Spotřeba piva v Česku je vysoká a některé pivovary se snaží propagovat své produkty ochutnávkou zdarma. Poukazy na bezplatné pivo jak v Česku, tak na Slovensku rozdává BeerSport. Aplikace přitom pracuje s fotoaparátem – objednaný nápoj vyfotíte a poté vám bude poukaz uznán. Peníze vám služba následně vyplatí na účet.
Právě to je z našeho pohledu zajímavý aspekt, na samotném rozdávání voucherů by nic neobvyklého nebylo. BeerSport musí být schopný od sebe rozeznat velmi podobně vypadající nápoje. Za rozpoznáváním stojí umělá inteligence, která dle slov provozovatele jako jediná na světě rozpozná nejen značku načepovaného piva, ale i kvalitu načepování nebo míru orosení sklenice.
Většina z třicetimilionové investice šla právě na vývoj umělé inteligence. Prý se jedná o funkční byznys, neboť aplikace vydělává desítky milionů korun ročně. V Česku aktivně používá přes 400 tisíc lidí. Na BeerSport se přejmenovala letos v únoru, předtím šlo o Cool Ticket. Od změny identity se soustředí pouze na pivo a tvrdý alkohol.
Částečně aplikace funguje jako sociální síť, protože si ve svém profilu můžete nastavit status „šel bych na pivo“. Můžete tak zajít do hospody s ostatními, kteří jsou na tom podobně.
Zdroje: tisková zpráva