Přetaktovávání na platformě Socket-A

Diskuze čtenářů k článku

Michal  |  20. 08. 2002 19:51

Prosím poradte,kde seženu program na pretaktování procesoru (Amd Duron650Mhz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Profous  |  09. 05. 2002 08:22

Odemknul sem Athlona 750, i můstky L3 a L4 a nejde mi nastavit vyšší násobič než 8,5x. Když nastavim na desce jumpery na 9x nebo 9,5x, zase naběhne jen 8,5x. JAKTOOOOOOOO???!!!!!§

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
šnek  |  11. 07. 2002 20:50

Nedávno sem četl, bohužel nevim kde, že novejší verze biosu umožňují zvíšit násobitel při přetaktovávání i když deska standartně umožňuje vyšší násobek.Tak zkus nový bios.A jinak mám dojem, že Athlony moc přetaktovávat nejdou ten můj sem přetaktoval jen na 953MHz z  850MHz. A to kombinací nasobitel 9 a FSB 106 a napětí jádra na max. 1,85V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tucka  |  25. 10. 2001 11:25

Mam gigabyte 7ZXR(FSB 266) a Athlon 1GHz (FSB266) a mam problem nataktovat CPU na pozadovanu hodnotu (1GHz).

Ked ho vlozim do dosky a switche su nastavene na automatiku tak sa prihlasi ako 750MHz.

Jedine v tedy ho mam na 1GHz, ak nastavim nasobitel na 7.5 a frekvenciu CPU na 133.33, dalej musim mat na doske switch CPU frekvecia 133 natvrdo a musim zmenit aj AGP voltage na 1.6V

Neviem ci je to vsetko OK. Ci to ma byt tak, alebo to mam nastavit dako inak.

Niekedy sa stane, ze ked zapnem pocitac, tak sa nastartuju ventilatory a aj disky, ale nespusti sa stroj, musim ho resetnut, potom nabehne. Ked je na 750MHz, tak to nerobi.

Neviem kde je problem. Ak by niekto vedel mi poradit nech sa ozve na email : tucka@slovanet.sk

Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šnek  |  06. 09. 2001 08:22

Mám desku QDI Kinetiz 7b chipset KT133,procesor Athlon 850Mhz,pamět 128MB RAM PC133,GeForce 2 MX.Přemostil jsem můstky L1 vodivým lakem zkoušel jsem to několikrát a stále nemůžu změnit násobek na více než 8.5 . Deska dokáže 12.5.Když dám násobek 9 nebo 10 mám výslednou frekvenci 700MHz nebo 800Mhz na násobku 10.5 mám frekvenci 850Mhz a na 11 se počítač nespustí.Násobky měním na desce pomocí jamprů.Napětí procesoru mám nezměněno na 1.75 V. Můžete mě někdo poradit co dělám špatně? Dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  14. 01. 2002 10:34

Mam ten samy problem, ale s deskou Abit KT7A rev.1.3, event. mi posli mejl jestli jsi to nejak vyresil. Pudu to zkusit zmerit multimetrem - pouzivam jenom tuzku. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rychlosnek  |  17. 01. 2002 12:02

Ještě ten den jsem našel řešení na www.techbox.cz  musíš ještě překlenout můstky L1,L3,L4 je to tam přesně popsaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rychlosnek  |  17. 01. 2002 12:02

Ještě ten den jsem našel řešení na www.techbox.cz  musíš ještě překlenout můstky L1,L3,L4 je to tam přesně popsaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  22. 01. 2002 07:42

Díky, bylo to přesně tak.

