10,12 A

Tomáš Marný
24. 12. 2007 • 23:25

Ale prosimtě... Vyděl jsi někdy nějakýho ňoumu kterej rozbil baterii takovým způsobem aby se otevřela?!?!? To by musel udělat schválně.. To je stejný jako kdyby schválně vypil elektrolyt z olověný baterky a nebo žvejkal Li-ionku. Bohatě by stačilo dát tam upozornění ve stylu: "Ministerstvo zdravotnictví varuje: Záměrné žvýkání nebo rozbíjení a čichání baterií způsobuje rakovinu" Tohle nemá s azbestem žádnou podobnost.. Ten konkrétní materiál nikdy nebude přístupnej k vdechnutí nebo jakýmukoliv přímýmu kontaktu s člověkem. Bude Hermeticky uzavřenej jako každý jiný jedovatý operační médium.A při havárce autobusu nebo letadla kde by mohlo dojít ke kontaktu týhle látky s okolím myslím, že budou daleko nebezpečnější látky a v daleko větším množství. Navíc na tom místě kde při podobný situaci dojde k rozbití kontejneru nebo explozi tý baterky asi žádnej člověk nepřežije... Tkže v tom problém neni.
To je daleko větší problém kouření nebo naftový motory bez DPF...

72ka
7. 1. 2008 • 10:35

Já souhlasim, může se to stát i nehodou. Nanovlákna mají obrovské riziko v tom, že dnešní přístroje, filtrace, větrání apod. takové částice bezproblémů propouštějí. Případ, že se někde rozdrtí bedna s takovými bateriemi a vlákna vletí do klimatizace celého objektu, je možný, stávají se daleko kurióznější věci. Následky na lidech mohou být opravdu zlé a nikdo je nebude umět identifikovat, protože to opět žádný doktor ani přístroj nepozná.

drticz
21. 12. 2007 • 14:08


za predpokladu, ze dana hmota na zapornou elektrodu bude mit nekonecnou mernou kapacitu tak se kapacita dnesnich Li-ion akumulatoru zvedne o 40 % ( na 10ti nasobek zapomente), protoze kladna elektroda ma kapacitu porad maximalne 150-170mAh/g...

Pe.pe
2. 1. 2008 • 20:53

Jednoznačně máš pravdu, ale obávám se že na tom zapracovali "image makeři" a vzali si za "srovnávací vzorek" vhodnou aku z počátků minulého století. Li-onka byla pro ně nevhodná!!
PP

Kyklop
21. 12. 2007 • 9:59

a nic z toho nebude. Takže žádné elektromobily.

supec
21. 12. 2007 • 10:09

to by byla škoda, ale taky bych se nějak zvlášť nedivil...

ufi
21. 12. 2007 • 10:55

pokud to koupí, tak jako investici do budoucna, až bude docházet ropa a bude potřeba najít jiné zdroje financí. i arabové už začínají silně investovat prachy mimo ropu, aby si udrželi standart, až bude ropy míň

jfb
21. 12. 2007 • 15:14

klidne at to koupi, vi se o tom a pak to nejaci cinani zkopiruji. Dost casto se zapomina, ze patent = zverejneni! Takze bud neco patentovane je a muze to delat kazdy, kdo pristoupi na licenci, nebo to muze nelegalne zkopirovat. Anebo to neni patentovane a muze to byt utajene, ale pak to muze vyrabet kdokoliv jiny, kdo na to prijde take, takze momentalne zase cinani. Proto jsou blbosti povesti o patentech na vodni auta apod.

