Teď jste si to zase domíchal vy sám.
Stovky vývojářů z Opery k Vivaldi přejít ani nemohou.
1. Vivaldi by jim nedokázalo vyplácet mzdu, na tom se snad shodneme.
2. Valné většině lidí je jedno, co dělají, když jsou za to dobře placení. Klidně se zaprodají Kimovi nebo Mao Ce-tungovi (kdyby ještě žil) za příslib hmotného a finančního zabezpečení. Nějaké "vyšší cíle" či svoboda jdou stranou. Ale to lidem nelze mít za zlé.Jsou zkrátka minimálně 2 typy - ti, co chtějí na světě něco vybudovat i za cenu, že skončí na ulici (jako mnoho vynálezců v historii), a ti, kteří chtějí být odměneni -- jakmile dostanou do rukou nějaké dílo, klidně ho rozcupují a prodají po částech. Je jim jedno, že předci na něm tvrdě pracovali. Profit je profit.Takže myslím, že Tetzchnerova NElhostejnost k jeho "dítku" je zcela oprávněna. Vývoj Vivaldi započal asi v době, když nové vedení sestavené tlakem akcionářů a investorů s vidinou zisku zahodilo jen tak do koše zhruba 15 let práce na vlastním prohlížeči a představilo klon Chromia. Odprodej Číňanům je jen taková třešnička na dortu, kterou možná i předem tušil, neboť třeba ještě měl přehled o zákulisí, k čemu se schyluje dříve než média.Vyvstává tedy základní otázka -- postavil byste raději vesmírnou loď vysoce přesahující technické možnosti současných raketoplánů, avšak s nejistým výsledkem a ještě nejistějšími financemi, nebo postavil další nákupní centrum v řadě a shrábnul jisté peníze?
Oba přístupy je třeba respektovat a je jen na každém, co je komu sympatičtější.