Pro ostatní zoufalce jako já zopakuji:
Ve většině článků o overclock. se píše že spec. u Abit KT7A stačí na proc. spojit můstky L1. V mém případě opravdu nestačí (odzkoušeno). Jo jde o Abit KT7A rev. 1.3. (samo s posledním Biosem) a Duron 850.
Ještě tuším jsem někde vejš četl že tohle mabo někomu nejelo na FSB 133MHz. Nevím, deska ofic. podporuje tuhle frekvenci a já na ni jedu i Durona. Prozatím 850@1000 ( 7,5*133), až se to zaběhá polezem nahoru .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Profous  |  06. 03. 2002 16:22

Kde to tam je na tom TECHBOXU?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  07. 03. 2002 15:25

Dovoluji si zveřejnit Rychlosnekův e-mail, kde to je si už nepamatuju.

Řešení jsem našel na www.techbox.cz musíš překlenout můstky L1,L3,L4
Zavření pinů L1, L3 a L4 pro povolení změny multiplikátoru

Aby jste mohli přetaktovat procesor, musíte nejprve podle výše
uvedeného návodu zavřít(spojit) piny v sekci L1 ale také piny L4.
Mému kamarádovi se podařilo (čirou náhodou) přijít na to, proč nám
nešel Duron přetaktovat, když jsme spojili pouze piny v sekci L1.
Dospěl k závěru, že na desce KinetiZ 7T je předřazený odpor, který je
potřeba snížit. Toho se dosáhne právě spojením pinů L4. Ale POZOR,
jakmile zavřete (spojíte) piny L4 tak se opravdu ujistěte, že nemáte
na BOARDU nastavené jumpery na stav DEFAULT. Pokud tomu tak je,
musíte podle manuálu k desce KinetiZ 7T provést nastavení na jinou
frekvenci, a to dříve než počítač SPUSTÍTE! Pokud byste totiž měli
nastaveno DEFAULT a zároveň zavřené piny L4, tak by mohl nastat
nedefinovaný stav a nevím co by se mohlo stát s deskou i procesorem
!!!

Dodávám že to funguje a je nutné (propojení L3 a L4) i u mého Abita KT7A a Durona 850.
Maká to i na Default, identifikuje to správně 850MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Profous  |  06. 05. 2002 14:29

Odemknul sem Athlona 750, i můstky L3 a L4 a nejde mi nastavit vyšší násobič než 8,5x. Když nastavim na desce jumpery na 9x nebo 9,5x, zase naběhne jen 8,5x. JAKTOOOOOOOO???!!!!!§

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  02. 08. 2001 09:46

Mám jeden problém se kterým si už fakt nevím rady. Základovka MSI K7T266 Pro R(chipset KT266), Duron 750 MHz, 128 MB DDR, GeForce 2MX.. Zkoušel jsem přetaktování, ale dopadl jsem následovně: Nejdřív bez úpravy procesoru v BIOSu nastavuji FSB na 133 MHz(tedy 997 MHz) - počítač se už po restartu neprobudil( napětí CPU, pamětí a multiplikátor jsem nechal na nastavení auto, frekvenci paměti jsem nechal na HCKL. Takže znovu - vymazat BIOS, znovu nastavit, tentokrát FSB na 100 a postupně přidávám až na FSB 115( CPU někde kolem 850MHz). Poté již opět Windows nestabilní a zatuhnou. Následně jsem se rozhodl, že upravím procesor. Tedy vodivým stříbrným lakem propojuji můstky L1 a pro jistotu ještě nastavím můstek L6 na multiplikátor 7x namísto 7,5. V BIOSu nastavuji rovněž multiplikátor 7x. Následuje restart. Zase vytuhl(vůbec se nerozjel). Takže znovu mažu BIOS, nastavuji multiplikátor na auto a po restartu počítač naběhne, ovšem hlásí frekvenci 750 MHz!! Přitom je můstek L6 upraven na 700 MHz ! Zkouším v BIOSu měmit ručně multiplikátor, začínám na 8,5, FSB 100 MHz,zvyšuji napětí CPU na 1,7V, restartuji a CPU opět nabíhá na 750 MHz!! (přitom je multiplikátor nastaven na 8,5). Poté zvyšuji multiplikátor na 9x a procesor se rozjede na 800 MHz!! Divné, že? Nakonec nastavím multiplikátor na 9,5 a počítač se už vůbec nerozjede. Zkoušel jsem i snížit na 6,5 a 7x opět se nerozjede. Propoje na procesoru jsem udělal pečlivě, prohlížel jsem to pod silnou lupou, nikde se nekříží a vypadá to že je to propojeno dobře (předtím jsem to dělal pentilkou a vysledky byly stejné). LED diody hlásí při každém zatuhnutí počítače, že se inicializuje procesor, dále se už nedostane. Největší záhadou ale pro mě je, že nerozjedu Durona 750 na FSB 133. Přitom chladím Titanem Majesty M5, sedí perfektně, teplota se při vytížení pohybnuje kolem 50 stupňů). Můžete mi prosím někdo poradit, jak dál ? Už vážně nevím. Nezdá se mně, že s takhle nadupanou základovkou, značkovými paměťmi (Samsung), chlazením se dá Duron přetaktovat jen o necelých 100 MHz a to jen díky tomu že můžu zvedat FSB. Všude čtu, že lze bez větších problémů přetaktovat ze 750 MHz na 900 i více. Dík za každou radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mara  |  24. 08. 2001 09:17