Kyklop
21. 12. 2007 • 16:47

To už tady jednou bylo. Přečti si historii auta RAV4 EV. Jakto že to Číňani nevyrábějí?

x
29. 12. 2007 • 16:52

Je to jako u vsech takovych technologii - auta pohanena temito bateriemi budou tak ekologicka jak ekologicka je VYROBA ELEKTRICKE ENERGIE a recyklace pouzitych baterii.A elektrina se dnes vyrabi hlavne z uhli a v nekterych zemich i spalovanim zemniho plynu - a ten tezi stejne spolecnosti jako ty ktere tezi ropu a pritom auta na zemni plyn jiz existuji a to i u nas.
Jadernou energetiku pro vyrobu elektricke energie vam v takovem meritku rozhodne nebudou chit povolit ekologicke oragnizace - ocekva se ze rozpoutaji ohromnou kampan proti tomuto zameru....

x
30. 12. 2007 • 2:47

Proste misto auta kouri uhlena elektrarna - i kdyz je pravda ze ta muze byt lepe cistena a odsirena nez auto, ktere produkuje oxidy dusiku a ruzne nespalne slozky paliva. Ale problem to z principu neresi...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
KillerZero
30. 12. 2007 • 3:40

A co takhle JE?

x
30. 12. 2007 • 16:57

Jiz jsem psal - proti jadaerne energii rozpoutaji ekologicka oragnizace silenou kampan ktere zapricini ze v referendu v soucasne dobe stavba dalsich jaderncyh elekraren neprojde.

Kyklop
21. 12. 2007 • 16:54

V kostce: Patenty na baterie koupil Evron a ten dovolí vyrábět je baterie malých kapacit. Proto Toyota vyrábí jen hybridy.

Web.
22. 12. 2007 • 17:27

Obdivuji Vaše konspirační teorie. Zkuste si nějdřív nastudovat něco málo o licenčním právu a právu k (ne jen "na") patentu a uvidíte, že nikdo nemůže jen tak koupit a dále již nelicencovat takto převratnou technologii

KillerZero
22. 12. 2007 • 17:46

Proč nemůže? Nehraj si tu na chytrýho a napiš to sem. A nebo drž hubu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Web.
22. 12. 2007 • 18:00

Hledej šmudlo!
Ve vnitrostátním právu ČR provedeno §20 zákona č. 527/1990 Sb., jinak doporučuji klíčová slova např.: "nucená licence", "Smlouva o patentové spolupráci"...

KillerZero
22. 12. 2007 • 18:13

Co ty smíšku? No jo, ale vždyť oni s tím baterie vyrábí. Ale podle toho zákona je nikdo nemůže nutit jakej typ nebo kapacity smí vyrábět. A v jiných zemích jsou zákony jak?

vtech
25. 12. 2007 • 9:11
xko
23. 12. 2007 • 0:28

Coz jen dokazuje, ze samoitna existence patentu je prinejmensim komtraproduktivni. Ale socialista pochopitelne bude vzdy tvrdit, ze kdyz nebudou patenty, tak nebudou vynalezy (historie tvrdi opak).

Azazel
27. 12. 2007 • 11:36

tak pro začátek, patenty jsou výdobytek kapitalismu...
a z čeho si vyvodil, že historie tvrdí opak, když 99% vynálezů člověka vzniklo v době, kdy patentová ochrana existovala...Ty bys jistě zainvestoval miliardy do výzkumu něčeho, co ti pak může kdokoli beztrestně okopčit, že?

x
29. 12. 2007 • 16:59

A elektrina pro porvoz raboratori, naklady na material vyroby prototypu a plat prinejmesim u aisstentu (maj i take rodiny) bude asi platit kdo !!!!
Jedine bohata firma te zasponzoruje s tim ze se doufa ze naklady se ji vrati v podobe zisku z vyroby ci prodeje licence nekomu jinemu...Stat to nebude nebot neni v jeho moznostech (danovych poplatiniu) platit vsehcny nadejne vyzkumy zcela (jen dava granyty) a taky to neni rozumne nebot ne z kadeho obejvu neco je - proste naklady na vyrobu jsou tak velke ze si to muze dovolit koupit malokdo ci ten dosavadni vyrobek je i pri svych horsich parametrch celkove levnejsi (jeho pouziti se proste finnance vyplati mnohem vic).

Určitě si přečtěte

Články odjinud