Mam podobnou konfiguraci - ale mb QDI s KT133A  a DURON 700 na fsb 133 to rozjedu(napeti 1,8V),ale skonci to hlaskou non system disk(jen jednou ¨nabootoval ale byl tezce nestabilni).Zkusil pretaktovat pomoci zmeny nasobice,Spojil jsem piny L1 ale bezelo to porad na 7x100.Teprve po propojeni  pinu L2 se to rozbehlo na 8x100 a jede to bez problemu.Horsi je ze je nasobic 8x at nastavim multiplikator na jakoukoliv hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B3AST  |  10. 07. 2001 13:32

Duron 750, bych rek ze je nejlepsi na overclock

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nemo  |  26. 06. 2001 00:12

Chystám se přetaktovat svého Durona a jediné, na čem to vázne je to, že nemám čím spojit bridge. Potřebuju trvalejší řešení než můstky prostě přečmárat tužkou. Kdyby mi někdo poradil, kde může člověk sehnat vodivý lak (nejlíp objednat po internetu, nejsem z Prahy), byl bych velmi vděčný. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Kucera  |  18. 05. 2001 13:03

Nevite nahodou nekdo, jaka je normalni teplota nepretaktovaneho Duronu 600 MHz s beznym chladicem, me to beha na 40-45°C, tak nevim jestli to je jak ma byt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zunak  |  06. 06. 2001 06:58

Jestli se ti chlapce zda 40°C moc, tak vez, ze muj D700 bezi (i nepretaktovany) na 60°C :)). Jaxi urcite cet' v clanku "Přetaktovávání na platformě Socket-A", tak nektery Durony maji provozni teplotu az dokonce do 90°C. Takze - vo co go? Anebo se ti zda ten tvuj moc studenej, jako ze by chladnej procesor jel hur nez zahratej (treba jako auto)? :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Hladký  |  14. 05. 2001 22:38

Žádám o radu.

Mám desku Abit KT7 a Durona 750Mhz,

ale i při propojení můstků L1, mě na  procesoru nejde

změnit násobitel, {ať mu nastavím cokoli, tak mám pořád 750, nebo když mu dám hodně, nebo málo 6-10x, tak nenaběhne vůbec}.

 

Díky za odpověď Aleš

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hibis  |  01. 07. 2001 11:19

mas blbe prekresleny l1.pouzij vodivej lak.ja uz jsem na zakazku pretaktoval kolem 100 procaku.nejhur na druhej pokus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Manitu  |  13. 05. 2001 13:58

Tak nejdřív vám chci pochválit článek - super.  

A mám dotaz: Na mojí desce K7T turbo se pokoušim přetaktovat athlona 850Mhz - na 8,5x115 se dostanu v pohodě, přečmáral jsem můstek s napětí (na 1,85). Chtěl jsem to dát 133x7,5 (opět jsem přečmáral můstek)  a konec-počítač nenazkočí diody 0000  (1=zelená, 0=červená). Samozřejmě, že ani 8,5x133 nejde. Verze biosu je 2.6. Vymazal jsem můstek s násobičem a nahrál jsem bios verzi b16 na overclocking. 7,5 jde už nastavit v Biosu - co mi je to platný, když mi to stejně nenaběhne ani 10x100 a ani 7,5x133  LEDky jsou tentokrát: 0100 nebo 1100.

Přesně je v bedně 235W zdroj, 128Mb PC133 - noName, HDD seagate 20Gb ( s novým FW ), SB Live!, DVD Asus 12x, RW Teac 512EB, Modem Motorola, MSI GeForce2 MX .

Jestli vás něco napadá tak pomozte, prosííím !!!  Díky !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hibis  |  01. 07. 2001 11:15

kdy z tam je 1100 tak mas blbe l1 mustky cmarly.a pokud 0100 tak je maly napeti.mam to samy ale radeona 64DDR vivo a 60 GB disk(45+15) a 512 ramku.testoval jsem asi 20 procaku.napr. duron 750 jede na 1076.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  30. 08. 2001 14:24

ahoj pouzivam bios 2.9,Athlon 750/930 na MSI K7T Turbo a bezi to v pohode(teplota asi 65°C), jenom bych potreboval nekde sehnat ten elektrovodivy lak, ponevadz me nebavi obnovovat porad tu tuzku :O(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slimAczech  |  10. 05. 2001 17:38

A co takhle pro DURONa 700MHz upravit na 6.5 x 112 ? Jde to vubec ? Tim by to melo bjezet jeste lepe (nekde zde to bylo popsano ) nez 7x100 a navic by nebyly problemy s prehratim a utahanim CPU :o)

Deska MSI K7T Pro 2a a DURONa 700MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sotek  |  11. 05. 2001 09:07

Mam Durona 750 7.5 *100 zkousel jsem bez jakychkoliv uprav FSB na 117MHz vse stabilni. Nevim ted jake je Vcore ale tusim ze to je 1.65V. Pri zvyseni Vcore na 1.75 i FSB na 120MHz=900Mhz. Zkusim precmarat mustky na CPU pro zmenu nasobice a napeti zvednout manualne na CPU na 1.75V a zkusim FSB 133Mhz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igor Dunajsky  |  09. 05. 2001 22:54

som sa pekne dobehol, ked som si kupil dve masiny s Abit KT7A s VIA 133A chipsetom! Ta doska na 133 FSB ledva zbehla bios a padla. Kedze som mal dve a dva CPU, iste neslo o nahodu. Vymenil som Abit za QDI s tym istym chipsetom a vsetko slape ako ma! Pisem to hlavne preto, ze ten Abit vyzeral dobre na pretaktovanie vdaka soft menu, kym qdi ma na vsetko jumpre. Nuz ale lepsie jumpre ako freeze!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mentol  |  27. 04. 2001 14:49


Zrejme by bylo korektni napsat, ze tento problem, kdy CPU jede na chvili se svym nasobitelem a freq. FSB vnucenou deskou plati jen na deskach, ktere na zakladni prepnuti FSB ze 100 na 133 pouzivaji jumper/dip switch (napr. IWill), kdezto desky, ktere maji kompletni nastaveni pres bios (napr. Abit) tak procesoru (ktery nabehne se svym multi. i fsb) vnuti fsb i multi. najednou, takze na procesor tento pozadavek (kratkodoba freq. prevysujici jeho moznosti) kladen neni.


Vice zde: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  02. 05. 2001 10:54


... ale pro mého Abita KT7A to zřejmě neplatí


Proto se mi podařilo jen to, o čem píšu - například podle Vás by Athlon 1100 měl jet například na 133*7.5 = jen 1000.... ale nejede - je to tím L6 (ať se to někumu líbí nebo ne)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mentol  |  04. 05. 2001 08:58

Taktez mam Abit KT7A a muj Duron 750 jede na 6.5*146 - v pripade, ze by byl uplatnen puvodni multip.7.5 a fsb 146, tak se procesor dostava na 1095 MHz, kdy si nema sanci ani skrtnout (nezvladne ani o 100MHz mene, nabehne maximalne kolem 960) - nevim, jak dukladne jste cetl ten clanek, ale neni to "podle mne" ;->

Nenapsal jste vice detailu - napr. jestli vam 7.5 nabehne s nizsi freq. atd. - takze tezko radit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mišánek  |  24. 08. 2001 14:14

Jak která deska!!! Motherboard MSI K7T Turbo to má podle diskusí na netu a podle mých pokusů jinak. Startuje asi s nějakým defaultním multiplikátorem a napětím. Mám odemčený Duron 750, při přepnutí pinem na desce na 133 MHz, nastavení násobiče na 5,5x133 deska naběhne jen někdy, když je procesor zahřátý tak už vůbec, přitom vychází frekvence procesoru pouze 731.5. Zkusím ještě tužkou nastavit napětí na na můstku L7 na max, třeba to pomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pohořelský  |  27. 04. 2001 09:53

Samotný článek je celkem dobrý.
V žádném případě však nesouhlasím s autorem, že -- frekvence 112MHz není pro přetaktovaný systém žádným zásadním přínosem.
Doma používám procesor AMD K6-2 s tovární frekvencí 500 MHz (5 x 100 MHz FSB) na desce ASUS P5A-B, který samozřejmě nabízí podstatně horší výkon než AMD Duron / 900 MHz.
Přesně -- 1150 MIPS  a  605 MFLOPS  (Sandra 2001se)

Po menším vylepšení chlazení mi nyní AMD K6-2 perfektně běží na frekvenci 561 MHz (5 x 112 MHz) !
A jeho aktuální výkon ?
-- 1354 MIPS (nárůst o krásných 18 procent)
--  679 MFLOPS (nárůst o krásných 12 procent)

Ještě lepšího výsledku lze dosáhnou na FSB 120 MHz - podívejte se na článek

http://svet.namodro.cz/go/r-art.asp?id=1010425673&t=it

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baloo  |  29. 04. 2001 15:55

Nejste trochu mimo? Tento článek je o platformách na socketu A a ne o super 7

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  29. 04. 2001 22:28


Že to zvýší výkon, je pravda, jenže... K7 používají DDR FSBčko, takže jsou citlivější na jakékoliv rušení nebo provozování mimo specifikaci. A KT133 umí oficiálně jen těch 100MHz. Víc neumí, protože by pak VIA nemohla vydělávat na KT133A! Spolehlivost tudíž s přetaktovanou FSB rapidně klesá, obvzlášť při frekvencích vyšších než cca 107MHz DDR. To je taky důvod, proč to autor nedoporučuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  02. 05. 2001 10:58


Nezapomeňte že u Socket 7 jede na FSB i L2 cache!!! Ta je pro výkon nejdůležitější. Pro současné procesory platí že L2 je na čipu a problém se přesová na takt. pamětí a na přenos po sběrnici. Při FSB 112, kdy taktujete paměť na 112 je narůst optoti FSB 100 kdy taktujete paměti na 133 (Hclk + 33MHz) opravdu minimální...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pohořelský  |  03. 05. 2001 01:21

Ano, máte pravdu, ale platí to jen u "stareho" procesoru AMD K6-2.

Všechny další a lepší modely mají L2 cache přímo v procesoru

- AMD K6-2+ (128 KB)

- AMD K6-III, AMD K6-III+ (256 KB)

a na základní desce používají L3 cache.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schimi  |  27. 04. 2001 07:57


....moc pekne napsany clanek... presne informace co jsem potreboval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor